Trusted Agent profile · London

Life Residential London reviews

★★★★★ Excellent

1,664 reviews across 2 platforms

Unit 11 Flagstaff House, St. George Wharf, London, SW8 2LZ

Life Residential's office in London, at Unit 11 Flagstaff House, is rated 4.5 out of 5 across 1,664 reviews on two platforms, including 518 Google reviews rated 4.6. It won Gold in The Trusted Agent 2026 awards.

Google logo

4.6 / 5

518

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,146

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews

Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Emma has been fantastic

Emma has been fantastic, very responsive and honest. A great communicator who supports both landlord and tenant incredibly well.

Nick · 24 March 2023

Agent replied · 17 June 2024

Thank you for your kind review! We’re pleased to hear you’re happy with the service provided.

5/5

Trustpilot

The best in the business 100%

Honestly I didn’t know what to expect at first but Life Residential always act with such professionalism and they definitely know what they’re doing. I can’t think of a single occasion where I’ve been left disappointed by them when I’ve had queries or issues. Definitely one of the best in the property management business! I HIGHLY RECOMMEND!Special shout-out to Nirav and Mandi keep doing what you’re doing you are both amazing!

CallumF · 4 November 2022

Agent replied · 23 August 2024

Thank you for your kind review! We’re pleased to hear you’re happy with the service provided.

5/5

Trustpilot

Abby is very helpful and amazing efficient

Abby Gooptu was very helpful and amazing efficient in arranging the renewal of the tenancy of my flat at Timber Yard. Abby updated me information all the time and negotiated a best rent for me.Many thanks Abby.

Reevis · 13 March 2024

5/5

Trustpilot

Tyron is a lifesaver...

To be honest, this is a mixed review as my initial experience wasn't great, following an issue with my fridge whereby I was unable to use it for over a week. During that time, communication was infrequent and somewhat unhelpful until Tyron stepped in. He took control of the situation, was empathetic and understanding and most importantly, resolved the issue within 24 hours. I can't say enough how grateful I was that Tyron took action and made sure I got the resolution I needed.

Kelly · 16 June 2024

5/5

Trustpilot

Maintenance issue quickly resolved

I had a maintenance issue and my property manager was out of office so Rosita helped in and really ensured the issue was taken care of quickly. She was very responsive and very helpful and was pleasant to interact with the entire time.

Eseosa · 10 September 2024

Agent replied · 23 November 2024

Dear Eseosa, Thank you for taking the time to leave a lovely review regarding Rosita. Kind regards, Katie

5/5

Trustpilot

Abby Gupta from the Renewal Department…

Abby Gupta from the Renewal Department excelled in his attention to detail, consideration for both parties and prompt responses to the situation. We are most grateful for the work he put in to bring this renewal to a satisfactory conclusion for everyone in difficult circumstances.

Christine · 7 August 2024

Agent replied · 23 August 2024

Dear Christine, Thank you for taking the time to leave such a great review, your comments are really appreciated and we are delighted you received a 5* service. Kind regards, Katie, Customer Relations Team

5/5

Trustpilot

Great contract renewal experience

A big thank you to Abby Gooptu who did an excellent job in negotiating and renewing the tenancy contract - it was a fuss free experience as she was prompt in responding to emails and for request on comparables.

Matt · 26 January 2024

5/5

Google

The team at Life Residential is very helpful and efficient, and I'm glad to be able to rely on them during the renting process. Daniele Spadaro especially provided great service and promptly responded to all communications, which took some of the stress of renting off. Would highly recommend!

Xinyi · 13 June 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for leaving a 5 star Google review. Kind regards, Negin, Customer Relations Team

5/5

Google

Diana is a very responsive and detail-oriented, very happy!

Elisabeth · 14 May 2025

1/5

Trustpilot

Its been 6 weeks and we still have not received our deposit back

Its been 6 weeks since we ended our contract and we have still not received our deposit back. The team have been unresponsive for weeks at a time. The staff turn over is so high I have had to contact 4 different team members and repeat the process every time.

Laura · 2 May 2024

Agent replied · 17 June 2024

Dear Laura, I am sorry to read your 1* review comments. I have passed them to our Area Manager as we are keen to discuss this further with you and will be in contact. Kind regards, Katie, Customer Relations Team

1/5

Google

I decided to contact LiFE Residential as my friend had a positive experience with them last year. Unfortunately for me, my experience is the complete opposite. My lettings agent was Harry at Nine Elms and experienced several issues with him: 1. Lack of Communication/Professionalism - He was communicating well at the beginning but later on he would not reply to my WhatsApp questions or requests for days, and when he did the response would be vague so I would have to ask further clarification. Often times I would need to call him to gain his attention which is absolutely unacceptable when negotiating time-sensitive tenancy contract. I messaged him multiple times about an inventory report and utility management resources but he would either delay or not give a straight answer - after calling I was told there was no inventory report and I would receive it a few days after move-in - which is unacceptable as I have no idea which items to send or bring to my new home. 2. Lack of Customer Service - In the tenancy contract it states I need to pay "move-in-moneys" of about 7k GBP before 7 business days before tenancy start date or I wouldn't be handed the keys, however to pay I would have to receive the contract, but I only received the contract 3 business days before tenancy start. I transferred the money as soon as possible, but this means that even if I transfer the money on that day there is a high probability it is not received by Life by the start date, thus I would be in London without a place to stay possibly for days. After sending him the transfer confirmation I called Harry to inquire on the possibility of the money not being received on time due to his tardiness in sending me the contract and his contingency plans to accommodate me in case this happens - I was met with a rude and argumentative attitude in which he denied any responsibility to provide housing to me either by giving me keys early or booking a hotel for me. This would mean trying to find a hotel as a lone student in a foreign city due to Life or Harry's incompetency to provide the contract on time. If I was aware that a contract would take a week to be completed I would have simply chosen another move-in date and booked a flight for another date, but I was not told this complication before deciding on a move-in date. As such I had to book a more expensive flight a day later in case the money isnt received. Thankfully however, the money was received, but my room was dirty and needed cleaning for 4 hours thus I had to stay at a cafe for 4 hours unable to rest in my paid-for flat. As a first-time tenant in a foreign city I would have expected my agent to inform me of potential issues, complete contracts/forms on time and help me set up utilities in a professional and friendly way as I have no idea how the letting process looks like. Instead I received an agent who not only doesn't help me but actively either avoids or distorts responses all with an unwelcoming attitude. This might be because they are overworked or due to upper-management however those do not excuse this bad customer service. Basically, avoid Life if you're an inexperienced new tenant as they will keep you in the dark and not inform you of delays/issues/complications unless it is too late, ultimately costing you money either in transportation or unforeseen additional housing.NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Sili · 21 June 2021

Agent replied · 20 June 2024

Hi Sili, thank you for your feedback on LiFE Residential. We're sorry to hear that you feel disappointed with LiFE's service. We understand you have spoken to Harry now about the issues mentioned above but to just clarify some things: - Re. communication: please be advised that if you are sending a message to our staff on a Sunday evening late at night, you will likely not receive a reply until Monday morning. Otherwise, we can see that Harry replied at a maximum within a couple of hours to your messages. - You will not receive your contract until you have passed the referencing process, which can take up to a week. In this case, references delayed the process of getting the contract. In addition, we don't accept proof of transfer as proof that you have paid, our consultants must receive confirmation that the monies were paid to Goodlord and passed on to LiFE Residential before move-in, hence why Harry was unable to pass the keys on to you on receiving a transfer confirmation. We apologise for the miscommunication and error on the flat's cleanliness on move-in. That was an error on our side, for which we apologise for the inconvenience. We do have an article here which details the LiFE rental process, if this is useful to read our process: https://liferesidential.co.uk/news/life-residential-renting-process-explained/ Once again, we apologise for any inconvenience or if you felt unsupported by your consultant, however we hope that our points above clear it up a little for you, and that Harry's communications with you were not meant to come across as rude, but more detail our process. We wish you a great time in London. Kind regards, LiFE Residential

5/5

Google

I highly recommend LiFE Residential Nine Elms. I recently sold my flat with the team (Steven, Mark-James and Sandra) who were all a pleasure to deal with. A few small things cropped up during the sales process (lockdown restrictions etc) but luckily the LiFE team were on hand. They were highly responsive, well informed and supportive throughout which enabled a stress free and smooth sales process. The team know the area and were able to connect the right buyers to my home.

Kenzo · 21 June 2021

Agent replied · 20 June 2024

Hi Kenzo, thank you for your feedback. We're pleased the sales team at Nine Elms were on-hand to help no matter what popped up during the sales process!

5/5

Trustpilot

Good experience with Property Manager Leo Leung

I've had good experience with my Property Manager Leo Leung. He has always been very efficient and helped me to sort out some tricky issues, I would definitely recommend Leo, and Life Residential in general

Philip · 11 April 2024

5/5

Trustpilot

Matilde Tognetti Staff Review

Staff always available to help. Very good experience with Elisa.I personally find that Life Residential staff in general has got better now than my previous experience with you.I hope this will carry on and a big thank you to Elisa particularly.

Ms · 31 August 2017

Agent replied · 17 June 2024

Dear Matilde, thanks a lot for taking your time to let us know how we're doing - your feedback is much appreciated. Glad to hear Elisa has been taking good care of you.

5/5

Trustpilot

A+ service from Darcey who was a joy to…

A+ service from Darcey who was a joy to deal with during the check out process - service was above and beyond. Also a shout out to Becca for all her help during the 4 year tenancy.

C · 29 February 2024

5/5

Google

Had a very good experience with Robin Dach. He was very professional and helped me to find a great place. Couldn’t get any better with customer care. I super recommend Life Residential. Thank you Robin, you’ve been great!

Marcelo · 22 June 2019

Agent replied · 20 June 2024

Hi Marcelo, thank you for commending Robin on his professionalism, support and customer care.

5/5

Trustpilot

Kalidass has been very helpful and…

Kalidass has been very helpful and contactable during my rental period. Communicating with him was very easy and has helped me with many things. Meanwhile, my previous agent from the this company was not the most communicative, so pick Kalidass if you can.

Nayla · 29 September 2023

5/5

Trustpilot

Property management

We recently met our new property manager Thomas Chan at our flat. Thomas was extremely helpful with suggestions and he immediately supplied us with information he had researched.We have had good service from the lettings teams and property managers and hope it will continue.

Marcelle · 3 September 2023

5/5

Trustpilot

Our new Property Manager Jack Pigott …

Our new Property Manager Jack Pigott has been very professional and friendly resolving our queries we had. He is a real pleasure to deal with and he is a great asset to Life Residential. We are grateful for his support!

Susie · 15 June 2017

Agent replied · 23 November 2024

Hi Susie, Firstly thank you so much for your lovely positive feedback! We are so pleased to hear that Jack was professional and friendly when resolving your queries! Our employees know that our clients are of the utmost importance😊Have a great day and thanks again!

5/5

Trustpilot

5 stars

There is not a single occasion where Sarah Legister of LIFE Residential could have acted or responded faster and more efficiently than she actually did. My experience to date fully coincides with what is described as a 5 stars performance.

Klant · 25 April 2017

Agent replied · 23 August 2024

Thank you for taking the time to tell us what you think Klant. It is lovely to hear that Sarah couldn't do anything more to improve her service for you - that is brilliant feedback! We are so thrilled that you would rate our service so highly, and we really appreciate you taking the time to leave us your comments. Thanks again.

5/5

Trustpilot

Abby from the Renewals Dept was super…

Abby from the Renewals Dept was super helpful in getting the lease sorted. He was proactive and equitable to both the landlord and tenant (which is rare to find these days). Very happy with the service

Dhruv · 23 February 2024

5/5

Trustpilot

Property maintenance

Recently, I encountered a misaligned toilet seat problem and contacted the property manager Kalidass Uvaraj. His response was very prompt and the resolution process was very fast. Many thanks to Kalidass for his professionalism and patience.

Keru · 22 February 2024

5/5

Trustpilot

Good experience with Account Manager

I asked Account Manager Kyna Chu for account dertails to complete my HRMC reporting. She promptly provided all the required data and took the initiative to provide the instructions for me to reactivate The Liferesidntial Portal. I appreciate her close follow ups and initiatives to help clients.

Steve · 30 May 2024

Agent replied · 17 June 2024

Dear Steve, Thank you for taking the time to leave such a great review, your comments are really appreciated and we are delighted you received a 5* service. Kind regards, Katie, Customer Relations Team

5/5

Trustpilot

Everything is good and all questions…

Everything is good and all questions were handled by staff within a short period of time.

Kevin · 19 April 2023

Agent replied · 17 June 2024

Hi, many thanks for leaving us feedback. We’re pleased to hear you’re happy with the service provided by the LiFE team.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Life Residential's Google reviewsLeave Life Residential a review

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Life Residential, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Life Residential hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near London.

What do you need help with?

Questions about Life Residential London

Has Life Residential won any awards?

Yes. Life Residential won Gold in The Trusted Agent 2026 awards.

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent