Trusted Agent profile

Verified

Mather Marshall reviews

4.3

★★★★★ Great

307 reviews across 3 platforms

129 High Street, Old Town, Stevenage SG1 3HS

Part of Mather Marshall, see every office.

Mather Marshall's Stevenage office at 129 High Street is rated 4.3 out of 5 across 307 reviews on three platforms, including 265 Google reviews rated 4.2. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.2 / 5

265

Reviews on Google

This office

Facebook logo

5.0 / 5

7

Reviews on Facebook

This office

View Agents logo

4.8 / 5

35

Reviews on View Agents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

About Mather Marshall Stevenage

Mather Marshall are an independent estate agency with four offices in Hertfordshire and have selling and letting homes since 1990. The Stevenage Office is situated at the top of The Old Town High Street and is often the first agent buyers come to when walking into The Old Town from the station. We have an experienced team with a wealth of knowledge of Stevenage and the surrounding areas. We are able to offer free advice on marketing of properties for sale or rent. We also deal with land and new homes and can also recommend conveyancing and mortgage solutions. So please feel free to come in and see us.

Reviews

Every review we hold for the Stevenage office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Cannot fault the level of service received. Yes it took time and several factors involved that caused delays with the high number of those involved within the chain. Irrespective of what occurred the service was second to none. We have come to terms that these things happen beyond our control when buying a house but cannot thank Mather Marshall enough for their assistance through what has been a long journey for the family but finally and eventually the move happened for my parents. The area is nice and it lead me and my partner to buy on the same road next to family (well almost) few doors down just a shame it wasn't with Mather Marshall never the less my parents are happy with the transaction. We Thank you Kindly to those involved in making this happen. Best wishes Vilas Family

Joe · 24 August 2019

4/5

Google

My dealings with Mather Marshall’s have been really good to date. They do try to respond to any query as quickly as they can - which is hard to do internationally! We have had ongoing issues with our tenant and I know that Lynsi has helped significantly with our insurance coverage and the best way to get our property back from the evading tenants we have had. In addition Theresa has been very thorough with any repairs and maintenance with the property and it’s been a pleasure dealing with her also. 4 stars as the relationship overall was rocky at first - but compared to other agents I think they’re great and I’m glad we chose them. Definitely have peace of mind that my property is in good hands! Thank you for all your help!

[deleted · 29 July 2019

5/5

Google

I really recommend Barry and the team at Mather Marshall. Their no nonsense approach to our house sale was excellent. We asked 3 agents to give us a valuation and Barry immediately stood out in his realistic approach and knowledge of Stevenage. We didn't decide to sell until several months later and he didn't hassle us in the gap, unlike the other agents. We were sold within a month of listing and for close to asking price. Which given the market at that time was very impressive.

Claire · 29 July 2019

4/5

Google

Professional and quite helpful. Happy to recommed Mather Estates to friends

Om · 20 August 2026

1/5

Google

If I could give 0 stars I would. You have to chase them again and again for a response, when they do respond they are unprofessional and rude in their manner. Having to go through a deposit scheme trying to retrieve my deposit from November as they are trying to withhold a ridiculous amount of a deposit for inadequate reasons. The actual director of the company called me personally and shouted at me down the phone for a mistake his team member made. Upon realising it was his fault he didn't apologise and didn't respond to any further emails. Would never rent from this agency again, have 0 idea what they are doing. Endless errors, mistakes and chasing up with them.NegativeResponsiveness, Professionalism

Ella · 27 August 2022

Agent replied

Hello Ella, We are disappointed to read your comments, especially since our team allowed you to end your tenancy early and tried their best to minimise the time period in which you were liable to pay rent. A deposit is taken at the start of your tenancy in order to protect the landlord and their property, this is alongside an inventory report from a third party clerk. Should the tenancy commencement report, completed by the same clerk, differ from the inventory then you may be liable for costs. This has been discussed with you but as you were unable to reach a mutual agreement with the landlord, your deposit return has been passed on to the DPS (deposit protection service). This is a government scheme and there is no guaranteed time in which your deposit be returned. Should you need a status update on your deposit return, please let us know alternatively you can contact the DPS yourself. Kind regards, Mather Marshall

1/5

Google

I write this review as a potential buyer. Made contact with Mather Marshall Saturday 19th May. Called at around 9am to enquire about a shared ownership property in Spencer Way @ £75,250. Spoke to Claudia (only works weekends she said), she didn't know much about the property but said she'd get Lisa to call back within 30 minutes as she knew more about it. By 13:30pm I hadn't heard anything so decided to call again, maybe they were exceptionally busy on Royal Wedding & FA Cup Final day, plus the sun was shining. Spoke to Claudia, who by a miracle, was just picking up the phone to call me. She gave me some more details on the property & said a viewing could be arranged sooner than she first thought. I said I was going away on holiday at the end of the next week, so sometime before Friday around my work schedule would be great. It is now Wednesday 23rd May & I am yet to hear anything - no messages left to say they've attempted to call, nothing. Now I'm not surprised since none of my details were taken apart from a name & telephone number. In days gone by, I thought it was common practise for estate agents to take all your details & fully qualify you before you view anything. Obviously business is so good these days though, they don't even need to bother calling you back, let alone take all your details. So, as a buyer I'm disappointed & will now avoid this agent because trust & confidence are massive factors when you are making the biggest investment you will perhaps ever make. Given my buying position, it makes it even worse for the seller that I've not been contacted after I made the enquiry, but clearly there are enough buyers about for this not to be an issue & I expect the property must already be sold.

Complex · 30 July 2018

5/5

Google

Very happy with the service provided by Mather Marshall Stevenage. Barry is very knowledgable in the local housing market and we agreed upon a guide price and sold the property in just over a week. Honest feedback was provided for each viewing and made the process a lot less stressful than I imagined. Barry also kindly gave some great advice on a property I was very keen to buy and great news even though an open day with 35 viewings we got it. I would definitely recommend Mather Marshall to anyone looking to market their property.

Nigel · 8 July 2018

1/5

View Agents
Tenant

Appalling, Dreadful, Disappointment, Rude, Not helpful, Infuriating, Unprofessional and Frustrating

I would like to take the opportunity to review Mather Marshall in Stevenage, as I am very disappointed with the service we received. We would like to warn people like us that they are not satisfactory, this was our first time living in rented accommodation due to circumstances that left us homeless and in need of accommodation quickly. Mather Marshall was the only agency with a house which fit our needs at such short notice, so we went ahead with this. Throughout the application process the staff were slow and very unhelpful (though they knew of our situation), we were not made aware of the steps and stages of renting and being young and new to renting we felt very looked down on and taken advantage of. It took us 2 weeks to get into our home after calling and chasing them with our identification and details (which were misplaced by them several times) so that we could get in as quickly as we could. Near to the end of our tenancy we were made aware that the end date was the 18th January, and told to put our notice in writing. There was no response to our notice email so we stopped by the agency as we were already in the process of finding a house, another member of staff informed us that someone else deals with the notice and would contact us as the end date was actually a month after. This was our first time renting we were not given the details or informed correctly of any of the dates or notice periods. After chasing for the correct staff member to clue us in on our end date (as we only had 2 weeks left till the original suggestion) we never did get a call back or get through to them, from here I then called the agency and asked for an exact date to which I was told the 18th February. I was then told to put this in writing so I did. From here another member of house hold received an email response and the other members were not included in on the email. The email stated that the end date was then in fact the 17th February. As we had already said we would pay for the last month of rent and hand the keys back early (due to our hands being tied with a new property) we started to get calls and emails from the agents asking if they could let new tenants view the house. Not giving us 24 hours’ notice, including other members on the viewing details and not spelling one of the tenants name correctly multiple times. On top of this they were also cancelling viewings several times and rearranging the times and dates. Bearing in mind we are in the process of moving and all have full time jobs it is hard to keep the house to a tenant viewing standard on short notice demands. This I feel, as though our privacy has been invaded as well as giving a free extra month of rent due to the agency’s mistake. All of which is hard to prove due to all being in verbal communication. Eventually we moved into our new property and have handed back the keys, we were not told about the deposit until I started chasing them 10 days after with details on how it works and when we get it back. I got through to different staff members every time each one of them not knowing what was happening or even that the property was vacated. Always with the promise of a call back. After I spoke to someone who said the check would be done Friday and that the deposit would be given back within the next week. By Monday I called to ask details of the property check and again I was given a different response that the deposit would not come back till after the due date (which they could not tell me what is was) and that we were responsible for a property which we did not even have keys for. To which we wanted answers as to what was going on. An email was sent from us stating we wanted written details of what was happening, by this time we are frustrated and the response was rude and sarcastic. Saying that out of their “good will” they had brought the checks forward to a different Friday and that they were not obliged to give us our deposit till after our end date. This staff member was petty she picked out parts of the email and gave halfwit responses. Still we did not know what was going on or when we would get our deposit back. In this whole time I am unsure the landlord was aware we had left the property early and the reasons why we had. I feel that if she would have known she would have wanted to get new tenants in the property to get 2 months’ worth of rent (as it would have been profitable for her) and not leave the property vacant for such a long period of time. Yet as he was overseas we never had her contact details to even make her aware so she could benefit. Eventually more than a month after moving we received our deposit, though it was not the full amount due to; bulbs? A door stop? And the extractor fan needing to be cleaned? This deducted £200 off our deposit… ridiculous as I spent a weekend scrubbing their extractor vents before we left. Majority of the bulbs were not functioning when we moved in and I don’t even remember there being a door stop. We took the hit being we couldn’t win, as they spitefully deducted money because we were chasing them.. Yet again the agents were unsympathetic and unhelpful when it came to explaining how to claim, we just wanted to finish contact with them, it had gone on too long. If anyone is looking to use this agency or let their properties with this agency I would advise not to use them if this is your first time or first step in the world. In comparison to the new agency we are with, we got our property within 2 days and were able to move in when we chose, there was no pressure or hassle. When there are issues the staff are friendly and understand that things need to be done with some sort of urgency. They are not afraid to explain details or give you set dates and keep their word for deadlines. Unlike Mather Marshall! I am thoroughly appalled with their service! The staff do not communicate with one another and give their own responses to what they feel like on the day. They take advantage of you then suggest what they do is out of their own “good will”. They caused us a very frustrating and stressful 3 months! I am utterly disgusted and will never use them again

Naina · 23 February 2018

1/5

Google

Surprisingly very similar to other letting reviews on here. In short, once you are letting from them, it becomes very difficult to get replies from via email. I would estimate 70% of my emails were not replied to, one of those being a formal complaint and took 48 days to get a response (that was after chasing them for an answer). When calling, I usually had to deal with quite a rudely spoken member of staff who would almost make you feel bad for calling. Some examples of poor standards from them include: * 37 days to get my deposit back after constant chasing. * Twice, contractors let themselves into my property without notice and when I wasn't there. Mather Marshalls response (in short) was "We are sorry, but when there is a build up of jobs, it's important they get done." Clearly more important than a tenant right to privacy... * Noise complaints via email (ignored). * Contractor leaving a large amount of dirty when rubbing down the bathroom ceiling, then getting paint over my bedding (email ignored). * Ceiling stripped of paint and then left... not completed. To be clear, I paid rent on time, every time and tried to be a good tenant (all property checks were top scores). After email complaint, Paul's response was constantly "we did not receive an email about that", or "it is down to the landlord...". From personal experience, the reviews on here are very accurate to what I experienced, regardless of their responses. It seems a constant theme of poor communication and rude customer service.

Tom · 17 July 2022

Agent replied

Mr Malins, Our Director responded to your complaint via email however I will summarise below. *Formal complaint: Our records show that you received a response to your complaint the following day with correspondence via both email and telephone from our works manager and lettings manager. You confirmed to us in writing that you were "happy with the outcome". *Deposit Return: We advised you that we are not authorised to release your deposit without consent from the landlord following discussions of dilapidations. Unfortunately we do not have control over response times, especially if a landlord lives overseas however we follow this up if a response is delayed. *Contractors: They arrange access with tenants directly, unfortunately we do not have control of this but were made aware that it was difficult to arrange access with you. We were not made aware that a contractor had left some debris in the property but occasionally debris can be left after settlement of works. We have taken all of your comments on board and they have been relayed to the contractors. *Maintenance: Our system does not allow us to ignore reported maintenance issues, which you are able to see the progress of, on the tenants online portal. All reported maintenance was dealt with during your tenancy. *Ignored emails: Our records show that correspondence from yourself via email was responded to in a timely manner. We appreciate that your property inspections were consistent as well as your rental payments, as part of the terms in your agreement, but our team have also fulfilled their duties in a timely and professional manner throughout your tenancy. We take all feedback on board as this helps us to evaluate and ensure we are providing a good service. Best wishes with your new property. Mather Marshall

5/5

Google

Have always let my Stevenage properties through Mather - always professional and Hayley is always do helpful

Laura · 31 October 2023

Agent replied · 30 December 2023

Hi Laura, we're so glad we can always help! Thank you!

5/5

View Agents
Seller

Outstanding Service

We sold our property within a week, and their pictures and marketing were excellent. Arrangement of viewings was smooth, and the feedback provided very good. Barry in particular was extremely helpful. He was always available when we needed him (even on his day off!) and he went well over and above his remit to help us with our purchase also, which I would never have expected. Our purchase through a different estate agent became very complicated, and he helped manage the chain through to completion giving us excellent advice throughout the process. He is clearly very experienced and an asset to his company. We used their recommended solicitor and mortgage broker, and were very pleased with these services too. It helped greatly later on that Barry was able to leverage his working relationship with these parties to make the process even smoother. Overall very impressive, and I would highly recommend to anyone.

Ben · 12 June 2017

5/5

Google

They are the best letting and managing agent I have ever come across. The entire process from property viewing, property management and even the end of tenancy check-out was so smoothly arranged. They were always available for any issue I had during my tenancy and the actions taken were prompt. Thank you for making my tenanacy experience so wonderful. Special thanks to Theresa for all her support throughout. She is a wonderful person to interact with :)

Abdul · 29 July 2019

5/5

Google

Barry and the team at Mather were invaluable in selling our house. Without Barry helping to construct and manage the chain for us and our buyer I'm not sure that in a tough property market it would have happened at all. We would recommend Mather without hesitation, it really was a much better experience than we could have hoped for. It was nice to deal with people we trust and who were so helpful along the way.

Sarah · 29 July 2019

4/5

Google

Very friendly team at Mather Estates and a very professional process

David · 8 August 2026

5/5

Google

Very nice and helpful people, pleasant atmosphere. I've used their services two times already and will definitely use them again in the future. I highly recommend them.

Sensei · 6 April 2026

5/5

Google

Danielle and Liam were so helpful and understanding whenever an issue arose. Always felt like they cared and nothing was too much trouble. Would highly recommend!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Charlotte · 27 August 2022

Agent replied

Thank you Charlotte! We hope you're settling in to your new home!

5/5

Google

The best estate agency

Andreea · 13 January 2026

Agent replied · 13 April 2026

Thank you for taking time to leave us a 5 star review.

5/5

Google

I've dealt withMather Marshall for the past 7 years as the chosen estate agent of my then landlord. I found them friendly professional and always ready to help and sort out any problem that arose during my tenancy. I would recommend them to anyone, landlord or tenant. A great team in Stevenage, my thanks to you all for you help and assistance one the years

Peter · 12 August 2023

Agent replied · 30 December 2023

What great feedback! Thank you Peter!

5/5

Google

I recently had the pleasure of working with their excellent and helpful team, who assisted me every step of the way in renting my dream house. I cannot say enough good things about Mather Estates Agency. From the moment I walked in the door, I was greeted with a warm smile and a genuine willingness to help. One person in particular who stood out was Hayley. She was always available to answer any questions I had, no matter how big or small. Her patience and knowledge made the whole experience stress-free.

Ahmed · 27 July 2024

5/5

Google

Mathers have been great so far in getting us into our new flat. Expedient replies, service that is friendly and has gone above and beyond!

Ryan · 6 April 2026

5/5

Google

Thank you to Liam and Danielle for helping me sell my house and downsizing. They supported me all the way through. I recommend them 🌟🌟🌟🌟🌟PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Sue · 27 August 2022

Agent replied

Hello Sue, Thank you very much for the recommendation! We are just glad that we were able to sell your house and find you a new home! We wish you all the best! Kind regards, Danielle

5/5

Google

A fantastic and supportive service from Mather Estates. I bought my first property and had no idea what I was doing and they supported me all the way from the beginning to completion and kept me fully informed and involved

Jacqueline · 24 November 2024

Agent replied · 8 December 2024

Thank you for the review and wish you all the best in your new home!

5/5

Google

5 stars are not enough. Liam and Danielle went above and beyond for us. Their dedication and passion made all the selling process easy. Absolutely amazing people and services.

Goldan · 18 April 2022

Agent replied

Gabriel, thank you so much for the kind words it has been a pleasure being able to help you and your family. We wish you the very best with your new adventure. If you are back in the area, don't be a stranger. Best wishes, Danielle and Liam

5/5

Google

Would highly recommend. Liam was incredible helping me out of a really difficult situation, he went above and beyond to resolve an issue which was not their making. Will definitely go back to them in the future.PositiveResponsiveness

Emma · 27 August 2020

Agent replied

Thank you for taking the time to leave a review Emma! We are so glad we were able to help, if you need us in the future please do just call :)

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Mather Marshall's Google reviewsLeave Mather Marshall a review

Questions about Mather Marshall

How many reviews does Mather Marshall have?

Mather Marshall's Stevenage office has 307 reviews across three platforms: 265 on Google, 7 on Facebook, 35 on View Agents. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Mather Marshall's rating?

Mather Marshall is rated 4.3 out of 5 across all 307 reviews, and 4.2 out of 5 on Google from 265 reviews, checked 9 October 2026.

What do sellers say about Mather Marshall?

10 reviews from sellers, rated 4.8 out of 5 on average. For example, Ben wrote: "We sold our property within a week, and their pictures and marketing were excellent. Arrangement of viewings was smooth, and the feedback provided very ..."

What do buyers say about Mather Marshall?

15 reviews from buyers, rated 5.0 out of 5 on average. For example, Paul wrote: "James was very good at keeping us informed of what was going on. He also explained things clearly and concisely. He was very helpful and made sure we had all ..."

What do tenants say about Mather Marshall?

3 reviews from tenants, rated 3.7 out of 5 on average. For example, Megan wrote: "I have been looking for a property and been shocked by the awful 'beside' manner of some of the letting agents. Thankfully after finding a property I liked ..."

Where is Mather Marshall's Stevenage office?

Mather Marshall, 129 High Street, Old Town, Stevenage SG1 3HS.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.