Trusted Agent profile · Oxford, Oxfordshire

Verified

Chancellors Oxford reviews

4.5

★★★★★ Excellent

2,283 reviews across 3 platforms

215 Cowley Road, Oxford, Oxfordshire, OX4 1XF

Part of Chancellors, see every office.

Chancellors's office in Oxford, Oxfordshire, at 215 Cowley Road, is rated 4.5 out of 5 across 2,283 reviews on three platforms, including 610 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

610

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.9 / 5

351

Reviews on Facebook

Business-wide

Trustpilot logo

1,322

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

About Chancellors Oxford

Why use Chancellors? Chancellors estate and letting agents in East Oxford opened back in 1981 and can be found on the corner of Cowley Road and Divinity Road. Our highly motivated 11-strong in-branch team boast unrivalled knowledge of East Oxford property values and are always eager to answer any questions on buying, selling, letting or renting in the area. The wide range of sales and letting services available at our East Oxford branch include free, no-obligation market appraisals, an extensive portfolio of residential and commercial properties, land and new homes, property management support, and expert investment and market advice. Locations covered Cowley, Iffley, Iffley Village, New Hinksey, Littlemore and St Clements as well as many of the smaller areas in between for your perfect solution to find an Oxfordshire property.

Reviews

Every review we hold for the Oxford office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Excellent service

The service and support I have received from Brendan has been second to none. He has always returned my calls promptly, attended every viewing on time whilst complying with all Covid requirements. At each stage Brendan has kept me up to date with buyer interest, scheduling viewings, providing me with feedback from prospective buyers as promised. Not only has Brendan been professional, polite and friendly, I have no doubt that his knowledge of the local area contributed to the quick sale of my house. I will definitely recommend Brendan - and Chancellors - to friends and relatives in the future.

Mrs · 12 April 2021

Agent replied

Thank you Mrs Crowther for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

1/5

Trustpilot

Sorry but this is the whole point I'm…

Sorry but this is the whole point I'm making, my whole true account experience with you has been underhand practise, you have taken no notice of the fact that both tenants and guarantor failed their references and that was the tenant find you supplied. Other unsuitable points as you know they messed me around. I served my 8 week whole period but you stitched me up on the contract of which I did not breach because in all emails there was only mention of an 8 week sole period which I served. The notice I gave was not responded to until weeks later when you should have responded and explained to me that I was expected to come back to you for another tenant find. You see why would I do that when my experience was so poor? I understand how it works with you, the best tenants I believe go to your managed clients and your tenant find receive the ???? and you misrepresented my home to tenants that bailed out after a loss of a months income plus reference costs. You take no responsibility for breaching yourselves with your unsuitable tenants, misleading me and misrepresentations your contract is null and void due to your errors and unethical practise. I will not pay you as this is an injustice and bad news spreads fast. Based on the people I've spoken to I've never heard one good word about you. You are a false company and say if not happy with tenant find there is no fee to pay and so you mislead and even when the landlord has adhered to good practise e.g. giving the tenants a chance despite failed references and being messed around plus Chancellors absolute mess up re advertising with garage and tenant pulling out because of it, you have the audacity to charge the landlord the fee!! I'm absolutely disgusted and this response of yours here proves what you are like, what your culture is like. I said in emails and what's app I needed help with the electronic contract and was ignored until just before handing over tenants they you entrapped me and I did not understand that you had done this because it was fully my understanding not happy with tenant find then no fee to pay, I mean who charges the fee when they send unsuitable tenants, mislead, misrepresent. Do not say you are sorry again, you are not sorry at all and you were not transparent regarding the terms and snucked in a 12 week which I only saw when I downloaded recently because the agreement was done quickly over the phone as I could not fill it in. So from this I see how you entrap so the landlord even if experience very poor service are made to go back for more poor service and more loss of income. Total misrepresentation as well regarding advertising with garage and you backed up your employee who made this error and tried to cover this. You are the ones that breached good ethics and practise, I was honest with you all the way through and asked you to take with garage off your advertising and you did not do so. Here is your response to my previous email 'Hello Annie, I am sorry to read of your concerns. I have reviewed the file with the directors and our position remains the same. We are sorry that you feel the fees we are asking for are not due, however we have only acted on your signed instructions and unfortunately the terms of business you agreed to were breached. Again, I am sorry to read of your concerns.' Again, please do not act falsely with your false apologies. Despite my losses due to your errors, misrepresentation and entrapments you even now are trying it on, I wonder if you have done this done this many times before? and your contracts needs to be more clear and you need to explain exactly what your contract means which you do not do if the tenant find fails? is it fair to charge a landlady the fee after all her losses due to your failures? I absolutely believed there was no fee to pay if your tenant find failed. Unethical culture and practise and all handled to maintain this culture when you put an official complaint in, they support their failures and there is no recourse on their failings because they allegedly use their contract entrapment to ensure they get paid either way it goes!!

