Trusted Agent profile · Hindley

HG Premier Lettings Wigan reviews in Hindley

3.6

★★★★★ Good

184 reviews across 3 platforms

2-4 Wigan Road, Hindley, WN2 3BE

HG Premier Lettings's office in Hindley, at 2-4 Wigan Road, is rated 3.6 out of 5 across 184 reviews on three platforms, including 156 Google reviews rated 3.6.

Google logo

3.6 / 5

156

Reviews on Google

This office

Facebook logo

3.7 / 5

25

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

3

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Hindley office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I wanted to take a moment to sincerely thank Ms. Natalie Breheny, HG premier lettering manager, for her prompt and effective help with the Council tax payment issue today. Her professionalism and dedication have made a significant difference, and I truly appreciate the effort she put into addressing the concerns. Thank you again for her continued support. I look forward to working with her in the future.

Maggie · 25 March 2025

5/5

Google

We had such a smooth process moving into our apartment with HG Premier Lettings, Robin and Beth were super helpful answering all our questions we had and phone calls/emails were always picked up promptly. We couldn’t be happier! Thank you guys:)

Isobel · 25 March 2024

1/5

Facebook

Moved into a basement flat with my partner as a first rented accommodation, this lasted 5 months and I'll tell you why. Now the flat itself was a basic one bedroom with the essentials, was paying £395/month which we thought was a bargain however we soon discovered why it was so cheap to rent. Now because the flat was in the basement, it would start to smell quite bad in the kitchen as there was no windows in there, no air circulation whatsoever and pests started to slowly invade during the summer months. Masses of fruit flies were swarming the kitchen and slugs were actually coming through from underneath the main flat door, which was awful. This kept happening each night, and it didn't help that the main living room was carpet and the slugs would leave a nasty trail, purely disgusting. The basement was dark, no light could reach inside the property unless it was a bright sunny day. One morning I had to go to work, switched the main living room lights on and the whole electrics just shut off, we were so stressed because we did a full food shop the day before and the freezer was defrosting, one of their contractors turned up 5 hours later to fix it so by then all the food was useless, no compensation at all. Now for the absolute worst part about living here, the mould. We later discovered the mould a few months in because the air smelt pungent within the flat, so we moved all the furniture that was against the wall and found a thick layer of green mould that was travelling up behind our furniture. Got the bleach out and tried to scrub it all off, whilst scrubbing you could literally see the spores polute the air even more, this caused a lot of anger and distress. We even contacted HG Premier lettings about the issue and they couldn't even show a small amount of empathy, absolute joke, they didn't even do anything to help. you're lucky we didn't have a young child or toddler breathing this filth in or you would've had a lawsuit on your hands. So, the problem wasn't caused by ourselves, it was the agency/landlords fault for cutting corners in regards to proper insulation behind the walls. I'd imagine living underneath the ground there would be a lot of damp moisture within the ground itself, of course this wasn't a concern when we first moved in because it was our first time renting. Lesson learnt. After the mould outbreak we just needed to escape and get out as soon as possible, and we did, however HG Premier Lettings charged us £30 for a reference, very sly. Do yourself a favour and do not trust HG Premier Lettings agency, especially if you're looking at a basement flat, absolutely avoid at all costs.

Ben · 4 February 2020

Agent replied · 8 June 2023

Hi Ben,Thanks for your feedback, however some of these issues you have raised were over 18 months ago and were addressed at the time to the best of our knowledge. Some of these are issues we were never made aware of. The very nature of a basement apartment is that there is very little light due to it being physically underground. There are windows in the property to allow in light - however there are physical limits as to the natural sunlight available in such a property as you'll understand. You did view the property beforehand and as such we believe, were aware of the light levels. You didn't express any displeasure at the time.The issues you've raised regarding air circulation, pests and the "smell" aren't within our maintenance logs - we do have an issue regarding an extractor fan blowing cold air into the property, however upon inspection the fan was working as expected.Mould was also never raised during your tenancy, we take matters like this exceptionally seriously; do you have any evidence we can review to ensure this isn't an ongoing issue? We've inspected the property since and this isn't a problem and there are no signs of mould.There were however, signs of dogs and cats inhabiting the property - something that was prohibited in the tenancy agreement due to the property being a basement flat. We believe this may have been the source of the "smell" you reference.Finally, regarding the electricity - we sent out an external contractor to fix the fault the same day. 5 hours shouldn't cause any food to be ruined in a modern freezer unless there is a pre-existing fault. It is tenants responsibility to have contents insurance which would have covered you in this circumstance.£30 was a fee, as stated within your tenancy agreement for a reference. This has since been changed as part of government legislation.Had you given notice early (you stayed the full duration of your contract) and provided the reason you were leaving, you wouldn't have been charged. As such we were unaware and followed procedure as it was at the time.

5/5

Google

A very professional service from our initial general enquiry throughout the whole process to picking up the keys and moving in. Thankyou for your support Natalie and Jade.

David · 25 December 2025

1/5

Facebook

No compassion whatsoever for people looking to rent property. Drove 5 hours to view a flat with these guys knowing how far we were having to travel as I’m starting a new full time job in a week and need somewhere to live urgently. Called as soon as the advert was uploaded to rightmove and arranged the earliest appointment available for a flat, had our appointment moved forward 15 mins on the day, then were told FIVE MINUTES before our booked viewing that the property had been taken by someone who was viewing for the second time. When we said that we were obviously disappointed and quite annoyed that we hadn’t been informed out of curtesy that someone was viewing the property for a second time to confirm they wanted it, the woman on the phone replied with a real attitude. Now left with nowhere to live after they filled us with confidence, so cheers for that ! Absolutely do not recommend, seem to be only in it for the money and do not care at all about potential tenants.

Abigail · 29 July 2019

Agent replied · 8 June 2023

Hi Abigail, I am sorry to hear you were disappointed with our service. As a company we carry out hundreds of viewings each month and cannot put viewings on hold for one specific interested party as you are not guaranteed to take the property. The day you were booked in to view, we had a block of 4 people booked in to view the same property with two people booked in before yourself, one of whom cancelled which is why we asked if you could attend 15 minutes earlier. The person viewing before yourself chose to take the property there and then which does often happen and is something we cannot decline. We are sorry you travelled so far and had we had any other properties we could of shown you, please be assured we would have done. I do need to make you aware though that as a private let company, you would be required to go through referencing before being accepted for a property which can take anything from 24 hours to 2 weeks, so we would advise that you do give yourself more than a week to find and move in to a property in the future. We wish you the best of luck in your search for a property and your new job.

5/5

Google

Let out a property using HG Premier lettings, Beth has been fantastic and efficient at finding me a suitable tenant, their maintenance team are fairly priced, would highly recommend

Danny · 25 March 2024

5/5

Google

Absolutely brilliant, helped and was there when I needed to ask any questions and queries, lovely team and they are always on hand to help. Glad I got my new home witn hg premier lettings

Alex · 25 September 2025

5/5

Google

One of the major letting agents in the Wigan area With a few improvements over the last few months regarding outstanding work's, been a tenant with them for 10+ years always followed up on outstanding issues. The staff are very friendly and willing to help always, I would recommend anyone to use HG Premier lettings good quality properties at reasonable rates (LHA Does not cover most of their Properties) Just to be made aware.

J · 25 March 2024

1/5

Google

Shocking, money grabbbing heartless landlords. Avoid at all costs what a terrible service and people who work there. I’d rate it 0 if I could. They let me and my son freeze in winter with 12 degrees being acceptable to them. Don’t bother save your money

Chloe · 16 May 2025

5/5

Google

Exceptional customer service, a simple process renting with Hg, professional, experienced and knowledgeable staff. Natalie assisted my application and couldn't have been more helpful

Bubble · 25 December 2025

1/5

Google

Booked in for a viewing on Monday morning by Katie, only to be told less than an hour beforehand that the property is no longer available. The application for it was put in on Friday, and we drove from Birmingham for the appointment. Additionally, they called me on my mobile, not my partner’s, despite telling them I would not be able to answer my phone as I would be driving. Really not impressed.

Quinn · 25 March 2024

1/5

Trustpilot

Extremely poor and distressing experience- avoid.

I had an incredibly disappointing experience with this letting agency, largely due to my dealings with an agent named Natalie.

Thomas · 24 December 2025

5/5

Google

I moved my brother into one of your properties and you have been amazing from start to finish, the process was really straight forward and easy understanding, my brother loves his flat and has settled in like he's been in it months, thankyou again for everything.

Stacey · 25 March 2025

5/5

Google

Just coming up to a month in my new place rented through HG and I'm very happy. They guided me through the whole process and were very patient indeed. Overall very happy and glad I'm here. Thank you to all the staff for their help

Lee · 25 March 2025

4/5

Google

Any information i needed was provided and was very polite.

Stuart · 4 March 2026

5/5

Google

HG lettings were fantastic throughout a tough process of arranging a flat a very short notice for my stepdad. Service was excellent from start to finish Nic, Sam and Robin all very professional and knowledgeable which made to process straightforward and expedient we now have one very happy stepdad in a gorgeous ground floor apartment suitable for his needs. Well done guys highly recommend your services !

ALEX · 25 March 2024

5/5

Google

Probably the easiest and smoothest property rental I have experienced. Beth was an absolute font of information and helpfulness.

Elizabeth · 25 March 2024

4/5

Google

I had a great experience with HG Premier Lettings. All procedures were made easy from application to viewing to renting process to moving in.

Vivian · 25 October 2025

4/5

Google

HG Premier letters of excellence in all aspects of our rental set up. Helping when we had an issue and organising a replacement item.

Michael · 25 October 2025

5/5

Google

Great people and great customer service and great support ! Very happy. Thank you, from Vala Y.

Bita · 25 December 2025

5/5

Facebook

Best agency ever! We rent with them for about 2 years now and we more than happy! They always willing to help you and the stuff its lovely. I highly recommend HG. Very good house, decent price and bills included. Its perfect for single people or young couples. Me and my wife love this flat. I would give them more than 5 stars if I only could!!

Andrei · 15 February 2020

Agent replied · 8 June 2023

Been with this company 12 years as before it was local lettings and i can honestly say ive never had a problem and still dont there great and 100% helpful x

5/5

Google

Top notch customer relations and Services. Apt 7.Victoria

Qamardeen · 4 March 2026

1/5

Google

Stay well clear , ive lived in two different flats with them the first the floor was rotted in the bathroom and one of the men who came said there was nothing wrong then another came out it was arrange for the floor to be redone after really bad mould and rising damp , the next flat the build always smelled like weed after constantly message Samantha and her not caring we got the poilce involved the matter then turned worse where the tenant qould blast his music and at one point threatened to hit me and my partner at this point i was pregnant all the stress was shocking i stayed in a hotel for a few nights to get away from it hg said move if you want but how did that fix the problem for everyone else unfortunately i lost our baby i would not tell anyone to move with this company there awful

Vanessa · 25 March 2023

1/5

Google

Stay well clear , ive lived in two different flats with them the first the floor was rotted in the bathroom and one of the men who came said there was nothing wrong then another came out it was arrange for the floor to be redone after really bad mould and rising damp , the next flat the build always smelled like weed after constantly message Samantha and her not caring we got the poilce involved the matter then turned worse where the tenant qould blast his music and at one point threatened to hit me and my partner at this point i was pregnant all the stress was shocking i stayed in a hotel for a few nights to get away from it hg said move if you want but how did that fix the problem for everyone else unfortunately i lost our baby i would not tell anyone to move with this company there awful

Vanessa · 5 February 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read HG Premier Lettings's Google reviewsLeave HG Premier Lettings a review

Questions about HG Premier Lettings Wigan

How many reviews does HG Premier Lettings Wigan have?

HG Premier Lettings's Hindley office has 184 reviews across three platforms: 156 on Google, 25 on Facebook, 3 on Trustpilot.

What is HG Premier Lettings Wigan's rating?

HG Premier Lettings Wigan is rated 3.6 out of 5 across all 184 reviews, and 3.6 out of 5 on Google from 156 reviews.

Where is HG Premier Lettings's Hindley office?

HG Premier Lettings Wigan, 2-4 Wigan Road, Hindley, WN2 3BE.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.