Trusted Agent profile · Solihull

Purplebricks Solihull reviews

3.8

★★★★★ Good

379 reviews across 3 platforms

Suite 7 First Floor Cranmore Drive Shirley Solihull, B90 4RZ

Purplebricks's office in Solihull, at Suite 7 First Floor Cranmore Drive Shirley Solihull, is rated 3.8 out of 5 across 379 reviews on three platforms, including 57 Google reviews rated 1.0.

Google logo

1.0 / 5

57

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.6 / 5

27

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

295

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Purplebricks hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Solihull.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Solihull office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Informative, positive and enlightening.

We feel better informed of our options now and more able to make a decision on the way forward with our property sale.

Customer · 15 October 2026

Agent replied · 15 October 2026

Good afternoon, Thank you for sharing your feedback!🌟 We’re over the moon to hear that you feel better informed about your options and more confident in deciding how to move forward with your property sale. Providing clear information and helping our customers make the right decisions is really important to us. Thank you for considering Purplebricks, and we wish you all the very best with your next steps!🏠 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Very professional setup

Very professional setup. Tim and Jasmine both very attentive and quick to respond and process the sale. Very happy to recommend this team.

Christopher · 14 October 2026

Agent replied · 15 October 2026

Good morning, Christopher Hodge, Thank you for your fantastic review!⭐ We’re thrilled to hear that Tim and Jasmine were attentive, responsive and efficient throughout the sale process. It’s great to know that you were happy with the service you received and would recommend the team to others. We’ll be sure to pass your lovely feedback on to them. Thank you for choosing Purplebricks, and we wish you all the best! 🏠 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Dan was very nice and very informative

Jackie · 13 October 2026

4/5

Trustpilot

The team were friendly

The team were friendly, professional and helpful throughout the process. They kept me informed, answered my questions promptly and made everything straightforward. I’m very pleased with the service expecially Meg Sewell my consultant was always helpful ,ready to solve any problem and give her good advice throughout the process . I would recommend the agency.

Elena · 9 October 2026

5/5

Trustpilot

Happy with listing process

Very happy with the listing process. Credit to Ivan Fewtrell @ purplebrick who seem very professional and very prompt in response. I like his choice of communication as he can resolve my listing issues questions I have in a timely manner. Purplebrick app is user-friendly enough to arrange viewing and communicate with potential buyers.

Lindsay · 15 October 2026

5/5

Trustpilot

Diana has gone out her way as always to…

Diana has gone out her way as always to support and enable. She is a trusted person and true to her word

Mrs · 13 October 2026

Agent replied · 13 October 2026

Good afternoon, Mrs. Powell, Thank you for such lovely feedback!⭐ We’re over the moon to hear how supportive Diana has been and that you can rely on her to go the extra mile. Trust, honesty and keeping our promises are so important, and it’s wonderful to know that Diana has made such a positive difference through her continued support. We’ll be sure to pass your kind words on to her, as they’ll mean a great deal. Thank you for taking the time to recognise Diana’s efforts! 🏠 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Amanda who came to do a valuation…

Amanda who came to do a valuation arrived on time, she was lovely, genuine and honest and was prepared. I’ll definately be considering Purple Bricks.

Michelle · 24 September 2026

Agent replied · 24 September 2026

Good afternoon, Michelle Lomax, Thank you for taking the time to share your lovely feedback!🌟 We’re over the moon to hear that Amanda arrived promptly and that you found her to be lovely, genuine and honest throughout your valuation. It’s also great to know that you felt she was well prepared and provided you with the information you needed to consider your options. We’d be delighted to support you should you decide to move forward with Purplebricks. Thank you again for considering us, and we wish you all the very best! kind Regards, Livvy.

4/5

Trustpilot

Hayden was excellent on the phone

Moy · 12 October 2026

1/5

Google

I engaged Purplebricks to market my property (instructed 13 Jan 2026; live 25 Jan 2026) and the experience was unacceptable from start to finish. They will sell you something from an experienced person which seems incredible, but after that the engagement is shocking and poor. • Persistent lack of communication: Multiple emails to my assigned sales contact were ignored. • Missed appointment: A call scheduled did not happen; there was no prior notice and no meaningful apology. • Hosted viewings paid for but didn’t happen: I paid £549 for hosted viewings; nobody turned up. • Incorrect listing details and slow fixes: Service charges were listed incorrectly and the map pin was in the wrong location, both issues took weeks to correct despite being flagged before the advert went live. • Hidden friction for buyers: It was not disclosed at point of sale that prospective viewers must create an account to book viewings, which created avoidable barriers and likely reduced interest. Over 5,000 advert clicks. But only 1 viewer! They seemed to think there was nothing wrong with this and kept putting it down to the price of my property. I believe it was the hidden friction. They do not follow up on enquires, instead just send a link to create an account to their portal. • Poor complaints handling: I submitted a formal complaint on 17 Feb and on 10 Mar 2026 (the 15th working day) received an email saying “we are still investigating” with no substantive findings. Their final offer was £650 (including the £549 hosted‑viewing refund), which is far short of the £1,667.20 I paid and did not address the wider failures. Result: wasted time, missed opportunities to market my property properly, and a complaints process that dragged on with no meaningful remedy. I cannot recommend Purplebricks to anyone based on my experience. Go anywhere else and you will gain a better service than this.

Abigail · 14 April 2026

4/5

Trustpilot

Viewings were easy and staff helpful

Janet · 11 October 2026

5/5

Trustpilot

Stephen was excellent and very friendly

Stephen was excellent and very friendly and listened to every thing we said. He gave us all the information we needed and was extremely positive!

Arthur · 31 May 2026

1/5

Google

Why Google can not leave O star ⭐ , This Company Purple Bricks does not deserve even 1 star ⭐, I am so disappointed with purple bricks service , please do not use them to sell your house and buy house I have worst experience with purple bricks, I have contacted local purple brick sales agent Hadi Nazzari to sell my property back in September 2024 , he forwarded my contact details to Simon Mercer , Simon called and he made video call and did property valuation, I signed up for pay on completion which was £1799 , they said they are going to list my property until 6 months and if they do not sell within that period they will decide either keep on the market or off the market, my account manager was Taaliyah Chetty, some of the buyers were interested to buy my property but they never call back to buyer and ask about negotiations and never get in touch with them, even customer service is very poor when seller tried to contact related person sometimes they are off and not responding calls and messages. In April 2025 after 6 months terms finished but they never offer me to keep my property in the market and they never explained about £300 charges to remove the property listing from the market, I was on annual leave for a month they keep showing on the market my property without my consent and communication, so I had to remove the listing off the market and asking for £300 fees even they have not done anything, not only that they never explained about fees to remove from the market, they just want your money for doing nothing, I have tried to contact Simon he is ignoring my calls and messages, emails even account manager Taaliyah can not remove my property from the market, I have called the office and asked to look my case with senior management team but they asked me to go through compliant process, I did made file complaint on 23rd May I am still waiting for response until now , they do not bother. This property agents need to be investigated they are not here for service just for money. I have worst experience when I was looking to buy property back in 2021 , drove from London 40 miles away but no one was in the property, just wasted my time and petrol but I was thinking may be selling is good with them but worst experience I ever had in my life , please find some screenshots of my message which has not been replied and ignored, there is call history which they ignored. Guys don’t make full your self avoid using this purple bricks property agent to sell and buy your property. May be they will claim this review that they do not have my details but they have my all details you can see clearly in the text and email screenshots. Avoid avoid avoid purple bricks 🧱

Bharat · 6 June 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Bharet. We are very sorry to hear that you were let down by your experience, It's really disappointing that you have been left feeling this way, you have mentioned that you have filed a complaint, so our team will be fully investigating your concerns, to ensure it's looked into fully and thoroughly our team will respond within 15 working days. Thank you for bringing your experience to our attention and we do apologise that it hasn't been a better one. Many thanks.

5/5

Trustpilot

I had good chat with Clare .we chatted…

I had good chat with Clare .we chatted about my options and how my house would look on the site

Brian · 15 October 2026

Agent replied · 15 October 2026

Good afternoon, Brian Bowmaker, Thank you for sharing your feedback!⭐ We’re pleased to hear that you had a helpful conversation with Clare about your options and how your property would be presented on our website. We want our customers to feel informed and confident when considering their next steps, so it’s lovely to know Clare was able to provide guidance and support. We’ll be sure to pass your feedback on to her. Thank you for considering Purplebricks! 🏠 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Jenny was incredibly detailed and made…

Jenny was incredibly detailed and made me feel valued as a customer. She gave wonderful advice and came across as an incredibly genuine person

Drew · 30 May 2026

5/5

Trustpilot

Highly Recommended

We recently spoke with Clare about listing our house, and she clearly explained the available options while providing a realistic and well-informed valuation. I would highly recommend Clare for her excellent customer service and honest advice.

Noor · 24 February 2026

1/5

Google

This company is really bad our offer was accepted but they didn't take the property off the market and some one gave extra commission then they gave the property to other person also we gave all our information and they took id check money and they are frauds and we had our mortgage done and we had to pay our fees to solicitor too and now they won't pay my money back to me and they took £609 pounds from me also very bad experience with purple brick because i was disappointed

Saima · 3 May 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Saima, thank you for getting in touch. We're very sorry to read how disappointed you were, we'd like to take a look into this further for you, as your contact details aren't available to us here, could we ask you to provide the full details here: https://www.purplebricks.co.uk/contact-us please? This will allow our team to look into your experience and can contact you about it directly. Many thanks.

5/5

Trustpilot

Excellent customer service,very…

Excellent customer service,very knowledgeable,friendly and he knew his sales and purchasing pitch. All costs up front and shown.

Denis · 12 October 2026

Agent replied · 13 October 2026

Good afternoon, Denis, Thank you for such lovely feedback!🌟We’re very happy to hear that you received excellent customer service and found our agent knowledgeable, friendly and confident in explaining the sales and purchasing process. Being transparent about costs from the outset is really important to us, so it’s wonderful to know that everything was clearly explained and presented upfront. We’ll be sure to share your kind words with the team. Thank you for considering Purplebricks, and we wish you all the very best with your property journey! 🏡 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Emma delivers a frst class service

Emma delivers a frst class service, very easy to work with, and excellent communication. Thank you so much!

Andy · 12 October 2026

Agent replied · 13 October 2026

Good afternoon, Andy Bowley, Thank you for such wonderful feedback!⭐ It's great to hear that Emma delivered a first-class service and that you found her so easy to work with. Clear, consistent communication makes such a difference, and it’s lovely to know Emma made your experience so positive. We’ll be sure to pass your kind words on to her; she’ll be thrilled to hear them. Thank you for choosing Purplebricks, and we wish you all the very best with your property journey! 🏡 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Great service

Clare was lovely and explained in detail about everything.

Debbie · 22 December 2025

Agent replied · 24 December 2025

Good morning, Debbie, Thank you for taking the time to leave us a review!✨We are delighted to hear that Clare made such a positive impression and took the time to explain everything in detail.🏡 It is wonderful to know that you feel supported and reassured by her approach, and that you appreciate knowing she is only a phone call away for any questions. Providing helpful, accessible guidance is something Clare takes great pride in, and your kind words will mean a lot to her!🌟 Thank you again for choosing our services. We truly value your feedback and look forward to assisting you whenever you may need us in the future! Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Excellent service

Excellent - really helpful. I'm not selling but needed an indicator of the value of my home.

Nick · 14 October 2026

Agent replied · 15 October 2026

Good morning, Nick Olive, Thank you for your lovely feedback! 🌟We’re really pleased to hear that you found our team helpful and that we could provide you with an indication of your home’s value. We appreciate you taking the time to share your experience with us, even though you’re not looking to sell at the moment. If your plans change in the future, we’d be delighted to help!🏠 Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

It’s very easy to arrange a valuation…

It’s very easy to arrange a valuation through Purplebricks, being able to select a date and time to suit oneself is also helpful. The agent was friendly and on time, phoning ahead to make sure I was at the property. A valuation was reached during the first meeting.

MD · 15 October 2026

1/5

Trustpilot

Not satisfactory

Not satisfactory. I already had 3 other high street agents to evaluate the house quote me a price and instruct one of them to start the process of marketing the property by time Purple bricks agent came up with her evaluation and she was the first agent I contacted.

Sara · 9 October 2026

1/5

Trustpilot

agent did not turn up

The agent did not turn up for the appointment. Not pleased at all either the service.

Jackie · 12 October 2026

Agent replied · 13 October 2026

Good afternoon, Jackie, Thank you for sharing your feedback. 💜 We’re very sorry to hear that our agent did not attend your scheduled appointment and understand how disappointing and frustrating this must have been. This is not the experience we want for our customers, and we sincerely apologise for the inconvenience caused. A member of the relevant department will be in contact with you to discuss this further. Thank you for bringing this to our attention and giving us the opportunity to look into your concerns. Kind Regards, Livvy.

5/5

Trustpilot

Why not go Purple ?

A real chat with a total share of honesty. Good staff member who felt more than just a seller

Paul · 23 September 2026

Agent replied · 24 September 2026

Good morning, Paul Chandler-Burns, Thank you for your lovely feedback!⭐ We’re so pleased to hear that you appreciated the honest and genuine conversation with our team member. It’s fantastic to know that you felt listened to and supported, rather than simply feeling like a customer. We really appreciate you taking the time to share your experience and wish you all the best! Kind Regards, Livvy.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Purplebricks's Google reviewsLeave Purplebricks a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Purplebricks hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Solihull.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent