Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotSuch a joke
Such a joke, worst renting experience in London.First of all, without stating all of them, be aware this is full of hidden fee at every corner of your lease. From the beginning till the end. Be prepared to meet 15 different people at every step because their turnover is so high they probably get new people every month, be also prepared to send email every month to let them now that you pay because apparently, their account manager can't find your payment as he has and I quote from him "too many accounts to look after". So they harass you threatening you of penalties that don't make any sense. Their agents are all different but none of them are nice really. They just can't be bothered and some have no manners at all, like entering your flat for visit without ringing the bell or knocking at your door. The agency will never help you in any situation, even in an emergency because they rather give the responsibility to landlords. Over 1month and a half for deposit to be returned, again because apparently its landlord's fault. At the end, they tried to bill both of us for agency fee at the end of the tenancy, they charged us a total of £340 including a door to be replaced because of "Scratches", whereas nothing in the inventory list received 2 months after the beginning of the contract could support their claim, and no pictures or no pieces of information whatsoever in that regards, just the charge. and we had to start a dispute using our Deposit Protection Scheme in order to solve the situation. They are very good at telling you about the respect of contract but they don't respect theirs and reply saying that this is not their problem.To avoid badly
Bastien · 6 August 2019
Agent replied · 6 July 2023
Dear Mr Bastien V,Many thanks for your feedback, we are very sorry to hear you feel this way about your renting experience. Unfortunately when a property is not fully managed by us we are not in charge of all aspects of the renting process, and the outcome of things like deposit returns are based solely on the Landlord as the contractual agreement is between the Landlord and the Tenant.With regards to fees, we make sure that these are available to all by presenting them in many different places, for example, these would have been stated within your original Tenancy Agreement and can be found at any time on our website.We are sorry that you were chased for your rent on a regular basis, however we advise at the start of the tenancy and throughout that a specific reference number must be attached to each payment to ensure that the payment is linked to the property. Unfortunately this did not happen, hence chasing you for a payment we could not identify.If you would like to discuss this further please get in touch with a customer service team by emailing customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience.We look forward to speaking with you and working towards earning back your confidence.Kind regards,The ludlowthompson Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotLANDLORDS AVOID! ¦ Total Disaster from Start to Finish
After 9 months dealing with the lettings arm of Ludlow Thompson's offices in Oval I'm still unsure whether they're hopelessly stupid or totally crooked shakedown artists.I've never before seen so much smoke and mirrors and as a brand new landlord we felt completely taken advantage of and under-serviced. Their fee structure is opaque and complicated to abuse the uninitiated and they constantly barraged us with pointless emails trying to bully us into getting legionella + fire assessments booked with them (despite our building already having these tests done). They also managed to setup a structure that saw them paid a whole year of fees within the first 6 months so with the tenants serving notice after 7 months we were quite badly out of pocket.Whenever we had questions the people either didn't know the answer and just tried to fob us off or were impatient with us threatened to drop us as a client (citing the huge supply of new properties so we needed them more than they needed us). When our tenants had questions they just dismissed them and even at times hung up on the tenant.Finally on checkout they tried to double bill both us and the tenant for checkout as well as adding in a "tenants fee" which when queried was quickly removed. They constantly ignored and dodged calls from tenants and failed to support despite us paying an additional 2% of the rent for property management.Utter shambles of an outfit, terrible customer service and at it's worst, a cash trap to trick new/passive landlords out of their money.
JC · 6 August 2019
Agent replied · 6 July 2023
Dear Valued Customer,Many thanks for your feedback, we are very sorry to hear you feel this way about your letting experience with us. Everything you have mentioned in your feedback is the opposite of how we operate as a well established letting agent, and therefore we would really appreciate your assistance so we can investigate the issues you have mentioned. Please could you contact our customer service team by emailing customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience, with your details and the details of the property let through us.Once again we apologise for any inconvenience and distress you have felt, and we look forward to speaking with you and working towards earning back your confidence.Kind regards,The ludlowthompson Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst estate agents i have ever dealt…
Worst estate agents i have ever dealt with. Did the right to rent check after providing everyrhing we could. They cancelled it because the landlady wanted us to move in ASAP. I have been calling to see what is going on with out 1st week rent deposit and they have been avoiding me for the past 2 weeks. I emailed there customer services and they still havent got back to me. Overall a useless company to use please avoid they are criminals
Humoring · 7 July 2019
Agent replied · 6 July 2023
Dear sir/madam,Many thanks for leaving a review, we are very sorry to hear you feel this way and that no one has got back to you yet. In order to resolve any issues you might still have and make things right, could you please send us an email at customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience with your name and the details of the property?We look forward to speaking with you and working towards earning back your confidence.Kind regards,The ludlowthompson Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely abhorrent moving out
I had to move before my tenancy ended, but I found a replacement tenant. They were very uncommunicative about the process and I had to ask the new tenant myself when they moved in. I then spent months trying to get my deposit and overpaid rent back and to this day they still haven't refunded me. I feel like they went out of their way to stall as much as possible, saying they will make the refunds. I have passed the 3 month deadline for making deposit disputes through MyDeposits so I'm considering taking legal action.
Shao · 23 January 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotExtremely helpful
Emma N and Mark W were extremely helpful when I was recently purchasing my flat. Both were very responsive and very attentive to a lot of tricky issues that emerged. They definitely made the process a lot easier and would recommend!
Jackson · 12 June 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID AVOID AVOID AVOID AVOID AVOID
AVOID AVOID AVOID AVOID AVOID AVOID Not advised of fees until time of signing contract, told cash machine nearby. Had previously called to confirm exact amount required when signing the contract.At end of tenancy the deposit was not returned citing it was held by landlord who was witholding it. A few months later after purchasing a flat I enquired about letting it and enquired on their terms. They advised they held the deposit not the landlord! Completely contradiction to what I was advised as a tenant.
Jonthan · 31 May 2019
Agent replied · 6 July 2023
Good afternoon Mr Waters,We are very sorry you feel this way about our service. We pride ourselves on being transparent with all our customers, and apologise for any confusion in this instance.In order to look into the matter relating to your deposit could you please email customerservices@ludlowthomson.com with your details and the property details?Kind regards,The ludlowthompson team
★★★★★ 1/5
TrustpilotLudlow still causing me grief 4 years after I moved out of the property
I was renting with Ludlow for almost 3.5 years when I lived in London, and 5 years later they still came back and causing me grief!We were automatically switched from our SSE energy supplier to a supplier called Sparks when we signed the contract, and it was all done automatically. Before I knew it we were with Sparks and it was very expensive after a month, so I switched back to SSE.last month I got a letter from SSE saying we own them £50 in unpayed bills from Jan 2014!!!turns out when the switch happened our final bills weren't settled/sort out with SSE and we also have to pay a fine on top. Ludlow's customer service is dreadful, they also lied and basically have no idea what they were talking about at the time of my flat viewing (claiming there's a library round the corner when there isn't, and the flat was not professional cleaned when we moved it)Stay away from Ludlow or be very careful with them.
Cora · 8 February 2019
Agent replied · 6 July 2023
Dear Cora,Thank you for taking the time to give feedback on the service you received from us during your tenancy, we’re normally known for our excellent customer service so we are very sorry you feel we missed the mark.We would like to learn more about your specific situation and make things right. If you wouldn't mind emailing our Customer Services department customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience, we would really appreciate it.We look forward to speaking with you and working towards earning back your confidence.
★★★★★ 1/5
TrustpilotLudlow Thompson has one of the worst…
Ludlow Thompson has one of the worst managed property services ever! Whenever we report a problem it takes them weeks to reply. I reported an issue with my bathroom and it was ignored for 6 months until I ended up contacting the landlord myself and we sorted a plumber. We recently were allocated a new property manager and she then tried to tell us we owed £300 in arrears when it was actually Ludlow's error. They are rude and condescending over the phone when you call up to try and sort an issue. They charge an absolute fortune for every bit of administration and take a painfully long time to complete anything. It has been a terrible experience with them so far and we are still locked in with them for another 18 months!
Carmela · 6 February 2019
Agent replied · 6 July 2023
Dear Carmela Burns,We are extremely sorry to hear about the issues you've had whilst renting through us, and apologise for any inconvenience caused. We're normally known for our excellent customer service and we would like to learn more about your specific situation and make things right.If you wouldn't mind sending us an email to customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience, it would be greatly appreciated.We can then investigate and work towards resolving any outstanding issues you might have. We look forward to speaking with you and earning back your confidence.
★★★★★ 5/5
GoogleFound a property online, called the agency and got a viewing same day. As my offer got accepted, the whole process went quickly and everything was done correctly. Reece Johnson was always available for any questions and advised me very well.
Yasmin · 24 May 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotKirsty
Kirsty, Mark and the team did a superb job. I had a couple of flats that were offered under Covid, it took 6 months to get it done but they persisted and we got a great result. I used the money to buy a boat, avoid corona and sail round the world with my family, lucky me. Cheers, Andy
Andy · 26 November 2020
★★★★★ 5/5
TrustpilotOval property viewing
Myles was very helpful with the viewing and was able to answer all the questions we had. He was very knowledgeable about the area and the property which was appreciated. Thank you again for showing us around and answering our questions.
YP · 17 May 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotThieves !!!!!
Never rent from them because you will lose your deposit for no reason!!!! They were late to pay a deposit back after moving out. It has been paid back 2 months after moving out date only after chasing them and being ignored all this time!!! They didn’t give back a full deposit back either charging cleaning fees of 200 even though we cleaned everything and when we moved in the house was never cleaned!! Another 300 was charged for the blinds which were ruined before we even moved in! If you’re not paying this back, you will be sued ASAP !!!!
Yne · 7 December 2018
Agent replied · 6 July 2023
Dear sir/madam,We are sorry to hear you feel this way. We’re normally known for our transparency and attention to detail, and we regret that we may have missed the mark. We'd like to learn more about your specific situation and make things right.If you wouldn't mind sending us an email with your details to customerservices@ludlowthompson.com at your earliest convenience, it would be greatly appreciated. We look forward to speaking with you and working towards a solution.Kind regards,The ludlowthompson Team
★★★★★ 5/5
GoogleMelisa was awesome. I initially inquired for 1 property. Melisa reached out with professionalism and advised on 3 other properties which we ticked off back to back. No time wasting and a really positive attitude.
Joshua · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleJust completed on my first flat! Shout out to Attiya Razaq who was my very attentive, very friendly, hard working agent. She made the whole thing all the more amazing! Thank you again for everything
Callum · 24 October 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotNice guy, easy viewing
Daniel was great and really friendly when showing me the property. He clearly explained all of my questions about the property and was very knowledgable about the specifics. Thanks Daniel!
Matthew · 14 February 2024
★★★★★ 1/5
GoogleI moved into a house 2 years ago and Foxton never did an inventory of the house. The house was dirty when I arrived, it had never been painted, the bathroom was moldy, we left the house clean and now they want to charge 750 pounds for cleaning, they delivered the house in terrible conditions and in need of maintenance. That's a shame.
Ana · 3 November 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience
Ashley Ward listened to all my needs and sent me a property that matched, he arranged a viewing around my work. He was extremely helpful on the viewing and answered all my questions. He has now kindly arranged a second viewing during the day. Very good experience highly recommend, thank you Ashley.
Julie · 25 February 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotHighly recommended
I rented my flat through Ludlow Thompson Oval. Jibby Philip was highly professional and thorough. He communicated clearly, responded to questions quickly and was proactive in helping. Overall he offered an excellent service and made the process smooth.
Amit · 30 July 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotDaniel Scott is a star!
Daniel Scott is fantastic! He went out of his way to assist us with our flat hunt: he was really quick at responding, gave some really helpful advice and was exceptionally accommodating. It's rare to come across such great support in such a difficult market so we're extremely grateful for his help!
Denni · 16 February 2022
★★★★★ 5/5
GoogleVery positive and professional experience with Donald Brooks from the Dulwich office. He found a buyer quickly in challenging circumstances. Donald worked hard to seal the deal and communicated frequently. thank you and would highly recommend!
Michelle · 26 September 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuper helpful and efficient estate agent
I had interactions with Chris Lockwood from Ludlow Thompson. Although brief interactions, Chris was super helpful and had a wealth of knowledge. He was efficient and supportive in getting my offer quickly across for a stellar property. I appreciated his down-to-earth nature and effective communication! I can't recommend Chris and Ludlowthompson enough.
Kahar · 24 January 2022
★★★★★ 5/5
GoogleDonald was very helpful showing us a range of properties and listening to what we were looking for.
Helen · 24 August 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotMany thanks to Daniel!
Daniel was extremely helpful at our endeavors with new home search. He was able to find the best property that responded all our needs, and plus was outstandingly nice, kind, patient and polite. Many thanks to Daniel!
Oksana · 18 July 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotMake sure you know your rights
Spent 7 years in a Ludlow property, and for six and a half they were actually quite good. Responsive to issues, unintrusive. I was blessed with a good landlord and I never missed or was late with a rent payment.
They seemed to get my rent wrong quite a lot though - no fewer than 5 times I was chased for shortfalls in rent that were demonstrably not correct, and despite apologising every time I pushed back, they’d chase again the next month. At one point, I was told I was about £160 in credit, but they managed to ignore emails about getting this back for that last six months and even till at stopped responding altogether. Then my landlord wanted to increase rent by 30% and Ludlow tried to evict me illegally without issuing a Section 21.
At this point, they would only communicate to organise viewings, and completely ignored my requests to return my deposit. They were also unresponsive to the DPS, who finally found in my favour six months later so I could get my deposit returned. Still waiting for my £160 though and Ludlow have stopped communicating, even to an official complaint. Have obviously saved all communications for the ombudsman, but it’s been a lot of work to get them to behave legally and very important you understand your rights before dealing with them.
Ben · 19 November 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.