Every review we hold for the Newcastle Upon Tyne office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleGood service. Helpful staff. Made the process simple and clear for a novice in the rental market.
***edit***
Despite the professional appearance, rent was overcharged from what was advertised and administration fees were extremely high. Corporate and deceiving. Would never recommend.
Adam · 30 July 2017
Agent replied
Hi Adam, thank you for your feedback. We're sorry you have not been completely satisfied with the services you have received. Please, could you contact our office on 0191 243 1000 to discuss any unresolved issues you received from your tenancy. Kind regards, WR.
★★★★★ 1/5
GoogleDo not use this agent, they failed to fix many problems in my house throughout the whole year and then at the end they are very unwilling to give you your deposit back, trying to make any excuse to keep it. AVOID!!
Scott · 17 September 2014
Agent replied
Hello Scott, We are sorry to hear that you have been disappointed with the service you received during your tenancy. If you can contact us on 0191 243 1000 or email enquiries@waltonrobinson.com to provide more details we can investigate this further. With reference to your deposit return, we are awaiting a final invoice before we can confirm the extent of any deductions from your deposit. Once we have received this, and confirmed with the landlord the breakdown of any contributions they are seeking, we will send this proposal to you via email for your consideration. Kind Regards, Walton Robinson
★★★★★ 5/5
GoogleReview went good, very knowledgeable and Natalie knew the property well. Paperwork was easy and simple to fill out with no issues at all.
Thomas · 16 September 2017
★★★★★ 1/5
GoogleLong waits for responses, unprofessional customer service, would gladly not rent from them.
EDIT: Tried to call the number given to me below as they wanted to speak with me, number not in service!
Frank · 26 July 2020
Agent replied
Hi Frankie. I am very sorry to see that you have been unhappy with the service provided. I would like the opportunity to discuss this matter with you. Please can you give me a call at a convenient time on 0191 231 6071. Many Thanks. Amy
★★★★★ 1/5
GoogleThe most unhelpful people I have met. Take too long to respond to any issues, even though I've been a tenant with them over the last 2 years. Horrible service, and absolutely unwilling to be considerate toward student issues.
Nikita · 16 September 2017
Agent replied
Hi Nikita, thank you for your feedback. We understand you have already spoken to your property supervisor Samantha and there are currently no outstanding issues. Please don’t hesitate to get back in touch if you wish to discuss anything else further, please contact Samantha on 0191 255 4448 or email her on samantha@watltonrobinson.com . Regards, WR
★★★★★ 1/5
GooglePoor Dreadful Service.
Avoid at all costs, Despite all this bad reviews and poor services people receive every day and the fact that they are Doing ZERO to improve that is irritating!!
Shay · 16 August 2020
Agent replied
Hi Shay. Thank you for getting in touch. I am really sorry to see you have left a negative review for us. Looking on our system, I cannot see any contact with you in recent times but I would be keen to discuss your concerns. Please can you call me on 0191 231 6071 at a convenient time. Thank you. Amy. WR.
★★★★★ 1/5
GoogleQuite a few year's ago I put down a deposit with this company and never moved into the home as the landlord changed their mind. They ghosted me when I tried to get it back. I would not reccomend giving them any money from personal experience.
LookIts · 31 March 2023
★★★★★ 5/5
GoogleLucy, Sam and Lauren were all very helpful and supportive throughout the whole process, will definitely use this agency again in future.
Charlotte · 17 September 2015
★★★★★ 5/5
GoogleGreat friendly staff. Would advise to use WR to everyone. Special mention to Lauren Cardiff who helped us through all the paperwork.
Tom · 17 September 2014
★★★★★ 1/5
GoogleShocking service. Trying to get the deposit back for a student property, and dilapidation's form not received yet nearly 60 days after the tenancy completed. Totally unjustifiable lack of service.
Ian · 24 September 2020
Agent replied
Hi Ian. I am sorry to see that you have chosen to leave a poor review for us. Whilst I understand that the deposit return process can be frustrating, if a property is not returned to us as found, then we have to follow a certain procedure which can take a little time. If a property is returned to us in the correct condition then a full deposit return can be processed. I understand that you now have the proposed deductions and have agreed. Many Thanks. Amy. WR.
★★★★★ 4/5
GoogleStaff sorted out everything very quickly, from the initial enquiry to signing papers. My one criticism is that the person who showed us around (although he was very lovely and accommodating) wasn't particularly knowledgeable about the properties as he seemed to work in more than one department. It would make it seem like a more personal experience if the people showing us around seemed to know the properties personally.
Dorothy · 17 September 2015
★★★★★ 1/5
GoogleVery unprofessional customer service on all department levels. Take a long time to respond. Furthermore, take students for granted by attempting to take advantage of them. Completely money driven for little care for customer satisfaction
Callum · 16 September 2017
Agent replied
Hi Callum, we're sorry to hear you have not been satisfied with the services we have provided. We understand that you had some issues early on in your tenancy but we believe they were resolved as soon as possible. If you would like to discuss this further please speak to Jessica on 0191 211 3970 or email her on jessica@waltonrobinson.com. Regards, WR
★★★★★ 5/5
GoogleTop quality experience. Good social skills (banter), Lucy was very well mannered. Transport was also provided, efficient service. Nice house
Jason · 17 September 2015
★★★★★ 5/5
GoogleVery friendly and helpful staff, Abbi was very helpful during the application part when signing the documents.
Lewis · 16 September 2018
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolute scammers. Landlord tried to keep our whole deposit because apparently the entire house needed redecorated and it was left unhygienic. We had multiple bug infestations when we moved it we had to get exterminators in and stay in a …
Isabelle · 13 April 2023
★★★★★ 1/5
GoogleDo not, whatever you do go with Walton, the contracts, service and overall professionalism is beyond awful. Worst part is, i haven't even moved in yet.
Adam · 16 August 2020
Agent replied
Hi Adam. I am sorry to see that you have chosen to leave a poor review for us. I have spoken to your Property Supervisor Anna Rogers, who confirmed that a conversation took place yesterday. Walton Robinson advise all tenants of our terms and conditions prior to securing a property and paperwork being completed. Unfortunately we are unable to make any changes to these terms. If you wish to discuss this matter further, please do not hesitate to contact me on 0191 231 6071. Amy Gibson. WR.
★★★★★ 1/5
GoogleAwful experience, terribly unreliable. Took several weeks to organise our paper work when we had a change of tenancy and amount of money we had to pay was absolutely ludicrous.
Brandon · 16 September 2018
Agent replied
Hi Brandon, we're sorry to hear you have not been satisfied with the services provided by WR. I believe you have spoken to Jo-Anne with regards to issues you have raised with us. If you wish to discuss this further please call Jo-Anne directly on 0191 231 6079. Thanks WR
★★★★★ 1/5
GoogleI can only speak from the perspective of a landlord who had a property managed by WR but I wouldn't recommend them to anyone. Disorganised and unprofessional to put it politely
John · 16 September 2017
Agent replied
Mr. Bilcliffe, we are sorry to hear that you have not been happy with the service received from Walton Robinson. Please call Jo-Anne Hunt the New Tenancies Department manager on 0191 231 6079 if you would like to discuss this further. Thanks, WR
★★★★★ 5/5
GoogleGreat help showing us some options for our house next academic year, Emma even drove us to multiple properties showing off her fantastic parallel parking skills
Frozen · 18 April 2020
Agent replied
Thank you for the positive review!
★★★★★ 1/5
GoogleI had so many negative and angry things to say, that I actually exceeded the character limit for this review. For my full complaints, please see the attached image.
Kelsey · 16 September 2018
Agent replied
Hi Kelsey, we're sorry to hear you have not been satisfied with the services provided. Unfortunately we're unable to see your attachment but we understand you have been in touch with your property supervisor and he is actioning the maintenance points and will have these completed as a matter of urgency. If you have any further issues please can these be passed to Dale by email at dale@waltonrobinson.com. Regards, WR
★★★★★ 1/5
GoogleCan you come fix our shower it’s been 1 month since we reported this? Can’t bear the cold water in winter we have to use gym shower instead!!
木大明儿Sally · 15 April 2019
Agent replied
Hello, I believe your property supervisor has been in touch and the issue with the shower is resolved. Don't hesitate to give us a call on 0191 243 1000 if you have any further queries. Kind regards, WR.
★★★★★ 1/5
GoogleAlways take ages to get back to you unless it's something that makes them money, never meet the deadlines they set, still haven't received our deposits back.
Kyle · 16 September 2019
Agent replied
Hi Kyle, apologies if you have been frustrated with the timescale for the deposit return. Your property supervisor Gabrielle has been in touch with the lead tenant today with an update on the situation. Kind regards, WR
★★★★★ 5/5
GoogleShoutout to Abbi for being very friendly and helpful. Very well organised.
Callum · 16 September 2018
★★★★★ 1/5
GoogleThe absolute worst estate agent experience imaginable. I wish I had been warned about this company's scamming and irresponsibility sooner. If you are a university student looking to rent a house through Walton Robinson, don't.
Ellie · 13 April 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.