Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotThanks Matt
Having been a Folio tenant now for three years, we recently moved flats within the same development and Matt was a great help in (a finding a new flat to meet our needs and (b helping us secure it as seamlessly as possible, being very responsive to messages and helping with any requests. Thanks Matt!
Will · 11 January 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Will, We're really pleased to hear that the lettings process was smooth and easy for you. We hope you enjoy your time renting with us. Thanks, Folio Marketing Team.
★★★★★ 4/5
TrustpilotRegan has been very helpful from start…
Regan has been very helpful from start to finish in the letting process. He has been very responsive to all my queries and explained very cleary the entire process. His help has been greatly appreciated. Thanks so much for your professsionalism and for making this entire process very simple and easy, I'm glad to meet you
MR · 30 September 2020
Agent replied · 13 June 2024
Hi Jorge, Many thanks for leaving us this review. We're pleased to hear that you've been satisfied by the process! Enjoy the rest of your day! Folio Marketing Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotCharlie is really nice and he is really…
Charlie is really nice and he is really responsible. It is a great experience for renting a apartment.
Ying · 22 July 2024
Agent replied · 24 August 2024
Hi Ying, We are pleased to hear of your positive experience, thank you for your review!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat!
Regan our letting negotiation was an absolute pleasure to work with. He made the process of moving so easy and was available for any questions we had throughout our process. Regan made sure the process was stress free and we where kept well informed. We felt well looked after and would definitely rent via Folio again.
Raine · 15 September 2020
Agent replied · 13 June 2024
Thanks for the review Raine! We're pleased to hear that Regan was a pleasure to deal with! Have a nice day, Folio Marketing Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHalo Tower
Raidah Jooma has been very very helpful, and she has made the moving process smooth and easy! :)
Sara · 17 July 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you, we appreciate your positive feedback!
★★★★★ 5/5
TrustpilotCharlie Morton of Folio
Charlie Morton, a representative of Folio London-an owner of a residential development.I recently rented a flat from Folio through the assistance of Charlie. He performed as a professional and responsible person in all aspects, such as arranging and conducting viewing of flats, explaining to me all the required procedures of follow-up documents(especially for me as a first time tenant in UK). Conclusively, Charlie is enthusiastic, responsible and patient guy who can be relied on.
Chun · 15 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotI cannot thank Ciara at Folio London…
I cannot thank Ciara at Folio London enough for all the help she has given me in securing a wonderful two bedroom house for my son and I.Not only have Folio London been very understanding to my situation, they were very flexible with me and did everything they could to help me get the property that I wanted.
Dissatisfied · 10 October 2019
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for your kind review! It means a lot!Thanks, Folio Marketing Team.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisproportionate Annual Rent Increase
I have been a tenant in Royal Wharf for two years, and my overall experience has been positive. I appreciate the service provided by Folio and have enjoyed my time here. They increase the rent annually, which I understand to some extent. Last year, the increase was £39 per month, and I was content with that adjustment.However, this year, I received a significant rent increase of nearly £200 per month. As an NHS nurse, this sudden increase presents a considerable financial challenge for me.In an effort to find a more reasonable solution, I contacted the renewals department and expressed my concern, particularly as I reside alone in a studio flat.Regrettably, Sandrae's response did not align with my expectations. She initially assumed I was renting a one-bedroom flat and stated that, "Unfortunately, the proposed rental is what we require for this property, and if it does not meet your affordability criteria, please ensure that you give us the 2-month notice as per the agreement terms." I clarified that I was renting a studio flat. Despite her assurance of updating her records, the rent increase remained unchanged, and she reiterated the same response: if dissatisfied, "please ensure that you give us the 2-month notice."This left me feeling unsettled and concerned about the continuity of my tenancy. It is crucial for potential tenants to be aware of the possibility of substantial rent increases and the impact it may have on long-term stays. If you plan to reside in the area for an extended period, please bare in mind this could happen to you. I hope my honest feedback helps others make informed decisions when considering staying at Royal Wharf for an extended period. Lastly, I would like to note that my experience with Sandrae stands as an exception, as I have been content with the services provided by others at Folio.Best regards,J
Jay · 14 September 2023
Agent replied · 13 June 2024
Dear Customer,We are sorry to hear that you were unsatisfied with the recent rent increases. Whilst our rents go up in line with the market rates in your area and development we understand that unexpected expenses can be challenging to manage, and we try our best to give our tenants notice before any rent increases to help them make the best decision for their current situation. We appreciate your compliments on our overall services while you were living with us. We strive to provide a comfortable, safe, and welcoming environment for all our tenants. Your feedback is valuable to us, and we take it seriously as it helps us improve our services.We wish you all the best in your future endeavours and hope that you will consider us again in the future.Best regards,Folio London Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotWe recently rented a flat at Folio in…
We recently rented a flat at Folio in Canada Water and it has definitely been our best renting experience in London. I especially want to call out how great Karolina Madrzecka was through the letting process. She was really aware of how difficult it can be to find a flat in London and really made sure she had us in mind when the next flat was made available.
Santosh · 10 May 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat community, nice apartment, excellent management team
Great community and nice apartment.- Easy commuteGood location: 5-10 min walk to North Acton or Willesden Junction station- Excellent management/support teamCindy Anderson is my property manager (I lived in Waldegrave Point). She always responses promptly to any repair/complain issue once raised, communicates in efficient and effective manner, and takes care every aspect of the things: definitely a 5-star manager!On the other sideThere is construction work going on around the site during the daytime.
KAIRUI · 18 November 2022
★★★★★ 5/5
TrustpilotSmooth and Timely
I was helped by Hussain, who promptly replied to all my emails and showed me flats within my price range that met the specification I told him. He ensured everything ran smoothly and in a timely manner and I had no issues thanks to his help!
Natasha · 4 April 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Natasha, Thanks ever so much for the kind review. We always appreciate the kind feedback. Folio Marketing Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI would like to mention a very kind and…
I would like to mention a very kind and helpful worker at foliolondon her name is Lerayne Nisbett, always professional, polite and sympathetic to all our needs, a real asset to the company if you ask me.Thank you Lerayne for all your help
Tony · 18 August 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Tony, Thanks ever so much for leaving this review! Pleased to read such glowing reports of our staff, as always! Folio Marketing Team.
★★★★★ 2/5
TrustpilotNice apartments, not so nice team
Incredibly slow in all managerial processes. My friend and I had an apartment and we’re ready to pay 6 months up front immediately. With the apartment being on the market and empty it took a full month before any progress was made. As a side note I was already living in the same building and wanted to move furniture to the new apartment which was empty at the time (4 days between move-out and move-in). They did nothing to accommodate. Instead I left parts of furniture (desk and tv) in my old apartment with notes to say they could be placed in the basement if they were distracting in preparation for new tenants. Instead they threw away the furniture and charged £500 of the security deposit + we had to stay in an Airbnb during the 4 day period even though the apartment we had rented was already paid for, empty, and ready for us. The friction for why we weren’t able to get there on time was due to them being slow communicating. It would take days to hear back and would often have to send out reminders for them to even see messages. Cindy comes across as the least service minded person I’ve ever come across. Very entitled and derogatory over email. We had a 1 hour delay during our move-in day due to a traffick incident we got stuck in (van carrying furniture). So, we called her up to let her know an hour in advance. She said it was not okay and that she went out her way to be there at our arrival. It was fair enough that we were late and that she could hand in the keys to the concierge. However, the tone of voice in her response was highly inappropriate. The only good take away is that we got the apartment we wanted and haven’t had toe deal with the team since the move in.
Eirik · 16 August 2023
Agent replied · 13 June 2024
Dear EirikWe would like to express our apologies for any inconvenience you experienced during your stay. Please know that any deposit deduction would have only been carried out if it was found justifiable by your property manager. We understand that this can be frustrating, but please rest assured that we are always fair and transparent in our dealings.In regards to your move-in day, we would like to clarify that whilst Cindy is your property manager, your move-in would have been carried out by a member of our inventory company. We apologise for any issues that may have occurred on that day, and we can assure you that we will take steps to ensure that this does not happen again in the future.Thank you for bringing these issues to our attention, and please do not hesitate to reach out to us if you have any further concerns or questions. We value your feedback and will work hard to ensure future dealings continue to run smoothly.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThe worst
Please do not trade with them: We had a broken pipe followed by black fungus for 3 months, have been ignored 3 months before we decided to beak our contract. In all occasions the issue has been pushed or ignored, our health got bad linked to the fungus, we had to live in winter with windrows opened and could not use a big part of our flat, and they refused to give us a correct compensation (they proposed 200!). To this date, we are still waiting for it. Some other tenants had to wait 1 month to get an answer to be able to leave their place. Folio is definitely the worst real estate company you could go for
Lauriane · 13 August 2023
Agent replied · 13 June 2024
Dear Customer,We are sorry to hear about the experience you’ve had in one of our homes. However, we assure you we take all cases, such as this one, very seriously. After speaking with our operations team, we can confirm that your property manager attended your property the day after you reported your findings. An assessment was arranged at their earliest convenience, and various work was carried out on the property to make it safe for you again.We understand that this situation would have caused you inconvenience, and to make it up to you, we are aware that your Property Manager had arranged a full deposit and any refund of any overpaid rent, which we believe should be satisfactory compensation, although your Property Manager is staying in contact with you to reach a suitable solution.We value your feedback and appreciate your business and we take all customer feedback on board to better our service. If there is anything else we can do to improve your experience with us, please do not hesitate to let us know.Best regards,Folio Marketing Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotFolio is highly recommended
Folio is amazing! The flat is perfect, almost everything is available! And of Folio’s team, Karolina is the best! She helped us a lot and was there whenever we wanted anything, just to support and solve any issues, promptly!
Dr · 12 January 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi there, thank you for leaving such a positive review. We are happy that Karolina has provided you with great service and that you are enjoying your new apartment. Thanks, Folio Marketing Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have been renting with Folio for…
I have been renting with Folio for around 2 years and now I had to move out to a new flat. Both my property manager Gina and the lettings negotiator Wesley at Royal Wharf were super helpful and made the whole process easy and smooth. Very happy with how it all went.
Ivan · 2 March 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Ivan, Many thanks for the lovely review. Royal Wharf is a great Development with a good community at it's core. We're just glad you're part of it and are happy with the service! Have a lovely day, Folio Marketing Team.
★★★★★ 4/5
TrustpilotMy contact at Folio was amazing
My contact at Folio was amazing. Wes was extremely helpful and wonderful. He made the process of moving effortless. He went above and beyond with all the queries in put to him, and he was at hand when things weren't adding up. Extremely helpful.And because of his help I'd recommend Folio.
Michelle · 12 May 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Michelle,Many thanks for this review. We're so pleased to hear such positive feedback online. Have a lovely day, Folio Marketing Team.Thanks, Folio Marketing Team.
★★★★★ 1/5
TrustpilotFolio keeps breaking the law and ignoring us.
Folio failed to protect our deposits correctly, which is a violation of UK civil law. Our property manager, Sharon Taylor, ignored any attempt to warn her about it and also suppressed any attempt to file a complaint with her line manager. She ignores her tenants for several months at a time. Disgusting and shameful behaviour. We have everything backed up by email chains as hard evidence.Edit: Folio tried to remove this review but I had the evidence to back it up. Folio's response below does not acknowledge how long Sharon ignored us for and how the deposits were protected but listed under the incorrect tenants. They already know as they have been informed multiple times. Awful behaviour.
Waseem · 7 August 2023
Agent replied · 13 June 2024
Dear Waseem,Thank you for taking the time to share your feedback. We have thoroughly reviewed your comments with our operations team and would like to address your concerns.As a standard practice, we always secure our customers' deposits with a third party, yours was no different. We have checked our records and can confirm that your tenancy with us ended in June 2022 where by your own deposit was returned to you in July 2022, as evidenced by the email threads we have reviewed.We apologize for any confusion or inconvenience the process of a refund may have caused you. Please don't hesitate to reach out to us if you have any further questions or concerns.Sharon is a trusted member of our team and whilst you may have dealt with her as your property manager, she would have had no direct involvement with the return of your deposit.Wish you all the best, Folio Marketing Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotStraightforward, great service
Straightforward, great service - I was working with Wes from Folio to secure our new flat, whilst living overseas. The process was so much easier than I imagined. Wes was super responsive to all my queries (even on a 12hr time difference) and always kept in touch. Can’t wait to move in.
Georgia · 17 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Georgia, This is so encouraging to read! Thanks for the review. We hope you love life at your new Folio home! Thanks, Folio Marketing Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience!
Working with Francis at Folio London made, what would usually be a stressful experience, an easy and excitable experience. His knowledge of the market and consistent, thorough communication ensured I was continually kept in the loop. He was easily contactable and answer all my questions quickly. Would recommend working with Francis and the team to anyone looking for property in London!
Laura · 11 October 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotFolio London
I had a very professional and easy time dealing with Folio London and Hussain Kothia was very helpful. He has made the process of securing and beginning our tenancy completely stress free and has been at the end of the phone and email whenever I have needed.
Oakley · 14 December 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Oakley, Thanks for leaving us this review. We're pleased to hear that Hussain has been so helpful and attentive. We hope you settle into your new home! Have a lovely day, Folio Marketing Team.
★★★★★ 5/5
TrustpilotKornelia was very good and professional…
Kornelia was very good and professional Showed up on time and was very helpful
Saim · 2 August 2024
Agent replied · 24 August 2024
Thank you for the positive review Saim!
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not recommend this company at all
Do not recommend this company at all. We moved out 2 months ago and still not received the money we are owed from our deposit and also there are areas on our account which we have not received. We have been trying to email our contact for a month with no reply. Called the office and no one else was able to help as apparently they all deal with their own properties and apparently no one covers anyone else's work whilst they are gone.They are super friendly when you are moving in, moving out not so much.Never using Folio again!
Ria · 27 June 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi there, we apologise that you have had this experience with us. We understand this may have been frustrating for you but can assure you we try our best to resolve every resident manner in a timely fashion. Based on our records, members of the Folio team have been in touch with you and the matter had been resolved the same day as this review. If you have any further issues we are happy to help further!
★★★★★ 5/5
TrustpilotWesley has been epic to deal with :-)
I would like to say a massive thank you to Wesley who has been a breath of fresh air to deal with, very professional, always followed up and stuck to his word!I honestly couldn’t recommend him highly enough!My name is Dominic (Josh)
Josh · 28 June 2022
Agent replied · 13 June 2024
Good Morning! A pleasure to read a happy and positive review like this first thing on a Wednesday morning! Have a lovely day Josh and many thanks for the review. Folio Marketing Team.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.