Trusted Agent profile · Solihull

Rouds Solihull reviews

4.3

★★★★★ Great

234 reviews across 2 platforms

60a Bridge House Waterside, Shirley, Solihull, B90 1UD

Rouds's office in Solihull, at 60a Bridge House Waterside, is rated 4.3 out of 5 across 234 reviews on two platforms, including 183 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

183

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

51

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Solihull office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Very effective at finding a new tenant

My existing agent increased their fees and only ever found a tenant for the minimum period, so I thought I'd try Rouds. So far, I have been very impressed. They found a new tenant very quickly and the tenant moved in about a fortnight after the previous one left - which was excellent. I can't comment on anything else yet but to find a new tenant so quickly was brilliant!

Tony · 17 March 2021

Agent replied · 11 June 2024

We are ecstatic knowing you are happy with our service so far. Our aim is to continue with an honest and thorough experience throughout your time with us. Always good to get great feedback, thank you!

5/5

Google

Dealing with Saagar was a fantastic experience, I would wouldn’t hesitate to recommend him.

Dan · 12 June 2022

Agent replied · 11 June 2024

Hello Dan, We are delighted to know you're so satisfied ;) We thank you from the bottom of our hearts! See you soon

1/5

Trustpilot

Im one week short of my rent an they…

Im one week short of my rent an they threaten you with legal proceedings the ppl you speak to are rude we have power cuts nearly every week thb you are the worst company iv even deatl with

Richie · 24 April 2024

Agent replied · 9 June 2024

We are sorry to hear about your negative experience. We take feedback seriously and strive to provide the best possible service to all of our tenants. Regarding the power cuts, we understand the inconvenience this can cause and we are working diligently with the relevant utility companies to resolve this issue as quickly as possible. We appreciate your feedback and hope to make improvements to provide a better experience for all of our tenants. If you would like to discuss your concerns further, please feel free to reach out to our office.

5/5

Google

Very professional , extremely helpful and nice person . Pushing things forward and keeping everything under control . Easy contact, no refuses calls. Always willingly to guide a customer.

Piotr · 23 September 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you so much for your kind words! We strive to provide top-notch service to all of our clients and we are happy to hear that you had a positive experience with us. Best regards, Amar

1/5

Google

At first i had a good experience with them until i had to get my deposit back. I was asked to send my account details which i did but they never refunded the deposit. They stopped responding to emails, calls and WhatsApp messages. I’m very disappointed at their service, highly unprofessional.

Olasunbo · 12 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hello Olasunbo, We have a dedicated accounts team that handle all refunds where necessary. Should a refund be not be issued, we clearly explain the reason behind it for clarity and transparacy. I would like to emphasise that our accounts team are always on hand to answer any questions regarding these matters, and we aim to get a response back as quickly as possible. Best of luck for the future, Regards, Amar

1/5

Trustpilot

Cannot recommend

Cannot recommend based on our experience from start to finish. Multiple major transgressions:

Ana · 23 April 2025

Agent replied · 25 December 2025

Dear Ana, Thank you for taking the time to leave your feedback. We are saddened to hear about the negative experience you had with our agency and would like to address the points you have raised. Regarding the issue with the front door key, we apologise for any inconvenience caused. We took the keys due to a faulty lockbox issue that led to potential tenants waiting while we tried to access the property. Rest assured, no one would have had access to your property during this time and we always lock up after inspections. We acknowledge that we made an error in making your property advert live without consulting you about the price. The decision was made in an effort to generate early interest in your property, and the price used was based on previous discussions. We apologise for not confirming this with you beforehand. In regards to the certificates, we understand your frustration in not receiving the reports promptly. The certificates were paid for and we have now requested them from the contractor. Unfortunately, we do not have control over the speed at which contractors send out certificates, but we made sure to chase them up daily. The quotation for electrical remedial works was sent to you as part of our responsibility to inform you of any necessary repairs and associated costs. Lastly, we understand the challenges of trying to find suitable tenants, especially when there are discrepancies in the pricing and the decision to rent or sell the property. We were given conflicting instructions from you about whether to rent or sell the property. When you were hesitant about renting out the property and instead wanted to sell, we respected your decision. However, during this time, you listed the property with another agent to rent it out. We find it disheartening to read your sole purpose of the review was not to give constructive feedback but to discredit us an estate agent and prevent future business. However we wish you the very best with your future as a landlord and hope all goes well for you. Best regards, Amar

5/5

Google

Fantastic service from start to finish. Highly recommend this estate agent. They were very helpful and very transparent. House sold within weeks.

Pearl · 14 December 2025

5/5

Google

Working with Rouds for the past 2 years and cant say enough about the team, polite, hardworking, efficient and each customer is appreciated. Personally if you are looking for an agent who cares about your home, then Rouds is the agent.

Real · 13 January 2024

Agent replied · 11 June 2024

Afternoon, We are happy and grateful to have yourselves as our cleaners for the past 2 years. Here's to many more years to come! Best Wishes, Amar

5/5

Google

Excellent service from start to finish. The team was professional, responsive, and made the entire process smooth and hassle-free. Highly recommend!

Yunus · 4 December 2024

Agent replied · 11 December 2024

Dear Yunus Thank you so much for the kind words and glowing review! We are thrilled to hear that you had such a positive experience with our team at Rouds. We pride ourselves on providing excellent service and making the process as smooth and hassle-free as possible for our clients. We appreciate your recommendation and look forward to assisting you with any future real estate needs. Thank you for choosing Rouds!

5/5

Google

Rouds has always been helping me through the process and always keeping in contact and my move in so much easier than i expected

Suraj · 19 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Thank you for taking the time to leave such positive feedback about your experience with Rouds. We are delighted to hear that we were able to make your move in process easier than expected. Our team takes great pride in providing excellent customer service and ensuring a smooth and efficient experience for all our clients. Best regards, Amar

5/5

Google

The office is so amazing and very ok which I know they are competent in dealing with customers.

Adebayo · 21 December 2025

5/5

Google

Nakesha at Rouds - very helpful, timely responses and is a great at her work. Great hire for Rouds. Found the moving process effortless.

Adonis · 2 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hello Adonis Thank you so much for taking the time to leave such a positive review! We are thrilled to hear that Nakesha provided you with great service and made the moving process effortless for you. We strive to provide excellent customer service and feedback like yours only motivates us to continue exceeding expectations. Thank you for choosing Rouds as your estate agent, and we hope to work with you again in the future. Amar

5/5

Google

My experience working with Tammy to find a rental property was excellent. She made the entire process smooth and fast.

Gold · 28 November 2025

5/5

Trustpilot

Highly recommended/Professional and transparent

Excellent, professional and friendly service provided by Rouds Estate agent. Specially Saggar was really knowledgeable and honest during the whole process of selling the house. He explained really well and was transparent throughout the process. High recommend for selling and anyone looking for a property.

Nav · 22 September 2021

5/5

Google

Cannot thank enough to Rajneet who was very professional and helpful. She always kept me updated on everything that was going on. I would highly recommend Rouds for anyone who is searching for a new home.

T · 13 January 2024

Agent replied · 11 June 2024

Thank you so much for the 5 star review and recommendation! Best Regards, Amar

5/5

Google

Great service when selling my property, quick turnaround from initial meeting, photos, and listing. Kept me updated at all stages of the sale.

Andrew · 11 August 2024

Agent replied · 25 August 2024

Hi Andrew, thank you for taking your time to leave a 5 Star review. It was a pleasure to help you sell your property and we hope we can assist you again in the future for any of your property needs. Best regards, Amar

5/5

Google

Working with Saagar At Rouds has been an absolute delight. He is an incredibly skilled and knowledgeable property expert who brings a high level of professionalism to everything he does. I recommend them to anyone who is considering marketing their property.

Danny · 17 July 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Danny, Thanks you for the 5 star review, much appreciated Best regards, Amar

5/5

Google

Excellent service, will definitely be using you again. Thanks to the entire team

Danyal · 18 December 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Danyal, Thank you for such a positive review - it means a lot to us. Best regards, Amar

5/5

Google

Highly recommend Rouds. They were very friendly and kept us updated throughout the process.

Kuljit · 5 November 2024

Agent replied · 12 November 2024

Thank you for your kind words! We strive to provide excellent service to all of our clients, and we are thrilled to hear that you were satisfied with your experience with us. If you ever need any assistance in the future, please do not hesitate to reach out. Thank you for choosing Rouds!

5/5

Google

Suraj help me alot with the viewings and showed me around

Psychology711 · 7 December 2024

Agent replied · 11 December 2024

Hi there, thank you very much for your kind words. Regards, Amar

5/5

Google

Exactly what you need when working with estate agents.The whole team works fast are easily reachable. Highly recommended.

J · 18 August 2024

Agent replied · 25 August 2024

Hi, Thank you very much for your positive review! We are thrilled to hear that you had a great experience working with our team. Our priority is always to provide efficient and accessible service to our clients, so it's great to know that we met your expectations. We truly appreciate the recommendation and look forward to working with you again in the future. Best regards, Amar

5/5

Trustpilot

Had a great experience with my local…

Had a great experience with my local agent putting my house on the market and then going on to find someone who loves it just as much as I do. Saagar did an awesome job and will definitely be telling friends and family about you!

Sonita · 24 August 2022

Agent replied · 11 June 2024

Thank you so much for your kind words! We are thrilled to hear that you had a great experience with Saagar and that he was able to successfully sell your house to someone who loves it as much as you do. We truly appreciate you spreading the word about our services and look forward to helping your friends and family with their real estate needs in the future. Thank you for choosing us as your estate agent!

4/5

Google

Great service, made sure I moved in on time! definitely recommend.

Debbie · 9 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Hi Debbie, Thank you for the 5 star review - we really appreciate it. Best regards, Amar

5/5

Google

Thank you to the team at Rouds. A real personal and helpful service, me and my wife really appreciate all you did to sell our house.

Mokham · 12 February 2024

Agent replied · 11 June 2024

Good morning Mokham, We are very happy to hear you had a wonderful experience with us selling your home, we hope we can assist you again in the future. Best regards, Amar

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Rouds's Google reviews

Questions about Rouds Solihull

How many reviews does Rouds Solihull have?

Rouds's Solihull office has 234 reviews across two platforms: 183 on Google, 51 on Trustpilot.

What is Rouds Solihull's rating?

Rouds Solihull is rated 4.3 out of 5 across all 234 reviews, and 4.4 out of 5 on Google from 183 reviews.

Where is Rouds's Solihull office?

Rouds Solihull, 60a Bridge House Waterside, Shirley, Solihull, B90 1UD.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.