Trusted Agent profile · Rochford

HAMBRO INTERNATIONAL Rochford reviews

1.6

★★★★★

1,802 reviews across 2 platforms

53A HULLBRIDGE RD, RAYLEIGH, SS6 9NL, Rochford, SS6 9NL

HAMBRO INTERNATIONAL's office in Rochford, at 53A HULLBRIDGE RD, is rated 1.6 out of 5 across 1,802 reviews on two platforms, including 21 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

21

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,781

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. HAMBRO INTERNATIONAL hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Rochford.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Rochford office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

24 hr tracked delivery...

24 hr tracked delivery.... what's the point 3 days later nothing, Royal mail is a joke company not fit for purpose, cost me extra money for the service and costing me money now with missing stock. Shocking

Luke · 3 November 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi Luke, Post Office Ltd are a separate company to Royal Mail. You can contact them directly on 03457 740 740, tweet @RoyalMailHelp or email here - https://personal.help.royalmail.com/app/webforms/contact/c/310 -Ben

1/5

Trustpilot

Old, slow, ignorant and useless.

No live chat, no on hand solutions. E-mails take "3 working days to reply to, but may take longer during busy periods". This is 19th Century level of service, not the 21st Century... Well - apart from e-mails, but might as well have used the telegraph or morse code. Useless.

Alexander · 28 September 2022

Agent replied · 27 October 2024

Good afternoon, Alexander. Thank you for taking the time to leave us this feedback. We are very sorry to hear that you are not satisfied with our service. We are always looking for ways to improve the services we provide our community and we really appreciate feedback from our customers. We hope to improve this service for you really soon. Thank you again, and have a great day!Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

Signage, Signage, Signage...

I wanted to share a quick observation from my visit to the post office yesterday in Frome (Portway).While waiting in what I thought was the only queue extending outside, I later discovered a second counter inside the shop. Unfortunately, there was no signage indicating this, leading to some confusion.Dear Postmaster/Mistress, a simple sign at the entrance could help customers easily spot both counters and avoid unnecessary waits.

Iain · 19 December 2023

1/5

Trustpilot

Sloppy service

Card in letterbox I missed a delivery but they will deliver next day but I would be out next day so I rang the robot that asked my name address and day I wanted delivery ,it was accepted but they have attempted to deliver it the day I was away and left another card now that’s sloppy

Paul · 5 July 2024

1/5

Trustpilot

Passport service is poor.

Went to 2 post offices advertised as renewing passports on their web site, neither could do it, including the main branch in a large market town. Max Spelman did it in 10 minutes filled in the paperwork and sent it off, renewed passport received in one week

Stephen · 11 January 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi there, Stephen, Thank you for bringing this to our attention. We understand your frustration, and we are always looking for ways to improve the way we serve our communities. With thousands of branches around the UK, many independently operated, it is not always possible for our branches to provide every service.That said, if you would like us to provide further assistance on this matter, please reach out to our team at social@postoffice.co.uk and we would be happy to assist you! Apologies again for any inconvenience.Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

if your thinking of car or van…

if your thinking of car or van Insurance be warned the post office are the worst company to deal with all there just middle men creaming of the profits

John · 25 July 2025

1/5

Trustpilot

Worst service ever

My friend has send a parcel to me last Thursday it was send 1st class signed for next day delivery. They are now saying it should arrive 2nd - 4th of October why are they charging customers first class if it’s snail mail no wonder they are loosing money sort it out

Monika · 24 September 2024

1/5

Trustpilot

Another good British company gone to…

Another good British company gone to the wall constantly lose my parcels , sorting collection office open 8 am to 10 am what goods that absolute shambles of a company give the mail delivery to Amazon they will deliver

S · 5 September 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi, thanks for taking the time to leave your review, and we are sorry to hear that this was the case. However, just to let you know, we are a separate company to Royal Mail and have no involvement in the handling or delivery of mail items, collection offices are also managed by them. You'll need to contact Royal Mail directly, please call 03457 740 740, tweet @RoyalMailHelp or email here - https://personal.help.royalmail.com/app/webforms/contact/c/310 -Jess

1/5

Trustpilot

What poor service …

What is happening to the postage service , they have lost two signed for and have dismissed my claim with an offer of a few stamps, not even covering cost , and to add insult to injury they spend 10 days to deliver standard postage,

Paul · 14 March 2023

Agent replied · 27 October 2024

Good afternoon, Paul. We hear your frustration and we are very sorry you've experienced this. It is important for us to highlight that Royal Mail are a separate company to ourselves. They are responsible for delivering parcels. We suggest getting in touch with them directly by calling 03457 740 740 or emailing here - https://personal.help.royalmail.com/app/webforms/contact/c/310. Hope this helps!Best,Arun

1/5

Trustpilot

No mail for 2 weeks and then a whole…

No mail for 2 weeks and then a whole bundle in one day ???

Ian · 19 December 2025

1/5

Trustpilot

Long queues outside the door

Long queues outside the door. One person serving. One on banking -. Not a fair queuing system - if the banking till can do post office duties, then there should be one queue for all. Already been waiting 25 minutes and still 5 in front. When car parking charges come in I won’t be using this post office with this kind of slow service.

Lucy · 13 February 2024

1/5

Trustpilot

So my parcel been sent to the wrong…

So my parcel been sent to the wrong depot. Cardiff to Swindon when I live in newport ,this is the second time they've done this ,no up date at all .I bet the next message will be,we tried to deliver today but no one was home .lies all the time shocking service

John · 18 September 2024

1/5

Trustpilot

This company has an overall view…

This company has an overall view they’re doing you a favour, forgetting who actually is paying for a service that is then poorly carried out. Just the worst state the PO has ever been in. Careless argumentative entitled behaviour. Sorry for the few decent backbone staff. Sad. Not the first time I paid for 48hr service and been given 2nd class service..

Simon · 18 March 2024

1/5

Trustpilot

Did they even try to deliver?

What a joke. Paid for 24hr as needed some medication.

LH · 19 January 2026

1/5

Trustpilot

My son posted my mother's day card with…

My son posted my mother's day card with a gift voucher inside on Thursday 17th 1st class gave into a main post office. Still not received so he had a very upset Mum. Not impressed nor is he. Has this been intercepted by posties?.

MRS · 24 March 2023

Agent replied · 27 October 2024

Sorry to hear this and thank you for your comment. However, we aren't responsible for the delivery of items and we only accept letters and parcels over our counters, the rest is taken care of by Royal Mail who are a separate company. They should be able to help if your card hasn't turned up! - Tom

1/5

Trustpilot

No Response from Post Office

I emailed the Post Office general email address in February, 4 months later I still have heard nothing. They are as bad as Royal Mail are now, feel we can’t trust anyone. Customer service appears to be poor whoever you contact.

Zebedee7 · 20 June 2023

Agent replied · 27 October 2024

Sorry to hear of the experience you've had when emailing us. if you reach out to our Customer Care Team via out form at https://www.postoffice.co.uk/contact-us-complaint they will be able to investigate the matter for you, if you include the email address you used previously the advisor will also be able to search for any cases related to it and find out why you did not receive a reply previously. - Stephen

5/5

Trustpilot

I spoke to a lady called Sue Knight

I spoke to a lady called Sue Knight and she was absolutely amazing. She assisted me so well and was so polite. 10/10 for her customer service. She deserves a recognition as she went over the top to help and made everything seem so simple. Thank you!

Sasha · 4 December 2022

Agent replied · 27 October 2024

Hi there, Sasha, thank you so much for taking the time to leave us this feedback! We are pleased to hear that Sue was able to help you with such great service. We will be sure to pass this along internally and give her the recognition she deserves. Thank you again and have a wonderful day!Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

The staff are moody unhelpful and not…

The staff are moody unhelpful and not fit for purpose ..I have used them a few times to send a parcel back using the paid for bar code supplied by Royal Mail themselves ..they just wouldn’t do it as instructed

JIMMY · 14 July 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi Jimmy, Thanks for taking the time to leave a review on your recent experience. I'm sorry to hear it wasn't a more positive one and we will ensure this is shared internally. Thanks again for bringing this to our attention.

5/5

Trustpilot

Post office in Bury (Lancashire)

I went to Bury post office to get them to do a digital passport renewal. They were so helpful and efficient, and when there was a delay in getting notification that the passport office had received my old passport, they looked into it and provided me with photographic evidence of delivery. Excellent service, I will certainly go there again.

Trish · 1 May 2024

1/5

Trustpilot

I used the Brazil Post office in Hull…

I used the Brazil Post office in Hull about 4 years ago to send a birthday card that had a ten pound note in it, I sent it registered post, and 3 weeks later I was sent a £60 charge from Civil Enforcement Limited for not entering my registration number. I sent them a copy of the receipt, but they just ignored it and increased the changes. This carried on for about a year then I thought it was dropped as I didn’t hear from them for a while, then a few weeks ago it all started again with a county court summons and now it stands at £ 380.00. Also I have to pay to the courts £ 108 for an application to defend myself??? I dont really have any idea what this application is for, but if I dont pay then I have to pay Civil Enforcement Limited the £ 380.00. I just cant believe it, the post office basically says tough luck, despite using their services, and the people at Brazil Post office say it has nothing to do with them although they have a machine inside, which apparently you have to enter your registration in when you use their services, I thought I was supporting local businesses, but from what I have discovered about these people who own the post office building is far from being nice. I really hope that justice will prevail and the Post Office along with the people who own the building get what they deserve in return. It’s a complete and utter scam supported by the Post Office and the people who own the Post Office building

Handy · 11 October 2022

2/5

Trustpilot

Unreliable.

Before computers the post office was totally reliable, now at least once a month you go in " oh the computer is down, the printer is not working, we've had a power cut." Pretty hopeless.

Anthony · 8 November 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi Anthony, I'm sorry to hear this. I will make sure that your feedback are fed back internally -Ben

5/5

Trustpilot

UK POST was very helpful

UK POST was very helpful, I've been using Post Office since i was a child.. a smile can i help you made it so easy..couldn't do enough..staff very good in the Manchester Greater Spring Gardens..Office ..THANK YOU..POST STAFF..EXCELLENT SERVICE..

M,collins · 26 July 2023

Agent replied · 27 October 2024

Good Morning,Thank you for taking the time to share your thoughts with us, we really do appreciate it. It's so lovely to hear you always have such a good experience in our Manchester branch, and I'll be sure to pass your feedback on internally to thank the team for this! -Jess

2/5

Trustpilot

Don't trust the opening times online

Don't trust the opening times online and these lot have their own times to open and close.Service is rubbish, they can hardly string a sentence of English together so it must be frustrating for themselves and customers.The state of the store has gone downhill since the new owners have take over.Just a joke for a trusted post office.

Mumataz · 14 May 2024

1/5

Trustpilot

Post Office not telling the truth

Received tracked parcel with 48 hour delivery from posting over 60 hours later BUT the Royal Mail tracking service reported it as delivered on time on 31 May. Parcel arrived 1 June. So on the system it shows they met the target but this is Not the Truth. The Post Office are still not to be believed.

Paul · 1 June 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read HAMBRO INTERNATIONAL's Google reviewsLeave HAMBRO INTERNATIONAL a review

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent