Trusted Agent profile · Rochford

HAMBRO INTERNATIONAL Rochford reviews

1.6

★★★★★

1,806 reviews across 2 platforms

53A HULLBRIDGE RD, RAYLEIGH, SS6 9NL, Rochford, SS6 9NL

HAMBRO INTERNATIONAL's office in Rochford, at 53A HULLBRIDGE RD, is rated 1.6 out of 5 across 1,806 reviews on two platforms, including 21 Google reviews rated 4.1.

Google logo

4.1 / 5

21

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,785

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews

Every review we hold for the Rochford office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Chocolate fire guards work better!

Mail sent on Thursday at 10:30 hrs sent 1st class signed for and at 20:30 on Wednesday they have not even attempted to deliver it to an address 30 miles away.Less than useless.Expensive and apparently NO PROMISES!About as much use as a chocolate teapot!We were told retrospectively that we should have sent it "Special Delivery" at a cost of £8.00 for a single sheet letter. Is it any wonder that the post office is failing?Take it back into public ownership and kick out the fat cats!

Jeff · 24 July 2024

1/5

Trustpilot

I had 3 parcels arriving all 3 parcels…

I had 3 parcels arriving all 3 parcels were not delivered even though I had given them a safe location were normally leave for the past 15 years all of a sudden they won't deliver I rand and took 38 of minutes to have the call operator repeatedly ask me the same questions over and over again to bait me off the hang up the phone .. I patiently bit my tongue to have her put a complaint in for me .. minimalist employees the 5 steps to my safe location was not in his job description . 19/7/24 update they did again too lazy to wall 6 feet to my secure location .. 3 days so far of not delivering to a secure location 23/07/24 update still not got delivery even when I redirected them to local postoffice ...TOTAL RUBBISH SERVICE should be shut down and replaced 24/07/24 update the delivery to wrong adres even after 45 minutes on phone explain to them AGAIN ... Out of the 3 items only 3 are being continually being resent the third a £499 mobile phone has been held back and evidence not registering on their only my eBay account did it show the delivery number " in my opinion the postman wanted to steal it in my opinion as the call centre had no trace of it until i gave the delivery number

Sotirios · 24 July 2024

1/5

Trustpilot

Joke Customer Service

I tried 3 times to find a branch in my area offering Driving Licence renewal. Your search locator couldn’t find my postcode or the two main towns nearby which I know for a fact both have branches in WH Smith.I rang your help number on my renewal form and my postcode couldn’t be found that way either and my call was rejected. I rang the ‘contact us number’again hoping to speak to an actual person. Despite selecting numerous options it was impossible to get the help I needed and my calls were terminated rather than offering a route to get help.It should not be so hard to access this basic information. Nor should it be this difficult to contact you, it’s just not good enough and you should be ashamed of the inadequate (joke) service you are fobbing people off with.I would have given -1 if this was an option

Amanda · 23 July 2024

1/5

Trustpilot

Post Office boring the brunt of Morrisons shortcomings

This is aimed directly at the Post Office who have thought it ‘a good idea’ to give postal counters to Morrisons small supermarkets. Did they bother to do any due diligence in staff recruitment and training?Nearly every one in the Worksop area are either closed, due to staff shortages or have a total lack of awareness of product. The time served at counters is ridiculous. A follow up review to the best post office in this area follows on. Hopefully the new PO takeover will implement new stringent methods to Morrison’s or withdraw the service. We have complained to Morrisons, who in turn sent me a link to complain to…….the Post Office, even though it’s Morrisons staff making a complete pigs ear of the service.

UKCritique · 19 July 2024

1/5

Trustpilot

Why do the post office social media…

Why do the post office social media team reply to complaints, ask you to contact them with a reference & then you get radio silence from them or do I have to wait another 15 days for a reply…….this has to be the worst company I have ever dealt with!!! No doubt I’ll get another reply to this with another #reference

Christine · 24 October 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi Christine, we've forwarded your email on to the Postal Order team so that they can look into the status of your claim for you. We are currently awaiting their response, and we'll get back to you via email once we've heard from them. -Jess

1/5

Trustpilot

Tracking numbers are NOT recorded

On 21st June I visited the Post Office in WHSmith in Uxbridge High Street to send a package to Norway by tracked service. I tracked the package and found that the package arrived to Norway by 22 June 24.Then I misplaced the receipt and I had not written tracking number as I didn't think I would misplaced receipt and never thought the package would get stolen/never arrive.So I visited the Post Office that I sent package from and took my ID and all the details of the package, minus the receipt and kindly asked the lady to give me a copy of the tracking number and she said we don't keep the details of the tracking number. I replied so if someone has misplaced a receipt, you don't keep the tracking number. Instead she shoved the lost package from and shouted for next customer but without tracking number the form is useless. I contacted Royal Mail but they said you need to get copy of tracking number from where you posted the package and Posten (Norway's postal robot messaging) said if you have lost tracking number then go to where you sent the package from and they will give you copy. So I went again and the Indian woman said we don't keep tracking numbers??? Can someone please tell me are we in 2024 or are we in 1964! Surely they have a computerised system where they have tracking system. It was a present for a child and I don't have the money to go and spend that money again. I spent £15 on tracking, this is daylight robbery.I will stop using The Post Office to send packages, as they are racist, rude and very unhelpful!!!!

Lina · 18 July 2024

1/5

Trustpilot

Rudderless Mccolls Post Office Woodthorpe, York need a new manager to get things working right in the post office

I use Mccolls Post Office, Woodthorpe York. I don't know why but my Parcelforce parcels keep getting picked up by Royal Mail then I'm no longer able to track my parcel and it takes nearly two weeks for them to be delivered? why does this post office keep making the same mistakes? when are they going to get another manager who can get this post office working properly?

JB · 12 April 2023

Agent replied · 27 October 2024

Hi JB, Thank you for taking the time to leave a review and I'm sorry to hear about your experiences. This is certainly something we will report internally right away as this should not be happening. Thank you again for providing your feedback. - Tom

1/5

Trustpilot

I wouldn’t even give them one star

I wouldn’t even give them one star. We don’t have a post office in Portishead anymore unbelievably and my experience with the delivery office has been pretty dire. In the past two days I’ve had two emails. The first gave me a window of my delivery between 7.30am-7.30pm. Fine, but I had another email this morning to say my package would be delivered at 7.30pm. Again, fine at least I can now pop out to the shops briefly. However, when I arrived home there was my, very visible bright red package item on the doorstep. I was lucky it was there I suppose but all the same pretty bad service. Don’t bother trying to complain on the website as there seems to be a problem putting a date of birth in….why they need an age, I know not.

Bobbi · 17 July 2024

1/5

Trustpilot

DO NOT GET CAR INSURANCE VIA THE POST…

DO NOT GET CAR INSURANCE VIA THE POST OFFICE.They are total crooks, they are effectively nothing but a brokers but add on over 20% and do nothing for you. What they do is complicate the whole process and use dodgy insurance companies who you would not probably normally use. Every claim made, you are treated like you are deliberately trying to make a false claim. It really is disgraceful! Keep well away! Alas the whole of the post office is now a complete shambles - rotten to the core!!

Paul · 17 July 2024

1/5

Trustpilot

Rude staff

I queued outside Cambridge central Post Office this morning waiting for it to open. I was literally the third person in and started to walk to the Bureau de Change desk where there was a member of staff waiting and no customers. I got called back rudely by a lady member of staff standing at the front doling out tickets - I hadn't realised I needed one so my mistake but the way she did it was really rude: "Where are you going? You can't just bypass me" she announced loudly to everyone. I took the ticket and went to the Bureau de Change desk - still empty of customers - put my ticket on the counter and asked for some Euros. "I haven't called you yet" he said, smirking. So I had to stand back while he just sat there smirking, doing nothing, waiting for him to press the buzzer. I left without travel money and took my business elsewhere. My fault for not knowing their system but it's a genuine mistake and there's no need to be so rude.

Fed · 16 July 2024

1/5

Trustpilot

Shocking service

What is happening to our postal service. How early do I have to post a card for it to arrive on time? This is happening more frequently to myself and other friends and family. In this instance I went into the post office, bought a first class stamp at the ridiculous price of £1.35, simply because I wanted my Grandson to receive his Birthday card on time. One week later it still hasn't arrived. Terrible service!

GAYE · 20 September 2024

1/5

Trustpilot

Green End, Whitchurch, Shropshire

I asked for tracked 1st class mail for a £250 camera being sent for warranty replacement - my parcel had a full "deliver to" address and a full "return address". It was only after my camera failed to arrive that I checked my receipt and found that the post office counter clerk had failed to add tracking and entered my home address on the system as the delivery address. The Post Office will not answer my complaints and now, nearly a month after, my camera is well and truly lost. I am disgusted with this "lack of care or service" and will avoid using the post office for anything further. If I could give a no star experience, I would!

Chris · 15 July 2024

1/5

Trustpilot

The post office are LIARS

The post office are LIARS. I bought an item from Amazon, and unfortunately, the sellers chosen courier was The Post Office, I say this because of past experience.An email from the Post Office stated my parcel will be delivered on Saturday 13 July. I received a further email on the afternoon of 13 July stating delivery was not possible as no one was in, I live in a cottage and the front door is not in use as it is on the highway. A clear sign on the front door states this and says all deliveries round the back. I watched the delivery driver approach the front door, read the sign then walk away and get in his van and drive away. No effort what so ever to deliver the parcel to the back door.I have received another email from Post Office today, Monday 15 July again saying, they tried to deliver today but there did not seem to be anyone in. We have been in all day. No card left saying they tried to deliver because they did not turn up.LIARS, LIARS, LIARS.

Geoff · 15 July 2024

5/5

Trustpilot

This view only relates to Allestree…

This view only relates to Allestree Post Office. The are excellent. Very polite friendly & helpful. The phone us answered promptly as I had a recent query regarding collecting parcels. Royal Mail had not sent the correct advising they were awaiting collection. I was concerned they would be returned but Allestree Post Office saved the day! They are also very efficient & helpful around any of their products & services.

Helena · 31 January 2023

Agent replied · 27 October 2024

Good morning, Helena. Thank you so much for taking the time to write this lovely review! We are so pleased to hear that the team at your branch have taken such great care of you. I will make sure to pass this feedback along internally and thank the Allestree team for the wonderful job they're doing. Thank you again and have a lovely day!Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

Lost tracked letter

Lost tracked letter, tried to claim cost of posting.The online service is not fit for purpose, input my details name and address etc. PO site repeated info:There are some errors on this page, without providing the basic evidence to support your claim, we're unable to consider your claim.No errors in my own details.Will not be using the post office in the future, will use a reliable service to simply post an item

Ianhc · 18 November 2022

Agent replied · 27 October 2024

Hi there, thank you for taking the time to leave this feedback. We sincerely apologise for the technical difficulties you faced when using our website. If this issue has not yet been resolved or you need further assistance, please reach out to our team at social@postoffice.co.uk quoting Trustpilot and including details for your claim. Our team will be happy to look into this for you and get it sorted out. Again, we apologise for any inconvenience.Best,Makenzie"

5/5

Trustpilot

Post Office, Barrow, Suffolk

The Post Office new location is now within the village supermarket Matt and though it is quite cramped inside they were determined to provide this service for the villagers. Initially the staff were unfamiliar with their role but they soon embraced the new role with great enthusiasm and efficiency. They are truly remarkable and very helpful and yesterday when l tried to post a recorded letter, l entered the incorrect post code but the post lady immediately use her own phone to trace the correct postcode. They are the best and the most friendly and jolly people. l really adore them.

Ms · 11 July 2024

1/5

Trustpilot

Golders Green branch - horrible staff

In Golders Green branch Post Office the staff is absolutely careless, treating people just like numbers. They don't bother to listen to details of a situation, do not bother to accommodate needs. Pretending to work "by the book" when it comes to an extra cm to a parcel size and sending people back without at least suggesting an option. And other times they just talk among themselves, moving in slow motion when the queue is very long. I would only use Evri or other companies to deliver parcels, but never again Royal Mail.

Dani · 10 July 2024

1/5

Trustpilot

Devastated

Posted most of my dog grooming kit to be sharpened by a company while I was away for a few days(first time away since 2016) cannot afford to buy spare kit but thought it would be back to me ready for work after my days away. Royal Mail have gone and lost my parcel with all my kit in and I believe its because the clerk at Birstall post office didn’t stick the label on properly (I pointed this out but he didn’t seem to care) Can’t believe I’ve lost all my kit and they don’t seem to care or try search for it. devastated as can’t afford to replace these items and bet compensation won’t pay out much.

Jane · 9 July 2024

1/5

Trustpilot

3 envelopes bent

3 envelopes bent, creased and damaged by the post office forcing letters into the letter box, despite 2 of the letters clearly had writting that said "Do not bend", but did they care?, no they didnt.Thanks to the post office ny teenager daughter had her photographs bent and creased, and all because they couldn't be bothered to knock the door and hane me the letters.No wonder people dont use them, I certainly dont.

Adrian · 27 September 2022

Agent replied · 27 October 2024

Hi there, Adrian. Thank you for taking the time to leave us this feedback. We are sorry to hear that your daughter's photographs were not handled with care. Royal Mail handles the delivery operation and they are a separate company to us. We recommend reaching out to them with any questions or concerns. Hope this helps!Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

Unhelpful and unprofessional staff

Unhelpful and unprofessional staff, went to pay my old £20 notes into my starling bank account, “not accepting those” came the reply, I said they are legal currency til the end of the month “ don’t care we’re not accepting them” had to go to Buckley much more helpful and professional staff who knew what they were doing. Should have gone there in the first place, paid into my bank account, no problem.

James · 27 September 2022

Agent replied · 27 October 2024

Good afternoon, James, thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologise that your experience exchanging your notes did not go as smoothly as it could have. We would like to look into this further for you and ensure it doesn't happen again. Could you please get in touch with us at social@postoffice.co.uk with details of your experience including the branch you visited? We apologise again for any inconvenience.Best,Makenzie

1/5

Trustpilot

Royall Mail robbers

I would only give no stars for the poor service given. I sent a parcel quoted at £2.70 from Ebay send it to my customer for them to be told it was at there local office and my customer had to pay £3.50 extra charge on top of the £2.70 paid. I worked out the difference was .80p! I put in a complaint to be told it was my fault as the package was 1cm over size! I could not believe it so in nthe end it cost me £6.30 to send a shirt in a plastic bag...you are a chuffing joke Royal Mail your online complaints site is a joke!

Julie · 7 July 2024

1/5

Trustpilot

Frimley Green Surrey

Frimley Green Surrey, Post Office run by the most ignorant,rude man ive ever dealt with. He does not acknowledge you no hello,goodbye please or any other dialog. His behaviour is very disrespectful even my granddaughter commented on this. The shop stinks of curry which is awful and not nice. I will never use his establishment again. His lack of customer services shows badly on Royal Mail.I have lived in this area 30+ years and will take my business elsewhere.

K · 24 July 2024

1/5

Trustpilot

Terrible service as usual

I went to one of the post offices to return an item bought from Amazon via Royal Mail.The guy at the counter was very rude and refused flatly to take the item claiming that he did not have any bag for Amazon and appeared to be instructing me to cancel the return arrangement. He did not apologise for not providing the service the post office supposed to and kept claiming Amazon and his attitude was simply disgusting.I contacted Amazon to change the return method from Royal Mail to Everi and the collection point for Everi, which was actually another post office, was much nicer.The original post office should stop dealing with Amazon if they keep their mediocre services.

Anonymity · 4 July 2024

1/5

Trustpilot

Saltcoats Post Office Terrible Customer Service

Saltcoats Post Office

Michael · 7 September 2026

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read HAMBRO INTERNATIONAL's Google reviewsLeave HAMBRO INTERNATIONAL a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. HAMBRO INTERNATIONAL hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Rochford.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent