Every review we hold for the Horsham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleHaving worked with Woodlands in Horsham and in particular Simon Ley I would highly recommend them to any vendor wanting to sell their property with a professional company who's priority is to get the best results for their clients.
L · 16 February 2024
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for your kind words. Our aim is always to price a property effectively, to enable us to achieve the best price possible for our clients. A challenge in a moving market, but one we really strive for. Thank you.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a thoroughly positive house buying experience using Woodlands in Horsham. Iain and David were pro active and helpful in getting us over the finish line. We would recommend Woodlands to anyone. We found them pleasant, effective, open, and straightforward, ( unlike other agents we'd had dealings with)
Marie · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Marie, thank you ever so much for your kind comments. We were so pleased to assist with your purchase and hope you are settling in well to your new home. If we can ever assist you again, long into the future, then we would of course be delighted.
★★★★★ 5/5
GoogleThank you to Ian and the team at Woodlands for making the sale of the house as painless as is possible. Truly a professional team!
Philip · 23 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Philip.
Thank you so much for your kind words. It was a real pleasure to assist with the sale, and hope we will be able to help again in the future. thanks once again!
★★★★★ 5/5
GoogleI have been with woodlands lettings for a year now.
The staff are professional, friendly and go out of there way to help with any situations
Katie is a particular team member who goes above and beyond to may any process go smoothly
Couldn’t recommend them enough
Kerry · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Kerry, thank you so much! that's great to hear and will be sure to pass on your kind words to Katie.
★★★★★ 5/5
GoogleChris has been great helping to organise a property for myself and my partner. Quick at replying to emails and so accommodating! Would definitely recommend Woodlands to any friends! ☺️
Ciara · 25 June 2024
Agent replied · 24 August 2024
Hi Ciara,
Thanks so much for taking the time to share your experience dealing with Chris in our Horsham team. We'll pass this on, have a great weekend :-)
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a wonderful experience working with Chris. From the very beginning, he was clear, professional, and always available to answer our questions. The whole process of securing our new home felt smooth and stress-free because he was so …
Elahe · 16 October 2025
Agent replied · 16 April 2026
Wow! this is amazing to hear, thank you Elahe. We will make sure this reaches Chris. We fully agree, He's a superstar! The professionalism and approachable nature is why Chris is such a valued team member.
★★★★★ 5/5
GoogleA very smooth sale of our property. We cannot thank them enough.
Very pleasant people to deal with and the communication from them was superb. I would recommend them to every seller.
Carry · 18 December 2025
Agent replied · 24 December 2025
Thank you Carry, for leaving such kind words. We appreciated you giving us the opportunity to sell your lovely home and we hope you are both very happy in your new home. Have a lovely Christmas!
★★★★★ 5/5
GoogleChris in Lettings was very helpful and Woodlands provides a very organised and efficient service. Would highly recommend.
Sophie · 26 October 2024
Agent replied · 9 November 2024
Hi Sophie, Thank you so much for taking the time to leave feedback on your experience working with Chris at Woodlands. We will be sure to pass this on! :-)
★★★★★ 5/5
GoogleSince going under offer on our home, and subsequently completing on our sale, we've found it inexplicably difficult to arrange viewings with various agents within Horsham. Ben & Brandon have kept us up to date with properties and have provided useful advice when things haven't seemed like they were going our way. Definitely recommend giving them a call if you want a team you can trust!
Aumit · 2 October 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Aumit! Thank you so much for taking the time to leave feedback on your experience working with both Brandon & Ben. We are so pleased that they have been pro-active in their approach and been offering you the service we should all expect when dealing with a local independent company.
★★★★★ 5/5
GoogleAfter speaking with many agents, Woodlands were the friendliest, most professional and knowledgeable in the Horsham area. Simon's valuation wasnt just based on the current market but unlike any other agent they had sold multiple properties in my road so I was left confident that he wasn't simply relying on data to do the job any other agent could. I recieved more than 1 acceptable offer within 3 days, leaving me with no doubt I would only use woodlands in the future. My viewings were conducted by David and his team, and both Sam and Iain were a credit to the business.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Ryan · 25 August 2022
★★★★★ 5/5
GoogleWoodlands have been fantastic! With buying your first home, it's always the most exciting but equally scary and stressful time. The team at woodlands, especially Jo has been there from day one, offering regular calls, updates and plently of time for show rounds at the the property. For a first time buyer, Jo has been there each step of the way and I have been so happy with the process and support woodlands have given through the journey!
Rachel · 17 January 2024
Agent replied · 15 June 2024
Hi Rachel! Thank you so much for taking the time to leave a review of your experience buying your first home through Woodlands. With warm wishes! Team Woodlands :-)
★★★★★ 1/5
GoogleThe agent wants all of your deposit nearly £1300 for decoration of the house that already wears and tears, ridiculous, there check in photos show it all but they still want money from us to fix it, we only stayed for 1 year and didn't do any major damage. Well but we disputed and got our money back, they even told us it's gonna take months to get the money from deposit if we go dispute, well we got nothing to lose we better wait for a few months to get our money than lost our money to you, tenant should be careful with this agent
Ngocanh · 18 November 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Ngocanh. please see our response to the other 1 star review of our Lettings team that your partner Ryan posted- relating to the same tenancy.
★★★★★ 1/5
GoogleAs a letting agency this place is the worse I’ve had to deal with.
When moving into the property it was not clean. I had to clean around at my expense. Once they have you in the property they don’t repair items that have gone down. I called at the start of my tenancy about a plumbing issue but they never came over. The washing machine broke down and they never sent someone over to fix it. All these problems come at a cost to the tenant…
And when it comes to the deposit they will try there luck to get the whole deposit amount without any evidence to take it. It took three months to get some back and a lot of work. Katie comes across as condescending when replying to me regarding broken stuff in the apartment that they should fix and blames me for not constantly chasing this up…
I hope no else uses them as they are useless when dealing with tenants.
Ryan · 18 November 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Ryan, We are sorry to read your review of our Lettings team. There are some points they wish to clarify- We only have record of you reporting an issue with the washing machine once. We attempted to have this fixed as quickly as possible but our contractor confirmed at the time that you did not respond to his calls to arrange a visit for quite some time. It was later discovered that the reason the washing machine was not draining was because there was a blockage caused by something you had placed in the machine by accident. This means that in normal circumstances it would have been your responsibility to rectify.
With regards to your deposit return any requests made are based solely on the checkout report which documents how you left the property compared to how you took it on. In the course of one year there were some areas which had more than just wear and tear so there were claims made on this basis according to the checkout report. Deposit claims are based on calculations provided by the TDS and takes into account many factors such as the length of tenancy (in your case just one year) and the amount of tenants living in the property. Please also note that your deposit is protected by an independent body as required by law and neither Woodlands nor the landlord has access to it or any control over how or what is released. This can only come by agreement of the tenant and if you do not agree with any claims it is left to the protection body (in this case the TDS) to adjudicate and review the case. Your case went to the adjudicator and they ruled in your favour so the deposit was returned by them. We understand the frustration this process can sometimes cause however it is a process that is designed to protect you as much as possible and not something that Woodlands has any influence over.
Once again we are sorry you felt the service was not good enough. We are satisfied we followed all the required processes and tried to assist wherever possible. We hope your onward move went smoothly.
Please note this response also relates to your partner Ngocanh Huynh's 1 star review as it is the same tenancy.
★★★★★ 5/5
GoogleHaving used Woodlands a few times over the years there was never any doubt who I would instruct to sell my property again and I am so pleased that I did. My sale was somewhat urgent as I had made an offer on another property and did not want to miss out. I rang on the Wednesday, photos had been taken by Friday, although these could have been done the next day and I was on the market by Monday. By Tuesday morning I had viewings booked in and sold Tuesday night!! The whole transaction was pushed through in 3 months which given the testing times with covid was incredible and mostly down to David's constant pushing of solicitor's.David, Simon and Ian were yet again fantastic and an absolutely pleasure to deal with as were the girls in the office, in particular Lynda who dealt with contracts and paperwork swiftly and efficiently. I honestly can not thank you enough for all the time and effort you dedicated to me and the patience you showed when answering my ridiculous questions....and there were a few! I honestly can not recommend Woodlands enough and would never use another Estate Agent in the future. Thank you again. You are all amazing.
Lisa · 16 June 2022
★★★★★ 5/5
GoogleDavid and his team at Woodlands were first class.
When the chain slowed down and was in danger of collapsing the team stepped in and held everything together.
I will be using Woodlands again in the future.
John · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi John, Really appreciate your kind words and hope we will be able to be of assistance to you again in the future!
★★★★★ 5/5
TrustpilotI was purchasing Property.
I was purchasing Property, not selling one but my experience by Woodlands, especially Ben was very good. He hustled hard to make the deal happen with the targeted time. Should I ever sell the property I'll ask Woodlands to do it.
RICHARD · 16 December 2024
★★★★★ 5/5
GoogleThe team at Woodlands were incredibly helpful throughout our recent house purchase in Horsham. As first time buyers, the team at Woodlands kept us well informed at every stage of the purchase and made us feel welcome when the excitement of the purchase completed. I highly recommend the Woodlands team if you are looking for a sale or purchase.
Digit3 · 23 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Thank you so much for sharing your experience buying through Woodlands in Horsham, We were delighted to assist. Buying your first home should be an exciting experience and hopefully not too stressful, and we always do our upmost to make sure it stays that way! Enjoy your new home and we hope we will hear from you again in the future! :-)
★★★★★ 5/5
GoogleWe were very impressed with the way Woodlands helped us with the sale of our property during a difficult time. Initially they guided us on what was a realistic price at which to market our house, then arranged a number of viewings which resulted in us selling the property at close to the asking price within 10 days. The virus outbreak meant that the whole process was delayed, resulting in us losing our initial buyer, but Woodlands remarketed our house and we found a second buyer within a week, despite the obvious difficulties presented by Covid. We would particularly like to say thanks to Simon and David for their practical help and advice throughout the process.PositiveProfessionalism
Mark · 25 August 2021
★★★★★ 5/5
GoogleThere is a wide choice of estate agents in Horsham, some independent and some part of a larger network. We chose Woodlands primarily because it's independence, with a team that know the local area inside out.
We were highly impressed with their service and, most importantly, their patience & expert advice when dealing with issues that always arise in the sale of a house. I cannot recommend Dave & the team at Woodlands highly enough if you are looking to buy or sell a home.
Special mention to both Ian & Simon for their excellent service, support and professionalism in dealing with our sale.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Philip · 25 August 2021
★★★★★ 5/5
GoogleWoodlands have just completed the sale of my father's property. Throughout the process I found the team to be helpful, timely, constructive and proactive and it has been a pleasure working with them.
Simon · 9 August 2025
Agent replied · 8 September 2025
Hi Simon, Thank you for giving us the opportunity to sell your father's beautiful home. Such a unique property and a pleasure to work with you and the family.
★★★★★ 1/5
GoogleI found Katie quite condescending and rude.
You can even tell by the replies to these reviews which ones are her.
Total lack of support for tenants and an absolute cringy aragant attitude that I would not be happy with in my business.
Data protection issues handing out numbers and email addresses to third parties without even thinking to let us know first only to blame us because we didn't take an unexpected phone call that we wasn't informed we would have.
Please like this if you to are a tenant that delt with it.
K · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Dear K G, I am sorry to read of your complaint. I am having difficulty in confirming your tenancy completely as we do not appear to have any tenancies matching your initials. If you would like to contact the office directly I would be happy to discuss this further with you. I can assure you that in no circumstances were any GDPR rules broken. As you are a tenant of ours we are permitted to pass your details onto contacts in the interests of your tenancy which in the case you mention would be a contractor. This is in order for the contractor to contact you to arrange a time to carry out whatever work had been instructed. I apologise if you missed a call from them. We ask them to contact you directly in order to expedite your requests. As I mention above, if you require further assistance or would like to discuss these issues further please contact the office and ask for me.
Thank you.
Tom Cosens
Director
01737 771777
★★★★★ 5/5
GoogleAn excellent company to do business with.
All of the staff are polite and friendly and helped to guide me through the process of selling a property. They quickly dealt with any issues that arose and I always felt safe in their hands.
I was selling a vacant property and had every confidence in Woodlands showing prospective customers around, knowing that they would also lock up as they left.
I recommend Woodlands 100%, a company I will certainly use again.
Malcolm · 16 June 2023
Agent replied · 15 June 2024
Hi Malcolm, Thank you very much for taking the time to leave a review. We were so pleased to be able to assist you in your sale and hope we can help you again in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI cannot stress enough how important it is to go with a local independent estate agent who knows the market as well as Woodlands. There is a reason why customers return years later to use them again. The same, friendly staff delivering a market-leading service from start to finish. Without David’s tenacity to see our sale and purchase through to completion, in an extremely difficult set of circumstances, we simply would not have moved. Often lending an ear to express our frustrations and always willing to help. Excellent communication, quick to respond to queries and candid advice. I would not hesitate to use them again, but don’t worry David, we don’t plan on moving anytime soon! Thank you to all the team at Woodlands. Mark and Carly.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Mark · 16 June 2021
★★★★★ 5/5
GoogleWoodlands have been great. We have delt mostly with Brandon and he's been very helpful, friendly and polite, as have anyone else we have spoken to at the office.
Janice · 1 September 2025
Agent replied · 8 September 2025
Hi Janice, Thank you for taking the time to leave those kind words! we hope the move goes well!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.