Trusted Agent profile · Newcastle Upon Tyne

My Property Box Newcastle Upon Tyne reviews

3.7

★★★★★ Good

369 reviews across 2 platforms

38 Acorn Road, Jesmond, Newcastle Upon Tyne, NE2 2DJ

My Property Box's office in Newcastle Upon Tyne, at 38 Acorn Road, is rated 3.7 out of 5 across 369 reviews on two platforms, including 148 Google reviews rated 3.3.

Google logo

3.3 / 5

148

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

221

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. My Property Box hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Newcastle Upon Tyne.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Newcastle Upon Tyne office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

The worst service I have ever received from a business of any variety. VERY unprofessional. All of the staff members were unwelcoming and nasty, there was one member of staff who was pleasant to deal with and even she messed us around. Other members of staff were rude and unpleasant towards us. Avoid this company for sure.

Chris · 26 August 2018

Agent replied · 24 August 2024

We are very sorry and disappointed to hear that you are not happy with the service received by our staff members. We would like to look into this matter further but have been unable locate a client file for you. Please could you contact one of the branch supervisors so that we can look into this matter urgently.

1/5

Trustpilot

Terrible

Terrible! Pasive, not co-operating!

Pavel · 20 December 2025

1/5

Trustpilot

They have failed to respond to numerous…

They have failed to respond to numerous requests for support with one of thier tenants who, despite police involvement, is still harassing women and running a business from a residential property with 10 large dangerous dogs.

Darlington · 3 February 2023

Agent replied · 29 August 2024

Dear Darlington Resident, I’m so sorry to hear this, we will always do whatever is in our power to resolve these issues, however this does sound like a police matter and there is always only so much that we can do. We also don’t have a record of your correspondence which is making this difficult for me to investigate without a name or an address. Would you be able to send me further details of the issue so I can look into this? Kind regards, Olly Lawson Operations Director, olly@mypropertybox.co.ukHowever speaking to the team and we’re not sure who you’ve spoken to regarding the issues. We will do whatever is in our power to resolve these issues

1/5

Trustpilot

This My Property Box They're thief and…

This My Property Box They're thief and stolen my money. Now going to take them to court and reported to property ombudsman.

Lai · 3 June 2025

1/5

Google

sadly after a reasonably positive experience while letting, when we moved out, Groves held on to our entire deposit for 6 weeks, fobbed us off and ignored our emails requesting it back, and finally gave us the balance after deducting hundreds of pounds for cleaning that didn't need doing as we left the property in the state we found it.

Oliver · 25 August 2023

5/5

Google

Groves were brilliant helping us sell our property, thank you to whole team and especially to Paula for all the help she gave.

Chris · 25 August 2022

5/5

Trustpilot

Easy experience

Easy experience. Thank you Amaan.

Iris · 24 January 2024

5/5

Trustpilot

AMAAN EXCELLENT SERVICE

Amaan - who works for My Property Box exceeded and found me a great tenant so efficiently and quickly. Smooth processes throughout and strongly recommend in using them to find tenants.

Hassan · 14 January 2025

1/5

Google

STAY WELL AWAY. I wish I could give this company less than one star but alas, google doesn't allow that. I have never, in my whole life, seen such a lying/deceitful and disorganised company. They will scam you, lie to you and can't manage their own office, let alone actual houses etc. If you're a student and the house is with groves, even if the house is pretty, stay well away and just pick a different house with another letting agent. If you're a property owner, also pick a different letting agent so you can keep more of your money. I would rather let a mentally disabled, dyspraxic camel who had his hooves blown off in the Iraq war manage my property than to ever let groves deal with it again, as even the camel would be better. I hope someone sues them soon for their crimes.

Tom · 25 August 2020

1/5

Google

My terrible experience with this agency started after I had submitted my application. Zero acknowledgement, radio silence, slow process, no updates and no proactive approach.  They don't listen, read, return phone calls and replies to emails are selective.  I constantly had to chase them for progress updates and I had to step in and carry out their job role of contacting my own referees to obtain references!  Upon moving into the property the situation deteriorated even further.  Groves claim they carry out a professional deep clean and maintenance checks before a new tenant moves in - this is untrue.  They lied on the tenancy agreement and the inventory.  I've had to clean the place throughout and report 14 glaringly obvious maintenance issues. Having to contend with slugs inside the property and dog excrement in a very neglected back yard is unacceptable! At the moment the onus is on the agency to rectify all the problems.  If they don't, the next step will be to report them to the Property Redress Scheme for breach of tenancy agreement.  Without doubt Groves are the worst agency I've ever dealt with.  They are disorganised, incompetent, amateur and provide a very poor customer service. UPDATE: It took 11 weeks of inconvenience to complete the issues but only basic attention was given to some of them.  It has been a battle as I had to constantly chase, nag and complain to get the maintenance jobs done.  Landlords should be vetted as well as tenants.  This property's landlord is only interested in making money and is reluctant to spend any on the upkeep.  When she came to carry out one of the maintenance jobs, she lied about her identity and claimed to be someone else!  Both the landlord and Groves are deceitful.  I recommend avoidance as dealing with these charlatans will only bring you misery.

Karen · 25 August 2020

5/5

Trustpilot

SAFE AS HUYSERS LETTINGS LTD in Partnership with My Property Box (MPB)

Dear Sir / Madam,As a property investor and landlord I have found My Property Box professional, friendly and approachable. They go the extra mile to ensure that my tenants (customers) are both safe and happy.Without my customers we cant exist and I place a huge importance on their welfare and customer experience as this is their home. Our motto is,' Your Home, Our Mission', and MPB follow our company values.As we look to grow we will be using MPB to support ours and our customers journey.In these COVID-19 times, professionalism and flexibility is so important and MPB continue to deliver.Special thanks to the Marketing, Maintenance and Tenancy Departments.A Huge thanks from, 'Safe As Huysers Lettings Ltd,' and family and customers.Richard HuysersSAHLLDirector

Richard · 5 August 2020

1/5

Trustpilot

MPB has Merged with Shambolic & Incompetent letting agent Readylet

Now that My Property Box have merged with the shambolic & inept Sales and Letting company "Readylet I feel fully justified in leaving this review here.

Rupert · 12 March 2025

5/5

Google

Just signed the final forms for my flat next year, Joshua has been really kind and helpful throughout the entire process! Looking forwards to moving in :)

Tiegan · 25 August 2021

5/5

Trustpilot

The Only Property Managing Agent you need!

I've been with My Property Box for approx 10 plus years both at Darlington and in the last couple of years or so with their team at Newcastle (Jesmond).

Dav · 24 January 2025

5/5

Trustpilot

My Property Box

I was previously with Sanderson Lettings for many years before they amalgamated with Mypropertybox. Over the years have got to know the staff very well. They are always extremely polite, friendly and helpful in all my dealings with them. I cannot speak highly enough of how the whole team have looked after me and my property over the years. I have come to regard them as not only an excellentcompany to look after my property but also as friends

Maureen · 7 August 2020

3/5

Google

Unprofessional. Lackadaisical. Dire. These are words that come to mind when I think of groves. It took them 10 days to repair a leak in the roof, over 6 weeks to landscape the garden (which was promised that it would be done in a week) and it took over 3 months, yes, 3 months to replace our broken dishwasher. I would seriously avoid them if you can, they have caused me more problems than I have had with any other letting agency. -updated a few months later to a 2 star, people have been really nice, and everything else has been sorted quickly thus far. Will see how it progresses in the future towards a greater improvement. Only reason it's still a 2 is because it shouldn't take a bad review before they up their game. Cheers -going to give them three stars now because they were very fair and patient when dealing with returning our damage deposits. They have been much more punctual with getting jobs done aswell.

Jack · 26 August 2019

1/5

Trustpilot

Just spoken to a member of staff whose…

Just spoken to a member of staff whose attitude was alright until I dared to ask a question. Some of the staff here act like spoilt children rather than working professionals who represent a company.The level of customer service and professionalism with these people is STILL non-existent, still no updates as to what will be happening - that was again left to me to contact them, despite the bath tub and the rot and water leaks being pointed out to them weeks/months ago. Does the owner of this company just let the rabble who work in the office do whatever they like while he waits for the money to roll in?

Danny · 23 August 2019

1/5

Google

We would email asking them to fix things in our student house, and they would not even acknowledge it, then if we went into the physical groves building, they would tell us we had to email and we would be ignored yet again, and this happened for majority of things for the whole year.

Anuj · 25 August 2023

1/5

Google

Very frustrating experience dealing with them as a tenant. Before we even moved in there were repeated administrative errors, very poor communication delaying our move in date by 10days and issues on the move in date! Shocking service after paying a huge administrative fee and receiving zero competent administration.

Maddy · 26 August 2018

Agent replied · 24 August 2024

We are extremely sorry and concerned that you are so unhappy with the service you received. We did contact you regarding the advised delay in your requested check in date. This was due to urgent works that were required to the property. We did not wish to move you into a property where work was still being carried out. The staff liaised with you regarding this and at the time you were in agreement and more than happy to move in once the work was completed. The member of staff dealing with your file has been communicating with the other tenant throughout today and was unaware that you were so unhappy with the situation. If you wish to discuss this matter further please call our Jesmond office as soon as possible. We hope you enjoy living in your chosen property and that we can build on our working relationship with you.

5/5

Google

Groves management team 1st class especially Val langstaff,every problem dealt with in a swift and professional manner.

Paul · 25 August 2022

1/5

Trustpilot

As requested by Mypropertybox

As requested by Mypropertybox, I have reconsidered my previous 2-star rating. I reported several issues in relation to maintenance at my new rental property and am still awaiting someone to update me as to what's going to get done about the repairs that are needed, let alone getting the work done. My first night in the flat and the heating doesn't work. I texted the number for this, which their problem-reporting link stated is classed as an emergency, and no-one' s been in contact or come out to fix it. No wonder they're the only property management company for private tenants I know of that don't give customers their address to do business and resolve issues - they don't act like a professional business and they have proven to be completely useless at resolving issues presented to them. If this company put anywhere near as much effort into assisting all their tenants as they do into their desperate haste in trying to counter the negative reviews they receive, they would get 5 stars from all their clients.

Danny · 22 November 2018

2/5

Trustpilot

The owner needs to review the customer experience

The staff CAN be helpful, although as a new and current tenant I have found them to be hostile, rude, unhelpful, unprofessional, and unhelpful. They don't keep me updated of issues which need resolving, the phone rarely gets answered, no call-backs. The level of customer service is awful.

Danny · 10 November 2018

Agent replied · 29 August 2024

Hi Danny Thank you for taking the time to give us a review, we value all feedback and use it as an opportunity to improve our service. Prior to you moving into the property on Friday we removed all the items that you had agreed with the accompanied viewer. Then once moved in, you called to say there were more items to remove, however these were not mentioned to our accompanied viewer initially. The majority of these additional items were cleaning equipment, mops etc. On Saturday you spoke to at least two members of staff and on one of those occasions your phone cut out. We were also extremely busy on Saturday, so we apologise if you couldn’t get through to us after this or leave a message, we’re investigating this with the our phone provider. We ask you to reconsider your two star rating as we feel it’s unfair. If you had pointed out all the items initially we would have had them removed along with the other items. We’re happy to discuss further with you, 0333 358 3676 My Property Box

1/5

Trustpilot

I wouldn’t give 1 star if I could take…

I wouldn’t give 1 star if I could take ur money b4 they tell u all the information then keep it it’s a good way to lose £200

Emma · 2 February 2023

Agent replied · 29 August 2024

Thank you for your review, we have refunded part of the holding deposit that you paid to secure the property, unfortunately with your referencing failing due to unsatisfactory referencing we weren’t able to refund the full amount

5/5

Trustpilot

The whole process with My Property Box…

The whole process with My Property Box has been extremely quick and easy and I have been able to move in to a lovely property with no worries that if I need assistance it will be there when I ask for it.

Jade · 9 April 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read My Property Box's Google reviewsLeave My Property Box a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. My Property Box hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Newcastle Upon Tyne.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent