Every review we hold for the Jesmond office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent support and minimalistic calls to get things done. We only had to do bare minimum from our busy schedules. And the work was very quick and extremely satisfying. Special shout out to Sam Todd.
Neelima · 28 June 2023
Agent replied · 5 July 2023
Dear Neelima,
Thank you for such a kind review! We wish you the best of luck in your new rental!
Bowson Team
Thank you again
The Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe have dealt with Charlotte McGregor for our let and she was fabulous, was always to hand when needed kept me in the loop with everything very professional. We would highly recommend Bowson and will be using them again in the future.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Jo · 26 August 2022
Agent replied · 3 June 2023
Thank you for the kind review!
★★★★★ 5/5
GoogleBig thank you to Jack Law from Bowson Property who helped us with letting a house in Newcastle. Jack was very supportive and responsive throughout the process which made the overall experience very seamless. Highly recommended. Thanks again Jack.
Mohit · 30 January 2023
Agent replied · 30 May 2023
Hello Mohit, thank you kindly for the review!
★★★★★ 5/5
GoogleVery pleased with Bowsons' management of our property. They act promptly with any necessary repairs keeping us fully informed but making decisions on our behalf where they are able. This is exactly what we need - hands off reliable management. A special mention of Kieran who is our specific property manager and of Ovi the manager, both of whom give us excellent service. This is not our first experience of property management but it is the best.
Jackie · 5 November 2023
Agent replied · 26 November 2023
Dear Jackie,
Thank you for your kind words! It's our pleasure to provide hands-off, reliable service, and we're especially grateful for the shout-out to Kieran and Ovi. We appreciate your trust in us and look forward to continuing to exceed your expectations.
-Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe just bought a house through Bowson and were very happy with the whole process. Sam was really helpful and communicative, kept us in the loop and was always helping to hurry things along! Thanks a lot Sam, Polly & Robb :-)
Polly · 6 October 2022
Agent replied · 30 May 2023
Thank you so much for the kind review Polly! Wishing you and Rob all the best with your new project :)
★★★★★ 5/5
GoogleBowson has a very professional team that ensures the properties under their management are well looked after. They have a mobile app through which you can register issues that require fixing and you can monitor the status of the repair. The team is also very responsive. I remember having an urgent maintenance issue over the weekend and immediately I reported it, a contractor was dispatched to the house within an hour.
Adebayo · 4 March 2024
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for your fantastic review! We're glad to hear our team and mobile app have provided you with prompt and efficient service. Your satisfaction is our priority!
★★★★★ 5/5
GoogleI've dealt with Bowson personally for several years now and so when it came time to sell my home they were the first people I got in touch with.
This was not a bad decision and they were professional and communicative throughout.
Sam's advise when preparing the house for photography and feedback on viewings was essential to achieving a swift sale for a good price.
I wouldn't hesitate to recommend Bowson to anyone looking for an estate agency.
Piers · 17 September 2023
Agent replied · 1 October 2023
Thank you so much Piers for your kind review!
We are absolutely delighted to complete on the sale of your property, better yet to complete the chain on your new purchase and adventure! This all comes down to a great buyer, organised seller and proactive agent!
From all the team at Bowson..
we wish you all the best for the future!
★★★★★ 4/5
GoogleAlex Bates was very helpful and friendly, and made the whole process quick and simple for us
Joe · 19 August 2025
★★★★★ 1/5
GoogleTENANTS BEWARE - As others have said, everything is fine until the time when you want your deposit back. They will then come up with a ridiculous spurious bill for cleaning and repairs that wipes out your whole deposit plus about a hundred quid, then offer you a minute sum back to make it look like they're doing you a favour. They literally charged me £80 to clean the drawer of a 15-year-old washer worth about £40. It's exploitation, extorsion and everything that is wrong with the rental marked exemplified. The haves draining absolutely everything they can from the have-lesses.
Ben · 2 June 2023
Agent replied · 3 June 2023
Dear Ben,
We regret that you feel dissatisfied with your deposit refund. However, we must clarify that the deductions were made due to the untidy condition in which the property was left, not in the same condition as received. We strive to ensure transparency and fairness in our checkout procedure.
If you would like to discuss this further please feel free to contact us.
Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleBest letting agent I've dealt with thus far. Sam Todd has been exceptionally helpful and responsive throughout the entire process of finding a property and contacting the landlord with my questions. I will update after having lived in the property for a while, but thus far no complaints!
Alex · 3 June 2021
Agent replied · 3 June 2023
Thank you so much for the great review!
★★★★★ 1/5
FacebookWe had a really bad experience with this agency Bowson. They didn’t return the complete deposit to us though we left the property exactly in the same condition how was given to us. They didn’t give us proper proof, they only showed 4 pictures and out of them only 1 was genuine. They didn’t even compare the house condition with the checkin report and simply deducted the money from the deposit for cleaning. I was not given the property professionally cleaned but they are unnecessary charging us for cleaning. The new tenant came immediately after us so I don’t think they did anything more than how I left the property but they are charging us for the house redecoration and indirectly charging the money from my pocket. This is so unfair and unethical. I spend days and night in cleaning the property. I cleaned everything even the ceiling and made sure the house condition is same as how was given to me. In the checkout report also they didn't mention anything, because there was no damage or any issue. I won’t recommend anyone to go with this agency if you want smooth and peaceful stay.
Ankita · 9 May 2023
Agent replied · 26 May 2023
Extremely bad experience!!
★★★★★ 1/5
GoogleWe had a really bad experience with this agency. They didn’t return the complete deposit to us though we left the property exactly in the same condition how was given to us. They didn’t give us proper proof, they only showed 4 pictures and out of them only 1 was genuine. They didn’t even compare the house condition with the checkin report and simply deducted the money from the deposit for cleaning. I was not given the property professionally cleaned but they are unnecessary charging us for cleaning. The new tenant came immediately after us so I don’t think they did anything more than how I left the property but they are charging us for the house redecoration and indirectly charging the money from my pocket. This is so unfair and unethical. I spend days and night in cleaning the property. I cleaned everything even the ceiling and made sure the house condition is same as how was given to me. In the checkout report also they didn't mention anything, because there was no damage or any issue. I won’t recommend anyone to go with this agency if you want smooth and peaceful stay.
Ankita · 9 May 2023
Agent replied · 30 May 2023
Dear Ankita,
We sincerely apologize for the inconvenience and delay in resolving the issue regarding your deposit. We aim to provide a smooth experience for all tenants and regret falling short of your expectations.
We want to assure you that we have been working diligently to return your deposit. However, please note that we do not hold the deposit directly, as it is protected by the Deposit Protection Scheme (DPS). We have submitted our claim for cleaning costs and are awaiting a response.
Regarding the deductions made, we cannot deduct any amount without your approval. The cleaning deduction was made as we felt the property was not cleaned to the required standard. We apologize for any miscommunication.
We have provided you a full breakdown of the cleaning process and associated costs. We do not charge for damage as there were no damages found.
We appreciate your efforts in cleaning the property, and we understand your frustration. If you disagree with the charges, decline our offer and let DPS evaluate our claim.
We apologize again for any inconvenience caused. If you have further questions, please reach out. We value your feedback and will use it to improve our services.
Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleCharlotte was very helpful during our rental experience, we had a quick turnaround from organising a viewing to submitting an offer to the landlord and Charlotte was quick to respond to any queries I had, would highly recommend.PositiveResponsiveness, Quality
Kim · 26 August 2022
Agent replied · 3 June 2023
Thank you very much for the review!
★★★★★ 5/5
GoogleBowson have been brilliant. They look after my tenants and properties superbly, organising repairs quickly and efficiently and keeping me up to speed. And when it came to the student cycle they had all mine let by the end of October at great rents. Thoroughly recommended if you’re a landlord or a tenant.
Neil · 9 November 2024
Agent replied · 9 December 2024
Hi Neil, we are thrilled to hear you have had a positive experience of both our managed and lettings services. We value our working relationship and hope to continue working together for many years to come - Team Bowson
★★★★★ 5/5
GoogleVery swift and easy move in process. Sorted out all our queries quickly and professionally. Massive thanks to Reece for all his help. Would definitely recommend.
Alec · 17 September 2023
Agent replied · 1 October 2023
Dear Alec,
Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that your move-in process was swift and easy, and that Reece was able to assist you professionally. Your recommendation means a lot to us.
-Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleJust want to say a very big thank you to the team at Bowson's for their assistance in helping my wife and I find somewhere suitable for our relocation from the south-east.
From our initial contact with John in the office between Christmas and New Year, who not only found us an ideal property to suit our needs whilst we adapt to our new surroundings, but also his ongoing support and quick responses have been exemplary.
Also thanks go to Sam and especially to Emily/Matthew for the HUGE help they've provided us!!
A friendly. approachable company who genuinely want to help. I sincerely hope this review goes a long way towards helping them in all their aspirations as a business.
Dean · 30 January 2023
Agent replied · 30 May 2023
Thank you so much for such a kind review! You are most welcome and the team wish you all the best in your new home!
★★★★★ 5/5
Googlenice support and customer care.
Christian · 13 March 2026
Agent replied · 14 April 2026
Hi Christian,
Thank you so much for your 5-star review! We're glad to hear you appreciated our support and customer care, it's what we strive for every day. Looking forward to helping you again!
★★★★★ 5/5
GoogleI had the pleasure of dealing with Alex from Bowson, and he was very professional and patient. He answered all of my questions and inquiries with great professionalism, clarifying many things for me. I highly recommend working with him.
I truly appreciate and thank him for his excellent service and understanding.
Abdulelah · 17 October 2024
Agent replied · 9 December 2024
Thank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that Alex provided such professional and patient service, addressing your questions and clarifying everything so effectively. Your recommendation means a lot to us, and we’ll be sure to share your kind words with Alex. Thank you again!
★★★★★ 5/5
GoogleSorted our uni house with these guys. Sam Todd was class at helping us sort everything! Would highly recommend
Izzy · 17 December 2023
Agent replied · 25 March 2024
Thank you Izzy for your review!
We wish you all the best with your student property in summer!
Kind regards
Bowson
★★★★★ 5/5
GoogleReece at Bowson has helped us massively in our first student house, he is always reliable and quick and responsive to any queries we raise, Majority, if not all of the problems in our house would not have been sorted by our Landlords had it not been for Reece chasing them up and providing us with guidance on how to address certain issues.
Finn · 24 February 2024
Agent replied · 25 March 2024
Dear Finn,
Thank you so much for your glowing review! We're thrilled to hear that Reece has made such a positive impact on your experience in your first student house. We're here to support you every step of the way, so don't hesitate to reach out if you need anything else. -Bowson Team
★★★★★ 5/5
GoogleBowson Properties and specifically Sam Todd have recently done an outstanding job on sale of a property we owned in Newcastle - Sept 2022. Everything from price recommendation / valuation to managing the buying process and resolving the issues a long the way was absolutely top notch. Sam has an abundance of common sense, balanced view, is highly efficient and was a great negotiator in this instance between buyer and seller . If you want a company / man to sell a residential property in Newcastle Sam’s your man. I wouldn’t hesitate in recommending him from a seller or buyer
Leslie · 1 November 2022
Agent replied · 30 May 2023
Thank ever so much for the review. It really means a lot! Sam and the team really appreciate the feedback. We wish you all the best with your new property ventures.
★★★★★ 5/5
GoogleThis company has been excellent, really helpful and made the process of viewing and then securing the property we wanted easy. Sam has been very helpful, the service we received was excellent. Everything was explained clearly to us.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Lucy · 26 August 2021
Agent replied · 3 June 2023
Thank you for your feedback Lucy.
★★★★★ 1/5
GoogleJust received a call from this company, with sheer disrespect demanding money - couldn’t even explain or talk civilly just demanding I owe her money. I am the guarantor yes, but not aware of the situation - this could’ve been avoided and sorted out, but the mannerisms were vile. I caught her name at the end of the call and it was Anna. I recommend don’t use this company, as there is no clear privacy or confidentiality as she just went straight in to demand.
Emir · 2 October 2022
Agent replied · 30 May 2023
Hello Emir, We are sorry to see you have left us a 1* review.
We have checked our system and we do not manage this property.
We understand this is inconvenient, but we strongly recommend you to contact the landlord directly. Kind Regards Bowson.
★★★★★ 5/5
GoogleLet me say I experienced the best 👌 service ever. All the processes were seamless and the agent was pleasant. Thank you 😊 …
Emmanuel · 19 August 2025
Agent replied · 2 September 2025
Hi Emmanuel,
Thank you so much for your kind words! 😊 We're delighted to hear you had such a seamless experience and found our service pleasant. Your feedback means a lot to us!
Best regards,
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.