Every review we hold for the Oxford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleThief, they will keep part of your deposit without a real reason , the DPS doesn't really protect you , they can do anything they want with your Money, i won't suggest this company and any other big company to anyone. Manager highly unqualified, (miss Kate). They do viewing and inspection at any time and As many times As they want (not allowed in the contract), they don't care in any of the contract clause and they increased the rent after just 6 month of more than 5% (not allowed in the contract).
Gioia · 25 February 2020
Agent replied
Gioia, the deposit deductions awarded to the landlord by the DPS reflected evidence provided to them from an independent check-out report detailing condition at the end o your tenancy. Deposit negotiations are between a landlord and tenant, as managing agent we are duty bound to remain impartial. The DPS arbitrated a dispute between you and your landlord a process that is entirely independent of Martin & Co. The arbitrator stated that the award of costs to the landlord was 'given the amount of cleaning required at check out and at check in, I find the claimed sum is reasonable ahd justified'. It further states ' I find the rest of the claimed sums are reasonable and justified'. In future, I would encourage you to maintain your rental property in a better state of cleanliness and avoid doing damage that may result in deposit retentions.
★★★★★ 5/5
GoogleAfter 2 months of search in all the agencies in Oxford for a property that was pet friendly and convenient for me and my family, we were able to find what we were looking for with Martin&Co, Luke was very friendly and professional, differently from all the other agents he understood exactly what we wanted, and with dedication helped us until we moved to our new home.
Rennan · 5 July 2018
★★★★★ 5/5
GoogleI had a viewing for a house in Oxford just over a year ago for me and my housemates. Our estate agent Luke Vecchione did our viewing and he was he was very professional, friendly and helped us with anything we needed. The viewing was great and so was the house, definitely recommend Luke if you can get him to show you round a house in Oxford!
Louie · 19 April 2018
★★★★★ 5/5
GoogleJordan Baskerville has been extremely helpful in his advice and is keeping us us informed at every stage as our sale proceeds and arranging appointmentsPositiveResponsiveness, Professionalism
Carol · 28 May 2021
Agent replied · 27 May 2024
Carol, thanks for your feedback generally, and specifically on Jordan's service
★★★★★ 1/5
GoogleUnfortunately I happened to have terrible experience with Martin Co. Initially before signing the contract the agents were eager to help with my property search and soon I chose a suitable flat. The flat required some maintenance (The showers/baths had incredibly unpleasant stains) and cleaning of the outer balcony, I was assured that these issues would be fixed ASAP and as a result made a decision to sign the contract.
As soon as I became the tenant the agency completely lost interest in the situation and kept responding that the things will be fixed in the near future. So far almost three months have passed with no sign of improvement.
As a result of the above I cannot recommend Martin Co and would suggest to seek other agents. I will happy to provide additional info to those interested.
Stan · 29 July 2019
Agent replied
Dear Stan,
Thank you for your recent review. As you outline above, the pre tenancy details were confirmed by your landlord prior to your tenancy commencing but unfortunately he did not fulfill these before you moved in. We do not have authorisation to instruct contractors to carry out these works without having confirmation from the landlord. We have asked contractors to attend and quote for the requested works but due to the nature of the external clean where you cannot get a van near to the premises with an external supply of water the job is proving quite specialist. We have also been in contact with the block management to see if there is an external tap to run a water supply from but we are yet to hear back. We do understand that it is frustrating that your problems seem unsolved but please be assured we are working on this issue to try and get it resolved ASAP.
Kind regards,
Martin and Co
★★★★★ 1/5
GoogleBooked a viewing with them, they said I can pick any date and then out of a whole week they could only do a certain half an hour. At the viewing they didn't know the answers to general questions like does the property have a cleaner and when would the ceiling leak be fixed. When moving in I requested some of their 'services' and although they were put in my contract I never received them. Sold me an insurance and in the end it turned out they couldn't provide it. Last but not least one of their employees blocked my card when I was paying my renewal fee with them. Will definitely avoid in the future if possible.
Dean · 29 July 2019
Agent replied
Hello Dean,
I hope you are well and thank you for your recent review.
Perhaps when it is convenient you would like to contact the office to discuss these issues as I am struggling to understand why this review has been necessary? In particular I would like to know more about the 'services' you refer to in addition to your points regarding cleaners and ceilings.
