Trusted Agent profile · Newcastle Under Lyme

Heywoods Newcastle Under Lyme reviews

★★★★★ Excellent

495 reviews across 4 platforms

The Estate Offices Blackfriars Road, Newcastle Under Lyme, ST5 2EB

Heywoods's office in Newcastle Under Lyme, at The Estate Offices Blackfriars Road, is rated 4.6 out of 5 across 495 reviews on four platforms, including 431 Google reviews rated 4.6. It won Gold in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.6 / 5

431

Reviews on Google

This office

Facebook logo

5.0 / 5

1

Reviews on Facebook

Business-wide

Yell logo

2.3 / 5

3

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

60

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Heywoods, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Newcastle Under Lyme office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Great and friendly service. Very responsive and helped us through any issues that arose.

Alec · 22 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Google

Fantastic to work with, great in house financial advise and connections with local conveyancers

SASRennWagens · 22 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Google

I had a great experience with the team and in particular with Hannah Tunnicliffe. She's great and sorted out my internet connection issue promptly.

Aug · 26 March 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Google

Amazing service from Alistair. Brilliant from start to finish

Ruhel · 4 December 2024

Agent replied · 11 December 2024

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Alistair provided such a great experience from start to finish. We’ll be sure to pass along your feedback to him. Looking forward to serving you again soon!

5/5

Google

Great service. Fast valuation, great photos and a really quick sale. Communication has been brilliant so far.

Rachel · 26 July 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Google

Although tenancy did not go through due to issues with referencing, the experience was friendly and dealt with professionally by Becky and Lottie

Jason · 26 March 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Trustpilot

Absolutely Great!

Will definitely use Heywood again. A colleague at work recommended Geoff at Heywood. I wish she had done so 2 years earlier. Superb Team and very professional. Obviously Market forces determines Speed of the overall process, but Heywood would definitely be my First Choice. Henry

Henry · 26 October 2016

1/5

Google

They are not responding to emails and calls. Trying to book a viewing for property in Basford but they are so ignorant. Please stay well clear

Kala · 25 May 2025

5/5

Trustpilot

Heywoods

Heywoods, totally up-front and honest right from the outset. Chelsey, the agent, explained exactly how they would do the marketing with pictures and videos, how they would handle viewings and nailed the price point. She listened closely to us about the house and put it all together for a great pitch and how value could be added for the buyers. Sold within a week! Great service and communication throughout including pressing for completion dates.

Dorian · 12 September 2022

5/5

Google

This was an amazing journey working with you Becky. Always there for me whenever I needed answers .keep up the good work Becky

Stella · 25 February 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

5/5

Google

I would Highly Recomend Hey woods they were on the ball with every aspect on selling our property More viewings than we could handle house sold very quickly Big Thank you to Gill Lorraine And all the team. Rodney and Carol Johnston

Rodney · 25 August 2018

5/5

Google

Service was great, questions were anwsered promptly and we were kept informed across the whole process by Becky.

Scott · 25 May 2024

Agent replied · 23 August 2024

Thank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that you had a great experience with our service and that Becky was able to keep you well-informed throughout the process. If you have any more questions or need further assistance, feel free to reach out. We appreciate your support

5/5

Trustpilot

Good agents who work hard for their clients

We had Excellent service from Angela at Heywoods selling our flat recently - we went back to her as she was so helpful when we were buying a flat years ago and we were not disappointed - professional and committed independent local agents

Mari · 17 June 2022

Agent replied · 13 June 2024

Hello Mari, thanks for the five star review - we really appreciate it and are glad we could help!

4/5

Google

Been able to wrk smoothly with the staff as they were able to help and assist each part of the process and communication was maintained throughout

Denzel · 27 November 2023

Agent replied · 23 August 2024

Dear Denzel, Thank you for your positive feedback. Your feedback reinforces our commitment to providing excellent service, and we're grateful for the opportunity to have worked with you. If there's anything more we can assist you with please feel free to reach out. Kind Regards, Heywoods.

1/5

Trustpilot

Misleading and unhelpful

Rang to arrange viewings for 3 separate properties in the last 2 weeks. Two of which apparently sold prior to me ringing. Even after 2 weeks of telling me over the phone it was sold; one of the listings still hasn't been marked Sold STC on Rightmove, Zoopla or even their own website. Waste of time. Clearly just to get their number of properties up so they look like a popular estate agent. The one viewing I did manage to get, I was greeted by somebody unable to answer a single question I had because they 'weren't from the office'. Definitely would not sell using this estate agent. Hate to imagine what actually buying a property is like when this is the service they provide when being paid to sell the house.

Jamie · 23 August 2021

5/5

Google

We had a very good agent, she had a very effective communication skills and good customer service.

Tomisin · 9 August 2025

5/5

Google

Heywoods were amazing, just the right mix of reassuring and tenacious - they got our sale moving again when it looked like it was going to fall through.

Louisa · 24 August 2023

Agent replied · 23 August 2024

Thank you Louisa for taking the time to leave this review, we really appreciate it. Selling your house all the way through to handing over the keys is our top priority and we are glad we delivered on this for you, even when challenges were presented. All the best with your property! Heywoods

5/5

Google

Excellent communication from Louis, rented out super quick.

Nick · 22 September 2024

Agent replied · 22 October 2024

Thank you for your 5 star review for the team at Heywoods! If you need any further help please contact us on 01782 617343.

1/5

Google

I wonder if the clients selling properties through Heywoods Newcastle-under-Lyme realise that their sales staff don't bother to call back prospective purchasers to arrange viewings. Very poor

Simon · 24 August 2023

Agent replied · 23 August 2024

Hello Mr Conway-Jarrett, I'm very sorry that you did not receive a prompt callback. Your number was noted down with two numbers the wrong way around, once this was identified we called, left a voicemail and followed up with an email with our viewing availability. I can only apologise for this small administrative error and feel we have done everything we can to rectify the situation. I hope that you can reconsider your one star review, on the day you called our team successfully handled 272 calls with an average ring time of 7 seconds, it's not often we miss a call but it can happen when all the team are engaged. Should you wish to discuss this matter further, please do not hesitate to contact me. Alistair (Managing Director)

5/5

Google

It's been an absolute pleasure working with Heywoods, they are incredibly attentive and extremely knowledgeable. I would highly recommend them as Sales & Lettings Agents to anyone.

Shian · 24 August 2023

Agent replied · 23 August 2024

Thank you both, It has been a pleasure developing our working relationship with you both too and look forward to supporting you for years to come. Heywoods,

5/5

Google

Excellent service throughout both the sale and purchase process. Would definitely recommend Heywoods very highly and thanks to all the staff there.

Philip · 27 November 2023

Agent replied · 23 August 2024

Dear Philip, Thank you so much for taking the time to share your positive experience with Heywoods! We're delighted to hear that you received excellent service throughout both the sale and purchase processes.Thank you for choosing Heywoods, and we look forward to any future opportunities to assist you. Kind Regards, Heywoods

5/5

Google

Found them to be Very friendly and helpful, Nothing seems to be too much trouble. they act quickly and professionally.

David · 27 December 2023

Agent replied · 23 August 2024

Dear David, Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're thrilled to hear that you found our team at Heywoods to be very friendly and helpful. Our commitment to providing excellent customer service is at the forefront of what we do, and we're pleased to know that nothing seems to be too much trouble for our team. Kind Regards Heywoods

1/5

Google

Recently asked about a maintainence work, and the agent did not help me. She said, the owner cannot be contactable. Upon asking the owner, he says, he was never away, and haywood never relied the message to him. Bad communication. Heywood does not work for the good of others, in my experience.

Binu · 25 August 2018

Agent replied · 23 August 2024

Hello and thank you for your feedback. I understand this review was published over 4 years ago but I would like to reach out and apologise for the poor service you received. In October 2022, the business had a new owner and new management team who are very passionate about achieving long term success and providing quality customer care and customer service. As the new owner of the business, I would like to publicly apologise for any lacklustre service you may have received previously. I hope should you use our services again, you will recognise the improvements we have made. Should you wish to discuss any previous experiences further or if we can help you moving forward, please do not hesitate to contact us. It would be our pleasure to support you and have you back as a valued client. All The Best, Heywoods

5/5

Google

Amy is the most friendly and knowledgeable agent I've worked with, definitely a huge pleasure and would recommend working with her for agents, maintenance, tenants and landlords alike! Great communication too which is pivotal!

Charlie · 25 August 2019

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Heywoods's Google reviews

Questions about Heywoods Newcastle Under Lyme

Has Heywoods won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Heywoods, Newcastle Under Lyme won Gold.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.