Trusted Agent profile · Oldham

Oldham Letting Centre Oldham reviews

3.8

★★★★★ Good

1,649 reviews across 1 platform

91 High Street, Lees, Oldham, OL4 4LY, OL4 4LY

Oldham Letting Centre's office in Oldham, at 91 High Street, is rated 3.8 out of 5 across 1,649 reviews on 1 platform.

Trustpilot logo

1,649

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Oldham Letting Centre hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Oldham.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Oldham office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Very bad experience as a guarantor

I recently experienced Van Mildert's tenancy service as a guarantor. The information provided over email and telephone conversations was incomplete and unclear. It took me less than a few working days to complete the requested information but during that time I was bombarded with texts, emails and phone calls. I found this to be overly aggressive and completely unnecessary given I'd already spoken to someone to explain it would take some time to go through my employers reference process. I also think that putting the data privacy terms and conditions at the end of the form (i.e. after you've input your details) is disingenuous - why not provide it up front when requesting the information? In addition I didn't have any details on the tenancy agreement which I was expected to be a guarantor for. Surely this should be provided with the request? Instead it came separately and much later from the letting agency - so not a joined up process at all.

T · 31 January 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi TShaw,We’re very sorry to hear that you have had a negative experience when using Van Mildert’s services as a guarantor.We strive to maintain an excellent level of quality and service to everyone we work with, and are sorry that, on this occasion, we haven’t been able to meet your expectations.In your review you have mentioned that information provided over conversations was 'incomplete and unclear', and that you were ‘bombarded’ with communication from ourselves - we would like to investigate this further.Please email: customerservice@vanmildert.net quoting your name and the tenant you were acting as a guarantor on behalf of. This will ensure your complaint is investigated by the right department. We can assure you that our processes and conduct are in line with both the Financial Conduct Authority and the Property Ombudsman Code of Practice. We strive to provide an excellent service, and an accurate, thorough and speedy tenant referencing service to tenants, landlords and letting agents alike - all feedback is taken seriously and learned from to ensure we improve in future.We look forward to hearing from you and finding positive resolution to your experience.Kind regards,The Van Mildert Team

1/5

Trustpilot

Rightmove issued false information about my property

Rightmove has a record of my property in their sold listings. Some data was correct including the address but the property details and photo were for a completely different, smaller house worth less than half ours. This has made my professional property advisers doubt my word in recent dealings with them to plan for the future. If Rightmove can't apply the correct level of stewardship over the information that they are distributing in the public domain, then they should not attempt to do it. I am seeking advice on the situation and also probing to see if there is an element of fraud.

Anthony · 30 January 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi Anthony,Thank you for your review and for taking the time to bring this to our attention.We're sorry to hear that there are incorrect images linked with the sold price record for your property. We appreciate the impact this has had on your property and it's something we'd like to get sorted for you.When a property is marketed by an Estate Agent on Rightmove, the most recent listing details will link with the sold price history we have from HM Land Registry. The database will match the address that's been used to upload the property in the background of the Estate Agents system.This is absolutely something we can correct on the website for you by removing the images that currently show with your sold price record.Can you get in touch with us by email confirming the full address and postcode of your property? Our email address is talk-to-us@rightmove.co.uk and we can get these details removed.Many Thanks,Rightmove

1/5

Trustpilot

Don't know when to give up

Philip · 8 October 2025

Agent replied · 22 October 2025

Hi Philip, Thank you for getting in contact. We’re here to help and would like to discuss this in more detail to assist with resolving this. If you have unsubscribed from property alerts, the emails you are getting may be related to your marketing preferences: You can add and change your marketing preferences in your My Rightmove account. To change marketing preferences? Sign in (if you haven't already) Click the 'Account Settings' option within My Rightmove Click the 'Contact Preferences' button to make your changes. Please call me at 01908 712 300, or share your contact number to talk-to-us@rightmove.co.uk, and I can call you back to assist further. Many thanks, Rightmove

1/5

Trustpilot

Website useless on a Mac.

This is an update on my previous review. I contacted Rightmove about problems logging into their website from Mac PCs (I have tried from MacBook Pro and MacBook). They told me they are working on it and it should get sorted out soon. Fast forward 4 month and they have made no progress whatsoever. The website is unusable for a Mac user. In my opinion they should sack their IT team. I am switching to Zoopla from now on.

