Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAnother month and just problem after problem
After MONTHS of complaints about loud music, smoking in the property, rubbish being left everywhere, people coming in and out all day and night, internal and external doors being left open, un-bagged pig carcasses and other un-bagged meat being left in the bin area, drug use, a police call-out and complaints from other residents and surrounding businesses, Foxtons have done NOTHING and taken a large amount of money from me for the privilege. The new account manager has been told NONE of the history by his managers, had NO idea that there complaints, MORE failings by the management, has asked the tenants to fix things which they haven't and the problems persist. These are ALL breaches fo teh contract and unless it is all fixed this week I will seeking to evict the tenants and taking Foxtons to court for not doing the job they've been paid to do. Cue an empty, meaningless apology, as before, and then an email saying that it's my responsibility somehow and there's nothing they can do despite taking the money to do the bloody job. Useless. Amateur. Ineffective. Pathetic. Arrogant. They don't take ANY responsibility for not doing their jobs and there's nothing you can do about it. I will NEVER use them again and I would advise anyone else to do the same. Wait for the 'apology' and see how meaningless it is and that it resolves, remedies and affects nothing at all. "We're very sorry you've had this experience." No you're not or you'd actually DO something about it. "We'll look into it." No you won't. You'll write that here and send me some excuse as to why you haven't done what you've been paid to do and try to worm your way out it. I'm taking legal advice no matter what you claim to do to try and fix it, which you won't.
Tristan · 25 July 2023
Agent replied · 10 June 2024
Dear Tristan,I am sorry that you are not receiving the experience you are expecting, however, there are limitations to what we can do as a managing agent. When tenants are not acting in accordance with their tenancy agreement we can bring this to their attention and ask that they remedy any breaches, but we do not have the power to enforce this.If you feel that the tenants have breached their agreement we can discuss your options, such as serving a section 8 notice, but this may involve court proceedings and eviction would be at the discretion of the courts.Kind regardsNick
★★★★★ 5/5
TrustpilotAshleigh Fisher is a superb property manager
I have had the great fortune of having Ashleigh Fisher as my property manager, Ashleigh looks after several of my flats as if they where hers such is the dedication and diligence she has shown. It is reassuring to know that your flats are in capable hands and that you do not have to worry.Thank you Ashleigh.Stephen Pearson
Stephen · 21 December 2023
★★★★★ 2/5
TrustpilotStay away from Foxtons
I rarely give bad reviews but Foxtons is useless. They manage a flat for us and it's been a nightmare to deal with them. They clearly don't have good managers in place. Every time you call you deal with another new person who has to be briefed on what you need. They keep asking you to speak to someone else. I've spent so many countless hours chasing them for basic requests.
Hannah · 20 February 2024
Agent replied · 10 June 2024
Dear Hannah,We've reached out to you on Trustpilot for more information.Kind regardsNick
★★★★★ 5/5
TrustpilotPleased with this property management company
Foxtons is a good property management company. They have a very easy platform to use, which shows the logs of all bills/ rents/ information about tenants and does an annual tax salary.
J · 6 June 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotManagerial skills
In the beginning, I had struggled and faced few issues with managerial personnel until I met Mr. Irfan, who was able to manage our previous and existing property with friendly professional services.
Fadi · 5 June 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorthless promises
Worst experience with a estate agent to date. Furniture that we were told was included was actually not part of what was left behind, the advisor assigned to us was poor in communicating once we did the initial deposit payment. Went incommunicado, excuse was off sick, that we can understand but would have expected someone else to pick up the slack. Complained in the end, got an acknowledgement and apology from her manager, however, we were informed we would still be serviced by the same advisor. No visible improvement in service, broken toilet seat that the advisor has on camera confirming would be fixed before we moved in was not. On the day of move in advisor was not available to answer questions following various attempts, again responded to state was off sick. Stated the flat was professionally cleaned even though we sent her photos confirming it was not. The car parking permit was not provided to us in the welcome pack, the advisor stated it should be in the office, the office visit yielded no results, so had to park the vehicle on the street and got fined as were unpacking and forgot to move the vehicle once the time limit ended. If move in was so poor, already dreading what the year will bring and the move out when we leave. Unfortunately the service here has tainted the Foxtons brand for us.
Jack · 14 July 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Jack,We've reached out to you on Trustpilot for more information.Kind regardsNick
★★★★★ 1/5
TrustpilotCompletely horrific - FOXTONS Chelsea
Completely horrified - the Chelsea team. These agents placed a tenant in our house having completed fake checks and took the only money these tenants ever paid us as their commission. Now we are having to go through an eviction process and FOXTONS of course are not giving back any of the yearly commission nor being at all helpful in assisting with any information nor chasing the tenant. Never ever again - be warned they wipe their hands of you if you have any issue with any tenant but profit from it.
Client · 13 July 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi there, We have reached out to you for more information. Thank you, Sophie
★★★★★ 5/5
TrustpilotThank You Shona
I have only to thank Shona for the amazing support that she provided me at all steps of the way. Shona was professional, caring and patient. I was lucky to have her expert advice on the biggest purchases of my life. Hope Shona can help many more buyers like me as she made me feel in safe hands throughout the entire process, she was phenomenal. Thank you Shona, words cant express
Joao · 1 December 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotGetting support in moving out
I´m in the process of moving out of the rental and gotten wonderful support from Beatrice Mackay. She´s been so helpful and professional, quick in responding to questions, follows up to see if there´s anything that´s unclear and owerall giving great Instructions and communication. Huge thank you to Beatrice, she made my experience so much better!
Axelina · 23 January 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotFoxtons - a big company with the personal touch
Michael gave us excellent advice and oversaw the sale led by Mohammed. Both were incredibly helpful, professional, reliable and informative and we felt we were getting a personal service, tailored to our needs. Any problems or glitches were never too much trouble for them and the whole experience was smooth. We would highly recommend Foxtons to anyone thinking of buying or selling and wouldn't hesitate to use them again.
Kaleem · 7 February 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotDeposit Held Hostage by Foxtons
EDIT2: They finally established that payment was approved yesterday (5 July), despite we are told it was approved last Thursday (29 June). Don't believe anything they tell you and always ask for written confirmation (they will fight tooth-nail to not give you this). Now for some reason I have to wait another 5 days. Absoloute disgrace and collective incompetence. ------EDIT: As you can see from the tone-deaf answer from them yet again proving my point that they have no process in place. I have been told I will receive my payment is approved and I will receive it latest by July,6 . As can be seen below again, they are saying it is approved TODAY ONLY AFTER MY COMMENT IN HERE and it will take another 5 days. No explanation to why this taking so long. At this point, I have no reason to believe that they are not lying (nothing new) so I have filed complaint with deposit scheme. People at Foxtons can also be sure that I will be calling everyone top to bottom every day until I get my deposit. AVOID if you can. Absolute nightmare company to work with., , , -We have ended our tenancy nearly a month ago and still chasing Foxtons to complete our deposit payment. We have made many requests to complete it can’t get a consistent and satisfactory answer.They have asked our bank details on 23rd June, we provided it and called to confirm and they assured that they have it and the deposit will be returned accordingly in the next 3-7 days.Then on 26 June we have received confirmation from deposit scheme that it is unprotected and payment is due to us.On 29 June same person called us to confirm our bank details AGAIN and said he doesn’t have them. We provided it again and make him read it back to us and followed up with an email confirming our conversation. He assured it will be returned now in 3-7 days (we are not explained why this is such a long process or they are taking our money hostage for this long).Now, we are at the end of this period and no communication or payment received. Only next step left for us is to file a complaint with deposit scheme to get the balance due. From their managed services to end of tenancy experience, they have proved again and again that they have no set internal processes to deal requests. We always get different answers to same question, it is not clear who is dealing with what and overall the most frustrating experience possible. The only good thing about our experience is that this is the final issue and I will never have to speak anyone from this agent. I wouldn’t wish upon my worst enemy to deal with Foxtons’ incompetence.
Raşit · 6 July 2023
Agent replied · 10 June 2024
Dear Mr Matlu,I am sorry that there has been a delay in returning the deposit, i can see that this has been processed by the Property Manager and our accounts department will release this to you today, please allow up to 5 days for the payment to reach your account.Kind regardsNick
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat Estate Agent
I recently purchased a new home after many months of looking. I worked with Richard Montgomery from the Shepherd’s Bush office of Foxtons for the home I ultimately purchased. Richard was very professional and was extremely responsive. I especially appreciated Richard’s honest approach and the fact that Richard did not use “high pressure” tactics. Richard has earned my business in the future should I ever decide to sell my home.
Greg · 22 December 2022
★★★★★ 5/5
GoogleWhile Foxtons have a higher fee than most agents you get what you pay for. Kevin and Tanbhir were great to work with. Within a couple days they had the professional photographer round, got the flat on the market and had arranged several viewings. We hadn't sold the flat by the end of the 6 week contract and so we decided to also get another agent on board for competition. The other agent were useless and said it would take 6 weeks just to come out and take the pictures. By then we had an offer we were happy fo accept. Kevin and Tanhbir helped push the sale through and were easy to get in contact with throughout -I would highly recommend.PositiveProfessionalism
Callum · 29 August 2021
★★★★★ 5/5
GoogleThe sales service and support I received from the Foxtons Stratford office was exceptional. They were very proactive, always available, very responsive and operated with the highest level of integrity. My focal point was Kingshuk Dasgupta (office manager-lead) who was very professional and impressive, and Marcus was also a great help as was the whole office - rapidly going through the sales process and chasing up as appropriate, 5/5 from me - definitely recommend, thanks.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Peter · 27 August 2021
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst estate agent there is!
Worst estate agent there is, you can never get through to your Property Manager. I have been dealing with repairs issues since March. I made a formal complaint in May where they asked me for a video of the broken window, even after the handyman did a video call. Not sure what more he will see from the video when he examined it for 20 minutes. Maybe they should send him down to see with his own eyes. Complaint to the Head of Customer Relations and received some compensation and as they requested I upload another video over 3 weeks ago. Still nothing from them, can never get hold of my property manager or the divisional manager or Head of Customer Relations.You even send an email asking for a call back but do not even get a call back.
Jahker · 28 June 2023
Agent replied · 10 June 2024
Dear Mr Miah,I am sorry we have not met your expectations on this occasion. I have spoken to your Property Manager and asked that she follow up with the contractor as a matter or urgency to find out when the window will be repaired and to update you on this as soon as possible.Kind regardsNick
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorthless
Not worth the excuse-ridden, get-out-clause having, a**e-covering, not-our-job-even-though-we're-paid-to-do-it loophole containing contract that they can't even be bothered to TRY and make any effort to appear to be doing and all of this for the princely sum of £10,000 of my money. Utterly ineffectual, weak, disinterested, charlatans. It's the second time that Foxtons have misled me and I was stupid enough to fall for it again. Nobody I know will be giving Foxtons business again based on my experiences and I would implore others to take serious note as well.
Tristan · 26 June 2023
Agent replied · 10 June 2024
Dear Tristan,Once again I'm sorry that you have been unhappy with our service in respect of collecting rent on your behalf. As I am sure you can appreciate, we rely on tenants to make their payments on time and when these are late notifications are sent to you and the tenant after 3 days, this allows time for payments to clear in our bank account. We do all we can to ensure that tenants make payment on time and in most cases this happens but unfortunately we cannot account for tenant behaviour and despite our best efforts some will make the payments a few days late.Kind regards Nick
★★★★★ 5/5
TrustpilotSian was very helpful
I had a great experience with Sian. She was helpful and attentive from the very second the call started. I’ve been dealing with an issue for a few weeks now and it was quite confusing but Sian was able to explain everything and make it clear. Thank you again Sian !
Bennaceur · 22 April 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotNEVER again
Where to start with this terrible, terrible company? They took ALL of their fees upfront for letting my flat, something that they avoided mentioning until the day after the tenants moved in so I received no income for three months, which would have been good to know in advance. The rent is late EVERY month and 'there's nothing we can do about it' and I have to sort it out myself. That's what I'm paying YOU over £10,000 to do. It's literally YOUR job. Emails and calls have been ignored and there are excuses for everything that they don't do or do wrong and there is a HUGE difference between a reason and an excuse. I seem to deal with a different person every time I do manage to get through to anyone and they don't know the history or seem to care at all, just more disinterested, empty platitudes and no actual resolution. Lazy, uncaring, obstinate, ineffective cowboys. I want compensation for the company not doing their job AT ALL and that has been ignored as well. I was warned against using them by a LOT of people but the deal seemed very good. Remember, if it seems to good to be true, it probably is. I will never give Foxtons my business again in the future. What a joke of a company. A complaint has been raised with the ombudsman and the OFT.
Tristan · 21 June 2023
Agent replied · 10 June 2024
Dear Tristan,I'm sorry that you have been unhappy with our service in respect of collecting rent on your behalf. As I am sure you can appreciate we rely on tenants to make their payments on time and when these are late notifications are sent to you and the tenant after 3 days, this allows time for payments to clear in our bank account.I am also sorry if you feel that your concerns have not been dealt with and a complaint has been raised in line with our complaints procedure, for which you will received a formal response, if you then remain unhappy you can of course refer the matter to the Property Ombudsman, although we hope that won't be necessary.Kind regardsNick
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recently bought a property and the Foxtons team was great
I recently bought a property and Michael was acting as agent for the seller. From start to finish, his service was fantastic - he was super attentive, proactive and always happy to guide me through the process (given that I was a first time buyer). I'd recommend Michael in a heartbeat to anyone selling a property.
Emma · 2 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid this agency
Foxtons did a standard property valuation for me, I found them very rude, stayed at my property far longer than needed, and afterwards I was literally harassed with calls from them for multiple weeks on end, when I had told them I just want their view but not ready to start renting / putting my property for sale. When I told them to stop calling me and flagged that I was on vacation and they were doing harassment, they said I should have told them that I would go on vacation, and they just wanted to check if I had any questions. My personal life is none of their business, and if I had any questions, I would have asked! Just horrible experience & overpriced service, this is general for most agencies, but at least choose one with more reasonable prices and stay away from this one!
Iasmina · 13 June 2023
Agent replied · 10 June 2024
Hi Iasmina, We have spoken with our valuer who did the valuation for you, and have read the email chain which corresponds. In her follow up email she didn't mean to come across as if she was prying and that you had to tell her your personal business, it was more so they could put a note on the system to say you were on vacation and to reach out to you in a few weeks. It is standard practice that we would always follow up on a valuation to ensure that all of your questions have been answered or if you had thought of anything which wasn't covered in the initial valuation. We hope you may reconsider using Foxtons one day, should you decide to sell or let your property. Kind regards, Sophie
★★★★★ 5/5
TrustpilotSpeaking to Daniel has been a pleasure…
Speaking to Daniel has been a pleasure - He explained the Selling process clearly and made me comfortable as I made him aware of how nervous I was about the whole process. It is good to know that he is on hand to support in our selling and search process
Panesar · 3 May 2024
★★★★★ 5/5
GoogleHi, i would like to thank Foxton for giving us opportunity to rented a best house in london, specially thanks to Zainab khan who supported me all the way for getting house, explaining the whole process smoothly and easily, the entire staff of foxton are very professional, friendly and do respond to new customers very politely and genuinely. Thank you so much once again.
Rikenkumar · 12 June 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotA big thank you to Jane Bashiru…
Wanted to say a big thank you to Jane Bashiru at Foxtons for being so efficient, attentive and friendly. She has been looking after our Aldgate rental property for several years now and has always found a quick and workable to answer to any issues we've had keeping the property and the rentals running smoothly.
M · 15 January 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotAbbas helped me find my studio in…
Abbas helped me find my studio in record time. His friendly and professional manner gave me confidence. He managed to organise viewings within a few hours and supported me every step of the way. I moved within 48 hours thanks to Abbas and his excellent organisational and communication skills. He made my move smooth and easy. Thank you!
Gul · 6 November 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.