Trusted Agent profile · Sheffield, South Yorkshire

Verified

Martin & Co Sheffield reviews

3.8

★★★★★ Good

272 reviews across 2 platforms

51 Middlewood Road, Sheffield, South Yorkshire, S6 4GW

Part of Martin & Co, see every office.

Martin & Co's office in Sheffield, South Yorkshire, at 51 Middlewood Road, is rated 3.8 out of 5 across 272 reviews on two platforms, including 270 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

270

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

2

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

About Martin & Co Sheffield

We specialise in residential lettings and sales, and offer a large number of managed properties in Sheffield, providing expert advice, guidance and support to our customers. Sheffield born and bred Deanna Sumner is Branch Manager at Martin & Co Sheffield and, along with her team, has built strong and loyal relationships with tenants, landlords and contractors alike. The Martin & Co Sheffield office is conveniently located on Middlewood Road with trams, bus stops and ample parking nearby. The expert team can advise on all areas of sales, lettings and property management, and together they ensure you receive a truly tailormade service to suit your individual needs. If you’re looking for a house to rent in Sheffield, or have a property for sale, please do get in touch with a member of our team who would be delighted to help. At Martin & Co Sheffield we enjoy the constant reward of finding people a property to buy or rent, so please do get in touch with a member of our dedicated team. Why not get the ball rolling with a free online valuation? Find out what your property is worth in a matter of minutes, and let Martin & Co Sheffield get you on the move. Please note that all telephone calls made to and from our offices are recorded.

Reviews

Every review we hold for the Sheffield office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Terrible experience from their property management 2021-2023, constant staff turnover, some of the contractors are good however. But some of the correspondence and remarks I received from them was very unprofessional and unappreciated

Holly · 13 April 2025

Agent replied · 27 April 2024

Hi Holly, sorry to see that you have felt the need to write another review. Deanna dealt with your issues back in 2022 and had these resolved. We have not managed this property since May 2023 and therefore, would respectfully ask you to remove this review. Many thanks

4/5

Google

Martin & Co Sheffield have been my letting agents over the past 16 years and the current Area Manager, Manager and staff have been key to the flat being tenanted and any issues being sorted as promptly as possible. Thank you for your support.

Pat · 7 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Hi Pat, thank you so much for your review. It really was a pleasure to work with you and we wish you the best of luck in your future endeavours.

5/5

Google

Definitely would recommend. Georgia was helpful the whole way through the process of getting our flat. Nothing was too much trouble and she was more than happy to answer our emails promptly. Thank you very much!PositiveResponsiveness, Professionalism

Will · 4 June 2021

Agent replied · 3 June 2024

Hi Will, Thank you for your lovely review! We hope you are happy in your new home. Many thanks

1/5

Google

Very poor etiquette, a company consumed by their greed of money, me and my partner went to view a house on day 2 of people looking, the next day in the morning I made it abundantly clear that we were putting in an offer before close of play, when my partner called them, Martin & Co clearly thought we weren't going to beat the highest bid and had put forward the (before our bid) highest as it stood. They lost out on even more money because we were the highest bidders but they jumped the gun after seeing £ signs. I won't be dealing with this company again, first impressions and all that.

Colin · 30 March 2022

Agent replied

Hi Colin, I have checked the system and can not see your name on there. Please can you email gina.whyman@martinco.com with your details so I can look into this. Many thanks

5/5

Google

Gina was really helpful in chasing both sides to achieve a successful sale. Great to have somebody who keeps you informed at every stage.

Joanne · 28 January 2023

Agent replied

Hi Joanne, thank you so much for taking the time to leave such positive feedback! We greatly appreciate it! ☺️

5/5

Google

Would really recommend Martin & Co. Josh was particularly helpful when I enquired about some lettings in the local area. He was professional, friendly and went the extra mile to answer any questions I had.

Jodie · 4 July 2021

Agent replied

Thank you for taking the time to write such a positive review! Martin & Co

5/5

Google

I've always found Gina and her team very helpful and patient. They let my apartment after 1 viewing within 2 days of advertising it. I have used their services several times and will continue to do so.

Sarah · 27 August 2020

Agent replied

Hi Sarah, Thank you for taking the time to write such a positive review. Always a pleasure to work with you! Gina, Martin & Co

5/5

Google

Gina was really helpful and friendly. Chased up all queries and got back really fast to emails. I would definitely recommend her.

