Every review we hold for the Manchester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI feel that I need to make a positive review for the Manchester branch and in particular my account manager Rosie. Any queries that I may have are always dealt with in a swift professional manner. I recently asked Rosie for some information and she emailed the info back within minutes so well done!!
Phil · 24 November 2023
Agent replied · 21 June 2024
Dear Phil Dawson
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleBarbara Marta Karwala is a great help! Great service! Thank you Barbara.
Abbie · 22 June 2023
Agent replied · 21 June 2024
Dear Abbie
We are very happy we could provide you with a positive experience.
Thank you for taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleLeaders has been our letting agency for a few years now and I can say without a doubt that it has been the best letting agency I have ever been with. A positive mention is to Ciara Ryan as our property manager her efficiency in getting anything we need sorted is amazing and always done in a timely friendly fashion.
Neil · 22 June 2023
Agent replied · 21 June 2024
Dear Neil,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 1/5
GoogleStaff are all lovely and try to be very helpful but the general organisation and their online systems are useless. Initially moving in was a pain with everything they kept sending then re-sending to us. Then we kept getting sent new contracts to sign (about 10) even though we had been moved in for months. We also got emails saying we were £700 behind on rent which wasnt true and had to sort out with them
Jake · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Dear Mr Towersey, we're saddened to see that our team in Leaders Estate Agents Manchester have received a low star rating. We'd really like to address this situation with you as we want to see how we can turn your experience around and improve our services moving forward. If you are willing to do so, please write to us at customerrelations@lrg.co.uk.
Kind regards, Customer Relations Team
★★★★★ 4/5
GoogleFrom a landlords perspective I will be honest Leaders seem to have dropped the ball in the last few years, high turn over of staff made communication hard (pre and post covid) I was close to moving my property to another agent. Daniel Binns may just have saved you one client, he is the most professional member of your team I have ever had the pleasure of dealing with. Please employ more team members like Dan!PositiveProfessionalism
Bmx · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi Bmx Bandit,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Manchester. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe have recently rented a property through Leaders, I’d recommend to anyone renting in the manchester area to use leaders and ask for Jake Calvert, he made the property viewing so easy and was very flexible to work around us and made it as comfortable as could be, he was very professional and courteous. As someone who has had a bad experience with previous letting agents, the staff at leaders made this experience so much easier!PositiveProfessionalism
Ben · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hello Ben, thank you and we appreciate your feedback about Jake and the service you received from him. We hope you will be happy in your new home and so pleased we could provide you with a positive experience.
Thank you
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe've just rented a property from Leaders. We had an issue with the referencing company not being at all clear about what they needed, but Chelaina talked us through the whole process and was very patient, helpful and encouraging the whole time. It was quite stressful for us and Chelaina was excellent at keeping us informed and passing information between everyone. Thank you Chelaina!
Chris · 22 June 2020
★★★★★ 1/5
GoogleLeaders Limited (289 - 291 Deansgate Manchester M3 4EW) are bunch of Pathological Liars. As a Charity Group, we rented an apartment for our project staff, from Leaders (Deansgate Manchester M3 4EW). Unfortunately, they are unprofessional and unethical. Every communication that came from them were full of deceitful lies. They lie at every little opportunity without any shame. They have refused to return our deposit since November 28, 2019 that we left the property. They also made fraudulent claims for damages that never existed, which they said happened after we moved out of the apartment and they tried to claim it was our fault. They also lied that they reported the damage to the police, but have refused to give us the Police Crime Reference Number. Please, do not have any thing to do with Leaders Limited (289 - 291 Deansgate Manchester M3 4EW).
Bernard · 22 June 2020
Agent replied · 21 June 2024
Hi Bernard, It is a shame for us to see that our team in Manchester have received a low star rating following your experience with them. We would like to obtain some additional information from you so we can understand what you were unhappy with and this in turn will help us improve our service moving forward. If you are happy to do this then please email us at customerrelations@lrg.co.uk. Kind regards, Hannah - Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleJust an outright bad agency from the jump. Severely lacking in professionalism and simple courtesy to reply to emails since we've moved in. We immediately provided them with a list of damages/faults we only noticed after moving in (things they should've fixed before hand) e.g. completely worn/broken mattress which hurts your back, broken toilet seats, broken safety latches from windows, broken coffee tables etc...the list goes on.
And after 2 months of constant chasing to get an update to get these things fixed, we've constantly been ignored and left in the dark.
To make matters worse, even when losing electricity in the flat we sent an urgent call for help, and it's been a week and they've still not replied, even after a chaser to say we still need help.
Just a pathetic agency. I HIGHLY recommend you not to let with them unless you're desperate.
Digi · 22 June 2020
Agent replied · 21 June 2024
We’re really sorry to read of the negative experience you have had with us here at Leaders. Maintenance issues can be a common part of any tenants experience however after reading your comments can appreciate why you’d be dissatisfied after facing so many issues relatively early into the tenancy as its not acceptable for maintenance to be outstanding for a considerable amount of time. We pride ourselves on providing our tenants with as much assistance and support, particularly if any maintenance arises but it is disappointing to hear that you haven't received this. After inputting your name into our records we haven’t been able to locate any record of you registered with our team in Manchester but believe this review ties into the 2 most recent received under this branch. We’d obviously really like to discuss this with you and would ask that you contact Liam Foster the Lettings Manager on 0161 834 3444 so he can try to resolve any issues you are having and turn your experience with us into a more positive one. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleI had an awful experience with Leaders Fallowfield but thought I'd give their Manchester branch a chance. We booked a viewing booked for yesterday at 2:30, walked 40 minutes to reach the property and arrived 10 minutes early out of courtesy.
At 2:40 I called the office and asked where our agent was and the woman I spoke to asked if we'd had a conformation call in the morning. We hadn't, but we had previously had a conformation email and then had heard nothing to the contrary so naturally assumed everything was fine. She told us she'd speak to the agent involved and get him to call us back.
2 minutes later, *she* called us back and said that her colleague had told her he had emailed everybody who had viewings that day to cancel - I had received no such email, and regularly check my junk so know it wasn't in there either. I can't believe it's the policy to call for conformation but email for last-minute cancellations on their part anyway, a phone call would've been much more respectful and likely to get through.
I do not believe the email was ever sent as I received the conformation email fine, and I cannot believe the guy who cancelled didn't even have the common courtesy (or guts!) to call back himself and explain. The lady asked if we wanted to rebook a viewing but I think this has made it clear that it won't be any easier dealing with this branch of Leaders and we have the luxury of time, so will avoid this company like the plague!
Rebecca · 22 June 2020
Agent replied · 21 June 2024
Hi Becca, we’re really sorry to read of the negative experiences that you have had with us and our teams in Fallowfield and Manchester during your dealings with them and search for a property. I’ve had the opportunity to speak with the branch in Manchester and we realise that unfortunately there had been a mistake on our end when the viewing was cancelled as you were not called and should have been, we’re really sorry that you were not called and advised of the cancellation of the appointment. We can appreciate why this situation has been dissatisfying for you and would like to offer our apologies for this and any inconvenience caused as a result of this. We are really eager to help everyone in their search for a new home and would really like to try and make things right with you and turn your experience with us around, if you’d be willing to give us another chance then please contact the branch on 0161 834 3444 as they’ll do everything they can to make this up to you. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleIf the property you are interested in uses Leaders as the agency, I'd advise you not to take the property. They have been absolutely awful for us personally.
We started our contract with Leaders 2 months ago. After recieving our inventory 3 weeks after our move in date, we gave them a list of things we needed to be fixed. This included a broken freezer door (fridge/freezer) causing all of our food to either freeze or become covered in water because the freezer was defrosting, a toilet that didn't flush properly, a bed frame that was really unstable and a mattress that had dog urine on it, all of which still haven't been sorted and we've had no response.
After a month of living here, the toilet we'd told them about broke and flooded the flat. It took 10 phone calls to get hold of anyone and 4 hours later plumbers turned up to shut off the water to this toilet. They told us the reason the toilet flooded was the handle hadn't been fixed and was wearing something down that finally gave way. After the initial call out, we've heard absolutely nothing back. We've rang leaders at least every week and even gone into the offices, to which we found out the only thing 'on file' was the freezer door. Every time we have spoken to someone the response is always the same, 'who did you speak to last' and 'we need to speak to the landlord'... Are you contacting him via carrier pigeon?
So, here we are, paying for a 2 bed 2 bathroom flat, where one toilet doesn't work because 'it's not a priority' and sat next to a urine stained mattress in our living room (we've now bought our own) that we aren't allowed to get rid of until ... 'they've spoken to the landlord.'
This agency really needs to sort itself out.
Joanna · 22 June 2020
Agent replied · 21 June 2024
Hi Joanna, we’re saddened to read of the issues you’ve had since moving into the property and regret that you’ve been unhappy with the service you’ve received from us. We pride ourselves on providing our tenants with the highest level of assistance throughout their tenancy, particularly if any maintenance issues arise so it is disappointing to hear that you haven't received this. It is not acceptable for maintenance issues to remain outstanding for such a prolonged period of time and I can only offer my apologies that these have not been attended to. I’ve had the opportunity to speak with the property management team about the issues you’ve mentioned and understand these were brought to the attention of the Landlord, it can be noted that we are contracted by the Landlord as managing agent to act under their instructions which means that when any maintenance issues are reported to us we relay these onto the Landlord to seek their instruction and authorisation to proceed. The toilet repair was initially quoted for due to the flush but then because of a leak a temporary repair was undertaken; we understand an appointment was arranged for yourself over the weekend for the toilet repair so hope this has now been resolved. Regrettably we haven’t had approval for the other items as of yet but can assure you will continue to communicate with the Landlord in an attempt to resolve these. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 5/5
GoogleI had Joseph Kron looking after my property to be let
He was very professional and delightful to
Talk to and dealt with the issue s I had very efficiently
I would certainly recommend him
Ramesh · 27 October 2024
Agent replied · 10 November 2024
Dear Ramesh Mistry
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleMs.Holly was very supportive and was completely understanding. I hope to work with her again in the future.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Mohamad · 22 June 2022
Agent replied · 21 June 2024
Dear Mohamad Jabban,
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleDuring the most difficult time of restriction because of the covid 19 situation. Leaders have been extremely professional in terms of helping and assitanting at all times because we needed to be in communication about moving into the new apartment, we where able to get a virtual house viewing, sign documents. The only time we actually met was the day we went to pick up the keys. The experience was as if everything was normal even with the restrictions.
Jonathan · 22 June 2020
Agent replied · 21 June 2024
Jonathan Lupepe, your wonderful feedback and rating mean a lot to us.
★★★★★ 5/5
GoogleI've had an open on-going conversation with Michelle in the renewals team over the last couple of years regarding my current home and could not recommend her service enough. The transparency, understanding and effort I have received is second to none and I am very grateful and appreciative to have Michelle to speak with about any concerns. 10/10!
Emma · 22 June 2023
Agent replied · 21 June 2024
Dear Emma
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI am very happy with the support and assistance given to by Aditi when I was moving in and after. She's very helpful and responsive. Thank you so much.
Jennifer · 2 January 2025
Agent replied · 9 January 2025
Dear Jennifer Abena Owusu
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleThe 5 stars are exclusively for Anna Scoffins who was super supportive throughout the 2 years I had a tenancy at a property managed by Leaders. She is very kind, responsive and helps as best as she can. She was the first person I met when getting the keys for the apartment and was a big help when leaving the apartment as well. Thanks for your help, Anna - wishing you only the best.
Rach · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Dear Rach,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Manchester. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleDuring my time dealing with Leaders, I found Lilli extremely helpful, she made our experience so smooth and never made us feel like we were asking too much. I would definitely recommend!
Mia · 10 November 2024
Agent replied · 10 December 2024
Dear Mia Fraser
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 2/5
GoogleFound my perfect flat but it's been let down by a lack of upkeep on their end.
I've waited nearly 6 months for REQUIRED maintenance that has only just been arranged. A broken toilet, microwave, freezer and front door handle. Found every reason not to do it until it was too urgent leave any longer; don't expect them to pull their finger out unless your place is on fire or something.
That being said the only reason this isn't a 1 star review is that once it was an urgent matter, Mike sorted this out within a few days. But as previously mentioned, it should have not been left to get this out of hand. Their neglect led to personal injury and an unwarranted A&E trip so thanks for that lads.
I recommend you don't enter a contract as optimistic as I was as it'll only lead to frustration and disappointment.
Martin · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Martin, thank you for your feedback. We are really sorry to read of the issues you have faced throughout your Tenancy with us. I am currently in the process of looking into these points as Customer Care Manager for Leaders and will return to you at the earliest opportunity responding to the email address we have on file for you. Kind Regards, Joe, Customer Care Manager
★★★★★ 1/5
GoogleAwful, awful, awful. Especially from Katie. It’s clear her head is somewhere else when you talk to her. She hasn’t got a clue about property whatsoever and has been there a number of years... you’d think she was related to the manager or something, that’s the only reason she could still be there.
I wish I had never rented through them as they are slow and don’t do their jobs well. The office has moved from down the Deansgate road, now they need a revamp of staff too.
Jennifer · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Jennifer, we're really sorry to read that you've been unhappy with the service you have received from us and our team in Manchester, we strive for excellence and are disappointed to hear that you received anything less than this in your experience. We are eager to discuss your review with you to gain a better understanding of the issues you’ve faced, When you have the opportunity please reach out to Daniel Binns the Lettings Manager in Manchester on 0161 834 3444 as I know he will be more than happy to discuss this with you and where possible will try and improve your experience with us. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleStaff that don't know that building regulations even exist, don't know what basic household systems are. It was like talking to children (if they picked the phone up). Their contractors don't clean up after themselves. The condition of the flat when I moved in was absolutely appalling 1inch of dust under the beds. Furniture that was precariously placed or positioned to make it appear functional but was in fact broken and dangerous. Including 2nd bedroom bed, kitchen table and TV stand. I could only envisage that the agency is trying to hide the defects to escape a light inventory inspection. After that the tenant is toast and the tenant clearly broke the items. Got your number Leaders didn't work on me, lesson learned as a student. Took them months to provide a new dining table and 2nd bedroom bed. This was only addressed once my employer withheld rental payments. Lights left on in the flat after viewings. Unprofessional behaviour that you simply cant make up. Giving all the staff a P45 would be doing Manchester a favour.
Adam · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi there Adam, we are disappointed to learn of the negative experience that you have had with our team in Manchester during your dealings with them. We are concerned by the comments you have raised and would really like to look into this further. Sadly from inputting your name into our system I am unable to find which exact property these issues relate to. We do recognise the importance of our customers comments about their experiences with us even when they are negative as it is feedback such as this which allow us the opportunity to evaluate our service and see what changes we are able to make to improve this moving forward, I would be really grateful if you could get in touch with me providing the property address these issues were in relation to by writing to me at customerservice@leaders.co.uk or contacting me on 01344758596. Kind Regards, Joe, Customer Care Manager
★★★★★ 1/5
GoogleTerrible renting experience!! The application fee and guarantor fee is higher than the average, but the service is very slow. The move in date has changed a lot. The whole process is slow. Only respond to my email after I send serious warning.
After moved in for 40 days, still haven’t got the key for mailbox. In this case, I can’t receiver any letter or bills, which is really inconvenient!! And dishwasher and waster are broken, send them email for nearly a month (even told them face to face), still got no reply yet.
Terrible terrible service, untrustworthy
Zhe · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Zhe, we are saddened to read of the negative experience you have had with the Leaders team in Manchester. We would really like to look into your concerns and I will be doing so in my capacity as Customer Care Manager for Leaders and will return to you at the earliest opportunity responding to the email address we have on file for you. Kind Regards, Joe, Customer Care Manager
★★★★★ 1/5
GoogleI have been a tenant for many years in different countries and by far this is the worst experience I ever had with a rental agency from the very first moment of our application.
- Incompetence on the delivery of the keys
- Incompetence presenting us the facilities in the building (they had no knowledge about crucial things about the apartment);
- Inefficient way of working (after two inspections carried out in less than a month and well documented with pictures and notes from the same person, we got another email asking us for a third inspection with another person.)
- Time of response from property management is extremely slow. It takes up to a month or longer to get some answers from people in the office. Every time I need to follow up via email or in person in the office to get updates.
Really hope things get better. We are very disappointed so far.
Sabrina · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Sabrina, we are saddened to hear that you have not had a more positive experience with us and our team at Manchester throughout your application and tenancy. We set high standard for ourselves across our business and aim to provide our customers with exceptional service so are disappointed to hear that your experience with us was anything less than great. We would like an opportunity to make this up to you. If you are willing then please reach out to us on 01344758596 at your earliest convenience or email us at customerservice@leaders.co.uk to discuss how we can turn your experience with us into a more positive one. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleABYSMAL SERVICE FROM LEADERS MANCHESTER.......
After initially contacting Leaders to market my property for sale, I was informed by the sales manager there would be no reason why my property shouldn't be advertised within the following few days.......
The photos were already taken, all that was required was the advert putting together.
The following few days came and went......
The following few weeks came and went......
Excuse after excuse, delay after delay, avoiding phone calls, blaming other people, etc, etc.
After waiting over 3 weeks I finally received the advert for my approval.
The well thought out, professionally prepared glowing description of my property.....
2 brief sentences..... one of which was wrong
Zero effort from the outset, and couldn't really care less
Simon · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Simon, we're saddened to hear of the negative experience that you have had with the Leaders Sales team in Manchester. I have had the opportunity to discuss your review and issues raised with Stephen Pitcher the Sales Manager in Manchester who has informed me he did discuss the marketing of your property with you. Stephen has advised me that as the marketing of your property had moved across to the Manchester office from the Bolton office it meant the team at Manchester were waiting for photos that were taken by the Bolton office to be sent across to them so that they could collate the sales brochure for your property; as the Sales manager within the Bolton office was away from the business around this time sadly this did contribute to delays. We recognise that the absence of staff should not have affected the marketing of your property and so would like to offer our apologies for the delay you incurred here. In regards to your points raised regarding communication I am sorry to hear that the team were unable to communicate with you effectively throughout your dealings with them. As a business we do understand the importance of effective communication as this allows us the opportunity to provide peace of mind to our customers who may be experiencing issues such as yourself; we would like to offer our sincere apologies for any disappointment and frustration caused due to shortfalls in communication from the team during this time. In relation to your comments surrounding the advertising brochure from my discussions with Stephen he has informed me that what you were sent to review was a draft which did not contain all of the information to be published however I can appreciate due to the timescales you had incurred up to this point that to receive a brochure with brief and inaccurate information would be dissatisfying as this would only have contributed to a further delay in bringing your property to market. From my discussions with him Stephen has acknowledged that the service you have received does not adhere to the high standards we expect at Leaders and is disappointed that he and the team have not been able to provide you with a more positive experience with Leaders. We have taken on board all of the comments you have provided us with and can assure you that all feedback is taken most seriously, feedback such as this allows us to learn from our mistakes and improve our service moving forward. We would once again like to offer our sincere apologies for the issues you faced and that the service you felt you received fell below the high standards we expect of Leaders. If you would like to discuss this further please contact us via phone on 0161 834 3444 or via email at customerservice@leaders.co.uk Kind Regards, Leaders
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.