I put my complete trust in my staff and the advice and service they deliver and naturally I welcome any feedback where we may have fallen short of the standard I expect. I am particularly interested in your last point regarding card payment. Unless I am mistaken it is not possible for anyone to block your card other than yourself or your bank.
With best regards, Martin and Co
★★★★★ 1/5
GoogleRude staff!! All they care about it getting their money!! After nearly 5 months of telling them we are going to different estate agent they still keep sending tenancy agreement for a house we have viewed with them... and its every day late at night! ...
They kept twisting my words to make me a person who is at wrong.. they were telling different things every time they contacted me..... hate them and NOT recommending them at all!!!!! Avoid them at all costs!! Bunch of liars!!!!
Joanna · 29 July 2019
Agent replied
Hello Joanna,
I hope you are well and thank you for your recent review. I am sorry that you felt it necessary to write this.
I have taken the time to review this chain of events relating to your application to take one of our rented properties and having read all written correspondents between yourself and my colleagues Luke and Iulia I have now been able to make an informed opinion on the claims you have made regarding our service standard.
You made an offer to take the property on 22/6/17. My colleague Luke advised you at the viewing that all monies including rent and deposit were payable by the end of June including completion of referencing and signing the tenancy agreement. It is common for us to look to complete transactions for both tenants and landlords within a very short but realistic timeframe to ensure everyone is offered security that the deal has been completed nice and early. Iulia sent an email to you on 23/6/17 confirming this arrangement in writing and making it very clear what had been agreed. Subsequently I understand that you then spoke with Iulia and then Luke regarding payment of this money and completion of this deal and it became apparent that you couldn't afford to pay both the rent and deposit. At the time this conversation came about we had already had both you and Daniel fully referenced and had drafted the tenancy agreement ready for completion. The comments you have made with regards to the tenancy agreement being continually sent to you is slightly inaccurate. We use docusign for sending all of our agreements. Docusign will send you daily reminder that there is a document outstanding for signature until it is signed. When it became clear that you were not going to be proceeding with this application we then voided this agreement for you.
I am of course sorry that we were not able to secure this property for you. It is clear that at some point there has been a breakdown in communication and some of this has led to this unfortunate circumstance. I am however clear that my staff have followed normal procedure when processing your application and I am sorry if you believe that any of the staff were rude in dealing with your concerns. It is not typical that any of our staff will be unhelpful or rude to tenants or landlords and I am sure this was not at all the intention.
I wish you well with your new tenancy and hope you are settled.
Best regards
Richard
★★★★★ 1/5
GoogleViewed a property to rent on Saturday, they managed to ‘squeeze’ us in for a viewing. Guy didn’t know how much the deposit was or the admin fees - said they’d email all the information on Tuesday when they get back after the bank holiday. Did they do this? No! Called 2 days later and the properties gone... signed for on the same day we viewed it. Obviously we would have signed there and then if he knew the numbers. Customer service is poor and phone manner is dismal.
Charlotte · 29 July 2019
Agent replied
Charlotte, I am sorry that you feel our service was below the standard we aspire to deliver. The lettings negotiator who showed you the property should have been able to answer these straightforward questions. I apologise that he was poorly prepared. The rental property market in Oxford is busy and dynamic. As agent we are duty bound to put forward each offer received from tenants to the landlord, it is for the landlord to accept or reject offers. Many of our properties will be viewed multiple time a day, and offers received will each be communicated to the landlord. Unfortunately, sometimes there is advantage to be gained from being the first to offer. Bill Cooper, Director
★★★★★ 1/5
GoogleUnhelpful and neglectful.
I rented a room in North Oxford through Martin & Co. When moving into the property, the room my landlord and I had signed a contract over was not yet available because the ceiling needed to be painted (something I was assured would be completed prior to the start of my tenancy)... Each week I was told I would be able to move into my contracted room at the end of that week - I stayed in a room half the size, living out of a suitcase for 5 weeks before I was finally able to move into the correct room, even having offered to paint the ceiling myself a number of times. Martin & Co did nothing apart from chase me for my full rent for this month while I was still waiting to move in to the correct room. I was since offered some compensation by the landlady who then did not pay it in full so I had to deduct the remaining balance from my rent payment for the next month and was again chased by the letting agent who did nothing to support their tenant while not receiving the room I had paid for.
I have since moved out of the property 5 weeks ago and I am still waiting for my security deposit to be reimbursed because of a cleaning fee which was not agreed upon. Upon questioning the fee because I left the room in a pristine condition, it was suggested that the fee is justified because I am not being charged for the blinds which were broken since before I moved into the room. This suggestion has been later dropped, however the 3 week long email chain is ongoing and so is my wait for an explanation as to what cleaning was actually required and the wait for my deposit.
I would strongly discourage anyone that is thinking of renting through Martin & Co from doing so. I am sure there must be alternative options where you are guaranteed to get the room you pay for and they won't hold your security deposit ransom over fictitious cleaning charges.
Mike · 5 July 2019
Agent replied
Mike, thank you for taking the time to write your review for a property where Martin & Co does not provide a management service, limiting our role to that of finding and securing a tenant. You are correct in stating that Martin & Co chased you for rent due for the room which we had completed your application for as we were not aware that you had not been allowed to move in. The first time that we were made aware of this was when you informed us and made us aware that you had agreed to stay in an alternative room, agreed with your landlord directly without our knowledge (neither you nor your landlord had previously informed us of that arrangement).
When we contacted your landlord regarding the issue, she confirmed that she had agreed to reimburse you as compensation in cash. We then received your rent payment through which was short. When we chased this, you then advised us that you had not received the full reimbursement. Again, this was not a matter that we were party to. We then verified with this with the landlord, she agreed and this was then reflected on your account correctly.
Upon vacation, your landlord has checked the room that you had lived in and proposed deductions from your deposit. You have not been charged for a replacement blind but a £25 cleaning cost, which the landlord has since reduced to £20, in order to reach a resolution. The remainder of your deposit has been returned to you.
We await further instruction from the landlord regarding the disputed £20 amount for cleaning your room based on the checkout carried out by her with further evidence of this.
Whilst we recognise that you were inconvenienced early in your tenancy, and you are in discussion with your landlord in relation to your security deposit, none of these matters fell within our responsibility as the property was self-managed by your landlord. It is important that reviews properly reflect the facts and are directed towards the person or organisation that was responsible. In this case we were not, and we acted correctly once we were in possession of the facts.
★★★★★ 5/5
GoogleMy family and I have rented an apartment in central Oxford for the past 8 months with Martin & Co as the managing agents. Throughout our tenancy we found Martin & Co to be absolutely professional, helpful, courteous and quick to respond to all of concerns. They were also completely fair and impartial in all dealings between ourselves and our landlord who they were also representing.
Kate Kennedy as Branch Manager did a great job in managing our tenancy and was particularly helpful when we wanted to terminate our one-year tenancy early after we bought a property here. Martin & Co. were equally efficient and effective in taking care of the landlord's interests and I have no hesitation in recommending their services to landlord's and tenants alike.
Terry · 5 July 2019
Agent replied
Terry, it is really fantastic to receive full and positive feedback from one of our tenants and it was our pleasure to work with you to make your tenancy a positive experience.
★★★★★ 5/5
GoogleMaz provided an initial valuation and provided a comprehensive assessment of the market, potential marketing plan and helpful information pack. Once decision to put house on market, all the necessary paperwork, organisation of viewing EPC and marketing material was carried out efficiently.
Jane · 8 May 2024
Agent replied · 12 May 2024
Dear Jane, Thank you for your glowing review! We are thrilled to hear that you found Maz's valuation and market assessment comprehensive, and our services efficient. Our team is dedicated to delivering a seamless experience and we're glad we could meet your expectations. We appreciate your trust in us to market your home and look forward to a successful sale. Best regards Martin & Co
★★★★★ 5/5
GoogleRecently have been working alongside Patricia Vassib on a chain (sales) and I cannot recommend her enough. She has been superb with clear communication and understanding regarding both our sales. She is an asset to Martin & Co. Hopefully we will work together once again in the future.
Sherko · 20 December 2023
Agent replied · 21 December 2023
Thank you so much for your feedback. I am delighted we were able to support you effectively. Kind regards, Bill
★★★★★ 1/5
GoogleI rented a room through this agency and I had the worst time ever in this house. Staff is unfriendly, unprofessional and lying. I was the first one moving into the house, which was devastated by the former tenants and which obviously left it in a bad condition with rubbish. Nonetheless, I had to clean everything and was left alone with mould, "which I should clean" according to the agency.
I was in a shared house with 5 bedrooms and we were 3 young girls. After the agency was unable to rent one of the rooms to an ordinary person, they let a 55 year old, unemployed smoking alcoholic with no teeth in the house. In the end, he molested one of us girls. He also created a strong odour in the house, which was unbearable. The agency pretended to be unable to do anything and I had a one-year contract, which I couldn't end. I am from Germany and came to Oxford to do my Master's degree there - thanks to Martin & Co., I had the most horrible time in the UK and ever in my life.
Helen · 5 July 2018
Agent replied
Dear Helen,
I completely understand and empathise with your comments. When renting a room in a shared house it is not always guaranteed that the other rooms in the property will be let to similar aged people or the same gender. Whilst I can understand your thoughts on the other tenant, we do not discriminate against people. We do carefully consider applicants who apply for properties and carry out substantial referencing on each person, as well as meeting tenants ourselves to carry out viewings and at no point did we have any reason to have concerns about the tenant you refer to.
Regarding the accusation of molestation, your Google review is the first time this has been mentioned. We were made aware of a text message being sent which was deemed inappropriate by the recipient at which point we advised that tenant to block the number and report it to the police if they felt it necessary.
Both the landlord and Martin & Co are unable to evict someone from a tenancy immediately, there are UK laws which prevent anyone from being able to do that without following the correct procedure, which was explained to you at the time.
Every tenant has an early release option should they ever need it, this was also explained to you.
I am disappointed to hear that your time renting this property affected your experience, we would welcome you to contact us directly to discuss your complaint further.
Regards,
Martin & Co
★★★★★ 5/5
GoogleLuke Vecchione was really helpful in getting our student property sorted as soon as possible. He was very communicative in response to any questions about the property. Thanks for your help!
P · 28 February 2019
Agent replied
Polly, great to receive your feedback, thanks! Bill Cooper
★★★★★ 1/5
GoogleBe careful!! This agency does not respond to you after you end your tenency and it will be very long journey to get your deposit back. I thought that I was unlucky and only one but saw the same situation in the review.
Simply, they ignore your email about deposit request and it has been already 7 weeks after end of tenancy.
Highly disrecommended!NegativeResponsiveness, Professionalism
Juri · 28 June 2022
Agent replied · 27 June 2024
Juri Na, I will look into this as a matter of urgency and respond further once I have understood the situation. Kind regards, Bill C.
Juri Na, as you know from our email correspondence we accept that your feedback was fair, and on this occasion we have not met the high standards we aspire to deliver. I hope you can see that we are now making amends by pushing the deposit return forward. Please acept my apology. Bill.
★★★★★ 5/5
GoogleKate at Martin & Co Oxford was extremely helpful. When I was trying to move into a property through a different letting agent and having troubles with them, Kate openly offered fantasic, professional advice when the letting agency were not following correct procedures. It gave me great confidence in Martin & Co as a company who take genuine interest! 10/10 for Kate!
Sanah · 29 July 2019
★★★★★ 1/5
GoogleI rented a room through this agency and I had the worst time ever in this house. Staff is unfriendly, unprofessional and lying. I was the first one moving into the house, which was devastated by the former tenants and which obviously left it in a bad condition with rubbish. Nonetheless, I had to clean everything and was left alone with mould, "which I should clean" according to the agency. I was in a shared house with 5 bedrooms and we were 3 young girls. After the agency was unable to rent one of the rooms to an ordinary person, they let a 55 year old, unemployed smoking alcoholic with no teeth in the house. In the end, he molested one of us girls. He also created a strong odour in the house, which was unbearable. The agency pretended to be unable to do anything and I had a one-year contract, which I couldn't end. I am from Germany and came to Oxford to do my Master's degree there - thanks to Martin & Co., I had the most horrible time in the UK and ever in my life.
Helen · 31 March 2018
Agent replied
Dear Helen, I completely understand and empathise with your comments. When renting a room in a shared house it is not always guaranteed that the other rooms in the property will be let to similar aged people or the same gender. Whilst I can understand your thoughts on the other tenant, we do not discriminate against people. We do carefully consider applicants who apply for properties and carry out substantial referencing on each person, as well as meeting tenants ourselves to carry out viewings and at no point did we have any reason to have concerns about the tenant you refer to. Regarding the accusation of molestation, your Google review is the first time this has been mentioned. We were made aware of a text message being sent which was deemed inappropriate by the recipient at which point we advised that tenant to block the number and report it to the police if they felt it necessary. Both the landlord and Martin & Co are unable to evict someone from a tenancy immediately, there are UK laws which prevent anyone from being able to do that without following the correct procedure, which was explained to you at the time. Every tenant has an early release option should they ever need it, this was also explained to you. I am disappointed to hear that your time renting this property affected your experience, we would welcome you to contact us directly to discuss your complaint further. Regards, Martin & Co
★★★★★ 1/5
GoogleRude staff!! All they care about it getting their money!! After nearly 5 months of telling them we are going to different estate agent they still keep sending tenancy agreement for a house we have viewed with them... and its every day late at night! ... They kept twisting my words to make me a person who is at wrong.. they were telling different things every time they contacted me..... hate them and NOT recommending them at all!!!!! Avoid them at all costs!! Bunch of liars!!!!
Joanna · 31 March 2018
Agent replied
Hello Joanna, I hope you are well and thank you for your recent review. I am sorry that you felt it necessary to write this. I have taken the time to review this chain of events relating to your application to take one of our rented properties and having read all written correspondents between yourself and my colleagues Luke and Iulia I have now been able to make an informed opinion on the claims you have made regarding our service standard. You made an offer to take the property on 22/6/17. My colleague Luke advised you at the viewing that all monies including rent and deposit were payable by the end of June including completion of referencing and signing the tenancy agreement. It is common for us to look to complete transactions for both tenants and landlords within a very short but realistic timeframe to ensure everyone is offered security that the deal has been completed nice and early. Iulia sent an email to you on 23/6/17 confirming this arrangement in writing and making it very clear what had been agreed. Subsequently I understand that you then spoke with Iulia and then Luke regarding payment of this money and completion of this deal and it became apparent that you couldn't afford to pay both the rent and deposit. At the time this conversation came about we had already had both you and Daniel fully referenced and had drafted the tenancy agreement ready for completion. The comments you have made with regards to the tenancy agreement being continually sent to you is slightly inaccurate. We use docusign for sending all of our agreements. Docusign will send you daily reminder that there is a document outstanding for signature until it is signed. When it became clear that you were not going to be proceeding with this application we then voided this agreement for you. I am of course sorry that we were not able to secure this property for you. It is clear that at some point there has been a breakdown in communication and some of this has led to this unfortunate circumstance. I am however clear that my staff have followed normal procedure when processing your application and I am sorry if you believe that any of the staff were rude in dealing with your concerns. It is not typical that any of our staff will be unhelpful or rude to tenants or landlords and I am sure this was not at all the intention. I wish you well with your new tenancy and hope you are settled. Best regards Richard
★★★★★ 5/5
GoogleThey were very quick at organising viewings, and the staff were really helpful in talking us through the process and making it much easier for us. Would definitely recommend!
Charlie · 7 November 2024
Agent replied · 3 December 2024
Dear Charlie, Thank you immensely for your kind words and excellent review! We're thrilled to know that our team's efficiency and support made your experience smooth and pleasant. Your recommendation means a lot to us. We're here for any future property needs you may have! Warm regards, The Martin & Co Team
★★★★★ 1/5
GoogleUnfortunately I happened to have terrible experience with Martin Co. Initially before signing the contract the agents were eager to help with my property search and soon I chose a suitable flat. The flat required some maintenance (The showers/baths had incredibly unpleasant stains) and cleaning of the outer balcony, I was assured that these issues would be fixed ASAP and as a result made a decision to sign the contract. As soon as I became the tenant the agency completely lost interest in the situation and kept responding that the things will be fixed in the near future. So far almost three months have passed with no sign of improvement. As a result of the above I cannot recommend Martin Co and would suggest to seek other agents. I will happy to provide additional info to those interested.
Stan · 31 March 2016
Agent replied
Dear Stan, Thank you for your recent review. As you outline above, the pre tenancy details were confirmed by your landlord prior to your tenancy commencing but unfortunately he did not fulfill these before you moved in. We do not have authorisation to instruct contractors to carry out these works without having confirmation from the landlord. We have asked contractors to attend and quote for the requested works but due to the nature of the external clean where you cannot get a van near to the premises with an external supply of water the job is proving quite specialist. We have also been in contact with the block management to see if there is an external tap to run a water supply from but we are yet to hear back. We do understand that it is frustrating that your problems seem unsolved but please be assured we are working on this issue to try and get it resolved ASAP. Kind regards, Martin and Co
★★★★★ 1/5
GoogleHelpful and friendly while they're getting you to sign up to the initial contract, but terrible service following on from that. We've had a tenancy with Martin & Co for the past 2 years and the bullying tactics they use at renewal time are disgraceful. They are generally unhelpful, unfriendly, and don't reply to emails. At one point they readvertised the property after we'd agreed to renew the contract and didn't bother to warn us that this was happening, the first we heard was when we got 24 hours notice that a viewing was going to take place, over the weekend.
Ryan · 31 March 2016
Agent replied
Hello Ryan, Many thanks for your review. Clearly it is never our intention or desire to want to re-market property when a tenant expresses a desire to stay in the property, however from the letter sent to you dated 5th August 2015 it makes our process very clear in writing. I also note emails sent to you chasing your potential renewal for a decision from your property manager Lily. Wording on the letter to you as follows: 'If we have not received the agreement by this stage we will automatically begin re-marketing on our landlords instructions. This may lead to property viewings and the landlord potentially considering other offers from new applicants.' Clearly I am sorry that this may have come at a shock to you and as stated it is always our intention to renew to good tenants that indicate a desire to stay. In this case and as per our strict guidelines for renewal and from our landlords instruction we reached a point where the property had to be re-marketed to ensure minimum risk to our client. Until we are in receipt of your firm intentions, along with a signed tenancy agreement, the potential risk of a void period will always remain. This is what we must guard against. I am of course now very glad to see that your renewal has been completed and wish you all the best during your tenancy term. Best regards Richard
★★★★★ 1/5
GoogleHelpful and friendly while they're getting you to sign up to the initial contract, but terrible service following on from that. We've had a tenancy with Martin & Co for the past 2 years and the bullying tactics they use at renewal time are disgraceful. They are generally unhelpful, unfriendly, and don't reply to emails.
At one point they readvertised the property after we'd agreed to renew the contract and didn't bother to warn us that this was happening, the first we heard was when we got 24 hours notice that a viewing was going to take place, over the weekend.
Ryan · 22 March 2016
Agent replied
Hello Ryan,
Many thanks for your review.
Clearly it is never our intention or desire to want to re-market property when a tenant expresses a desire to stay in the property, however from the letter sent to you dated 5th August 2015 it makes our process very clear in writing. I also note emails sent to you chasing your potential renewal for a decision from your property manager Lily. Wording on the letter to you as follows:
'If we have not received the agreement by this stage we will automatically begin re-marketing on our landlords instructions. This may lead to property viewings and the landlord potentially considering other offers from new applicants.'
Clearly I am sorry that this may have come at a shock to you and as stated it is always our intention to renew to good tenants that indicate a desire to stay. In this case and as per our strict guidelines for renewal and from our landlords instruction we reached a point where the property had to be re-marketed to ensure minimum risk to our client. Until we are in receipt of your firm intentions, along with a signed tenancy agreement, the potential risk of a void period will always remain. This is what we must guard against.
I am of course now very glad to see that your renewal has been completed and wish you all the best during your tenancy term.
Best regards
Richard
★★★★★ 5/5
GoogleI would definitely rate Connor as being first class with service, helpful, friendly and informative.. he has just let my property in an instant... thank you Connor and Martin & Co
lulia has provided me with a very satisfactory service regarding my new tenancy... polite and understanding, attention to detail, an asset i would say to Martin & Co.... thank you Lulia
Diane · 5 July 2018
★★★★★ 5/5
GoogleI would definitely rate Connor as being first class with service, helpful, friendly and informative.. he has just let my property in an instant... thank you Connor and Martin & Co lulia has provided me with a very satisfactory service regarding my new tenancy... polite and understanding, attention to detail, an asset i would say to Martin & Co.... thank you Lulia
Diane · 31 March 2018
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.