Every review we hold for the Old Trafford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotJasmine took over progressing our sale
Jasmine took over progressing our sale. She was always available or quickly returned our calls. A good job done very well. Thanks Jasmine
Gilly · 20 August 2024
Agent replied · 24 August 2024
We're honoured to have received your positive feedback and glad to hear that we were able to assist you effectively. Your kind words will be passed on to our team, who will be motivated by your satisfaction. If there's anything else we can do for you, please feel free to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
GoogleI had a great experience with Springbok Properties during the sale of my late mother's flat. I received excellent service from Ismail Akbar who went out of his way to make my experience painless!
Michael · 21 November 2025
Agent replied · 23 November 2025
We truly appreciate your thoughtful feedback. It’s wonderful to know you had a positive experience with our service. We’ll pass your comments along to the team, who will be encouraged by your words. Please feel free to reach out if you need any further help.
Warm regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
Trustpilothighly frustrating and unfair situation with Springbok properties
I recently experienced a highly frustrating and unfair situation with Springbok properties, who accepted my offer on a property, only to later gazump me. After multiple phone calls, emails, and uploading personal information onto their system, I was informed that my offer had been accepted and I was thrilled at the prospect of finally securing my home.However, just when I thought everything was in place and I could start planning for my move, the agent suddenly informed me that they had received a higher offer from another buyer and would be accepting it instead. This left me feeling betrayed, angry, and completely disillusioned with the entire process. Dispite thier website promoting No Gazumping, and signing a exclusivity commitment agreement document.I had invested time, effort, into securing this property, only to have the rug pulled out from under me at the last minute. Not to mention the fact that I had already gone through the hassle of providing my personal information and going through the necessary steps to secure the property with an mandatory fee off £2,896, dispite stating a fixed fee of £2,500, to which I was calling and emailing the estate agent to Authorise this.In conclusion, being gazumped after already being accepted is an infuriating experience that no buyer should have to endure. It is unacceptable for agents to accept an offer and then renege on that agreement simply because a higher offer comes along. I hope that my experience serves as a warning to others and that steps are taken to prevent similar situations from happening in the future.
Richie · 2 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Richie, thank you for your feedback. It can be difficult to address individual situations on forums such as this one, though we can see that an internal review has been carried out on the concerns you have raised, so we can comment with some perspective to clarify the events that took place. We can see that your offer was initially verbally accepted, and you were in the midst of completing the necessary documentation in preparation for entering into the buyer deposit scheme. Unfortunately, during this period, we received an offer from another buyer, of which we are legally obliged to report to the vendor. At this stage, you had not yet entered into the buyer deposit scheme, which only then would offer you total exclusivity over the property purchase. We did make an effort to be entirely transparent about this with you, and it appears that you chose not to revise your offer. We then took instruction from the vendor to accept the other offer, which was a judgement call due to the property being high risk as being unmortgageable to a first time buyer, and the alternative buyer being in a more favourable position in this regard. We would like to assure you that we do take concerns like this that you have raised seriously, and we are committed to continuously improving to avoid situations like this in the future, though regrettably in this instance, we did need to follow the vendors instructions. We are sorry that you were left dissatisfied and disappointed following this experience with us, and wish you all of the best with your property search. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotSpringbok as a company are awful
Springbok as a company are awful. They promise the world to entice you to list your property with them but in reality they don't deliver on what they proclaim they will do. I have been with the since 6th December and communication is sadly lacking. I call constantly only to be met with answerphone and then nobody rings back. They promise quick sales but that is a lie, and led to belive that my property would be advertised to a variety of people only to find that that isn't true either. I find I'm the one doing all the chasing with updates so what are they really doing to sell my house. I had an offer which I accepted at much less than I wanted under advice from my sales negotiator, only to find out that the buyer hadn't arranged their mortgage and was dragging their feet in paying the deposit but nothing is being done about it. I was led to believe that affordability checks were done before the buyer could view but obviously this check was done.DO NOT USE THIS COMPANY.
Vicky · 29 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Vicky, thank you for leaving your comments here. We understand that your concerns are being addressed internally. If we can be of any assistance, please do not hesitate to contact us. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotSo far I am pleased with my buying…
So far I am pleased with my buying experience. Jess Cox has been responsive to my queries and helpful. I am nervous about buying in this non traditional way, but hopeful that we will achieve a fast completion which is what I wanted.
Sarah · 2 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
How wonderful to hear that you had a great service with us, thank you for leaving this feedback. We’ll certainly pass this back to the team, too. Please don’t hesitate to contact us should you need to. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give less stars I would
Please read the negative reviews as these are the genuine ones. I would never ever recommend this company to anyone unless they are desperate for a quick sale and happy with less than market value of their property, even then it might not be so quick. Expect a phonecall every 2 weeks to rubbish your property and ask you to reduce the price. Luckily I didn't listen and after my contract ended sold my property for a lot more than Springbox said it was worth.
Christine · 28 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Christine, thank you for taking the time to share your feedback. We understand your dissatisfaction with the progress, though market conditions can change rapidly and whilst our expert valuers work diligently to research and determine accurate valuations, external factors can influence the outcome. We are glad to hear that your property achieved a sale, and would like to wish you all the best. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotNever got a viewing. Awful system!
I had to ring up 4 days in a row to actually get through to a person who could get me a viewing. You call up and you info gets taken by someone who says someone else will call you back to book a viewing who they never calls you back. I have tried to get viewings for 2 different properties with springbox and never actually got a viewing. This is the worst system I have experienced with a estate agent
Karl · 28 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Karl, thank you for your feedback. We would appreciate it if you could provide us with an account of your experience, as your detailed input will assist us in addressing and resolving the issues you've raised. You can contact us at customerservicemanager@springbokgroup.co.uk. If we can be of any assistance, please do not hesitate to contact. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotWill not give you a cash offer - misleading
Our house is on the market so we had a letter through the door from Springbok saying that they could offer us cash for our house and to get in touch for an offer. I got in touch and after a 5 minute conversation they said they can't make me an offer but tried to convince me to switch estate agents to them. Complete waste of my time, not sure why they sent the letter saying they could make a cash offer if they are not willing to do so.
Claire · 28 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Claire, thank you for your feedback and we are sorry for any inconvenience you experienced. We do have strict criteria that we follow when it comes to cash purchases, and perhaps following your communication with us, we ruled that we would not be able to assist. We are wishing you all the best with your property sale. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotABSOLUTELY A DIFFERENT AND HORRIBLE EXPERIENCE WITH JUST ENQUIRING, BE AWARE
I Enquired to Springbok about buying my property, agreed a fair, “ CASH BUY IT NOW PRICE,” PAID OUT WITHIN 21 DAYS ? ?They Advertise and Promise, But they wanted to put on market and I show potential buyers around ? THESE are Complete SCAMMERS, they want and Try and get you to sign a agreement WITH COSTS, LEAVE WELL ALONE, may as well go with a decent and reputable estate agent, and you know where you stand, ………………..
Ada · 19 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Ada, we were sorry to hear of this feedback but thank you for leaving your comments. We'd like to address your concerns further, however, we are having trouble locating your file by the name you have posted with the review. Could you please provide your full name, address and contact details to customerservicemanager@springbokgroup.co.uk so that we can provide you with a proper response. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotHaden was fantastic at negotiating and…
Haden was fantastic at negotiating and was really good at communicating with me at all time.
Liam · 2 December 2024
Agent replied · 23 December 2024
Thank you for your kind review. We’re happy to know we provided the level of service you were looking for. Your feedback will be shared with the team as encouragement to keep up the great work. If you ever need anything else, please get in touch.Warm regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 4/5
TrustpilotThe whole process went through smoothly…
The whole process went through smoothly and was satisfying dealing with Jess.
Minkailu · 22 May 2026
Agent replied · 26 May 2026
Thank you for choosing our services and for leaving us such positive feedback. We're thrilled to have been able to assist you effectively. Your review will be shared with our team, who will be motivated by your kind words. If there's anything else we can do for you, please don't hesitate to contact us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotHelpful service from the highest order
First and foremost, I couldn't ask for a better estate agent than springbok properties, why?There overall structural management breakdown is exemplary, from reception passed onto a facilitator and then negotiator,the transition appears seamless, especially on the purchase and sale of your property.The company seems to have a can do attitude towards customers.Due diligence is their company angle with nothing they can not do for you, aiming to make the customers come firstOutstanding service...Care - customer and great communication.
Enrico · 5 April 2024
Agent replied · 16 June 2024
Your feedback brightened our day! Thank you for sharing your positive experience with us. We're thrilled that our service met your expectations, and we'll definitely pass your comments on to our team. Remember, we're here to help whenever you need us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotMason Adams was amazing
Mason Adams was amazing. He kept me well informed throughout the process. I was also sent reminders about my viewings which when you are viewing multiple properties is really helpful. I would recommend.
Karen · 1 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Your positive feedback is an honor for us, and we're glad to know we met your expectations. Your kind words will be conveyed to our team, who will be motivated by your satisfaction. If there's anything else we can do for you, please feel free to get in touch. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe company is really brilliant
The company is really brilliant. Taryck is so friendly and keeping me updated of the selling process. I will definitely recommend their service to my friends.
Roditha · 18 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
We couldn't be happier with your feedback! Thank you for sharing your positive experience with us. Rest assured, your comments will be passed on to our team, and they will be encouraged by your appreciation. Remember, we're here to assist you whenever you need us. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give Zero stars on here I…
If I could give Zero stars on here I would. I first agreed to go with Springbok on 30-11-23 they advertise ( we buy any property) giving you the false illusion that they have a portfolio of buyers ready to snap up your house quickly to spin it or rent it out for profit. Anyhow today is 21-02-24 , nearly 12 weeks later and only 4 x viewings in that time. They told me 7-28 days guaranteed sale… sometimes WORSE CASE scenario it would 56 days and so it continues… basically stay clear of them, do not be fooled by their false claims
John · 21 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear John, thank you for your comments. We are sorry to hear that your experience with us has led to you being dissatisfied. It can be challenging to address such individual circumstances on forums such as this, however, following looking further into this internally, we can comment that, upon signing the agreement, the information about how your contract works and our processes is available to you. This agreement is not a guarantee of a sale. Our property sales negotiators will use their expertise to educate sellers along the way toward achieving a property sale. Whilst we always set out with confidence in our appraisal, market conditions can change rapidly and whilst our expert valuers work diligently to research and determine accurate valuations, external factors can influence the outcome. We do strive to maintain our excellent customer service standards so when given feedback such as this we take it very seriously and so we will be looking further into this internally to take any necessary measures.Once again, we apologise that your expectations have not been met during your time with us and we wish you all the best with securing a sale for your property. If you require any assistance, please do not hesitate to do so. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotKaren White is the absolute Godess in…
Karen White is the absolute Godess in properties. What a lady!! Karen is able to make anything happen. Thank you Karen for making thus wonderful journey stress free.
Megan · 11 May 2024
Agent replied · 16 June 2024
We're honoured to have received your positive feedback and glad to hear that we were able to assist you effectively. Your kind words will be passed on to our team, who will be motivated by your satisfaction. If there's anything else we can do for you, please feel free to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid at all costs.
After signing up to sell our property with Springbok at an agreed price, every second week I would receive a phone call from them telling me I was asking too much and strongly suggesting I reduce the price, listing negative comments they had received. Springbok never even came to view the property. Our account manager was condescending and pushy. As soon as our contract was up with them we moved to a local estate agent and had two offers for full market value within a week . Pleease think twice before signing up with them. I had a very bad experience.
Anon · 20 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Anon, thank you for your comments, we were sorry to hear of your thoughts. We take feedback seriously, as it helps us to improve. Please be assured that we are committed to addressing your concerns. To better understand these concerns, we would be grateful it if you could provide us with a detailed account. You can reach us at customerservicemanager@springbokgroup.co.uk. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
GoogleBecci Simmons was brilliant all the way through my sale. She kept me informed about everything that was happening.
So glad she helped with my sale.
Thanks so much Becci 😊 …
Rachel · 20 February 2024
Agent replied · 19 June 2024
Your feedback is greatly appreciated, and we are thrilled that you were satisfied with our services. Your comments will serve as motivation for our team, who always strive to provide the best service possible. Should you have any future inquiries or require further assistance, please do not hesitate to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
GoogleWe chose springbok to sell our property as we were initially let down by another company who proved to be unreliable and dishonest. From start to finish paul Sadio, Lewis buddle and now becci Simmons have been absolutely fantastic.
Paul informed us of our options, lewis worked so hard in finding us our buyer and now Becci ensuring our sale.
The speed in which we've sold is ourltstanding so thank you springbok especially lewis and Becci
Definitely reccomeding to friends
Kara · 20 February 2024
Agent replied · 19 June 2024
We are overjoyed by your positive review and delighted to hear about your exceptional experience with us. Your valuable feedback will be shared with our dedicated team, who will be inspired by your kind words. If you ever require our services again, please know that we're just a message away. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotKeep your distance, Terrible after sign up service
It’s so odd that before the signing of the options agreement to sell communication was almost instant, I send an email and I’d get a reply straight away. These days though it’s tough getting a clear answer from them on anything. My house has been on the market with them for over 9 months, empty and I’m still paying mortgage for an empty home. Thanks Springbok properties. In regards to the sale of the house it seems like there’s always an excuse, weeks after the house is on the market they say the price is too high so drop it by 10k, another month later they say drop it another time again by 10k, another month goes by without anything then the buyer needed some work done because they found some issues so we have to wait for the repairs to be done. Mind you they never showed me evidence that there was an actual issue with the property. And now the last excuse was that the repair guy broke his arm so we have to wait another 14 days for someone to repair the drain. The 14 days have come and gone and I haven’t heard anything from the team. As a professional company you’d expect them to have more than one repair person and less excuses. I’m still paying mortgage as usual and the clock keeps ticking. Why don’t I just rent it in the meantime? Oh yeah, they’ve locked me in to a contract so I’m not sure what my rights are here. Red flags:- they take a deposit from the buyer and charge them a fee for not completing before the sale agreement day but none of that fee gets carried over to the seller for wasting their time and money. I still keep paying the mortgage while I get no update on how long the sale process takes. So they win regardless of whether the house sells or not. - highly communicative at the start then less communicative as the contracts are signed. That’s defo Scammy behaviour.- they don’t provide proof that the sale has been agreed to by the buyer. That’s a reason for a customer to trust them less. I understand privacy is important but you are allowed to REDACT names and other details as necessary you know.- they said the whole process would take between 12-16 weeks and it’s been 9 months. Is that incompetence, did they lie or is this just bad luck?- They say they have cash buyers waiting ready to buy your property however the buyers may not be cash buyers like in my case it seems like they were trying to sell to persons who are lending from a bank to buy sonce they keep referring to the buyer and lender in the emails they have sent me so far. - the biggest red flag of all is this: after the sales team has done their job and moved you onto to the next department they send an email asking you to give the sales agent a review on 3 review sites. This would be alright with me except that the review site links they send you are for giving reviews for the actual company and not the agent. They even bribe you with a gift voucher in exchange for the review. I guess this is their sneaky little trick to get positive reviews. People think they’re giving a review for the sales agent when in fact it’s for the company. I was asked to give a review even before the sale had been completed and looked at the links to find a way to actually review the agent but realized that there isn’t a way to review the sales agent at all. Be aware of the positive reviews. Most of them are probably from the sign up period and not the actual sale of the period and not the sale. I see a lot of positive reviews on trust pilot and want to ask if most of them are actually verified reviews or genuine. Maybe it’s just a one off incident and that I was unlucky, I’d like to believe that.Tips:- The sales team are very good communicators and know how to gain your trust but don’t let that fool you. Ask specific questions and get the agreements in writing regardless of what is said over the phone. - Don’t give a positive review until you have cash in your bank from the actual sale of your house and not halfway through the sales process like they ask. This is my personal experience with this company and I really do wish my review was a positive one but hand on heart I cannot recommend this company. Please do yourself and your family a favor and find a local broker. You’ll save your time and money doing the usual route and save yourself some stress. I’m still paying my mortgage as usual while waiting on an answer from them. It’s so frustrating that I feel like taking them to court for deliberately wasting my time and money (#lawyers #solicitors contact me if you think I have a good case, I would like to know my rights here)On the phone they told me 12-16 weeks So far I am still waiting for an answer from this company regarding the status on the sale of my house. I even emailed customer support with no reply from them yet.I’ll keep you updated on my experience as I go. Allagents then Google reviews next. Stay safe out there.
Syed · 20 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Syed, we appreciate you taking the time to share your detailed feedback about your experience with Springbok Properties. We understand your frustrations and concerns, and I would like to provide clarity on the issues you've raised.Firstly, we want to apologise for any delays and communication lapses you've experienced. We take your feedback seriously, and we acknowledge that the process has not aligned with the expectations set at the beginning. Please allow me to address some of the specific points you've raised.As with any property entering the market, it is not possible to guarantee the result in value or timescale, our team assess and adjust the marketing of your property to ensure it reaches the right audience and achieves a sale, in line with your agreement.In regards to the property repairs, unfortunately, as damage to the drainage/water pipes was found, this was to be rectified and repaired by your purchaser, which we understand is ongoing. As we also understand it, the repair took place on the 19th January and on the 26th January the report for their lender was ready. This week the broker is dealing with the case to confirm the lender will release funds.As you do have a buyer actively purchasing the property, it would not be acceptable to rent the property out during this time, and the contract is the same as when you did enter into the agreement with us, you aren't locked in, you just simply have agreed to sell your property as outlined in the contract and we have an active purchaser. After your sale does move into the progression stage, where your sale begins to progress, the solicitors for each side of the transaction are working toward the common goal of exchange and completion, this does tend to be a more "quiet" period of the experience as a whole, as the solicitors work away, and any other enquiries, survey, searches, etc occurs. You are correct in that we don't offer a proof of sale confirmation or letter, however, the "proof of the sale", is the memorandum of sale issued at the beginning of the process when you agree a sale. This is standard practice in property conveyancing.In terms of the review, it's entirely up to yourself as to whether you'd like to review any of our staff that you come into contact with or may have dealt with for some time. We do encourage feedback whether public or private, at any stage of the process you move through, as good or constructive feedback helps us to learn, grow and improve our services where we can. Customers who wish to leave reviews for any staff in particular may do so by including their name in their review they are writing for them, but you are correct in saying that there is no way to "select" a staff member to review. As customers move through our company, they do come into contact with multiple staff, and so we don't see any harm in if a customer wishes to review a staff member they might not speak with again, again, positively or even developmental feedback that we can take on board to support our staff and future customers.Overall, we are sorry that you have felt dissatisfied during your experience with us, and if you do wish for us to address your concerns in more detail internally, we would be more than happy to have a member of our management team contact you further. Please don't hesitate to reach out if you wish. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 1/5
TrustpilotDishonest. Unprofessional. Predatory.
Unless you are a masochist and enjoy being lied to at every opportunity or paying upwards of 10% commission then I would avoid Springbok at all costs. This is as close to a legalised scam as can be, utilising small print loopholes and dishonest verbal communication that you cannot refer back to unless you record your conversations. I'm not even going to get into how difficult it actually is to get through to their agents or get anyone to do their job. Stick to your local agents.
Hristiyan · 19 February 2024
Agent replied · 16 June 2024
Dear Hristiyan, thank you for your comments, we were sorry to hear of your thoughts. We take feedback seriously, as it helps us to improve. Please be assured that we are committed to addressing your concerns. To better understand these concerns, we would be grateful it if you could provide us with a detailed account. You can reach us at customerservicemanager@springbokgroup.co.uk. Best regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
TrustpilotFirst time using Springbok and James…
First time using Springbok and James Keating was my introduction to the Company.Very efficient, knowledgeable and well mannered young man.
Jeremy · 26 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
We are thrilled to receive such positive feedback from you! Thank you for sharing your great service experience with us. We will make sure to pass along your kind words to our team. If there's anything else we can assist you with in the future, please don't hesitate to reach out. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
GoogleWS10
Just want to thank our Sales progressor Mia Richardson for all her hard work, knowledge and endless support on the sale of our property. Always there for us to answer our queries no matter how bIg or small, even going beyond and above her call of duty to chase our ongoing purchase. We found Mia to be OUTSTANDING in every aspect. We couldn't have done it without her. THANK YOU MIA FOR EVERYTHING.
Janice and Jason
Jan · 20 April 2024
Agent replied · 19 June 2024
We are overjoyed by your positive review and delighted to hear about your exceptional experience with us. Your valuable feedback will be shared with our dedicated team, who will be inspired by your kind words. If you ever require our services again, please know that we're just a message away. Warmest Regards, Springbok Customer Services
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing communication from Jess. Keeping us informed every step of the way. Jess is polite and fantastic at getting back to us.
Sophie · 20 August 2024
Agent replied · 26 August 2024
We are overjoyed by your positive review and delighted to hear about your exceptional experience with us. Your valuable feedback will be shared with our dedicated team, who will be inspired by your kind words. If you ever require our services again, please know that we're just a message away. Warmest Regards, Springbok Customer Services
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.