Trusted Agent profile · Thanet

Wards Birchington reviews in Thanet

4.4

★★★★★ Great

538 reviews across 2 platforms

15 Station Road, Birchington, CT7 9DJ, Thanet, CT7 9DJ

Wards's office in Thanet, at 15 Station Road, is rated 4.4 out of 5 across 538 reviews on two platforms, including 115 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

115

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

423

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Thanet office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Thanks M&B Westgate

As Executor of her Will I have just completed the sale of my mother-in-law's flat using M&B's Westgate Branch. Throughout the team were excellent. There were some frustrating delays as always seems to the case but I was proactively updated on all developments by the whole team. Special mention goes to our Progressor, Debbie Mead who was excellent. She really seemed to "own" the result for the family given that the Estate proceeds could not be distributed until the sale was closed. The level of focus was much appreciated given that she must have had other transactions to manage. I would thoroughly recommend the whole team.

Robert · 16 March 2022

5/5

Google

We are presently on the market with Wards and although not sold yet Ellie has been instrumental in getting buyers through the door, she is professional and communication is excellent.

Anne · 10 November 2023

Agent replied · 9 November 2024

Hi Anne, Thank you for leaving a review. We're pleased to how helpful Ellie has been whilst you're property is on the market, we wish you all the best for your sale and will pass your kind words along. Best wishes, Wards.

1/5

Trustpilot

Disgusting how they treat pensioners

Disgusting how they treat pensioners. My poor mum was reduced to tears many times by these people. They laughed and made vile comments her earnings while selling the house she lived in. My mums clean her house every day and yet they gave a bad report on her with fair and poor grades over a couple of washable marks on the plug socket and windows. These are nasty people with no manners but I'm sure you will be treated great if you have alot of money

Ryan · 21 September 2023

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for your review Ryan, I am really disappointed to hear of your mums experience with us, we take feedback very seriously and this feedback doesn't show the level of care we aspire to. Could you please email me more information and provide your mums name and the address of the property this relates to so that we can look into this for you as a matter of urgency. You may email lisarice@milesandbarr.co.uk. Thanks again for your time in leaving a review, I look forward to hearing from you soon.Best, Lisa

4/5

Trustpilot

Friendly, professional and knowledgeable

A professional service, all of the staff that I met were friendly and accommodating. I was impressed by the Senior Sales Progressor. Suzanne is experienced, informative, friendly and easy to talk to about any concerns I had/have. She is great person to have for linking both the seller and myself for information and, importantly, a sense of respect.

Annetta · 31 January 2024

1/5

Trustpilot

STAY CLEAR !Please be careful of this company

Please be careful of this company. They are wicked and conniving thieves. They came into our home with glossy brochures, and you know what the saying is!! mouth and no actions, not one person walked through the door, they done nothing but fobbed us off, saying that we had a viewings, and then at the last minute they said that the customers cancelled, but I knew that they were lying they took our money which was over £200 for the photographs and took our money for the ID checks charge us over £70.00 when other companies do this for free. It was all about money. We had to pay the agent guy £100 cash at the premises too. They said that they would do a deal and put the property up for 12 weeks, but they lied. It was put up for 20 weeks they didn’t sell. They just kept fobbing us off. All they wanted was our money. STAY CLEAR OF THESE ROBBERS & do the decent thing shop elsewhere. We hope that we’ve lost them a few customers from this review. We have let the local authorities know about this. Reply well you have - My partner & you won’t look into anything as your unprofessional- I will get my partner to put her review down when her email is updated - you have all her details

John · 5 September 2023

Agent replied · 23 October 2024

Dear Mr Trone, We take all of the points raised in your review seriously, as we take great care in delivering a professional and transparent experience. Sellers are required under law by the UK Government to conduct an Energy Performance Certification (EPC) and an Anti-Money Laundering (AML) check before a home can be marketed to buyers. Like many other businesses within our industry, these checks are an additional charge as they are carried out by a professional, qualified third party. We ensure that all costs are presented upfront and discussed with every client, including our expert in-house professional photography service. We are saddened that your experience with us was not positive and we welcome the opportunity to discuss this further with you if you would like to contact us at communications@milesandbarr.co.uk. Kind regards, James Perks, Branch Director.

4/5

Google

I would like to thank all at Wards Birchington for there assistance during this covid long haul sale (over a year now), especially Sally Bryant for her patience in pulling it all together with all the solicitors, agents, buyers and sellers in the chain. Thanks for all you efforts.PositiveProfessionalism

Mark · 10 November 2021

Agent replied · 9 November 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

The kindest letting agents!

This is our first time moving and we were very nervous about the whole process, however Natalie made it a breeze! She was so kind and didn’t make us feel like we were at a disadvantage for being newbies to the moving process. She kept us up to date throughout the whole process and now we’re just waiting for the references to go through and we’ll be moving into our first place! So excited and cannot thank Natalie enough for making it such a speedy and easy process.

Chloe · 11 December 2021

1/5

Trustpilot

Awful agent

Awful agent, i will never be using them, they price properties way to high and nowhere near where what they are worth, when you submit offer they laugh at. All properties are 1st listed at 300k weather its worth that or not. Customer service is disgusting, they dont send you houses which are suitable like they say they will. They do not like working with you and when they acually send you houses that say will accept your offers all of a sudden when u offer it isnt accepted. They also ignore emails when you send them. They also do not ask you for your finances when you submit an offer. This has been on going since 1st of july 2023I contacted the manager as requested by phone and email and never heard back, so clearly didnt want to resolve my issues

Emma · 13 August 2023

Agent replied · 23 October 2024

Dear Emma,Thank you so much for your feedback. We are sorry to hear that your experience with ourselves when offering on a property didn't meet your expectations. Bradley Wright, the manager, would like to look into your feedback in more depth to gain a better understanding in what you felt went wrong. You may contact him on bradleywright@milesandbarr.co.uk or 07860 689496.Once again, thank you for your initial feedback, we look forward to speaking with you

5/5

Google

We can not thank Wards Birchington enough for their excellent service. Ashley, Ethan and Henry have been superb. We would recommend to anyone considering a move to, from or within the area.

Kent · 10 June 2026

1/5

Trustpilot

Deliberately overpriced, appalling customer service

Deliberately overpriced the property to get the business. Then spend their time trying to get us to reduce it. Promised to update us every two weeks, only received one update in the whole 22 weeks I wasted being with the. No feedback whatsoever on viewings. Do not respond to emails, customer service is appalling. Then when you finally manage to get out of their contract they have the gaul to send an email reminding you of your contractual obligations completely ignoring the fact that they had failed on every front to meet theirs.

Kathryn · 7 August 2023

Agent replied · 23 October 2024

Dear Kathryn, Thank you for your review. We are sorry to hear that on this occasion your experience with us didn't meet your expectations. We understand that the branch manager has been in touch with you, apologised personally and undertaken a review of the internal procedures and implemented changes as a result of to ensure this doesn't happen again. So we would really like to thank you for your honest feedback. We are sorry that your experience with us was not what we or you would expect but we would like to reassure you that we have acted on this feedback with good intention. Once again, thank you for your time and we wish you all the very best.

5/5

Trustpilot

Sophie Collins has been absolutely…

Sophie Collins has been absolutely amazing. My situation is not one that I wanted but sometimes life takes an unexpected turn. My partner and I had decided to go our separate ways and we have a young son. She has been respectful to me, very understanding and also extremely helpful. I have been kept in the loop at all times and updated on everything as it happened. I couldn't be happier with her service and helpful nature. Thank you so much Sophie. You have made this very difficult time that little bit easier. Thank you very much. Robert Godden.

Robert · 23 November 2021

5/5

Trustpilot

bought through miles and Barr

we started our long journey to buy our property in February. our Sales Coordinator Louise was Ace. She kept us informed of all developments along the way .Louise liaised between all parties involved Louise was professional, polite, and always there on the end of the phone or by email reassuring me along the way that we would get there in the end.We haveand move into our new property very soon . we could not be happier thank you so much

Rosemary · 8 September 2021

5/5

Trustpilot

Can't give anything but10 out of 5!

Can't give anything but10 out of 5!! Anna is a credit to M&B!! The process has been made so much easier with her help! The process has been speedy and most of that is down to Anna's protection approach to what is quite a stressful time! We, recently have had a very poor experience with one of your competitors and so was refreshing to find that letting agencies are NOT all the same! Thank you. Kevan powell

Kevan · 28 January 2022

5/5

Trustpilot

Property sale

As his executor, I sold my late father's house through Mile & Barr. The sales team were 'on it' right from the start resulting in a buyer being found within days of the property going on the market. So, well done to Matt Brisley and all involved. Debbie Mead was then responsible for progressing the sale which she did admirably - on the case of those dragging their heels when necessary and keeping me up to date throughout. Thank you.

Nicholas · 25 June 2021

5/5

Trustpilot

I went with miles and barr to sell my…property. Excellent service

I went with miles and barr to sell my property and I am glad I did. My sales negotiator Debbie Mead was fantastic, she kept me informed through the whole process, she answered my queries promptly and always returned my calls. On completion day she went above and beyond, well done Debbie.

Debbie · 4 March 2024

5/5

Google

Want to thank all at wards estate agents birchington branch including Debby at main office , it made our experience of buying a easy process keeping us up to date with the purchase more so than our own solicitors, we wanted to see the property on various occasions and Ella who showed us around was excellent and went above and beyond, great customer service a big thank you from me and my wife

Stephen · 10 November 2023

Agent replied · 9 November 2024

Hi Stephen, Thank you for leaving a review! It's great to hear how easy our team have been able to make your buying experience by keeping you up to date throughout. Best wishes, Wards.

