Trusted Agent profile · Oldham

Oldham Letting Centre Oldham reviews

3.8

★★★★★ Good

1,649 reviews across 1 platform

91 High Street, Lees, Oldham, OL4 4LY, OL4 4LY

Oldham Letting Centre's office in Oldham, at 91 High Street, is rated 3.8 out of 5 across 1,649 reviews on 1 platform.

Trustpilot logo

1,649

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Oldham Letting Centre hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Oldham.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Oldham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Amazing!!

Amazing!!Rob Fearnley was excellent! Would highly recommend him! Easy to contact, provided great advice and was very helpful, my house sold within a week!!

Colin · 9 June 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hello, Thank you for taking the time to leave us a 5-Star review. If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Happy Home Hunting! Thanks, Rightmove

1/5

Trustpilot

Had experience where I have to few…

Had experience where I have to few agents my phone number. I received so many call over a day that it made me so stressed. So went to this agency..emailed with my requirements..agent asked my number. I've explained why I'm not comfortable to give my number yet..bit happy to communicate through the e mail...agent said good luck with the search..by saying in that case he will not help

Ieva · 12 February 2022

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for your review. We're sorry to hear of the experience you had with these Estate Agent. At Rightmove we're not Estate Agents, we're an online website for Estate Agents to advertise their properties, we have no involvement in the selling or renting process as we're not agents ourselves. We wouldn't have any involvement in the enquires you made to these agents, or the contact they have made with you regarding the enquiries. This is something you will need to get in touch with the Estate Agent about and tag the review to them.If you need any help in finding which Agent advertised this property please get in touch. You can give us a call on 01908 712300 or, email us on talk-to-us@rightmove.co.uk

3/5

Trustpilot

Dated Site - Does not meet the needs of the Customer

First point, the contact us on Rightmove, does not really mean Contact Us, as there are no options to contact them. Second Point: We need to be able to filter with keywords. If I want to search properties in a certain price range, but cottages/character only I have to trail through hundreds of modern houses.Third Point: Price range search - can only search between £800,000 and £950,000, where I have a budget of £825 !! come on we need an £850,000 category.Fourth Point: as a seller , it would be helpful to see how many people have my property in their saved list.Come on Rightmove, the site has remained the same for years, how about an update. Finding a property is a time consuming business and the site does not help.I do not want a "thank you for your review" response, just want some action to reasonable requests.

Val · 17 June 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Morning Val,Thank you for notifying us of this, I will absolutely speak to our developers to get our contact number and our email address added to the 'Contact Us' page as there is not an email address or number currently available.In addition we have recently released a new feature called the Keyword Sort, this new feature sorts properties bases on the keyword or keywords a user has input. It doesn't filter out properties that don't contain those keywords or keyword. This way we are showing users the properties that most closely match what they are looking for first without removing any properties from their search results. Furthermore the price range feature goes up in £100,000 after £700,000. I can absolutely pass your comment on as feedback to see if we can change the price options. If you are wanting to know how many views your property has had on Rightmove, the best thing for you to do would be to speak to your estate agency as they have access to view this report. I will certainly speak to our developers in regards to vendors having access to a feature that enables them to see how many people have saved their property as this is a great idea.If you have any questions or queries please call us on 01908 712352 or email us at customersupport@rightmove.co.uk.Kind Regards,Rightmove.co.uk

2/5

Trustpilot

Extortionate pricing compared to the…

Extortionate pricing compared to the other property portals - exactly why we are no longer using Rightmove. The profits this year say it all, not affordable for small independent agents. No support for small businesses.

Patrick · 26 August 2024

Agent replied · 25 October 2024

Good morning Patrick,Thank you for taking the time to leave us a review. We'd like to understand your experience in more detail. Please do get in touch with us at talk-to-us@rightmove.co.uk, and discuss this with you. Many Thanks, Rightmove

2/5

Trustpilot

I have only reviewed this so low as im…

I have only reviewed this so low as im not clear on who is at fault.I currently have my property advertised with a local agent and im not happy with the heading content as it does not allow us to describe what this property has to offer...I have been told that it is very generic in the description and its how it is, this is what i'm struggling with.I have a Victorian 3 bed 2 bath home for sale and it is marketed under the heading of 3 bed terrace ? I have been told that they can only list it as this....Is this correct ? They also claim that they are extremley limited by Right move in their content they add on adverts.All I want is for it to show in the heading area on front page what this home is, can you please shed some light on this for me,Again I have only come to this section as i cant find anywhere to direct me to speak with someone about this issue.

Dawn · 24 April 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Morning Dawn,Thank you for taking your time to leave us a review.The heading content will only contain information on the property type and how many bedrooms the property has, as this information is pulled from the system. If you are wanting to include how many bathrooms the property has we would advise to input this information into the main description, summary text or putting it as a key feature within the listing. If you have any questions please do let me know and I will be more than happy to help you. You can call our customer support team on 01908 712352 or email us at customersupport@rightmove.co.uk.Kind Regards,Rightmove.co.uk

1/5

Trustpilot

Why do Rightmove no longer show pics of the properties advertised?

Please to not thank me for my review as I only came here because Rightmove allow no facility to contact them directly. I have been visiting Rightmove for a number of years, searching properties for colleagues who do not have the time and many of them have purchased a property. A few days ago the pics suddenly stopped - in favour of an invitation to approach the Agent. Seems like some little techie (non commercial) soul has come up with an idea!!! Been there -had to deal with that. Rightmove - what on earth are you thinking of? Fortunately I have details of the major Estate Agent advertisers on your site and you guys are dust!!!!!

Lorraine · 6 April 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Morning Lorraine,Thank you for taking your time to leave us a review.I am really sorry about this and I would really like to look into this for you. Please can you call our customer support team on 01908 712352 and they will be more than happy to help you. Or if you can provide us with your contact number I can absolutely call you. Kind Regards,Rightmove.co.uk

1/5

Trustpilot

Rightmove not looking for new subscribers?

I run a letting agency. We are looking to advertise our properties on Rightmove. My first call was made in June/July last year (2017) and I was told to expect a call back from the "local" rep. 8 months later I was still awaiting the call back. So last week (approx. 21st March) I rang again. Danny told me to expect a call within 2 days/48 hours. (That would be Friday) Nothing by Monday so I rang again. Ellen told me that DP (area rep) would ring me back that day. Tuesday has arrived and no call. I rang again. DP has left the company (since yesterday apparently) but still I have to wait a further 24 hours for the "Area Manager" to ring me. Funnily enough I am not accustomed to having to chase a business for over 8 months in order to engage their services and put money in their pockets. Doing so well are you Rightmove that you don't need to take on new subscribers?

NR · 27 March 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Afternoon,Thank you for taking your time to leave us a review.I am really sorry about this, this is not good enough and you should have received a phone call from us a few days after your initial enquiry. I have passed on your contact details to one of our telephone account managers who will be contacting you with regards to joining Rightmove.If you have any questions or queries please do call our customer support team on 01908 712352 and they will be more than happy to help you.Kind Regards,Rightmove.co.uk

1/5

Trustpilot

I tried to set up account but my email…

I tried to set up account but my email address is invalid . After many checks to make sure there were no mistakes in email address still no change After contacting Rightmove with the same email address , I was told they're not sure why this has happened , disappointed that I have no answers .

Martin · 19 May 2023

Agent replied · 25 October 2024

Hello Martin, firstly thank you for taking the time to leave this review. Secondly, we would love for you to email through on talk-to-us@rightmove.co.uk and one of our Technical Specialists will look into this issue. Many thanks, Rightmove.

5/5

Trustpilot

Nikita and everyone at Rightmove were…

Nikita and everyone at Rightmove were very helpful and nothing was to much trouble, really appreciate it!

Customer · 23 June 2022

Agent replied · 25 October 2024

Hi, thank you for taking the time to leave us a review. Its wonderful to hear of your experience with Rightmove. If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Thanks, Rightmove

3/5

Trustpilot

Slow and tedious but good customer service

Slow and tedious, felt like I was managing the employees the amount of times my letting agency and I had to chase Van Mildert up about things. A process that was meant to take 3-5 working days took 10! We're obviously happy to have moved in now and customer service was good but the delays were frustrating. However, I do understand from the other reviews on here that not everyone had this experience.

Caitlin · 22 February 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hi Caitlin,Thank you for taking the time out to leave a review. I've spoken to the team and can confirm that the reference on our end was complete within 48 hours, so we're not sure what has led to you not hearing back from us until 10 days later. One of our team leaders is aiming to reach out to you today to chat about this in more detail to find out more about the delay.We're so sorry - I can absolutely appreciate how frustrating that must have been for you, especially reading other people's reviews. Like I say, we'll reach out today to chat to you, but in the meantime, please feel free to get in touch if you'd like to chat about anything else!Kind regards,Vicki

5/5

Trustpilot

The customer service you want...

Reference were done and dealt with very quickly. Lucy was amazing and professional and made the entire process simple and straightforward. Give her a promotion!

Hassan · 17 February 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hi Hassan,Thank you for taking the time to leave such a great review - and for your comments about Lucy. We'll pass your kind words onto both Lucy and her team leader! I'm happy to hear your reference was completed so quickly, and we wish you the very best in your new home!Kind regards,Vicki

1/5

Trustpilot

Supporting dodgy advertising by estate agents

If I could give a zero as a rating I would. Complained about an estate agent who had advertised a house incorrectly that appeared on the Rightmove site. Property advertised as being reduced by £15K to offers over £350K to then make an offer to the agent to be told that the vendor would accept no less than £360K so hardly a £15K reduction. Advert sent to Rightmove but they take no reponsbility for advertising on their web-site, how strange of a company just to wash their hands of dodgy estate agent advertising and to have no checks in place! Just told to report to Trading Standards. Your slogan may be 'Find your happy' well you have certainly made me Very Unhappy!!

Gary · 1 March 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Afternoon Gary,Thank you for taking your time to leave us a review.I am really sorry to hear about this, I can assure you that we take data quality here very seriously. I would really like to look into this for you, if you would be able to call us in on 01908 712352 to provide us with more information I will absolutely look into this for you.Kind Regards,Rightmove.co.uk

5/5

Trustpilot

Friendly and smooth

I spoke with Alice from the referencing department, asides from being very lovely, and friendly on the phone she very quickly reassured me and confirmed my application was approved! Great news! Very smooth service. Thank you :)

Nikita · 19 July 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hello Nikita,Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review for the service, and importantly, our team.We are so glad that Alice was able to deliver the service we aim for with every tenant that applies for a property through Rightmove Landlord and Tenant Services. We will ensure your feedback is passed on to Alice and the team.Best of luck in your new home !Thanks

5/5

Trustpilot

Professionalism personified

Having dealt with Adam, May I state what an excellent ambassador he is for your company. Friendly, professional service at all times. Thank you.

Stephen · 7 May 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hello Stephen,Thanks for taking a moment to leave such a positive review for Adam. We agree that he is a great part of the team and we will ensure your feedback is passed to him and his manager.Best WishesBeth

5/5

Trustpilot

Excellent customer service

Spoke with April and she was extremely prompt, friendly and helpful. All referencing completed within less than 24 hours and really clear communication. Thanks April!

George · 17 February 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hi George,Thank you so much for taking the time out to leave such a lovely review. We're so pleased April was able to help you and that your referencing was completed so quickly!Kind regards,Vicki

5/5

Trustpilot

We have been dealing with Sarah Powell . Great service

We have been dealing with Sarah Powell.She has been absolutely amazing and very professional with all dealings. We have dealt with a lot of other representatives for training staff and enquiries at Rightmove, however, none have been as helpful and professional as Sarah. If there is something she is not sure she will always double check before guestimating as we have had in the past. If she is not a manager or senior representative soon we would be very surprised. Well done Sarah and the Rightmove team. Kind regards. Ability estate agents SE1.

Ability · 18 January 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Morning Ability Estate Agents,Thank you for you taking your time to leave us a review.I am really happy to hear of your positive experience! Your review has been passed onto Sarah directly as we love to celebrate successes. We love to hear about such positive experiences you have experienced with us.Kind regards,Rightmove.co.uk

5/5

Trustpilot

Much less stressful than we had feared.

Howie ran references on both me and my Wife - we feared that the process would be intrusive and uncomfortable. Howie needed to ask some very personal questions, but did so in a very likeable way with the perfect blend of professionalism and friendliness, putting us both at ease, and making the process simple for us. All completed much more quickly than we anticipated. Many thanks.

Martin · 28 April 2022

Agent replied · 25 October 2024

Hello Martin, thank you for taking the time to leave us a 5-Star review and for your feedback which is being passed over to the referencing team.If you need anything else, please do get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or give us a call on 01908 712 300. Happy home hunting! Many thanks, Rightmove

1/5

Trustpilot

The Latest Right Move Advert

The Latest Right Move Advert , Why not have the Coffin in the Final Finish to your Latest Add, ?Do you have a Selection on Coffins anywhere , I may have missed that ?How Thoughtless , you People are. Why not have the Grim Reaper as your Logo?, are you really that thoughtless . Why not add , if you are felling unwell , Contact us we can help ,YOU OUT OF THE HOUSE .Mind blowing , thoughtless , Inconsiderate , upsetting . Not Clever , Im speechless . With this Advert.Very Very Bad Taste .

John · 7 January 2018

Agent replied · 25 October 2024

Good Afternoon John,Thank you for taking your time to leave us feedback, i'm sorry to hear that you do not like our new advert. We aim to tell the story of Graham who is an active, healthy man who is a little fed up of constantly climbing the stairs. We see him walking up the stairs in his home time and again: from delivering his wife a romantic breakfast in bed to packing up the Christmas decorations. They make up their minds to move to a life without stairs, in a bungalow, a new happy home for them. Their old family home is now the right home for a growing family who will no doubt thrive within its walls as much as Graham and his family did.I hope that a repeat viewing of the ad will convince you that we do not use shock tactics but we do dramatize real stories as told to us by people who move home, downsizing being a strong motivator for many. If you would like to discuss this further please call us on 01908 712352.Kind Regards,Rightmove.co.uk

2/5

Trustpilot

Property hunting is time consuming

Property hunting is time consuming, expensive and stressful therefore we require 100% accuracy. Rightmove's map view has properties deliberately placed in highly desirable areas which are from other areas of the country! E.g. a house in Kent does not belong in Mayfair! This has been like it for years with a number of properties at a time. Maybe they are trying to shift properties. Please provide true information only. They have the monopoly of web searches going directly to them which actually then is unjustified..the person imputting the data should be checked. I always end up shifting over to Zoopla because through my years of searching I never come across annoying things like this on Zooplas website.

Amy · 17 December 2017

Agent replied · 25 October 2024

Good Morning Amy,Thank you for taking your time to leave us a review. I am sorry to hear that you have experienced this when using the site, I would like to look into this further. If you have the time to provide us with further information please can you contact us on 01908 712352 and I will look into this.Kind Regards,Rightmove.co.uk

1/5

Trustpilot

Reference agents

Reference agents acting like they’re investigators. It took me a week to sort out my referencing to rent £900 property....Incredibly unresposive, when they do decide to contact the customer service is just absurd. They made an issue because I uploaded my documents on the 2nd and the statement showed up to the 31st. So that referencing didnt get approved even though i had no spendings in those 2 DAYS. Unbelievable

Arvasas · 3 September 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hi,Thank you for reaching out to provide valuable feedback, we are very sorry to hear of the issues you have experienced with Rightmove Landlord and Tenant services. We pride ourselves on fast and helpful service and we apologise if this has not been the case.In order for me to investigate your issues, we would need further information from yourself to locate your reference.Please email RLTComplaints@rightmove.co.uk with your full name and the property address you have applied for and we will endeavour to carry out a full investigation on the issues you have experienced.Best WishesRightmove

2/5

Trustpilot

Its a con job...

We put our property up for sale on this website some 3 months ago. Despite receiving a click through rate at twice the average for overseas properties we did not get one enquiry email or telephone. It's clear to me that unless you have something extraordinarily unique and highly sought after rightmove is a complete waste of money. And if you did it would sell anyway without advertising on rightmove. Once you sign up they take advantage by adding you to their email list for property deals. And just like any other con job they make it hard for your to close your account. You have to contact them and give them a months warning. This website is just another english con job.

Franky · 11 August 2017

Agent replied · 25 October 2024

Hi Franky,Thank you for taking the time to leave us a review. It would be great to talk through this with you in more detail as your feedback is important to us, our Overseas Customer Support team can be contacted on 01908 712 026.We look forward to hearing from you.Kind regards, rightmove.co.uk

3/5

Trustpilot

Desperately needs a search by Sqm…

Desperately needs a search by Sqm feature. And liked icon on map like Zoopla.Price history is only available on the browser not app version. You sometimes have to zoom in on map for properties to pop up.UPDATE:Discovered that Zoopla shows price per Sqm. No reason that Rightmove cannot. I'll be using Zoopla alot more now. Saves so much time.

M · 20 January 2023

Agent replied · 25 October 2024

Hello and thank you for providing an update to your review.I have passed your feedback to our developers, who will take this on board when looking at any future developments. If you have any more feedback, please contact us at talk-to-us@rightmove.co.uk or on 01908712300.Many thanks,Rightmove

5/5

Trustpilot

Thank you Cheryl

Delightfully helpful, charming and clear instructions to get my rightmove account back on track. Thank you Cheryl.

Alison · 20 May 2022

Agent replied · 25 October 2024

Hi there, Thank you for taking the time to leave us a review. Its wonderful to hear of your personal experience with Cheryl & Rightmove. If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Happy Home Hunting! Thanks, Rightmove

5/5

Trustpilot

Excellent customer service

I didn't have much faith when I eventually found RightMove's customer services hotline that they would be able to help. Basically, we're with Purple Bricks who weren't particularly helpful. The problem with PB is that you can only withdraw your house from the market for a maximum of 12 weeks. For your advert to be given "Just added" status on RightMove the advert needs to have been removed for a minimum of 14 weeks since the last listing date. So with PB, their system will never allow you to take your property off for longer than 12 weeks without re listing and taking back off again. This means that RightMove will never allow the property to be "Just added" when with Purple BricksAfter spending 2 days trying to get Purple Bricks to do something, I called RightMove directly. They answered pretty quickly, even at lunch time, and within 15 minutes our problem was solved. Within an hour we got our first viewing :) Their customer service were so helpful and understanding, it was really a relief.

Simon · 22 March 2017

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for taking the time to feedback. We're happy to hear that we were able to assist you and we hope that you're on the way to selling your property. Kind regards, rightmove.co.uk

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Leave Oldham Letting Centre a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Oldham Letting Centre hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Oldham.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent