5/5
Great customer service
Lottee was very helpful and got back to me with a resolution
Trusted Agent profile · Southend-On-Sea
★★★★★
1,018 reviews across 2 platforms
Gateway House, 10 Coopers Way, Southend-On-Sea, SS2 5TE
Quality Street's office in Southend-On-Sea, at Gateway House, is rated 3.6 out of 5 across 1,018 reviews on two platforms, including 2 Google reviews rated 5.0.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Quality Street hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.
Every review we hold for the Southend-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Great customer service
Lottee was very helpful and got back to me with a resolution
1/5
Poor performance
On the bottom of the emails Rosie has asked for reviews.
Dear Caroline, Thank you for your feedback. We are sorry that you feel this way about our service. We understand your concerns regarding the outstanding fencing works and appreciate your frustration that these have not yet been completed. The necessary works are in progress, with a clear time frame in place, and we remain in contact with the contractor regarding their completion. We will continue to monitor progress until the works are completed and updates will be provided accordingly. We appreciate your patience while the works are being progressed. In the meantime, if you have any further queries, please do not hesitate to contact us. You can call us on 01702 443 555, or email customerservices@gatewayplc.co.uk. Kind regards, James
5/5
This is a review for Cane who came to…
This is a review for Cane who came to do my door inspection, very competent, friendly and thorough work! Helped me to identify a problem with my door fire safety and find a best and financially reasonable option to resolve it
5/5
Georgia was quick to answer the phone…
Georgia was quick to answer the phone call I made aswell as emails I sent. Georgia had a super swift response in putting my report forward to the relevant people
Good morning,Thank you for your feedback, however it has not been possible to verify you as a Gateway customer due to the limited information you have provided.We would therefore kindly ask that you email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. A member of the team can then reach out to discuss your concerns further.Kind regards,James
5/5
Our invoice was due 1st January
Our invoice was due 1st January, but due to xmas and our pay being early we would have struggled to make our payment. I emailed Jackie Finn at gateway to ask for an extension till the end of the month which she gave us, we then had a home compliance brake on us just before payment was due so I asked Jackie if f she could extend three more days which she did without hesitation. We cannot thank Jackie enough she made January a lot easier by relieving the pressure till money was back to normal. Thank you Jackie!
5/5
Naomi was very helpful and responded…
Naomi was very helpful and responded immediately to my question. Also provided next step help that will avoid future issues. Much appreciated.
1/5
Quite possibly the worst management…
Quite possibly the worst management company. Communications are extremely poor with a complete lack of understanding, compassion or appreciation that these are people’s homes. Gateway are incredibly inefficient and make dreadful financial and reactive decisions, causing the residents to have to pay for their failings. Customer service is dyer and have completely disregarded any concern that has been raised. I have been requesting a document to remortgage, and each week have been told it will be soon. This has been ongoing since September and still has not been resolved. Another resident is requesting the same document for their mortgage and has been given a completely different answer. Gateway has worst organisational skills and cannot prioritise, which is finically affecting all residents, in addition to negatively impacting the wellbeing and safety. Decisions are made without fully considering the impact on residents or even asking what they want given these are people’s homes. when questioned, the responce is disregarding and rude. Gateway you should be ashamed
5/5
Great communication
Would like to thank Louise Tunstall for helping with a transaction for a client recently. She was responsive, helpful, and polite, and dealt with things in a swift manner. This was a really pleasant change for a management company, as we (as solicitors) do not always have the best service and assistance from them for property sales and purchases.
Hi Claire,Thank you very much for your feedback, it is greatly appreciated.It’s great to hear that you have had such a great experience with us, and Louise in particular.We will certainly pass on your comments to her.Kind regards,James
5/5
Chay arrived promptly at 10.30 as…
Chay arrived promptly at 10.30 as arranged. What a delightful friendly man. He explained what he had to do, and chatted to me whilst examining the door and taking pictures. A credit to the company!. Excellent service. Thank you
1/5
In our dealings with the management…
In our dealings with the management team of our development, not only are they unresponsive to emails but make empty promises face-to-face and don’t seem able to back up any ‘reassurances’ they offer up. They are not easy to contact and seem unable to cope with more than one problem at a time
Good afternoon, Thank you for your feedback. We are sorry that you feel this way about our service. So that we can look into your concerns further, we kindly request that you provide your Gateway reference number via Trustpilot, or alternatively you can email reviews@gatewayplc.co.uk with this information. We look forward to hearing from you. Kind regards, James
1/5
No Response to Urgent Water Leak
I’m extremely dissatisfied with the management of Granada House. Despite reporting a serious water leakage in my flat, which has left us without hot water and heating, I have received no response to my emails. To prevent further damage from the leak, I have had to stop using the hot water and heating systems altogether. The water continues to leak, and I fear it could cause damage to the apartment below, yet the management remains silent.What’s even more frustrating is the stark contrast in their behavior when it comes to collecting service charges and adding extra fees. They are quick to chase payments and impose new charges but completely unresponsive when it comes to handling serious problems like this.Good management should ensure proper communication and timely resolution of issues, especially when they have the potential to cause further damage. Unfortunately, they seem more interested in collecting fees than providing adequate service.
Good morning Salih,Gateway has made several attempts to contact you several times regarding the contents of your review. We would highly encourage you to respond so that we can look into your concerns further.Kind regards,James
5/5
Bluenote Apartments
We live in Bluenote Apartments and Sam is exceptional. He always takes very good care of the building. He is such a sweet and professional person and we feel lucky having him around!
5/5
Flo is a very professional Block Manager
Flo is Very professional in her approach to block management and keen to ensure the tenants and contractors working on their behalf are kept up to date with all the information they need
5/5
An improvement
I was pleased to see one of your gardeners clearing the wilderness (6ft dead weeds!) at willow park on Friday which was long overdue, it looks a lot tidier now and hopefully will improve the view in the summer now it’s been cut back. Just need some more trees/shrubs planted now please? Thanks Mark for all your hard work!
Dear Jackie,Thank you very much for your great feedback. We are delighted that you are pleased with our service and we will certainly pass on your suggestions to the team, as well as your positive comments for Mark.Kind regards,James
1/5
Serious safeguarding issues dismissed
My 90 + year old parents are renting a flat managed by Gateway Property Management. Unfortunately the landlord is out of the country. I was asked my my father to raise two extremely serious safeguarding issues. The first issue is the front door is known not to close and is often left open. This can allow anyone off the street to enter. There are several elderly people living in the flats. I know my parents feel vulnerable. The second safeguarding issue is the light in the down stairs corridor being out for weeks. I have told them but because I am not the landlord they refuse to listen and act. Safeguarding is safeguarding. As a former safeguarding officer, it was my duty and responsibility to take all issues raised seriously by ANYONE. To make matters worse, this downstairs corridor is close by to the door that will not close properly. Whilst waiting for the lift, you can not see if anyone may be hiding and watching through the glass panel in the door.I do not care who tells them, if they have been told of serious issues they MUST act in my opinion. Why would they want to leave vulnerable people with dark corridors or have doors that will not close? There are other issues that concern my parents but why waste your breath when they refuse to listen to such major concerns.The lady I spoke to told me that if I didn’t own the flat I couldn’t raise an issue. Despite telling her all the same, two weeks on then nothing has been done.A simple solution, I will send a safeguarding concern to both them and my local MP with details of the apartment block. It shall be sent recorded delivery and the letter to both clearly marked SAFEGUARDING. At least I will have a paper trail if anything goes wrong.
1/5
Terrible Service and Communication
I've had an incredibly frustrating experience with Gateway Property Management. Their handling of my account and additional charges has been nothing short of appalling. Despite raising multiple maintenance issues and requesting clarifications on overspend, they were slow to respond (if at all), and the issues went unresolved for months.Even after asking for a breakdown of the costs and a deferment of payment while awaiting answers, they continued to impose late fees and even threatened court action. Their lack of transparency, poor communication, and unwillingness to address valid concerns are unacceptable.If you're looking for a management company that values customer service, avoid Gateway Property Management at all costs.
Good morning Rachael,Thank you for your feedback, however we are unable to verify you as a Gateway customer with the limited information you have provided.We kindly request that you provide your Gateway reference via Trustpilot, or alternatively you can email reviews@gatewayplc.co.uk with your full name and Gateway reference. From there, a member of the team will be able to reach out and discuss your concerns further.Kind regards,James
5/5
Thankyou to Alison Kane for visiting us…
Thankyou to Alison Kane for visiting us today and reaching out on the trees resolved all issues and reached out along with Roger Scott at Scotts Landscapes to sort our long standing issues with dead trees Scotts do a wonderful job on grass cutting and the area is so lovely at the moment, once the trees have been replaced it ill round off the area Thanks Alison for going that extra mile
5/5
Ellie Walton has been fantastic
Ellie Walton has been fantastic. I have been selling a property for a client and Ellie has always replied quickly and efficiently and has been so friendly throughout the process. She is very willing to help and it is quite honestly a breath of fresh air to deal with someone so efficient.
Hi Katherine,Thank you very much for your feedback.We are delighted to hear that you continue to have such a great experience with us at Gateway, and Ellie in particular.We will certainly pass on your kind comments!Kind regards,James
5/5
Mark is amazing
Mark is amazing when maintaining the grounds around our estate. Always has a smile on his face and works really hard to make the grounds safe and beautiful. He’s also really conscious of the family situations in the neighbourhood and always checks to see that the children aren’t napping when he turns the leaf blower on.
Hi Jess,Thank you very much for your feedback.It’s great to hear that you are so pleased with Mark and the facilities service we provide for your development. We will certainly pass on your lovely comments to him.Kind regards,James
5/5
Naomi was very helpful and answered all…
Naomi was very helpful and answered all my queries.
5/5
Alkioni & Fantastic Gateway Team
My experience with Gateway has been incredible! I really appreciate the customer service and assistance provided by the company through Ms Alkioni Simos. Ms Alkioni has been fantastically supportive before, during and after my wife and I moved into a property managed by Gateway in Rothwell, Kettering. I highly commend her for her swift responses to my emails and phone calls and generally how she has handled our complaints so far by having it sorted out as soon as possible. This is what a property management company should be.👌
5/5
Personal Touch
Very impressed with the help of the Legal Manager at Gateway, Laura Steward. She managed to build a strong relationship with an outstanding debtor and persuaded them to enter into a payment plan. Things like this can get left and no-one always bothers to find out the problem. Laura was determined to get things settled without a need for court intervention. This in the long run, ends up costing everyone dearly. Thank you to Laura and the team.
5/5
Good workers make the company
Gateway is our property management company on Kingfisher Meadow in Horsford. Easy to complain when things are not right but should give credit when due. The gardener who was working today was busy working but still had the time to get into a very pleasant conversation. A company is useless without workers like this.
Hi David,Thank you very much for your review.We are delighted you had such a great experience with Mark and are pleased with our facilities service for your development.We will pass on your excellent feedback!Kind regards,James
4/5
Jackie was very helpful and…
Jackie was very helpful and understanding of my situation with the post from Uk to Australia being the reason I was slightly late with the payments. It is however a little strange that the default billing means is by post and email is a manual process? I’m sure you’re looking into going digital soon!
Hi Mark,Thank you for providing your positive feedback. It’s great to hear that you had such a great customer experience with Jackie!In answer to your query, we are obligated to send out certain documentation by post, including Service Charge demands and Service Charge accounts.If you require any further information, please do not hesitate to reach out to the Customer Services team, who will be delighted to assist you.Kind regards,James
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Quality Street hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Southend-On-Sea.