5/5

Trustpilot

The staff were through and ensured my…

The staff were through and ensured my case was dealt with efficiently. The staff were always friendly and answered any questions I felt needed to be asked. Moving is an overwhelming process but the staff made sure the process remained simple and made it clear what exactly needed to be done step-by-step to ensure a successful move. Overall I was very happy with the service provided and the staff should be commended for their dedication and patience.

Reece · 9 November 2021

5/5

Google

Natalie at Wards was the consummate professional and a great help expediting our purchase. Wards were very professional and Natalie was diligent and communicative throughout the process. Highly recommended the service Wards provide as an add to.

Matthew · 10 November 2022

Agent replied · 9 November 2024

Hello Matthew, Thank you for leaving us your feedback! Many thanks, Wards of Kent

1/5

Trustpilot

Strange experience with this agent

Strange experience with this agent. We kept being told that viewers really wanted our house & then were offered a fraction of the asking price. They sent round a lot of viewers one of which offered 1/10th the asking price! Such a waste of our time. There was then a big gap with no viewings. A person then came round - offered 100K below asking & said they were a cash buyer. I did begin to wonder whether some kind of scam was in operation. We eventually took the house off the market & won't ever be going back to M&B

John · 18 March 2021

5/5

Trustpilot

Perfectly managed Sale

Lisa was exceptional. There were many challenges along the way but she had the happy knack off keeping you calm and assured that things were moving in the right direction.House moves are never a walk in the park but it was a pleasure knowing I was in safe hands

Del · 18 April 2024

1/5

Trustpilot

Appalling and shocking Estate Agent…DO NOT USE

Appalling and shocking Estate Agent that should not be in business and should be closed down. I cannot begin to describe the awful service provided by this estate agent. They never act in the owners behalf and carry out illegal practices, such as releasing a deposit to tenants before they have ended tenancy and check out is completed -which is breach of contract! Throughout the whole experience they have never acted in my interests and have always gone against what I have asked, despite me being a loyal customer for over 10 years. They are condescending, rude and no help whatsoever always belittling me on the phone, making me sound like my requests were stupid and that they were not going to complete these for me. Please read all these reviews before instructing them - we all cannot be wrong!!!!! They have caused me untold stress in an already stressful situation with a nightmare tenant that they RECOMMENDED to me and pushed for the tenancy. Please please do your research on these 'cowboy' agents.

Elle · 5 April 2023

Agent replied · 23 October 2024

We are very disappointed to read your review and we are sorry to hear you feel our service didn't meet your expectations. However, we do not think that it is a fair reflection of the events and our service. You had a sale and your tenant refused to move out which meant you lost your sale. We carried on trying to find the tenant a property to save you the cost and time of going to court. We eventually found the tenant a property and the day before she was due to move she advised she wasn’t able to get a deposit for her new property. We advised that you had a choice in either to gain possession of your property quickly then it might be in your best interest to release the deposit held on your property, to enable the tenants to move out. The other choice we gave was for you to start possession proceedings and regain possession of your property in 4-6 months time. As speed was of the essence, you chose the option of releasing the deposit, meaning the tenant vacated. Subsequently, the tenant has not left the property in the best condition and has taken an appliance. We are sorry that you feel this way but we felt it only fair to give you the options and advice on both scenarios and ultimately let you make the choice that would best suit your circumstances. We do not recall you advising at any point over the years of management that you were disappointed in our service. We do understand how disappointing it is to find the tenant left the property in such a condition.

5/5

Google

Special thanks to Dane, Vanessa, Natalie n all the team at Birchington branch....superb customer service...sold our house very quickly n nothing was too much trouble... answered all our queries even the most odd ones... thoroughly recommend Wards to everyone...agIny, thank youPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Russell · 10 November 2021

Agent replied · 9 November 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks, Wards of Kent

5/5

Trustpilot

Niamh is the agent managing our rental…

Niamh is the agent managing our rental property. We have worked with her previously and we’re delighted when she was allocated to us again. She is extremely proactive, efficient and helpful, all assets you would hope to find in a letting agent.

DrPeeplow · 6 August 2024

4/5

Trustpilot

I was greeted by a friendly…

I was greeted by a friendly professional greeting from Jake Chamberlain at 1 Kentmere Avenue.Jake made sure that I saw all of the property and answered all questions asked with confidence and knowledge of his role and was respectful of the property asking if the garden could be last bit viewed to protect the carpets from dirty footwear.Jake remained friendly and professional throughout the tour.I was happy with the experience.Thank you.Tina Perks

Tina · 11 May 2022

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Wards's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.