Every review we hold for the Norwich office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleRecently did a HomeBuyers survey through Watsons and would thoroughly recommend. I compared many different surveyors and was impressed with their responsiveness and all round customer service. Survey was done on a Friday and I received a detailed report on Monday. They are competitively priced and there was no pressure to use their service after my initial enquiry. Many thanks.PositiveResponsiveness, Professionalism, Value
Ama · 20 June 2021
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for your fantastic feedback Ama! :)
★★★★★ 5/5
GoogleDealt with Benji Head who was informative and helpful, the process from booking to filling the form out was straightforward. The surveyor was very quick to complete the survey and was done within a couple of days from booking. Would recommend this company to anyone wishing to use their services. Thanks.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Gary · 24 August 2022
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for taking the time to post your feedback Gary. We appreciate your recommendation!
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing company, this was my first house purchase so I was unsure of what was really needed but Dave was more than happy to talk me through all my questions on the phone. Really quick turn around with the results of out survey
Thanks again
Molly · 20 June 2023
Agent replied · 19 June 2024
Many thanks for taking the time to post your feedback, Molly. Much appreciated!
★★★★★ 1/5
TrustpilotBad experience with Watsons
Once they have your monies and you have any issues after they do not care about your feedback and complaint. We went back and forth putting in a complaint and all we got back was nothing. The survey indicated that inner roof loft space and roof coverings were all satisfactory, however after the sale purchase and when we got the keys we had major issues within a short time frame and had to spend £6650. Had the surveyor picked up these issues we would have asked the seller to reduce the asking price. This is the whole point of conducting a survey. When I addressed this to the company they did not show any empathy or willingness to put matters right and take the customers viewpoint. Very disappointed especially when making the biggest purchase of your life of £342k. Buyers beware, I would strongly advise you to read all the feedback before you use this company.
Ms · 15 April 2024
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to share your feedback. We are genuinely sorry to hear that your experience did not meet your expectations and deeply regret any disappointment caused. It is our priority to address every concern our customers have, and, in your case, we conducted a comprehensive review of the issues you raised to ensure our service standards were maintained. This review confirmed that our surveyor adhered to the RICS Level 2 Home Survey inspection standards, which are designed to ensure both thoroughness and fairness.Whilst it would not be appropriate to discuss the details of your home survey, we understand that this outcome may not be what you had hoped, and we provided you with information on our independent external redress scheme if you wished to discuss further support, which is still available as needed.
★★★★★ 5/5
GoogleAt the recommendation of the estate agent we used Watsons for our recent survey and we were not disappointed. Paul Smith was extremely helpful organising the survey and keeping us informed. The survey was carried out by Gavin Russell and we received his report very speedily. Would use again and strongly recommend to anyone else.
Jane · 20 June 2022
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for posting your fantastic feedback. Much appreciated.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommend, great service and price
First time getting a survey and they were great. Survey was very thorough and easy to understand for someone like me who has ADHD and usually struggles with overload of information.
S.H · 26 July 2025
★★★★★ 5/5
GoogleDavid was extremely helpful, professional and polite during the booking of my homebuyers survey. He explained fully what was included in the survey and the process moving forward. He even called the estate agent to arrange the survey, taking a job (and pressure!) of me having to do it. Very friendly and a credit to the team at Watsons.PositiveResponsiveness, Professionalism
Lucy · 24 August 2021
Agent replied · 19 June 2024
Fantastic feedback! Thank you, it's very much appreciated :o)
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not use!
Initially I gave a great review as the survey was easy to organise the survey and the report was finalised and sent to me within a day.However, the surveyor missed major damp that needs to be fixed costing thousands. Watsons have refused to pay for this work and I'm in the process of taking this further. They are saying its because there was furniture in the way of the wall, however, you could see the damp from the exterior and another wall. Weve had opinions from other professionals that didnt need to come inside the property to see the issues. Watsons are cheaper than most but that's clearly for a reason! I wouldn't waste your money.
Abigail · 29 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Thanks for the 5 stars, Abigail. Much appreciated.
★★★★★ 1/5
TrustpilotUnhelpful and useless service
Unhelpful and useless service. Very defensive in communication. I don't believe they wish to take any responsibility in the home surveying process. I would not recommend using this company if purchasing a home.
Rachel · 4 December 2025
Agent replied · 23 December 2025
Hi Rachel, apologies for your experience with us. Please can you provide us with more information so we can identify you our end? Reference? Full name or email? A request was sent via Trustpilot for this information a week ago.
★★★★★ 2/5
TrustpilotDetailed report but terrible communication
Whilst the level 3 survey report was detailed and clear, the communication during the process was terrible. Their client services team are one of the worst I've had to deal with; they clearly had no information (just kept telling us the surveyor hadn't come back to them yet) and seemed very unmotivated to actually assist in getting a resolution. I had to resort to contacting people on linkedin to finally receive the report (2 weeks later). Their lack of communication, accountability, and professionalism means we certainly won't be using Watsons again
Victoria · 18 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for your feedback, Victoria. It is very disheartening to learn of the challenges you have faced, particularly the time period it took to receive your report. We are concerned that we have not received any formal complaint from you regarding this matter other than this online review, as we would want to fully investigate and understand your concerns. We're aware you have already spoken to our Head of Quality Assurance, and our Senior Partner about this. Once again we offer our apologies for any inconvenience caused. Please don't hesitate to reach out to us if you'd like to discuss this further.
★★★★★ 1/5
GooglePlease do yourself a favour and DO NOT use them. Poor survey which was late to arrive, had to chase it with them, level 3 survey was very basic and not detailed which now costs me few £k to sort as it wasn’t picked up or even looked at.
Definitely wouldn’t recommend this company to anyone. Ripoff and waste of money.
Avoid!
Jan · 10 January 2025
Agent replied · 24 January 2025
Thank you for your feedback, Jan. We are regulated by RICS and adhere to industry best practices, and employ RICS standard report templates in our inspections. These are industry standard. This ensures consistent, professional, and reliable reporting for all customers. We’re sorry to hear that you were dissatisfied with your experience and the final report.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Survey and Great Communication
Watson’s Chartered Surveyors provided a very in-depth survey to the house my partner and I are purchasing. The communication was great throughout the sale. Would highly recommend Watson’s to anyone who’s looking for a Level 2 Home Buyers Survey.
Customer · 12 October 2023
Agent replied · 16 June 2024
Fantastic feedback, Gemma. Thank you for taking the time to post your comments, and for the recommendation! Much appreciated :)
★★★★★ 5/5
GoogleSpecial mention of Ian Harris is warranted due his efficiency, hard work and support over a prolonged conveyancing period. Very professional.
Graham · 25 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you for your feedback, Graham. We appreciate you taking the time to post your comments.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSmooth experience, great communication
It was all a very smooth experience, and there was always someone available to talk, even if it was to take a message and get back to me. Getting a quote and then getting set up with them was done online and via email. I got the Estate Agent's contact info to them via email so they could book the date of the survey. I got access to their portal, which told me the date of the survey and allowed me to upload documents I thought might be useful to the surveyor. The survey report was produced pretty quickly, and I got an email notification when it was available on the portal. When I had questions, I called, left a voice message, got a call back that they're getting the answers, and got a call back from the surveyor the same day to answer my questions. It went really well!
Marie · 8 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Fantastic feedback, Marie. We really appreciate you taking the time to leave these comments :)
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery thorough and comprehensive.
What a very well written and comprehensive survey. Everything was well explained and easy to read. They were very helpful when I followed up with some questions. Very polite and super friendly when I spoke to them.
Mark · 17 November 2023
Agent replied · 16 June 2024
Thank you for taking the time to post your fantastic feedback, Mark. We really appreciate it and so glad you've had a great experience with us.
★★★★★ 1/5
TrustpilotIt feels like the snagging survey we…
It feels like the snagging survey we commissioned was a complete waste of money.No problems were reported in the survey and yet within a short space of time we have discovered countless problems that were not picked up. They include a gaping seal around a prominent window, lights and extractors that don't work, a radiator thermostat that came off in our hand when we tried to adjust it, taps fitted the wrong way round, a hob that didn't work due to faulty wiring, cracks in the bath that led to water leaking through the ceiling below ....
Hilary · 4 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
It is disheartening to learn of the challenges you have faced, particularly considering the time period that has elapsed since the completion of the snagging survey in October 2023. We are concerned that we have not received any formal complaint from you regarding this matter other than this online review, as we would want to fully investigate and understand your concerns. We empathise with the frustrations you have experienced and offer our apologies for any inconvenience caused. Please don't hesitate to reach out to us if you'd like to discuss this further.
★★★★★ 5/5
GoogleThorough report with detailed sections. Easy to locate suspected defects etc. Would be happy to use again.
Steven · 9 April 2026
Agent replied · 16 April 2026
Thank you for taking the time to post your feedback, Steven. Much appreciated.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery helpful on the phone
Very helpful on the phone. And the house check was very informative and back to me within days
Debbiemurphy · 1 April 2026
Agent replied · 30 May 2026
Thank you for the 5 stars, Debbie. Much appreciated.
★★★★★ 5/5
GoogleThe overall concept of the RICS Watsons Survey Report is excellent. It enables the layman to see that Watsons actually looked into every aspect of the home even though not specifically asked for. I found the report structure and content very thought provoking and it instilled me with confidence that should a closer investigation be needed I knew Watsons would exceed my expectations.
Robert · 20 June 2020
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for your feedback Robert, your comments are much appreciated.
★★★★★ 1/5
GoogleI’m disappointed to be writing this about Watson’s however I certainly wouldn’t recommend their letting service to any potential new tenants that are looking at their rentals.
Firstly I viewed a property that had been thoroughly updated inside and was lovely. Noticed the outside patio was all broken and rising up and i pointed this out at the viewing, (which would need sorting at some point anyway) also the downstairs windows had blinds and the upstairs were left empty so asked if their would be blinds going up, Thomas agreed about the patio and said he would ask the landlord about my queries. Upon returning to work and doing some research to see what other properties had been let agreed for it was apparent the house was a little over priced so I emailed Thomas regarding the problems that we had discussed on the viewing and asked if the landlord would be willing to lower the monthly rent by £50 pcm just as a cheeky ask but if not then I’m happy to stick with the current rental price however firm believer of it you don’t ask then you don’t get.
Thomas replied and said he would speak to the landlord and come back ASAP and I was hopeful it would be positive seen as though his job title was Head of Lettings but that wasn’t the case.
Left it a day then two days and nothing so I emailed, no reply third day I called and the lady said that I would get a call back and nothing so I left a voicemail and nothing until 6 days later to be told it’s bad news and he won’t accept the rental price I had asked for and he wants to hold out, I expressed my gratitude for asking and said that’s fine and I’m happy to pay the £1000pcm rental and progress so he said leave it with me and I’ll go back to the landlord and come back to you quicker this time and two days later I find myself chasing again for an update to at least say I’ve tried the landlord and no answer, I’ll keep trying but nothing. Two days after saying I’d like to progress with the rental a friend sees the house being viewed by two women and I still hadn’t received any form of communication to say what was happening so I was in limbo, emailed Thomas again and nothing.
I then received a call at 5:25 from 7 days later after my viewing for Thomas to say I was unsuccessful because the landlord was put off by my first viewing and my points about the house which I believe is shameful and embarrassing for the landlord and makes its apparent in saying you won’t be successful if you voice your opinions.
The communication from Watsons has been disgraceful and I hope my comments are passed onto the landlord along with my disappointment and anger about the whole process.
Good luck to the landlord in finding the right person for his property because if potential tenants are discriminated against querying things about the house then they shouldn’t be a landlord.
James · 20 February 2024
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review, although it's disheartening to hear about your disappointment with our letting service. We sincerely apologise for any inconvenience caused during your application process.
We understand your concerns regarding the communication and negotiation process. We genuinely aimed to address your concerns and negotiate with the landlord in a timely manner. However, it seems that in this instance, our response time fell short of your expectations, and for that, we apologise.
Regarding the continuation of viewings, while your application was under consideration, we operate within our Terms of Business with our client, where we agree to continue marketing a property until an application has been formally agreed upon. This is a standard practice in the industry and ensures that our clients have a pool of potential tenants to consider until a final decision is made.
We also appreciate your observations about the property and your desire to negotiate rental terms. In this instance, the property gathered significant interest, resulting in a review of numerous applicants by the landlord. Ultimately, decisions are made based on various factors, including the overall suitability of the applicant and the landlord's preferences.
We appreciate your patience and understanding during this process, and we wish you the best of luck in your search for a suitable rental property.
★★★★★ 5/5
GoogleI received the quote quickly and easily. When I called to discuss in more detail they were friendly and knowledgable. Payment was easy and survey was booked in with ease.
Thank you
Beulah · 20 February 2024
Agent replied · 19 June 2024
Thank you for the 5 stars!
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommend
The service provided by Watsons Property Group was excellent and efficient.Staff were always there to support and advise me. The level 2 home buyers report which I received was very detailed and I am chuffed that I decided to use their service.Highly recommend.
Mr · 22 May 2023
Agent replied · 16 June 2024
Many thanks for the recommendation, Mr Dodds. We really do appreciate it.
★★★★★ 1/5
GoogleUnfortunately, I don’t have a good experience with that agency and Ian who was helping me. He delayed the buying process and didn’t tell me that someone gave better offer. I was waiting over a week for an answer. When I said that I’m happy to give more for the property, he said it is too late. I’m very disappointed.
Pat · 17 January 2025
Agent replied · 24 January 2025
We appreciate it is disappointing the seller decided to accept one of the other offers for the property and the sellers took longer over their decision than expected. If you would like to discuss further we can arrange a conversation with Nick one of our directors.
★★★★★ 5/5
GooglePrompt and efficient service provided by Amber. Survey set up within a couple of hours. Many thanks
Lee · 2 April 2026
Agent replied · 16 April 2026
Great feedback, Lee. Much appreciated!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.