Every review we hold for the Sutton Coldfield office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleMartin and Co have managed my properties for many years. I have always found them to be professional and quick to respond to any requests I or my tenants have.
My properties are fully managed and I have recommended the team at Martin and Co to friends and family.
Paula · 14 January 2017
Agent replied
Dear Paula,
Thank you for your review, we look forward to continue working with you into the future.
Kind regards
Andrew Clinton 01213216090
★★★★★ 1/5
GoogleIf I can give no star I definitely will, Poor service, never responds to your phone calls and staffs are all about giving you misinformation. Stay well away from this company.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism
Rish · 6 June 2022
Agent replied · 5 June 2024
Hi Rish,
Thank you for taking your time to leave a review. Our team will always get back to you and we have a messaging service should you not get through to us straight away. We pride ourselves on service and I myself drove down to meet you with spare keys to your flat after you locked your own in and could not make it to our office.
As a reminder about the deposit process which you appear to have an issue with at present, our policy is to keep all discussions in writing in case of ADR. The landlord has requested quotes, which he is entitled to do within the terms of the tenancy deposit scheme.
If you have any queries, please don't hesitate to contact our team.
Kind Regards,
Matthew Clinton CePAP MARLA
Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleSince we began using Martin & co, both myself and my partner have been very impressed with the excellent service we have and continue to receive.
Melissa has done a fantastic job for us when we encountered a problem with a particular company. She was very efficient and we're very impressed with the way she dealt with the problem.
We both feel reassured that our property is being managed by an excellent company with very efficient and friendly staff.
This takes alot of the stress away from us when we're busy with other things.
Well done Melissa, you're a star.
Donna · 20 March 2017
★★★★★ 1/5
GoogleUnorganised, no communication was told one thing then another. Wouldn't recommend using this estate agent, messed me and partner about. When complained, they didn't do anything other than offer me another property. I now avoid using martin and co for any future lettings.
Loz · 28 March 2020
Agent replied
Hello Loz, You were kept informed throughout the whole process, we were happy with you were progressing through referencing, however the landlord of the property then unexpectedly withdrew the property from ourselves. Unfortunately at this point, we could no longer offer you the property; but my colleague did instead say that we had another property which may be of interest to help you out. I am sorry that despite our best efforts to progress you through to the original property in question that we were unable to do so due to matters outside of our control. Kind Regards, Matthew Clinton Branch Manager
★★★★★ 1/5
GoogleUnorganised, no communication was told one thing then another.
Wouldn't recommend using this estate agent, messed me and partner about. When complained, they didn't do anything other than offer me another property. I now avoid using martin and co for any future lettings.
Loz · 20 March 2020
Agent replied
Hello Loz,
You were kept informed throughout the whole process, we were happy with you were progressing through referencing, however the landlord of the property then unexpectedly withdrew the property from ourselves. Unfortunately at this point, we could no longer offer you the property; but my colleague did instead say that we had another property which may be of interest to help you out.
I am sorry that despite our best efforts to progress you through to the original property in question that we were unable to do so due to matters outside of our control.
Kind Regards,
Matthew Clinton
Branch Manager
★★★★★ 5/5
GoogleDear Mrs S. Rhead and Mr M Mortimer. I have been operating this business for 5 Years and I have not come across either of your in respect of our business. Mr Mortimer you have not ever instructed us and Mrs Rhead we have no record of ever having a transaction with you. Mrs S. Rhead Being a family run business we know every individual who we work with and aim to provide the highest of standards. For tenants we will happily refund tenant fees in appropriate circumstances. Only when information is not provided correctly or not disclosed is an issue caused. Mr Mortimer, we do not ask for payment from Landlords until after a tenant has been found. Further to this we have an average let rate of less than 20 days, once a property is fully marketed. We conduct full referencing checks on all tenants and offer an eviction service free for all Fully Referenced Tenant. Having not dealt with either of you before I cannot help you directly, however, if you wish to discuss further please contact me.
David · 30 March 2015
★★★★★ 5/5
GoogleDear Mrs S. Rhead and Mr M Mortimer. I have been operating this business for 5 Years and I have not come across either of your in respect of our business. Mr Mortimer you have not ever instructed us and Mrs Rhead we have no record of ever having a transaction with you.
Mrs S. Rhead Being a family run business we know every individual who we work with and aim to provide the highest of standards. For tenants we will happily refund tenant fees in appropriate circumstances. Only when information is not provided correctly or not disclosed is an issue caused.
Mr Mortimer, we do not ask for payment from Landlords until after a tenant has been found. Further to this we have an average let rate of less than 20 days, once a property is fully marketed. We conduct full referencing checks on all tenants and offer an eviction service free for all Fully Referenced Tenant.
Having not dealt with either of you before I cannot help you directly, however, if you wish to discuss further please contact me.
David · 20 March 2015
★★★★★ 5/5
GoogleThank You Bogdan for services and attention offered.
Gabriel · 8 March 2023
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent customer service, really helpful and professional, highly recommend!
Mihai · 7 March 2024
Agent replied · 27 February 2024
Thanks Mihai for the great review, always a pleasure to deal with you.
Kind Regards,
Matthew Clinton CePAP MARLA MNAEA
Branch Manager
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely disgusted took my money and I changed my mind asked for my money back without them carrying out any checks and they have kept me on hold all day!! quick enough to take your money not so forward in giving it back!!! avoid at all costs
Sandra · 20 March 2015
Agent replied
Dear Sandra Rhead, I am sorry if you experienced any bad service from us. I have checked our system and cannot see that you have ever registered with us, please check to see if you have the correct agency. If you would like to call to discuss this matter please call on 0121 3216090.
★★★★★ 1/5
GoogleI've used a couple of Martin&Co and I've found them unreliable. they are overly keen to take you money lock you in then have no suitable properties or dont make a real effort to find one. there are plenty of others to choose from so I would.
Mike · 20 March 2014
Agent replied
Dear Mr Mortimer, I am sorry if you have experienced bad service from ourselves. I have searched our system and cannot find that you have done business with ourselves, please check if you have the correct agency. Please give me a call on 0121 3216090 and I will be happy to discuss the issues you have experienced.
★★★★★ 2/5
GoogleWe had a bad experience with this company for Liasoning between the house owner and tenants. There seems to be a biased opinion and didn't support tenants for genuine tenancy issues. Completely inexperienced staff to deal with.
Trupti · 11 May 2024
★★★★★ 5/5
GoogleCame yesterday. On time and so lovely and kind, was a pleasure to deal with and very professional..thank you
Jan · 14 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleA 5 star letting agency, very professional and well managed. Honest people who try their best to get things right. We have used Martin and co Sutton Coldfield for 5 years and now would not use anyone else. What more can you ask for?
Chris · 29 March 2018
Agent replied
Thank you for your review, we look forward to continuing to work with you
★★★★★ 5/5
GoogleA 5 star letting agency, very professional and well managed.
Honest people who try their best to get things right.
We have used Martin and co Sutton Coldfield for 5 years and now would not use anyone else.
What more can you ask for?
Chris · 20 March 2018
Agent replied
Thank you for your review, we look forward to continuing to work with you
★★★★★ 5/5
GoogleA 5 star letting agency, very professional and well managed.
Honest people who try their best to get things right.
We have used Martin and co Sutton Coldfield for 5 years and now would not use anyone else.
What more can you ask for?
Chris · 26 February 2018
Agent replied · 27 June 2024
Thank you for your review, we look forward to continuing to work with you
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat a sham company
What a sham company! if there was an option of zero stars I would have given that! They are bullies for both tenants and landlords. They are manipulative to gain in their own interests. Very bad experience! They have no professionalism at all.
Schumz · 8 July 2018
Agent replied
Dear Schumz,I can see that you have given us a poor review, Unfortunately I cannot understand how we do not know who you are and how without any issues with someone who is both a tenant and Landlord that you can possible have written this review truthfully. We know all of our Landlords and Tenants. Your "review" also seems rather vague. However, if there is the small chance that your review is valid then please contact me on 0121 321 6090 and we shall discuss the issue that has lead you to write this review. I therefore can only conclude that this review is fake and done inspite or in error. We will be in contact to report this to Trust pilot.Andrew ClintonManagerMartin & Co Sutton Coldfield
★★★★★ 5/5
GoogleWe rented a property from Andrew at Martin & Co and the service was always perfect. Quick to respond and always friendly. I would recommend this agent to anyone and we will certainly use them in the future should the opportunity come up.
Wayne · 20 March 2018
Agent replied
Dear Wayne,
Thanks for looking after the property you were an excellent tenant and we hope to hear from you again when you are back in the area.
All the best
Andrew Clinton
★★★★★ 1/5
GoogleMy property was ruined . It was heartbreaking.I wish I had managed it myself . It has cost me a huge amount to rectify the damage . No accountability from Sutton Coldfield branch .
Hx · 17 May 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I can give no star I definitely…
If I can give no star I definitely will, Poor service, never responds to your phone calls and staffs are all about giving you misinformation. Stay well away from this company.
Ambarishan · 22 October 2021
Agent replied
Hi Rish,
Thank you for taking your time to leave a review. Our team will always get back to you and we have a messaging service should you not get through to us straight away. We pride ourselves on service and I myself drove down to meet you with spare keys to your flat after you locked your own in and could not make it to our office.
As a reminder about the deposit process which you appear to have an issue with at present, our policy is to keep all discussions in writing in case of ADR. The landlord has requested quotes, which he is entitled to do within the terms of the tenancy deposit scheme.
If you have any queries, please don't hesitate to contact our team.
Kind Regards,
Matthew Clinton CePAP MARLA
Branch Manager
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I can give no star I definitely…
If I can give no star I definitely will, Poor service, never responds to your phone calls and staffs are all about giving you misinformation. Stay well away from this company.
Rish · 22 October 2021
Agent replied · 7 July 2025
Hi Rish,
Thank you for taking your time to leave a review. Our team will always get back to you and we have a messaging service should you not get through to us straight away. We pride ourselves on service and I myself drove down to meet you with spare keys to your flat after you locked your own in and could not make it to our office.
As a reminder about the deposit process which you appear to have an issue with at present, our policy is to keep all discussions in writing in case of ADR. The landlord has requested quotes, which he is entitled to do within the terms of the tenancy deposit scheme.
If you have any queries, please don't hesitate to contact our team.
Kind Regards,
Matthew Clinton CePAP MARLA
Branch Manager
★★★★★ 5/5
TrustpilotHi VERY RELIABLE
Hi VERY RELIABLE, ALL WAYS POLITE AND PLEASANT. BEEN WITH THEM ABOUT TEN YEARS NOW. KNOW WHAT THERE TALKING ABOUT, ALL WAYS GET THE JOB DONE. I WOULD ALL WAYS RECOMMEND THEM, EVERYBODY GOOD PEOPLE... FROM TERRY GAMBLE
Mr · 6 June 2018
Agent replied
Thanks Terry, I appreciate your review and I hope all is well with you
★★★★★ 5/5
View AgentsFamily run agency
As a family run agency we are always looking at improving our services. Whilst sometimes we cannot help everyone because of there own circumstances, we try to improve our services to ensure that people are satisfied and where possible very happy! If you ever have an issue you wish to raise with us please contact us directly and we will be sure to listen and see what can reasonably be done.
Andrew · 12 October 2016
★★★★★ 5/5
TrustpilotI would recommend martin@co for certain…
I would recommend martin@co for certain they have helped me immensely with the sale of my own property 2020 and my brothers sale in 2021 very helpful understanding, kind polite and they get the job done at your convenience even through covid 100 %professional and our rep miss c webster many thanks to you and you team
Lavinia · 16 January 2022
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.