Maria · 28 May 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi Maria,Thank you for your review.We're sorry to hear you've not seen an improvement with your account. We'd recommend clearing your cache and cookie settings within your internet browser to try and move past the error.If you're still having difficulty after trying this, we'd encourage you to reply to our email from back in February with some further details of your experience. It's important to us that our specialists can investigate this further for you.Many Thanks,Rightmove

5/5

Trustpilot

Stephanie was a great help and very…

Stephanie was a great help and very patient!

Pau · 18 August 2023

Agent replied · 25 October 2024

Hi Paul, Thank you for taking the time to leave a review. I'm really glad to hear that had a good experience. I'll be sure to pass this on to Stephanie. Many thanks, Rightmove.

5/5

Trustpilot

GREAT

Smooth, straightforward, and genuinely helpful.

Mont · 15 October 2025

Agent replied · 22 October 2025

Hi Mont, Thank you so much for taking the time to leave such a thoughtful review. We're really pleased to hear your first experience with us was smooth and straightforward. We're especially glad that Guy and Carli were able to support you so clearly during the process. I will make sure they see your kind words. We know how important it is to feel informed and at ease when navigating something new, so it's great to hear we hit the mark for you. If there's ever anything else we can help with, don’t hesitate to reach out. Wishing you all the best with your next steps! Warm regards, The Rightmove Team

1/5

Trustpilot

I put in an offer for a flat to rent

I put in an offer for a flat to rent. I sent rightmove all the references they asked for and they were never enough, they kept on asking for more and more statements.They kept me waiting until 5 days before my move to give me approval.I felt I was treated like a criminal and found staff rude, except a lady called Lorna.I shall never rent through rightmove again.

Claudia · 25 June 2022

Agent replied · 25 October 2024

Hi Claudia, Thanks for taking the time to leave us a review. We'd like to understand your experience in more, so we can improve, so please do get in touch with us at talk-to-us@rightmove.co.uk, and we'll be happy to help. Thanks, Rightmove

5/5

Trustpilot

Extremely helpful customer experience

Extremely helpful customer experience, very easy to communicate with and prompt responses. Site is kept well updated and has proved invaluable in providing information which has helped us to buy and sell.

Burt’s · 17 December 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Burt,Thank you for taking the time to leave us a 5 star review.We're so pleased you've had a great customer experience and that we've been a positive part of your buying and selling journey over the years.Happy home hunting.Many Thanks,Rightmove

5/5

Trustpilot

Quite simply the best referencing company we have used

We at Home James Lets have used Van Mildert as our sole referencing partner since 2016. Having trialed a number of other referencing companies (large and small, established and new) over the years; I was running out of hair to tear. Why on earth were we paying to outsource referencing, but having to chase references ourselves? How can the staff of any referencing company NOT know their own criteria?Van Mildert have been a breath of fresh air from the outset - we can instruct a reference and forget about it, knowing that the work is in safe hands. Van Mildert are the most thorough and diligent referencing company we have worked with. Yes they are more expensive than the competition, but would we consider moving our business - absolutely not!

Info · 12 December 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Home James Lets,Thank you so much for your positive review of our services. We are pleased to hear that you have been enjoying our services for four years and thank you for your continued support. If there is anything we can do to ensure that you continue to receive the level of service and excellence we strive to achieve, please don’t hesitate to get in touch. Thanks again,The Van Mildert Team

5/5

Trustpilot

Jade Haydar is brilliant!

Jade Haydar provided me with such a great service relating to an issue I had with logging into my rightmove account. She was efficient, helpful and proved to be an asset to rightmove. Thank you for your help Jade!

Elliot · 6 August 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hi Elliot,Thank you for taking the time to leave us a review.It's wonderful to hear about your experience with Jade and how helpful shes been in assisting you.If you need anything else, please get in touch 01908 712300, or email us on customersupport@rightmove.co.uk Thanks,Rightmove

5/5

Trustpilot

Staff went over and above to assist me

Staff went over and above to assist me. Caz Thompson was very helpful. In the end, the problem turned out to be on my computer rather than at their end.

Robert · 10 August 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi Robert,Thank you for your 5 star review.We're really pleased to hear how helpful Caz was. It sounds like you had a positive experience with her and was able to get to the bottom of the experience you were having.Please get in touch if there's anything we can help with in the future. You can always give us a call on 01908 712300 or send us an email on, talk-to-us@rightmove.co.uk.Happy home hunting.Many Thanks,Rightmove

3/5

Trustpilot

Used to be fab.

3 not 5 due to: Ive been using Rightmove on iPad for years and it’s been really great. In the last couple on months its become virtually unusable on iPad, slow and failing to load. The app is fine but as a property investor, I can’t filter anything to remove age restricted properties or identify location search criteria on the map unless I’m on the main site. What’s happening here? It worked before on this iPad and I’ve deleted history, cookies and web data but it’s not improved. Works fine on my pc. Strange. Thanks.

Brian · 4 December 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Brian, Thanks for taking the time to leave us a review.We're sorry to hear that you have been affected by the websites performance on the iPad. This is something our specialist team have been investigating with one of our third party providers, as we are aware this relates to the service we receive from them. The team have been realising small updates to the mobile version of the website to resolve this, as one big fix won't resolve this for all Apple devices which are affected. There is a filter available on our app that will exclude retirement properties from the search, this comes up under the 'don't shows'. We can absolutely pass feedback on to our development team about an identifying a location through a search criteria for you. If you have any other suggestions or feedback please let us know on 01908 712 300 Monday-Friday 8.30am-6.00pm, or emailing us at 'talk-to-us@rightmove.co.uk'. Many thanks, Rightmove.

5/5

Trustpilot

5 Star! Thanks Hannah! Definitely recommend

Wow! All referencing & checks completed in half a day! These guys are certainly on the ball! Special thanks to Hannah! Would definitely recommend using this service :)

Paul · 10 February 2021

Agent replied · 25 October 2024

Hi Paul,Thank you for taking the time out to leave such a wonderful review! I'm so pleased Hannah and the team were able to help you! Congratulations on passing your reference, I sincerely hope your move goes well and you're happy in your new home!Kind regards,Vicki

1/5

Trustpilot

Incompetent and lazy

Incompetent and lazyI made an application for renting a property with an estate agency related with them and I give them details of 2 guarantors.They asked to me and my guarantors one thing per time instead of asking all together, I mean they asked to fill a form after 3-4 days they asked 12 months of bank statement (never happened in my life, normally it is only about 3 months) after a week other details, so they took more than 2 weeks to collect all the details they need, the estate agency obviously couldn't wait long and I lost the house. If they have asked all in one time it could have take 3-4 days to give them what asked instead of more than 2 weeks.Also, after almost 3 weeks they told me that they weren't able to reach my previous landlord and that they could accept reference letters instead. Why you have to wait so long? I could have gave you the first week.Last, I often call them to speak about it, asking what they need from me or from my guarantors, only the last time I was told that for data protection they couldn't talk to me about my guarantors, when before we talk about that. The negotiations where 3 weeks long the data protection came only on the 3rd week.They are incompetent, take too much time to do things, and they ask far too much personal data that what they really need. Thanks to their laziness I lost the property.I have never been so disappointed.

Patrizio · 21 November 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Patrizio,We’re sorry to hear you’ve had a negative experience when using Van Mildert’s services.Our aim is to accurately report your financial situation, ability to pay a certain level of rent and your rental history to your letting agent. If you feel that we haven’t done that please email us as customerservice@vanmildert.net and we will be delighted to investigate this for you further. Kind regards,The Van Mildert Team.

5/5

Trustpilot

Danielle was extremely friendly

Danielle was extremely friendly, professional and courteous, she was informative and very quickly responded to my correspondence and queries. All in all a very smooth and efficient experience.

TP · 9 February 2021

Agent replied · 25 October 2024

Thank you so much for taking the time to leave us a review, we really appreciate you doing so. We're so pleased to hear that your experience with Van Mildert has been positive - and that Danielle was able to help you!

1/5

Trustpilot

FAT CATS rip off agents

I have been with Rightmove and supported them 20 years.But when I then became a business owner, it changed..FAT cats Rightmove care nothing about the little independent company’s, charging £1750 pounds a months for listing..And without any feature you have £1500 pounds to find ..I find this company a pour lack of disregard for the customers needs, they care only to increase fees every year.When I started up it was £650 pcm sales and Lettings In 8 years its £1750.00 That’s a disgrace

Alethea · 20 November 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Alethea,Thank you for taking the time to leave us a review.We're sorry to hear you feel this way and can absolutely arrange for your Rightmove Account Manager to get in touch and discuss this further with you.We've shared your feedback with the relevant team and if you'd like for someone to get in touch, please let us know by email on talk-to-us@rightmove.co.uk.Many Thanks,Rightmove

1/5

Trustpilot

Watchdog needs to shut them down.

Where do we start? Lying about ‘leaving messages’ for employers and references, not taking self employment as valid income, not taking income from companies you are a shareholder in, not taking guarantor references from anyone based outside of UK, taking down incorrect numbers for references, trying to dial US numbers with a +44 code, ringing US employment references at 9am GMT (3am US time). The great thing about them is a new person with no knowledge of documents youve sent or contact history takes up your case each hour so you’ll get a blank response or the same email asking for the same stuff (immediately provided by us on first ask) again days later and wonder what the hell has been going on. EVERYTHING that has mentioned in the below reviews happened to us, with our friends also explaining the same experience to our amazement. Or maybe we shouldn’t have been so surprised! - They are appalling. I genuinely wonder if anyone actually ever passes their process - whoever they are needs a lifetime achievement award - or perhaps just had a spare 2 months on their hands. The somewhat simple task of contacting employers to validate income took 2 weeks - and good luck to anyone who is told a guarantor is also required as the same mistakes and lies will happen all over again with that. But they wont be able to tell your progress in that case because its somesort of deep secret that you can’t help them with. When we chase them up after claiming to have called references (Tip: Don’t lie when were sat next to the reference you claimed to have called.) We ended up calling HR departments which they said weren’t answering and got a reference immediately. Nearly 3 weeks now, of us hassling our work colleagues, HR professionals and various departments because of their incompetence and still at risk of losing our beloved flat, with a house full of belongings and ‘homeless’ in 24hours. Our hotel bill will be in the post next week.

Pistophe · 25 October 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Pistophe, We’re sorry to hear you’ve had a negative experience when using Van Mildert’s services and that you may disagree with a decision we have made to accept or decline your application for a tenancy.Our aim is to accurately report your financial situation, ability to pay a certain level of rent and your rental history to your letting agent. If you feel that we haven’t done that please email us as customerservice@vanmildert.net and we will be delighted to investigate this for you further. Kind regards,The Van Mildert Team.

1/5

Trustpilot

Shocking Service/ Absolute Nightmare

Shocking ServiceThe company will not take into consideration persons who are self employed and have proof of the taxes paid to prove earnings.Absolutely poor service, poor attention to detail seems like a boiler room operation, when challenged on their poor practice they did not take any responsibility and sent lies and incorrect information about myself, wife and company to agent. Actually when through other agent and with different reference company and moved into same property. Lewis worker at firm, became aggressive and abusive, when I asked to speak to his manager, manager then lied and refused to follow through with a complaint process, or listen back to the call.Pls avoid this company, you save yourself some time, bother, and pain.Totally lack professionalism nor any integrity, and im very sure they are totally adding stress to many families moving experiences.Wish I didn't ever come across them.

Corey · 18 October 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Corey, We’re sorry to hear you’ve had a negative experience when using Van Mildert’s services and that you may disagree with a decision we have made to accept or decline your application for a tenancy.Our aim is to accurately report your financial situation, ability to pay a certain level of rent and your rental history to your letting agent. If you feel that we haven’t done that please email us as customerservice@vanmildert.net and we will be delighted to investigate this for you further.Kind regards,The Van Mildert Team.

1/5

Trustpilot

Complacency taken to a new level

Shocking service from start to finish .took 9 days to complete the reference checks and only after I did all the running around.they sent the reference form to me that should off gone to my employer so I had to forward to him .then spent 4 days chasing landlord up as they clearly couldn’t be bothered.someone has paid them to perform a service yet I did most of the work for them and received nothing but stress and loss of time .cant believe they are racking up bad reviews yet they carry on trading and reaping the rewards .money for old rope .not recommended.shocking customer service.

Steve · 8 October 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Steve,We’re very sorry to hear that you have had a negative experience when using Van Mildert’s services. We strive to maintain an excellent level of quality and service to everyone we work with, and are sorry that, on this occasion, we haven’t been able to meet your expectations.In your review you have mentioned that you were unhappy with how long the referencing process took and that we have provided you with a less than positive experience, and we would like to investigate this further. Please email: customerservice@vanmildert.net quoting your name and whether you are a landlord, letting agent or tenant which will ensure your complaint is investigated by the right department.We look forward to hearing from you and finding positive resolution to your experience.Kind regards,The Van Mildert Team

5/5

Trustpilot

Speedy and efficient

I asked Rightmove to remove property-related information and they were super quick in process my request through to the end. Many thanks to Bobbie for the level of professionalism shown throughout.

Rightmove-request-asker · 25 February 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi,Thank you for taking the time to leave us a five star review.We're so pleased to hear you had such a great experience with our specialist Bobbie and we'll be sure pass your feedback on to her. If there's anything you need from us in the future, please don't hesitate to get in touch. Our email address is, talk-to-us@rightmove.co.uk and you can always give us a call on, 01908 712300.Happy home hunting.Many Thanks,Rightmove.

1/5

Trustpilot

I've become exasperated with the new RM…

I've become exasperated with the new RM site: I find it disjointed and thereby not enabling a free flowing search as the previous arrangement. I heartily agree with "why try and fix what's not broken" (somebody trying to be cleaver or something)? I further note that RM are charging Agents more and more and arrogantly risking there market share position. I'm soon off to Zoopla and will return when your previous and perfectly good site returns.

Eric · 28 December 2020

Agent replied · 25 October 2024

Hi Eric,Thank you for your review.We make thousands of big and small changes to Rightmove every year so that it stays quick and easy to use to find your next home. We know how important the property listing pages are and we took extra care when redesigning them, and they went through lots of testing with home-hunters.Your feedback has been shared with our Specialist Development Teams to take into consideration, we value all of our feedback.If there's anything else we can do to help please don't hesitate to get in touch on 01908 712300 or talk-to-us@rightmove.co.uk.Many Thanks,Rightmove.

1/5

Trustpilot

AVOID THIS COMPANY. They should be closed down!

Again with all the other reviewers! If could give NO stars I would. This company is a disgrace, they are beyond unprofessional, poorly managed and should be investigated for lack of any time customer service which drastically affects customers waiting for referencing checks. LETTING agency avoid using them! This affects you and your clients. The process with this company is distressing, causing undue aggravation and affects plans and forMoving based solely upon this companies Incompetence in fact checking. They actually sent a letter to me stating that they had not received references, but they had and SAT on this for another week, no response after trying daily to reach someone. Move dates has come and gone. Still no word. Shameful!

Cathryn · 2 September 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Cathryn,We’re sorry to hear you’ve had a negative experience when using Van Mildert’s services and that you may disagree with a decision we have made to accept or decline your application for a tenancy.Our aim is to accurately report your financial situation, ability to pay a certain level of rent and your rental history to your letting agent. If you feel that we haven’t done that please email us as customerservice@vanmildert.net and we will be delighted to investigate this for you further.Kind regards,The Van Mildert Team.

1/5

Trustpilot

Rip Off Fees Rightmove a disgrace

HiThis is to all Estate Agents, I have been a loyal customer of Rightmove now 20 years, and 10 years as self employed independent estate agency.This company lie to you on the phone, agree a package, then rip you off later ..They then put pressure on you to sign termsAnd after all this you get no support Our fees have increased by 300% in the last 6 years...It’s a pure disgrace, they do not care about the people that supported Rightmove when they started out ..Fees then were -£ 250 pounds a monthWithout us this company would of been nothing..Doing our open days with free promo gifts and helping them to get this portal noticed ...How the times have changed ..A complete lack it respect for there customers and ripped off monthly fees regular...ON THE MARKET IS BETTER AND YOU HAVE SHARES ...I hope all that see this take a look at the other portals out there and think twice about Rightmove

Alethea · 30 August 2019

Agent replied · 25 October 2024

Hi Alethea,Thank you for taking the time to leave us a review.We’re sorry to hear that you feel this and would really like to see what we can do to help moving forward.We can arrange for our specialist Account Management Team to get in touch and discuss this further with you.If you’d like a member of the team to get in touch with you directly, please email membership@rightmove.co.uk. Many thanks, Rightmove.

5/5

Trustpilot

Tenant Insurance & Broadband

Setting up insurance and broadband was a breeze thanks to Donna, who was very informative and knowledgeable. Thank you!

Adam · 7 July 2022

Agent replied · 25 October 2024

Hi Adam, Thank you for taking the time to leave us a review. Its wonderful to hear of your experience with Donna at Rightmove. If you need anything else, please get in touch at talk-to-us@rightmove.co.uk or 01908 712300. Thanks, Rightmove

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Leave Oldham Letting Centre a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Oldham Letting Centre hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Oldham.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent