Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat service from this third party…
Great service from this third party insurer. Organised a hire car swiftly and provided me with several options to resolve the issue.
Leonie · 4 September 2026
Agent replied · 25 September 2026
Good morning Leonie, thank you for taking the time to leave us a review. I'm so pleased to hear how happy you are with the service you've received. Kind regards, Nicola
★★★★★ 1/5
TrustpilotLost my watch and was made out to be a…
Lost my watch and was made out to be a thief all because they did not want to payout the claim.I have followed their full process, the second I put in a complaint they sent my claim to the validator and because very obstructive.I went through validation and there was no issues, the individual who did the validation was satisfied and I was told my claim would be resolved however, a week later I am told a Manager from the Customer Claims Team has again paused my claim questioning the decision of the validation team.What is the purpose of the Validation team and why is is an individual from another team questioning their decision? There is a clear conflict of interest going on. Because I have put a complaint in They have purposely done everything to frustrate my claim, I have provided 4 verbal statements and 1 written statement however, this is not enough.I will never take any policy out with this organisation again and will seek full remedy through the financial ombudsman service.
Jamie · 23 March 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Jamie, Sorry to hear how dissatisfied you are with the handling of your claim. I understand we have registered a complaint and one of the team will be in touch to discuss your concerns further. Thanks Tracey
★★★★★ 5/5
TrustpilotFrom start to finish a very simple…
From start to finish a very simple process. Kath kept us fully involved in a simple claim for accidental damage to a £1,000broken keyboard. Having just returned from open heart surgery I did not want a complicated claim, and the stress that goes with that.24 hours from claim to approval, Kath was super helpful. We have had an excellent experience with Covea Insurance who dealt with the claim for our insurers the AA.Thank you Kath for making the process simple.
Brian · 12 March 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Brian, thank you for taking the time to leave your review. I am glad to hear that Kath was able to assist you with your claim. Kind regards Will
★★★★★ 1/5
TrustpilotInvolved in a car accident
Involved in a car accident, other car hit the rear quarter of my car damaged the wheel and bent the back k-frame and stub axle, there were no witnesses, I took loads of photos, measurements of everything, made diagrams and sketches at Coveas request, 3rd parties ins said it was 50-50 but how they think I could have got my rear wheel to hit the front of her car I dont know, I was a big fan of Colin McCrae but im not related to him, I must have had 20 emails back and forward to Covea, because my policy was 'trade' I got what was more or less' The Spanish Inquisition' , they wanted to know everything and anything to do with my business accounts, they were looking for a loophole so they could say " ahh, youve breached T&C's by not/ doing this, were not paying up". After 6 long months they gave up and said " well from the evidence it probably wasnt your faut but if we go to court the judge in these sort of cases always says 50-50 so thats what were going with, sorry !"I wasnt surprised, I knew they'd fold in the end, what reall hacked me off was all the time taken by me to present evidence which they never intended to use anyway they were just looking for a cop out and knew the court case would be expensive so it was cheaper to ' throw me under the bus', my first accident ever and Covea let me down !!I got better advice from the other drivers insurance ' Direct Line' who sent me a cheque for £450 even though they legally didnt have to give me anything or even talk to me as I was claiming for 'uninsured losses', so heres a ' Big Up' for them and a big ' Thumbs Down' for Covea, they may be cheap but it'll prove false economy if you ever have to claim !Update: 10/03/22 Oh pahleease Tracey spare me the platitudes ! Like youre really going to ' anything' now, its all done and dusted? You knew from the get go that with no CCTV, no witnesses, no onboard camera footage that you were going to go 50/50, even if the other car had gone airborne and landed on the roof of my car you would still have divvied up, you know, and I know how much lawyers and the court charge so it was cheaper for you to just chivvy up and pay half the repair costs of her vehicle and the other 2 cars which was nealy £5000 ? To add insult to injury I was stationary when Miss B decided to stuff her front O/S wheel into the back quarter of my car ! Asking me to contact your complaints team is just trying to make Covea look as if they care about their clients .... you dont, we're just names and numbers on a database. We all know what a ' loss adjuster does don't we ? Now, after a 40 year superclean driving record, now every year for 5 years when I renew my insurance I have to declare ' Yes' I was involved in an accident in 2021 and then get a 80% loading on my quote, makes no difference it was 50/50 it was an accident, dont tell me Im wrong ive tried on comparison sites, thank God I have 10 years protected no claims !
Bruce · 10 March 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Bruce, Sorry to hear that you are not happy with the claim journey and the outcome. We would be happy to look into this further for you. For your privacy please email customer.relations@coveainsurance.co.uk quoting your claim number. Thanks Tracey
★★★★★ 5/5
TrustpilotQuick and Efficient
Very quickly and efficiently dealt with. Clear and concise advice in how to continue in dealing with the issue
Ross · 19 September 2026
Agent replied · 25 September 2026
Hi Ross, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad our team were able to help. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 1/5
GoogleAwful phone lines, customer service team are rude and act like they want nothing to do with you. Wouldn’t recommend
Ben · 12 September 2026
Agent replied · 12 October 2026
Good morning Ben, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name, and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
GoogleMitchell was great on the phone. As its the first time I have had to use insurance I had no idea what I was doing. He explained everything to me, was patient while I waffled on and had everything dealt with in the space of half an hour. Very reassuring and informative. Thank you
Felicity · 16 April 2024
Agent replied · 16 June 2024
Hello Felicity, thank you for your review. We are glad to hear Mitchell has been so helpful during your claim. We will make sure we pass this on to his team. Kind regards, Kieran.
★★★★★ 1/5
GoogleThis company take your premiums as any insurance company does. In my case pet insurance. Called to check whether my dog was covered for specific treatment before it was due and they said "yes". My dog went in for his operation and the claim duly filed via my vets. Guess what...they refused the claim! Any excuse to cancel a claim and keep our money. I will never recommend this company to anyone and I will never be using them again. What is the point of insurance if it refuses to cover you after agreeing that you are covered? DO NOT USE THIS COMPANY is the best advice I can give and hopefully save you from a similar experience.
Alan · 20 March 2025
Agent replied · 27 May 2025
Good morning Mr Hall. Thank you for taking the time to leave feedback. If you would like us to look into this matter for you to check if the correct processes have been followed and the correct decision made, please email the Customer Relations Team at FSPComplaintsMailbox@coveainsurance.co.uk. Please include your name, post code and claim reference number to assist us in locating your file. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 1/5
GoogleI have used covea for 5 years now but have had to make a recent, straight forward claim for a phone due to dropping my phone a year ago (only recently has the fault occurred) and being told by Apple a battery has exploded potentially due to this drop. They have had a third party examination company question me on the matter. As well as denied that they have received a report from the third party examination company even though I have direct contact with them who confirmed they sent it the same day. Dragging their heels for this claim. I have also just found out they have removed accidental damage from my policy at my renewal next month. Unhelpful and poor service. If I had knew it would take this long I would have just bought a new phone with savings than struggle to get by while waiting for a normally 48 hour turn around with other providers.
Connor · 16 March 2025
Agent replied · 16 April 2026
Good morning Connor. Thank you for taking the time to leave feedback. I am sorry you were disappointed with the claims process. If you would like our Customer Relations Team to look into the matter, please email us at customer.relations-rdg@coveainsurance.co.uk. Please include your name, post code and ideally the claim reference so we can locate the claim file. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 5/5
TrustpilotEase of communication every thing…
Ease of communication every thing explained in simple language. Put at ease at start of call
Satisfied · 28 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
Good morning, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad our team were able to help with your call. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience and fabulous service
Great experience and fabulous service. My issue was dealt with quickly and given outcomes straight away
Antony · 28 September 2026
Agent replied · 10 October 2026
Good morning Antony, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear our team were able to help with your issue. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCovea insurance loop hole specialists
Hi, This is a warning for anybody thinking about taking out any policy home insurance what ever out with Covea Avoid!!! Took out home insurance which i thought it would of been swinton as thats who i went through and its also where i have my car insurance, any cut a long story short we had a accident with our tv at home we was in pieces over it as we never normally have accidents and it had to be our tv of all things which was only a few months old, anyway we rang swinton which put us in touch with Covea that was the first time we knew who our house insurance was with, spoke to a woman called Sharon Hudson who said she was the claims handler and she will be handling my claim which was a bit of a joke as that was the only time i spoke to her. Had a guy ring me then a few days later Adam Lamb was his name ringing of behalf of covea who question me like you would not believe i felt like a criminal coming off the phone and i have never be made to feel so low, from that day i had a negative outlook on the whole of this, i had to send pictures off twice of the tv showing it was broke and the serial no to two seperate locations, nobody from covea was keeping me informed of what was happening i was always chasing them, on the one call to covea they told me everything was in hand and all they are waiting was the green light from swinton for them to go ahead with replacing or paying out, so i phoned swinton and told them what they said as i wanted to know what the hold up was, swinton replied its them who make the decisions not us they should not say that they are lieing, i was shocked, not only was we feeling down about the breaking of the tv, and the way they made us feel but know their lieing to us, what type of company is this?? Anyway after weeks i recieved a letter from covea saying basically they turned down my claim as i did not mention i had ccj's Now this was a new one to me as i didnt even know i had ccj's and further more i didnt even recall seeing a question of have you got ccj, s in the policy when i was filling it out. They took best part of a month to find a loop hole, this is what this company is all about, its companies like this who destroy peoples inners, The underwriters for covea should be totally ashamed of them selves but then they are probly suited to that line of work, low, heartless and could not give a dam of the emotional damage they cause. Just remember the name Covea Insurance. Mellisa from Covea it can be reviewed 10 times but we all know the outcome.
M · 15 November 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi, I'm sorry to hear of your concerns. I understand that we have formally acknowledged your complaint and we will investigate the decision made on your claim. Your complaint handler will be in contact again once the matter has been fully reviewed. Many thanks, Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolute diabolical
Absolute diabolical - left stranded on M6 when supposed to have taken us - lost my car for a week - no hire car even though policy included one - accident April - now July and still no money for my written off car - never again i would go with this company the worst I have ever had to encounter - Halifax was the broker - Covea blame Halifax - Halifax blame Covea !
Becky · 5 July 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Becky, thank you for getting in touch. I am sorry to hear about the service you have received. So I can look into this further please can you provide me with the first line of your address, postcode and vehicle registration. For your privacy can you email these details to customer.relations@coveainsurance.co.uk Thanks Riz
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe response was prompt and the person…
The response was prompt and the person dealing with my claim was well-informed, clear and helpful
Valbe · 22 September 2026
Agent replied · 25 September 2026
Good morning, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad our team were able to help with your claim. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
GoogleI had to make a claim via The AA. Covea where quick to help me with the initial information I provided. I waited 6 working days before I was contacted to take my car to the repair garage.
From having a small bump to receiving my repaired car, ( I was given a courtesy car) took 15 days.
In the scheme of things, I feel my claim & repairs, to my car & the other car involved were speedy, hassle free & stress free, seeing as this was my one & only ever incident in 43, I was very worried.
I was happily surprised given the reviews on Google.
ANNIE · 26 February 2025
Agent replied · 14 June 2025
Good morning Annie. Thank you for taking the time to leave feedback. I am really pleased you had such a smooth claims process. It is what we are always trying to achieve for our customers. I will be sure to let the claims team know. Don't forget, if you used our approved repairer, we offer a lifetime guarantee for the repairs themselves, so let us know if there are any issues with the vehicle. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent customer service!!
I called to give my bank details as requested to settle my car accident claim. I had a few questions regarding my V5/Sorn etc which David S answered clearly and in a friendly manner. Really helpful, polite and engaging...exactly the sort of customer service we all hope for as a consumer but don't always get. David is a credit to your company and helped me through the paperwork during the aftermath of a horrible experience. 10 out of 10!! 😀
Sarah · 22 August 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sarah, thank you for your review! I'm so glad to hear you were happy with the service Dave provided you with. I will make sure he sees your review. Thanks, Janet
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID - refused to pay out full claim and difficult to deal with, even when paying expensive premiums.
Receipts were required for stolen cash to keys and everything in-between. When as many receipts as possible were provided many items were suddenly not included and they refused to pay out about 50% of the claim. Even a deadlock on the back door (which wasn't even how the burglar got in or out) had to be changed for future protection to be covered for the remainder of my premium year. On renewal changed to NFU mutual which came out 20% cheaper on premiums for a 'which best buy'.
Susanne · 18 August 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Susanne,I'm really sorry you experienced this and that you weren't happy with the service you received from us, if you'd like to send your details to social@coveainsurance.co.uk we will look into this for you?Thanks,Stephanie
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID - refused to pay out full claim and difficult to deal with, even when paying expensive premiums.
Receipts were required for stolen cash to keys and everything in-between. When as many receipts as possible were provided many items were suddenly not included and they refused to pay out about 50% of the claim. Even a deadlock on the back door (which wasn't even how the burglar got in or out) had to be changed for future protection to be covered for the remainder of my premium year. On renewal changed to NFU mutual which came out 20% cheaper on premiums for a 'which best buy'.
Sus · 18 August 2021
Agent replied · 26 October 2024
Hi Susanne,I'm really sorry you experienced this and that you weren't happy with the service you received from us, if you'd like to send your details to social@coveainsurance.co.uk we will look into this for you?Thanks,Stephanie
★★★★★ 4/5
GoogleHad to make a claim and my case handler, Lila, was nothing but helpful throughout the whole process. Claim completed very efficiently and I was impressed!
Neil · 12 July 2026
Agent replied · 12 October 2026
Hi Neil, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad Lila could help you with your claim. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
TrustpilotFriendly and efficient service
Claim has been submitted and processed very quickly. My initial call to claim on my policy was dealt with very professionally and sympathetically by a member of the Covea team. After I submitted my claim paperwork via email, payment was paid into my account in less than 7 working days. Have to say I had looked at some of the less favourable reviews but I cannot fault my experience with this company.
Cathy · 21 September 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Cathy , Really pleased to hear how impressed you were with the service received.Thank you for taking the time to leave your feedback. Very much appreciated. Tracey
★★★★★ 5/5
GoogleI usually do not leave a review, but on this occasion feel that it’s been well deserved. This review is for Aimee Owen who has just been fantastic. Aimee is a credit to your work force because she cares and goes that extra mile. Every time I have contacted her she has been helpful and gone out of her way to assist.
Lisa Yates
Lisa · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, thank you so much for taking the time to leave a review for us. I'm glad to hear you were happy with the service you received, and will pass on your comments to the team. Many thanks, Koelby
★★★★★ 5/5
GoogleNearly 40 days to settle a claim that they wrote off within 24 hours. Covea and their partner companies were useless but held up by the brilliant claims handler Lewis. With the storm people around him caused he consistently helped, came up with options and kept me updated. Thanks Lewis, you saved my sanity!!
The 5 stars is for the claims handler. 1.5 stars for everyone else,.....print it, frame it, let them know mate!!
Pete · 17 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Pete, thank you for your review. I am glad to hear that Lewis was able to assist you with settling your claim. However I am sorry to hear that the remainder of your experience was not to the high standard we want to provide. Please can you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with your claim reference number and policy details so we can look into this further for you. Kind regards Will
★★★★★ 1/5
GoogleThis company is a joke, unfortunately damaged my brand new LG curved 35inch monitor that is about £900. Had no option to claim for a replacement. Everything went well UNTIL they offered me replacement that isn't anywhere near the same build quality or even the same features and technology. It also only retails at half the price of the monitor iam trying to replace and with the excess they seem to think I can replace the damaged £900 monitor with £130. Absolute joke.NegativeQuality, Value
Dave · 17 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi David, thank you for bringing this to my attention. Please be assured I've passed your reviews and information on to the relevant team who have been dealing with your claim and have asked them to look into this for you. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
GoogleDo not use will not pay you out. Will string it along untill u give up
Alan · 12 September 2026
Agent replied · 12 October 2026
Good morning Alan, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.