Annie · 11 April 2021

Agent replied

Dear Annie, We are sorry to read of further concerns and our position remains unchanged since the last review of the file with the Directors. We are again sorry you are still unhappy with the outcome, however we have only acted on your signed instructions and unfortunately the terms of business you agreed to were breached. Again I am sorry to read your concerns.

5/5

Trustpilot

A huge thank you

We want to thank Georgina Turner for her kind assistance with our property searching. We had selected favoured properties and Georgina swiftly booked us in for viewings. She met us at the properties on the day and answered all the questions we posed to her about the properties and locality. Through the offer process, Georgina kept us updated promptly and we greatly appreciated her communication efforts. Georgina is friendly, clearly knowledgeable and made our house-hunting experience, which can be stressful, calm and conclusive. Thank you so much.

Mr · 10 April 2021

Agent replied

Hi Mr Brown, we are so pleased that you enjoyed your experience with us and left this great review. We are sure that the team will enjoy this positive feedback so we will make sure to pass it onto them.

5/5

Trustpilot

Excellent Lettings Negotiator

Brandon was very helpful throughout the process of viewing, and applying for a property. We were able to go to 2 viewings that day as he had just got a new property available, it was good to know that the options were there and he was flexible enough to allow us to view a second property on the same day. Brandon was able to answer the questions asked about the property and followed up with the application form and processing the information needed to allow us to proceed.

Mr · 9 April 2021

Agent replied

Thank you for leaving us this great review Mr Ainsworth, we will be sure to pass this fantastic feedback onto the relevant teams. We are delighted that you had such a great experience with us.

5/5

Trustpilot

Excellent Service from a Lettings Agent is no longer a myth

From the moment we engaged with Roy it was effortless and stress free. Attentive to our needs he carefully selected properties that matched our exact requirements. He arranged viewings to fit around our work commitments and was always available to answer any questions we had. The manager Alena was at one of the viewings due to Roy being unavailable and again the service was impeccable. She knew our exact needs and was more than happy to answer any questions we had. Friendly, approachable and dedicated to fulfilling the needs of their clients we would definately choose to go with Chancellors again.

Tom · 9 April 2021

Agent replied

Hi Tom, we are so pleased that you enjoyed your experience with us and left this great review. We are sure that the team will enjoy this positive feedback so we will make sure to pass it onto them.

5/5

Trustpilot

Thank you Georgie Turner

We would like to particularly highlight how fantastic Georgie Turner has been when handling our viewings and sale of Little Paddock. She has been enthusiastic and positive throughout, warm and approachable. Georgie has maintained a good level of communication which is important to us. She maintains a high level of service and professionalism whilst being friendly at the same time. Holly Valentine was also much the same when initiating our instruction and we would like to thank her too.

Mr · 13 May 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Trustpilot

Excellent service from start to finish

Great service from the moment we met Richard & James & we could not have asked for more - polite, professional, responsive. Property was marketed promptly, great on line presence, viewings arranged & feedback provided next day at the latest. Multiple offers made & as a result an excellent tenant selected. Fee was competitive & the rental achieved exceeded the marketing price. If you are looking to rent out a property speak to these guys - highly recommended.

Rockerfella · 6 May 2021

Agent replied

Thank you for leaving us this great review, we will be sure to pass this fantastic feedback onto the relevant teams. We are delighted that you had such a great experience with us.

5/5

Google

Services were very quick and efficient. So happy to be with this team who helped us sort a house out so quickly!! Thank you yet again

Jaime-lee · 20 March 2025

Agent replied · 9 December 2024

Thank you Jaime-lee for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Trustpilot

Great Experience

After feeling a bit deflated as a first time buyer and being treated like I had no clue by another estate agent, I came to chancellors to view a flat. James was a breath of fresh air, friendly and informative. No question was seen as a silly question, he had plenty of advice and just made the whole experience much easier and pleasant. I would highly recommend using chancellors and James if you are buying or selling.

ES · 24 June 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Trustpilot

Andreea

Andreea has been such a pleasure to deal with! She’s managed our rental application with great organisation, professionalism and ease. She’s been brilliant in regards to updates on the next steps and she’s made herself available when needed. Due to Covid-19 requirements we have been in home quarantine and not able to view the property, however she happily opened for our family and took us (on FaceTime) and our father around the property. Five stars. Brilliant work Andreea.

Bianca · 8 April 2021

Agent replied

Hi Bianca, we are so pleased that you enjoyed your experience with us and left this great review. We are sure that the team will enjoy this positive feedback so we will make sure to pass it onto them.

5/5

Facebook

I have used Chancellors for a while now and there have been some ups and downs but I have found that when you develop a working relationship with a named individual it makes a real difference In particular, Shannon Seymour has done an amazing job in trying to résolve recent issues. She has liaised closely with the tenants, us and the contractors making sure issues were resolved quickly and efficiently. She is courteous and really helpful. I should add that Charmaine Smith was also great!!

Evie · 13 October 2020

Agent replied

Great feedback Shannon!

5/5

Trustpilot

This is my first time having an estate…

This is my first time having an estate agent to take care of the renting and the experience has been good. The sales team was very proactive and the property was rent out within days. The property manager Stevie Scicluna is very helpful too, whenever there is an issue with the property she would be on top of it and resolve quickly so I don't need to worry. Happy with the service and would recommend to anyone.

Mrs · 4 June 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Google

Thank you very much Jordan, He has really helped me with a smooth transition from one property to other, He was always there to guide me with every single query. Thank you once again Jordan.

Gerald · 1 April 2026

Agent replied · 22 April 2026

Thank you so much for your kind words, Gerald! We're thrilled to hear that Jordan provided you with exceptional guidance during your property transition. At Chancellors - East Oxford Estate Agents, we strive to make every move as smooth as possible. We appreciate your trust in us and look forward to assisting you again in the future!

5/5

Trustpilot

Want to say a huge thankyou to Nick and team

Want to say a huge thankyou to Nick and his team. Their professionalism and tenacity ensured our mum's house sale went through extremely smoothly without any issues. The whole process was stressless and pain free delivering a house sale above the asking price. I am based in Sheffield so having the sale managed by chancellors made this very simple with all communication being carried out remotely. I will certainly recommend using chancellors to my friends and family

Mr · 7 May 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

1/5

Facebook

Well where do you start. Firstly this is not a reflection on the Sales team. They have been pleasurable to communicate with but little they can do in terms of letting. Office Manager????????? Who ? THE LETTINGS TEAM ARE A JOKE. TIMOTHY IN PARTICULAR!!!!! NO RESPONSE, LITTLE CORRESPONDANCE AND POOR COMMUNICATION. The background. A young couple apply to rent a property. The young lady is 28 weeks pregnant and looking to up size due to arrival and a growing family. Usual viewings etc takes place and an application is applied for to rent a property. All the paperwork etc is submitted and the couple await the response from letting team and landlord after compulsory checks are complete. During this period Chancellors are advising the couple to hand notice of termination to their current letting agreement with another landlord. They DO NOT take this advice until 100% the letting agreement is signed by all parties. This was a struggle as the letting team did not know a particular body part from their elbow. 15 Days after signed agreement an email is received from Chancellors informing the couple that the landlord has withdrawn. NO REASON OR EXPLANATION. JUST AN EMAIL. NO PHONE CALL FROM LETTING TEAM OFFERING ANY OTHER PROPERTIES OR ADVICE!!!!! JUST AN EMAIL. There is now a young couple 28 weeks pregnant having handed in their Notice to terminate soon to be homeless. GREAT WORK CHANCELLORS!!!!!!!!!!

David · 9 August 2020

Agent replied

I was acting as guarantor on this property and would like to understand why the landlady has withdrawn. Surely a phone call would have been more appropriate, a simple courtesy!!!!

5/5

Google

I was looking for a small rental property in Oxford and was keen to move to the area. When I contacted Chancellors I spoke to Jordan, he was extremely helpful, honest, and provided lots of useful advice about the properties they had for rent, and other general information about the area. In the end I actually ended up renting a property through another agent as Chancellors didn't have what I was looking for at the time. This aside, as the overall customer experience from Jordan was so good, I felt it was necessary to leave a positive review.

A · 22 July 2020

Agent replied

Hello, thank you for leaving this 5-star review, we are glad that you had such a positive experience with us. I’m sure our team would love to hear this wonderful feedback so we will pass on your message.

5/5

Trustpilot

Eve Clark has been an absolute pleasure…

Eve Clark has been an absolute pleasure to deal with over the last few weeks whilst dealing with our property purchase . Eve have been super helpful, efficient and friendly. Eve and Analise I’ve dealt with at chancellors have handled this very delicate situation marvellously. I would like to thank them publicly for being so cordial, supportive during this transaction and made it happen. Would definitely recommend them any one looking for professional and friendly service

Mr · 15 June 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Trustpilot

Efficient & helpful Service

I rang Shannon Townley-Taylor this morning 09/06/2021 to report the kitchen tap broken in my flat.Shannon was most helpful and advised she would arrange a call out for a plumber which she did promptly and the problem is now being sorted with replacement taps on the way. I have had other queries and questions for Shannon which she has answered and I find her to be very knowledgeable, efficient and pleasant to deal with. Laura C

Laura · 9 June 2021

Agent replied

Thank you Laura for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Google

Tilly has been exceptional service from start to finish! The estate agent was professional and attentive. They kept us informed every step of the way, were incredibly responsive, and made the experience stress-free. Highly recommend

Henry · 19 October 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you Henry for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Google

Josephine was such a great help throughout the process of looking for a property, she answered all our questions promptly and was very responsive.

Israa · 20 March 2025

Agent replied · 20 March 2026

Thank you Israa for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Trustpilot

Andreea was super helpful!

Andreea was super patient with me! As this was my first time moving out to a place by myself I was super anxious, and having a job offer that needed me to move soon the pressure was on from me! I sent email after email and Andreea never became frustrated and was always super helpful. She has now helped me secure a flat I am super excited about! I would definitely reccomend chancellors to everyone !

Sophie · 20 April 2021

Agent replied

Thank you Sophie for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

5/5

Google

I was looking for a small rental property in Oxford and was keen to move to the area. When I contacted Chancellors I spoke to Jordan, he was extremely helpful, honest, and provided lots of useful advice about the properties they had for rent, and other general information about the area. In the end I actually ended up renting a property through another agent as Chancellors didn't have what I was looking for at the time. This aside, as the overall customer experience from Jordan was so good, I felt it was necessary to leave a positive review.

Crazy · 14 March 2020

Agent replied

Hello, thank you for leaving this 5-star review, we are glad that you had such a positive experience with us. I’m sure our team would love to hear this wonderful feedback so we will pass on your message.

1/5

Facebook

Chancellors asked several times to come and update the valuation on our property. We arranged for 1400hrs today. At 1410 nobody had arrived and so I called the office ….. 1st lie - I was told that I had cancelled the appointment by the lad who answered the phone, no I hadn't, why would I be ringing to find out where Chris was? 2nd lie - Oh we tried to ring you several times this morning to check you would be in......that's strange as I was in all morning and have no missed calls!! Its better to tell the truth than to try and come up with pathetic excuses which can be checked. I have told them I have no faith in them and to take me off their books. Very disappointing service after my wife and I spent hours tidying the inside and outside of the house.

Kev · 11 March 2020

Agent replied

Hi Kev, we are sorry to read of your issue. Please contact me on 01344 408487 and I will be happy to assist you. Thank you, Chris.

5/5

Trustpilot

I found Chancellors to be acceptably…

I found Chancellors to be acceptably helpful. They would always return my calls and supply me with the information i required. All the staff seemed very pleasant and helpful. They have helped me achieve the goal I was looking to achieve, I would certainly recommend Chancellors to anyone else and most of all they sold my house with no problem when I thought I had no chance of a sale. Thank you Warren and team.

Mr · 23 June 2021

Agent replied

Thank you for this wonderful review. We are pleased that you had such a positive experience with us, and we will share this feedback with the relevant teams.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Chancellors's Google reviewsLeave Chancellors a review

Questions about Chancellors Oxford

How many reviews does Chancellors Oxford have?

Chancellors's Oxford office has 2,283 reviews across three platforms: 610 on Google, 351 on Facebook (across the whole business), 1,322 on Trustpilot (across the whole business).

What is Chancellors Oxford's rating?

Chancellors Oxford is rated 4.5 out of 5 across all 2,283 reviews, and 4.3 out of 5 on Google from 610 reviews.

Where is Chancellors's Oxford office?

Chancellors Oxford, 215 Cowley Road, Oxford, Oxfordshire, OX4 1XF.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.