Jess · 29 December 2022

Agent replied

Hi Jess, thank you for your review! We always appreciate the feedback and will of course pass on your kind words to Gina! ☺️

1/5

Google

I rented an apartment in Merment House (Kelham) for 1 year through this company. I would advise all renters to steer clear for your own sake. …

Ben · 13 April 2025

Agent replied · 2 September 2024

Hi Ben, I’m sorry to hear that you were unhappy with our services. As soon as you made us aware on the day of you collecting keys about the … More

1/5

Google

Very poor etiquette, a company consumed by their greed of money, me and my partner went to view a house on day 2 of people looking, the next day in the morning I made it abundantly clear that we were putting in an offer before close of play, when my partner called them, Martin & Co clearly thought we weren't going to beat the highest bid and had put forward the (before our bid) highest as it stood. They lost out on even more money because we were the highest bidders but they jumped the gun after seeing £ signs. I won't be dealing with this company again, first impressions and all that.

Colin · 4 July 2021

Agent replied

Hi Colin, I have checked the system and can not see your name on there. Please can you email gina.whyman@martinco.com with your details so I can look into this. Many thanks

1/5

Google

Extremely poor & unprofessional. We have lived in a property for 3 years, spending £20,000 on rental. We ensured to the very best of our ability that the property was maintained and kept in good condition. We were never late with a rent payment, and always paid in full, even through the pandemic & lockdown. We never missed a payment. We even helped them find a new tenant. We are in the final throws of buying a house and due to the workload banks are facing, our moving in date was pushed back by a week. We asked if we could pay for an extra week, so we weren't made homeless, I was told flat out no by Josh, who was happy to make us homeless during the pandemic. With my partner working from home for the NHS. We have been left with her unable to work and no where to live. Josh presented us with a series of obstacles that he claimed made it impossible to extend, I offered solutions to each. All of which is refused. Forcing us into homelessness and unpaid leave with our worldly belongings in a garage, praying it survives the cold weather. With no choice but to leave the property on 27th (the next tenant not due in until 12th two weeks later), we cleaned and painted it top to bottom, after all, that's the right thing to do. We were supposed to meeting Mohamed the following day at 4pm. He eventually turned up at almost 5pm. We were then told we would have a reply on our deposit refund the next day. Its 3 days later and we still haven't heard a thing. Truly disgusting behaviourNegativeQuality, Professionalism

Tom · 5 June 2021

Agent replied · 4 June 2024

Hi Tom, I'm sorry to hear you were unsatisfied with the outcome of the move out process, however we did explain the reasoning for being unable to extend the tenancy from a contractual point of view, unfortunately your suggestions didn't comply with legislation making it 'impossible' for us to do so. We were advised by your partner via email that this was a request out of convenience and would not leave you homeless. We wish you all the best for the future and good luck in your new home. Many thanks.

1/5

Google

I have called and spoke to various people in the office in regards to booking a viewing to rent a property. I seem to be passed from pillar to post, I spoke to a girl named abi at first who's attitude and tone was very un professional, she shouldn't be working on phones. I was then passed to a man who never followed up on it. Know one seems to know what they are doing and its seems like a circus act. I have also walked past the window not so long ago to look at the window brochures and everyone just seems to be eating takeouts with rubbish everywhere at the desk in view of customers. Wouldn't recommend anyone from letting here. I definitely won't be!!

S · 21 May 2021

Agent replied

Hi there, thank you for your feedback. Please can you email sheffield@martinco.com with your contact number so we can call you to discuss this. Many thanks

1/5

Google

Extremely poor & unprofessional. We have lived in a property for 3 years, spending £20,000 on rental. We ensured to the very best of our ability that the property was maintained and kept in good condition. We were never late with a rent payment, and always paid in full, even through the pandemic & lockdown. We never missed a payment. We even helped them find a new tenant. We are in the final throws of buying a house and due to the workload banks are facing, our moving in date was pushed back by a week. We asked if we could pay for an extra week, so we weren't made homeless, I was told flat out no by Josh, who was happy to make us homeless during the pandemic. With my partner working from home for the NHS. We have been left with her unable to work and no where to live. Josh presented us with a series of obstacles that he claimed made it impossible to extend, I offered solutions to each. All of which is refused. Forcing us into homelessness and unpaid leave with our worldly belongings in a garage, praying it survives the cold weather. With no choice but to leave the property on 27th (the next tenant not due in until 12th two weeks later), we cleaned and painted it top to bottom, after all, that's the right thing to do. We were supposed to meeting Mohamed the following day at 4pm. He eventually turned up at almost 5pm. We were then told we would have a reply on our deposit refund the next day. Its 3 days later and we still haven't heard a thing. Truly disgusting behaviour

Tom · 30 March 2021

Agent replied

Hi Tom, I'm sorry to hear you were unsatisfied with the outcome of the move out process, however we did explain the reasoning for being unable to extend the tenancy from a contractual point of view, unfortunately your suggestions didn't comply with legislation making it 'impossible' for us to do so. We were advised by your partner via email that this was a request out of convenience and would not leave you homeless. We wish you all the best for the future and good luck in your new home. Many thanks.

5/5

Google

As a student from abroad ,Martin &Co. helped me in renting a flat in Sheffield. Especially Georgia put good effort to solve problem. Thank you Georgia and the letting team.

Yunus · 4 July 2021

Agent replied

Thank you for your kind review Yunus and your comments about Georgia, all very much appreciated.

1/5

Google

Honestly, it's the worst service I have received and that's me being honest. Contacted via zoopla in regards to a property, I got a email on a Saturday asking me for details. I provided all details they needed and it's been almost 2 weeks since I enquired to just discover the property I was interested in was let and I didn't not get any correspondence at all in regards to it. Be nice to get a acknowledgement of the property going, but better to give someone answers then having to find out myself. My previous contact with this company was just as bad. Got a viewing for a property to be told that the landlord won't even look at the applications but choose from random, I rang the company up within minutes of the viewing and was told I would get the applications shortly, nothing. The next morning I emailed to be told that the property was let as I did not send in the applications which I never received. I did complain, and was given the application to try, shouldn't have tried since hours later I was told no. Won't go here ever again from the lack of service, this is a honest review if you wanted honesty. Found much better estate agents who help their customers.

Summer · 21 November 2020

Agent replied · 21 November 2023

Hi Summer, I am sorry that this was the experience you had with Martin & Co. I will call you today to discuss, Many thanks - Martin & Co

1/5

Google

Very unprofessional never answer the phone or indeed ring you back when you leave a message and also sometimes don’t reply to emails. …

Kirk · 13 April 2025

Agent replied · 10 October 2024

Hi Kirk, I’m sorry to read that you were not happy with our service throughout your … More

5/5

Google

I am a landlord and have had two studio apartments with Martin& Co since 2006, with their fully managed service. During this time, I have found the service to be very good, with helpful, proactive staff. As a responsible landlord, any problems with an apartment which they flag up are dealt with by their local contractors at reasonable rates. Tenants to my knowledge (and more than one has stayed on for several renewals) have been also happy. For investor landlords like me, that are busy and want a hassle free service, I would highly recommend Martin & Co at Sheffield.

David · 4 October 2020

Agent replied

We really appreciate the feedback

5/5

Google

We used Martin & Co as our letting agents for years and were always happy with the service they provided. But the 5 stars are particularly for the excellent service we received when they managed the sale of our property this year. Their communication was fantastic, it always felt like they were right on top of things, doing all they could to keep the sale moving along (when the seller's solicitors were dragging their feet!!). Big thanks especially to Sophie Johnson, who was professional, friendly, helpful and made the whole process so much easier.

Kerry · 4 October 2020

Agent replied

We are happy that you were pleased with the service you received

1/5

Google

Honestly, it's the worst service I have received and that's me being honest. Contacted via zoopla in regards to a property, I got a email on a Saturday asking me for details. I provided all details they needed and it's been almost 2 weeks since I enquired to just discover the property I was interested in was let and I didn't not get any correspondence at all in regards to it. Be nice to get a acknowledgement of the property going, but better to give someone answers then having to find out myself. My previous contact with this company was just as bad. Got a viewing for a property to be told that the landlord won't even look at the applications but choose from random, I rang the company up within minutes of the viewing and was told I would get the applications shortly, nothing. The next morning I emailed to be told that the property was let as I did not send in the applications which I never received. I did complain, and was given the application to try, shouldn't have tried since hours later I was told no. Won't go here ever again from the lack of service, this is a honest review if you wanted honesty. Found much better estate agents who help their customers.

Summer · 4 October 2020

Agent replied · 3 October 2024

Hi Summer, I am sorry that this was the experience you had with Martin & Co. I will call you today to discuss, Many thanks - Martin & Co

1/5

Google

Honestly, it's the worst service I have received and that's me being honest. Contacted via zoopla in regards to a property, I got a email on a Saturday asking me for details. I provided all details they needed and it's been almost 2 weeks since I enquired to just discover the property I was interested in was let and I didn't not get any correspondence at all in regards to it. Be nice to get a acknowledgement of the property going, but better to give someone answers then having to find out myself. My previous contact with this company was just as bad. Got a viewing for a property to be told that the landlord won't even look at the applications but choose from random, I rang the company up within minutes of the viewing and was told I would get the applications shortly, nothing. The next morning I emailed to be told that the property was let as I did not send in the applications which I never received. I did complain, and was given the application to try, shouldn't have tried since hours later I was told no. Won't go here ever again from the lack of service, this is a honest review if you wanted honesty. Found much better estate agents who help their customers.

Summer · 2 October 2020

Agent replied · 1 October 2024

Hi Summer, I am sorry that this was the experience you had with Martin & Co. I will call you today to discuss, Many thanks - Martin & Co

1/5

Google

Honestly, it's the worst service I have received and that's me being honest. Contacted via zoopla in regards to a property, I got a email on a Saturday asking me for details. I provided all details they needed and it's been almost 2 weeks since I enquired to just discover the property I was interested in was let and I didn't not get any correspondence at all in regards to it. Be nice to get a acknowledgement of the property going, but better to give someone answers then having to find out myself. My previous contact with this company was just as bad. Got a viewing for a property to be told that the landlord won't even look at the applications but choose from random, I rang the company up within minutes of the viewing and was told I would get the applications shortly, nothing. The next morning I emailed to be told that the property was let as I did not send in the applications which I never received. I did complain, and was given the application to try, shouldn't have tried since hours later I was told no. Won't go here ever again from the lack of service, this is a honest review if you wanted honesty. Found much better estate agents who help their customers.

Summer · 24 August 2020

Agent replied

Hi Summer, Thank you for your feedback and I am sorry that this was the experience you had with Martin & Co. I will call you today to discuss, Many thanks - Martin & Co

5/5

Google

I have been actively looking for a property to rent in Sheffield for a while and struggled during Covid 19 to even get to speak to anyone ,however Gina at Martin and Co called me and asked about my requirements although nothing was suitable to me at that time within a few days she phoned back with new properties on the market and arranged me viewings and i found something that was perfect for me, I cant thank them enough!!

Ashleigh · 24 August 2020

Agent replied

Thank you for taking the time to write such a positive review! Martin & Co

5/5

Google

As a student from abroad ,Martin &Co. helped me in renting a flat in Sheffield. Especially Georgia put good effort to solve problem. Thank you Georgia and the letting team.

Yunus · 22 October 2020

Agent replied

Thank you for your kind review Yunus and your comments about Georgia, all very much appreciated.

1/5

Google

The worst customer service experience I have ever had. After paying for my tenancy renewal they decided to instead of renewing serve me with an eviction notice...fair enough landlords right but after that sending a letter blaming me saying I had informed them I was leaving(not the case) then heard 5 different reasons as to why we were being evicted. Turns out they’re just renting out again with an extra £50 on top of what our rent was. Still not received my money for the renewal back nor heard anything about a deposit despite me calling 3 times.

Emily · 8 February 2020

Agent replied · 6 February 2025

Hi Emily, Thank you for your review. I am sorry you feel you had a negative experience with Martin & Co. Please could you email me at gina.whyman@martinco.com with the address of the property you were living in so I can look into this for you? Many thanks

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin & Co's Google reviewsLeave Martin & Co a review

Questions about Martin & Co Sheffield

How many reviews does Martin & Co Sheffield have?

Martin & Co's Sheffield office has 272 reviews across two platforms: 270 on Google, 2 on Trustpilot.

What is Martin & Co Sheffield's rating?

Martin & Co Sheffield is rated 3.8 out of 5 across all 272 reviews, and 3.8 out of 5 on Google from 270 reviews.

Where is Martin & Co's Sheffield office?

Martin & Co Sheffield, 51 Middlewood Road, Sheffield, South Yorkshire, S6 4GW.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.