Trusted Agent profile · Hampstead

Benham and Reeves Hamstead reviews in Hampstead

★★★★★ Excellent

694 reviews across 3 platforms

51-53 Heath Street, Hampstead, NW3 6UG

Part of Benham and Reeves, see every office.

Benham and Reeves's office in Hampstead, at 51-53 Heath Street, is rated 4.6 out of 5 across 694 reviews on three platforms, including 263 Google reviews rated 4.7. It won Gold in The Trusted Agent 2026 awards, one of four awards Benham and Reeves won in 2026.

Google logo

4.7 / 5

263

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

Business-wide

Trustpilot logo

430

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Benham and Reeves Hamstead hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Hampstead.

What do you need help with?

Awards

The Trusted Agent 2026 results for Benham and Reeves, ranked against 18,569 UK estate agent offices. Each award is assessed separately from the review sites.

Reviews

Every review we hold for the Hampstead office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

You can't go wrong with Nick and Benham & Reeves

Just got the keys from Nick, one of the Sales Negotiator in Benham & Reeves. It took me roughly three months from viewing the property to moving in, Nick's professionalism and dedication is the key throughout the journey. You can't go wrong with Nick and Benham & Reeves, 5 stars.

Terry · 28 March 2024

Agent replied · 29 March 2024

Hi Terry, thank you very much for this lovely feedback about the service you've had from Nick in our property sales team. We are very pleased to hear the buying process was smooth and you benefited from Nick's professionalism and expertise. We also appreciate you sharing a five star rating here.- Ruth, B&R

5/5

Trustpilot

Marketed our property very well

Marketed our property very well, which resulted in lots of leads. The property market in 2023 has been difficult and so it was all credit to our agent Dinesh to ensure that firstly he negotiated a price that was acceptable to both us and the buyer and secondly he stayed engaged throughout the process to secure the sale.

Anthony · 21 September 2023

Agent replied · 22 February 2024

Thank you letting us know you've had such a positive experience selling your property with us which is great to hear. - Emily, B&R

5/5

Trustpilot

The service has been great working with…

The service has been great working with Benham & Reeves. In particular, Kayleigh Weston, she has ensured any queries or questions I've had over the past few months have been met to with such a high standard.I would definitely recommend them over and over again!

AOgu · 11 June 2024

Agent replied · 19 June 2024

Hi A, thanks very much for sharing a five star rating here which Kayleigh and the property management team are very pleased to see. We appreciate you taking the time to tell us about your positive experience and are glad to be meeting your service expectations. - Ruth, B&R

5/5

Trustpilot

Great Service

Recently purchased a property with the help of Thomas Grossi who was very professional and always there to help when needed. We did have some delays with exchange/completion, mainly due to the lockdown and owners living overseas, but got there at the end. Abbas Efir who dealt with the property management side for the previous owners was also very kind and helped me close off the old accounts with energy suppliers and was always prompt in replying. Overall very pleased with the service.

Amir · 6 November 2020

Agent replied · 22 February 2024

Thank you very much Amir, we appreciate you taking the time to give us such a detailed, positive review of your property purchase experience and we're glad you were so pleased with the service. Best regards, Emily Taylor, B&R

5/5

Trustpilot

5 years renting with B&R, they're organized, quick and professional

I rented with Benham & Reeves for nearly 5 years and it was a flawless experience. They're extremely organized and diligent, and I'd highly recommend them as an agent for anyone who's renting.I especially appreciate the services of my property manager Xiang Li, who was quick and effective at dealing with maintenance issues, communication with the landlord, and making the process of moving out of the property as smooth as possible.

Fred · 7 June 2022

Agent replied · 22 February 2024

Thank you very much Fred for your five star rating and detailed reply about our lettings & management service. Xiang is very encouraged by your highly positive feedback, its really appreciated.- Emily, B&R

1/5

Trustpilot

Avoid worst estate agents

Avoid at all cost. The worst estate agents. First of all took them 2 weeks to call me back just to book a viewing. Once I viewed I put a deposit down then took them another 10 days for them to turn around and say you haven’t passed referencing even tho I was paying 6 months in advance. I provided all the documentation that was requested they contacted my employer and previous landlord both giving a good reference.Benham use LetRef to do reference checks they are a complete scam.They had a better offer on property. They have refused to return my holding deposit. I will see them in court. Avoid at all cost.

Rizgar · 21 September 2020

Agent replied · 22 February 2024

Hi Rizgar, sorry to see your complaint here as after looking into this, our records show :1. You were shown the property on the 3rd2. The holding deposit forms (which are contractually binding) were discussed, read and signed by you and you paid the deposit on the 4th3. There was never any mention of you paying 6 months rent in advance4. You failed the reference process on the 8th and you were given the reasons for this. The purpose of having such in-depth referencing is to protect both tenant and landlord and the forms you signed were very clear about our rigorous pre-tenancy checks.With regards, Emily Taylor, B&R

4/5

Trustpilot

Jeff and Maria were very helpful and…

Jeff and Maria were very helpful and quick with their responses. Made the experience seamless

User · 22 March 2023

Agent replied · 22 February 2024

Thanks very much for sharing a five star rating for our Canary Wharf lettings staff, we are very pleased to hear you've had a seamless service.- Emily, B&R

5/5

Trustpilot

Fantastic service

We were very pleased with the service from Abbas Efir and Sarah Edwards of Benham & Reeves. Sarah helped us with the handover process and found us a very good tenant. She has helped us with everything we requested. Abbas provided us with superb service and we were impressed. Both of them still continued to provide advice even after our tenant moved out which has been extremely helpful. Overall, we are very pleased with their service and professional management. We would definitely recommend Benham & Reeves for anyone looking to rent out their property.

Billy · 25 August 2020

Agent replied · 22 February 2024

Thank you Billy for taking the time to post a review. Feedback is really appreciated and helps us maintain the level of service our landlords and tenants expect from our property management service. Thanks very much.

5/5

Trustpilot

Caroline De Havillelande

Your property manager, Caroline De Havillande, had been very proactive in helping me find a tenant for my property. She was able to secure a tenant for me within a very short period of time and with virtually no time gap after the expiry of the existing tenancy. She also responded to my queries very promptly.

Suk · 21 September 2023

Agent replied · 22 February 2024

Hi Jessica, thanks very much for sharing a five star rating here and for telling us about your service experience which Caroline and the Kensington team are very happy to see. - Emily, B&R

5/5

Trustpilot

It’s a pleasure dealing with Yoshi…

It’s a pleasure dealing with Yoshi Tsuji on the Japanese Desk at Benham Reeves Ealing. Totally professional, he looks after both our long standing tenant and ourselves, the apartment owner, in equal measure.I’d highly recommend him and the firm.

Nick · 30 August 2024

Agent replied · 26 October 2024

Hi Nick, thanks very much for your kind feedback here for Yoshi and the B&R Japan Desk team. We are thrilled to hear you are having such a great service experience with us and would recommend us to other tenants. We appreciate this and your continued custom.- Ruth, B&R

5/5

Trustpilot

Responsive and helpful

My agent at B&R is very competent and is able to solicit a good tenant for us in a short time. She is very responsive and helpful and we are so pleased to have her helping us in the whole letting process.

Ng · 7 July 2024

Agent replied · 23 August 2024

Thanks very much for your kind comment and five star rating here, we really appreciate it and are very pleased to hear our lettings service is working well for you. - Ruth, B&R

5/5

Google

Abbie was really professional and quick to answer in the letting process. Recommended till now

Gianpiero · 22 February 2023

Agent replied · 22 February 2024

Thank you Gianpiero, our Hampstead lettings team are pleased to see your five star rating and positive comments here. We're glad to hear you found Abbie helpful and the service professional too. - Emily, B&R

5/5

Google

very very amazing 🫶💕 …

Syleti · 23 October 2025

Agent replied · 13 November 2025

Thanks Syleti, we appreciate you sharing a five star rating here for our Hampstead Estate Agents. Its great to hear the service was amazing. Thanks for your custom. - Ruth, B&R

5/5

Google

Claire de Vantier is outstanding. Very professional and hard working, she is a pleasure to deal with. My tenant has also voiced similar praise for Claire.PositiveResponsiveness, Professionalism

Hazel · 20 June 2021

Agent replied · 19 June 2024

Thank you Hazel, we really appreciate your feedback here. best regards, Emily Taylor, B&R

1/5

Google

Deleted and re-uploaded as confidential information contained by the B&R's response: Please reply with solid data, what do you define by 'frequent'? We got our deposit deducted after months of waiting. Only when we contacted the agent in charge, she replied finally and instructed the release of deposit after deductions which was a violation of the contract as far as we were concerned. According to her, coincidentally the landlord instructed the agent to release the deposit on the very same day we raised a complaint after waiting for 6 weeks. Also they insist there was no breach of contract as they informed us that THERE MAY BE DEDUCTIONS 6 days after we moved out. A proper way of making communication to former tenants is to provide an ITEMISED LIST of things you'll deduct within 28 WORKING DAYS from moving out. That you failed and you also refuse to admit this. ==== Both the agent and the overseas landlord they represent can't care less about the well-being and SAFETY of their tenants as long as rent is paid. The consequence is, whenever we had any issues with the flat, particularly to do with (fire) safety, it took us the longest to get B&R to send someone and resolve (if AT ALL) the issue. For example, we had an entrance door stuck due to the mechanical fault, which prevented us from getting in/out our flat with tolerable ease, and it took them over two months to send someone who just went away after greasing the door. The problem quickly returned. On another occasion the entire building (where our landlord and his friend represented by B&R owns multiple properties, told by a B&R letting agent) had smoke detector alarm issue. It took them another couple of months to send each other emails around (cc'ing us in the mess) urging the other party to look into the issue. Fed up with this, we resolved to move. After we moved/checked out, they said 'in accordance with clause 2.53 we require sight of your utility accounts, showing payment up to the termination of your tenancy with actual, not estimated readings'. Months after we moved in, we were chased by debt collectors for the bill unpaid by the previous tenant and their response? 'I’m sorry but we cannot intervene here as you are the account holder and you must contact supplier directly.' Their procedure only works for deducting from the deposit of the previous tenants, not for protecting the current tenants. Last but not least, it took them 6 weeks to release their schedule of deduction from our deposit. The contract clause they so love to throw at your face states 4.7. At the end of the tenancy, the Landlord’s Agent must tell the Tenant within 28 working days of the end of the tenancy if they propose to make any deductions from the deposit According to this clause, it is clear to any reasonable person that they have breached this clause when they remained silent for nearly 6 weeks from the end of tenancy and therefore cannot make any deduction other than those already agreed during the period. However, the agent came back to my complaint that We are well aware of the stipulated time frames in place and in accordance with such you were notified by my colleague xxx on (earlier date). That said notification was Please be advised that although we have not received the finalised quantification of costs from the landlord yet, there will be a deduction for the check out invoice, cleaning and there may also be other deductions. Deduction for cleaning was nonsense because we used specifically the cleaning firm recommended by themselves and produced a receipt. I don't call 'there may also be other deductions' a proposal of making any deduction in any honest way. Again the agent couldn't care less. I really would like to urge anybody who considers renting from B&R or the landlords they represent, to THINK AGAIN. Those shoddily constructed new-ish builds bought up by investors from overseas will only bring you no end of misery, not to mention that you'll have the additional headache from all the perilous wordings (reads 'loopholes') in their contract.

Haeran · 23 February 2020

Agent replied · 22 February 2024

Hi Ms Cho, we are already in dialogue with you and Mr Shataylo about this and we share your concern about the slack response you have received from the building Managing Agents concerning the smoke alarm and security of the communal areas. We did follow up very frequently with them but this is completely outside of our control as we only manage the flat you were renting. I can see that your deposit has been released so hopefully your query is resolved now. Kind regards, Emily Taylor

1/5

Google

Benham and Reeves outsource all management for fixing items and maintenance. They do this casually, not informing the tenant of delays and the companies they choose to hire are absolute amateurs, taking three to four site visits of different staff to arrange repairs. Unfortunately despite all that time dedicated to working out the problem they still don't get it right and waste everyones time. Instead of trying to hire the cheapest and obviously least professional teams to save money Benham and Reeves should contract teams that have experience in the types of installs and able to complete a job the first time. They have terrible service, I had to chase them repeatedly for over a month to even hear what was going on. At writing they haven't managed to install a curtain, citing that they need another team to remove the rails that where there before. When I have emailed them they only gave me placating emails without any information on when the repairs would be completed, and they didn't seem to know. I seems that Benham and Reeves are completely out of control of the people they contract and have no power as a management office to get things done. I would suggest not working with them.

Joe · 23 February 2020

Agent replied · 22 February 2024

Hi Joe, we are still not able to find your name on our systems anywhere. We have a team of employed team of service people as well as using third party maintenance companies who we have used for 10+ years. Can you email me please with your property address as we would like to help get to the bottom of this, if you can please email me with all your contact details info@benhams.com Thanks, Emily Taylor, B&R

5/5

Google

Everything worked really well and team made the move very smooth!

Tom · 19 August 2025

Agent replied · 2 September 2025

Hi Tom, we're pleased to hear you've had a smooth move with us and that everything has worked out well for you. Thanks for sharing a five star rating. - Ruth, B&R

1/5

Trustpilot

Read RECENT reviews and stay clear

We rented with this agent for 15 months. Several interesting practices (6 weeks before references came back, taking a non refundable holding deposit, referencing their wordy legalistic contract to suit their purposes etc). Agent explicitly asked if there had been a leak from the shower room. Saying no and the shower leaking within a week of moving in. Promised property would be thoroughly cleaned. Their own inventory described the kitchen as grubby Having the boiler changed by shoddy work men and then hearing a rustling in the kitchen that was a large rodent because they had left a hole big enough for it to come into the kitchen. Having to pay £288 for a pest controller to come in to find the source of the issue. I am not going to wait weeks whilst they scratched their heads about how to sort it with a small child in the house. No talk of refunding me this money (wasn't expected but not surprised it wasn't mentioned). Getting our deposit back was also problematic. To stay clear is a good idea.Edited to add: there is no excuse for poor service. I hope for the sake of the tenants renting with these people, they do do better. I would also appreciate my first name being taken off the response note.

Yetty · 17 February 2020

Agent replied · 22 February 2024

Hi Yetunde, thank you for your telling us about your experience which I have since investigated. I am sorry if the beginning process seemed lengthy but we do have very thorough and stringent referencing procedures that have to be followed, as consistent with current UK law. This is to protect you and the landlord.Concerning the shower room in the 2 bathroom property you rented, we share in your frustration as when we first had the shower checked there did not seem to be any obvious issue but we did correct this once the problem was eventually identified.With regards to the pest control issue, this was reported to us after you had hired your own contractor and no request was presented concerning any payment.You vacated the flat on 11th Jan and your deposit was released on the 30th Jan which at approx 2.5 weeks is well within the legal timeframe we work to for getting the check out organised, dilapidations approved and release forms signed. We're sorry you didnt leave on a more positive note, it is always disappointing when we see low service ratings here but thank you for letting us know, as it helps us to do better.Kind regards, Emily Taylor, Customer Services, B&R

5/5

Trustpilot

Outstanding service

Raj has gone above and beyond what could be expected in his efforts to manage my flat in Beaufort Park. Gbe quality of the service has been professional and efficient from the beginning and Benham and Reeves have been outstanding.

Lewis · 27 July 2024

Agent replied · 23 August 2024

Hi Lewis, thanks for letting us know you've had outstanding service from Raj and the Beaufort Park lettings team, this is wonderful to hear and we really appreciate you sharing a five star rating here too. Thanks for your custom.- Ruth, B&R

5/5

Google

Abbas is efficient and very helpful. He replies and follows things through.

Reeta · 28 April 2023

Agent replied · 22 February 2024

Thank you Reeta, great to hear you are finding our property management service efficient and Abbas very helpful. He is a valued member of the team here. We appreciate you sharing a five star rating here. - Emily, B&R

5/5

Trustpilot

Professional and reassuring

Recently, Shaun Tan helped me clean, repair and rent out my house which had been vacant for many years. He is very professional and careful, and provided me with great help.

子易 · 13 December 2024

Agent replied · 23 December 2024

Thanks very much for your highly positive feedback for the services we've provided. We're glad Shaun was able to guide you with regards getting the property ready for letting and we're pleased to know you've found the service professional and helpful. Thanks for your custom.- Emily, B&R

5/5

Trustpilot

letting experience with Benham and Reeves

We have used Benham and Reeves for about 6 years to manage our property During that time they have been on call to support any issues raised as quickly as possible for example a broken washing machine door handle was reported, this was quickly rectified by Tanya and various options of repair were given to usWe have also had very positive customer service from George and Haruka with previous tenants

Happy · 30 March 2022

Agent replied · 22 February 2024

Thanks very much for sharing your five star rating here, it means alot. We're really pleased to hear you've had continued good service from our property management team, this highly positive feedback is really appreciated. - Emily, B&R

1/5

Google

Avoidant manager. Can’t be bothered to deal with tenants. Abusive to owners. SLOW. Is now trying to charge commission for rent that was not even paid. Refuses to honour what as agreed in writing and has no respect for individuals personal circumstances.

Kalike · 17 June 2024

Agent replied · 19 June 2024

Hi Kalike, we havent been able to locate who you are in order to try and get more information about your specific experience and we note this is your first ever online review. Can you please drop an email to info@benhams.com with more info about your specific experience please. Thank you, Emily, B&R

1/5

Trustpilot

They dont return the deposits

We were renting a flat 4 years and i must admit we had no significant issues with them. Checked out on the 13/12/2019 and they wont get back to us regarding the return of the deposit. We payed all the bills, inventory was fine and they just ignore us when we ask them about the return of the deposit.I have lost count of how many times we tried to contact them. This is crazy. They dont bother to reply to me..

Bill · 8 January 2020

Agent replied · 22 February 2024

Hi Bill, sorry to see this review here as our systems doesn't show that we have received any complaint. Can you please email me at info@benhams.com with the property address and your full name and I will investigate this for you. Deposits can take up to 28 days to return, making allowances for any deductions to be agreed and for the landlord to sign the release forms. We also had Christmas in the way but I am sure your deposit has not been forgotten. Please do email me. Kind regards, Emily Taylor, B&R

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Benham and Reeves's Google reviewsLeave Benham and Reeves a review

Questions about Benham and Reeves Hamstead

Has Benham and Reeves won any awards?

Yes. In The Trusted Agent 2026 awards: Benham and Reeves, Hampstead won Gold; Benham and Reeves, London won Platinum; Benham and Reeves, Fulham won Gold; Benham and Reeves, Surrey Quays won Trusted Agent.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Benham and Reeves Hamstead hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Hampstead.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent