Every review we hold for the Hornchurch office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleAPS have successfully let out my property for over 5 years and have always provided a professional service and found new tenants in a short space of time when old tenants moved out. I would highly recommend APS to anyone looking to rent their property.
Melanie · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Hi Melanie, firstly sorry for the delay in responding to your 5* review. I'm really pleased to hear that we have always been able to find tenants for you in a short space of time. Kind regards Michelle Hall (Director
★★★★★ 5/5
GoogleVery prompt service, friendly/ helpful staff, excellent property maintenance. Would recommend to everyone looking to rent.
Charlotte · 26 December 2023
Agent replied · 25 December 2024
Hi Charli, thank you for your 5* review! I will pass on your comments to Roger, Charlotte, and Jane in our Property Maintenance team. I'm glad you have had such a positive experience. Regards Michelle Hall (Director)
★★★★★ 5/5
GoogleAll the team at APS were extremely knowledgeable of the areas we were looking to rent.
Sharon · 16 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Sharon, thanks for your 5* review I'm glad we where able to help. Regards, Jason Hall (Director)
★★★★★ 5/5
GoogleHappily renting since 2010. Great company. Very friendly too.
Katherine · 14 March 2024
Agent replied · 12 June 2024
Hi Katherine, thanks for taking the time to give us a 5* review. It's really nice when we receive such positive feedback. Kind regards Michelle (Director)
★★★★★ 1/5
GoogleWorst agency I ever had to deal with as a tenant, extremely unprofessional and unhelpful,
We brought to there attention that there is mold growing in tow of the rooms and there reply was “ Just keep a window open and you’ll be fine “...
Frandes · 14 June 2018
Agent replied · 12 June 2024
Hi Frandes, we advise all our tenants at the start of their tenancies how to deal with mould as one of the main factors in controlling this is ventilation. Our member of staff was simply reinforcing this message to yourself.
★★★★★ 1/5
GoogleAvoid at all cost as a Tenant!Unprofessional staff and will create a lot of problems at the end of your tenancy-usually they cooperate with the landlord at your expense so be careful. For the peace of your mind just avoid.
Andrea · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Hi Andrea, your landlord chose to make a claim against your deposit and as APS act as Agent for the Landlord we must follow their instructions in relation to your deposit. Your landlord also took over all aspects of management of the property during your tenancy meaning you had their contact details to negotiate the deposit return/deductions. I hope the above clarifies our position.
★★★★★ 1/5
GoogleFirst time renting in my whole life and I couldn’t pick a worse agency than this.
poor communication, not helpful at all!
I wouldn’t rent again with them! Ever!
Dalila · 13 June 2022
Agent replied · 12 June 2024
Hi Dalila, We have tried calling this morning to discuss the above - we are shocked at the feedback received from yourself. Originally you signed up for a long term contract but due to there being an issue with meters/utility providers (which are both beyond our control as a humble letting agent) you requested to terminate your contract early. This was agreed, without the need for a new tenant to be found and at no cost. Usually when a tenant has an early release this is not granted until a new tenant is secured and the landlords reasonable costs are covered (re-marketing, new tenant set up costs (referencing, contracts, deposit registration) inventory check in and check out etc) however due to the nature of the issue and that the meters were also beyond your control we negotiated a fee with the landlords to be covered by them. We have also heard from the inventory company who tell us that, during your check out, advised you on some minor cleaning issues and that they allowed you the time to rectify these rather than marking them as chargeable and potentially being claimed from your deposit. If you could please let us know how we could have been more helpful and/or improved our service then we would welcome this information.
★★★★★ 4/5
GoogleRented a property managed by APS for 2 years. Only left because I bought my own pad. Team always friendly. Regular checks on property. Maintenance work carried out pretty quickly when reported. Check-in and check-out all good. Thanks for everything.
AJ · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Thanks AJ
★★★★★ 5/5
GoogleVery prompt service, friendly/ helpful staff, excellent property maintenance. Would recommend to everyone looking to rent.
Charli · 13 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Charli, thank you for your 5* review! I will pass on your comments to Roger, Charlotte, and Jane in our Property Maintenance team. I'm glad you have had such a positive experience. Regards Michelle Hall (Director)
★★★★★ 5/5
GoogleVery good company, staff are great and property well looked after
John · 16 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi John, thanks for taking the time to give us a review. It's always nice to know our clients are happy with the service they are recieving. Regards Michelle Hall (Director)
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a property in Hornchurch under the auspices of APS for around seven years and, during that time, had no problems whatsoever. I found the staff to be friendly, competent and efficient, and have no complaints whatsoever.
Doctor · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Matthew, thanks for your positive review.
★★★★★ 5/5
GoogleRented a property in hornchurch for 3 years with APS. Always found them helpful and easy to deal with. No problems getting our deposit back at the end of the lease. Would recommend to others.
Kelly · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Kelly, we are glad to hear that!
★★★★★ 5/5
Googlevery professional .Staff helpful and very knowledgeable on renting property large or small.
I have used this company for many years and they have expanded over the years which speaks for itself.
RICHARD · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Thank you Richard. It's a pleasure dealing with you as a landlord. All the best.
★★★★★ 5/5
GoogleIn all my dealings over the years with APS Lettings I have found the Manager and staff to be knowledgeable, efficient and courteous, and would without hesitation recomend them to both Landlords and Tenants.
Susan · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Susan, thanks for your review it's really pleasing to hear that you would recommend our services.
★★★★★ 5/5
GoogleThe staff are very friendly, helpful and efficient and should we buy another property in the area, they would be the first Agency on our list to once again look after it
Honie · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Honie, thanks for your kind words.
★★★★★ 1/5
GoogleVery un-helpful, staff very un-feeling when dealing with situations such as a break up. I wouldnt use again, I wouldn't recommend, prices also expensive
Mandy · 14 June 2019
Agent replied · 12 June 2024
Hi Mandy, we always try to empathise with all situations but we must remain professional and follow our company procedures.
★★★★★ 4/5
GoogleMany years spent as a Tennant they were a chilled welcoming bunch.
G · 13 June 2021
Agent replied · 12 June 2024
Firstly sorry for the delay in responding to your review. Thank you for taking the time to leave us a 4* review, its really appreciated. It's nice that you felt welcomed by all our team at APS! Many thanks Michelle Hall (Director)
★★★★★ 5/5
GoogleThe staff are brilliant always give good friendly service.
Patricia · 13 June 2021
Agent replied · 12 June 2024
Hi Patricia, it's really appreciated when our tenants give us such a nice review and it's reassuring to know you are always given a good friendly service! Kind regards Lisa Newbery (Manager)
★★★★★ 5/5
GoogleTrying to contact someone from this company, any help much appreciated, thank you.
Turner · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Hi Francis, The office telephone number is 01708 454 121 or you can email lettings@alternativepropertyservices.co.uk. Many thanks, APS
★★★★★ 5/5
Googlegot three properties with them get proper tenants highly recommend
Anthony · 13 June 2020
Agent replied · 12 June 2024
Hi Anthony, thanks for your continued business and support its very much appreciated!
★★★★★ 5/5
GoogleVery good and very helpful
Gary · 13 June 2021
Agent replied · 12 June 2024
Hi Gary, thanks for your 5* review it's really appreciated! It's great when our tenants give us such positive feedback! Kind regards Lisa Newbery (Manager)
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Andra · 16 April 2025
Agent replied · 16 April 2026
Dear Stanislava Miteva,
Thank you for sharing your feedback. We value all input and take your concerns … More
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Salwa · 2 March 2025
Agent replied · 27 December 2025
Dear Stanislava Miteva & Saimir Morinaj,
Thank you for sharing your feedback. We value all input and take your concerns seriously. However, we have no record of Salwa Saiyed on our database or email records and do not find spam reviews constructive or beneficial to any party.
We would like to clarify that the decision to not proceed with the rental was based on a change in your initial proposal (last minute change of tenant after being accepted by the landlord), which made the landlord feel uncomfortable. We truly believe that had the original terms of your offer been maintained, the property would have been secured for you.
Furthermore, we offered you a Sunday viewing to accommodate your schedule, as we wanted to assist you in every way possible.
If you feel that we have not handled this matter appropriately or if you have any further concerns, please do not hesitate to contact our lettings manager, Lisa Newbery, at 01708 454121. We are always happy to resolve any issues directly.
However, we would like to clarify that the decision to not proceed with the rental was based on a change in your initial proposal, which made the landlord feel uncomfortable. We truly believe that had the original terms of your offer been maintained, the property would have been secured for you.
Furthermore, we offered you a Sunday viewing to accommodate your schedule, as we wanted to assist you in every way possible.
If you feel that we have not handled this matter appropriately or if you have any further concerns, please do not hesitate to contact our lettings manager, Lisa Newbery, at 01708 454121. We are always happy to resolve any issues directly.
★★★★★ 1/5
GoogleRating only, no written review.
Mir · 26 February 2025
Agent replied · 18 June 2025
Dear Stanislava Miteva & Saimir Morinaj
Thank you for sharing your feedback. We value all input and take your concerns seriously. However, we do not appreciate spam reviews. We have no record of Mir Halili on our database or through an email search.
However, we would like to clarify that the decision to not proceed with the rental was based on a change in proposed occupancy i.e. last minute change in named tenant after the Landlord had agreed to proceed, which made the landlord feel uncomfortable. We truly believe that had the original terms of your offer been maintained, the property would have been secured for you.
Furthermore, we offered you a Sunday viewing to accommodate your schedule, as we wanted to assist you in every way possible.
If you feel that we have not handled this matter appropriately or if you have any further concerns, please do not hesitate to contact our lettings manager, Lisa Newbery, at 01708 454121. We are always happy to resolve any issues directly.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.