Trusted Agent profile · Halifax

Covea Insurance services Limited Halifax reviews

3.7

★★★★★ Good

2,591 reviews across 2 platforms

Dean Clough Mills, Dean Clough Industrial Park, Halifax, HX3 5AX

Covea Insurance services Limited's office in Halifax, at Dean Clough Mills, is rated 3.7 out of 5 across 2,591 reviews on two platforms, including 625 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

625

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,966

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Covea Insurance services Limited hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Halifax.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

I believe that I was quite lucky in…

I believe that I was quite lucky in having my call answered by Taff, he was very friendly and helpful. He seemed to go above and beyond in helping me through what is a reasonably stressful experience.

Bernard · 25 August 2026

Agent replied · 25 September 2026

Hi Bernard, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear that Taff was able to help with your call. Kind regards, Lauren.

1/5

Trustpilot

car ran into me

I agree with all the 1 star reviews.Do not use this insurance company.Disagreed with what i said more or less sais it was my fault.They can now put that same comment at the end of this

Malcolm · 27 August 2026

Agent replied · 25 September 2026

Good morning Malcolm, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name, vehicle registration and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Excellent service from start to finish

Our car accident claim was very efficiently dealt with by Autonet, Covea Insurance and KC Motors. Nothing was too much trouble and we received an excellent seamless service.

Patricia · 12 October 2026

Agent replied · 13 October 2026

Good morning Patricia, thank you for your feedback. I'm glad we were able to help you throughout your claim. Kind regards, Lauren.

5/5

Google

Had to make a claim with our car insurance company (Covea/Provident) . Not having had to do this before, was extremely relieved to be assisted by their claims operative Amie. She was very patient, informative, explaining anything I didn't understand and generally putting my mind at ease instilling a confidence for my immediate concerns. I am glad that I had renewed my policy with this company with me knowing that I will receive such excellent attention if required in the future. Thank you Amie again.

Ian · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Ian, thank you so much for taking the time to leave a review for us. I'm glad to hear you were happy with the service you received, and will pass on your comments to the team. Many thanks, Tracey .

1/5

Trustpilot

Please avoid at all costs

Please avoid at all costs. If you do not it will cost you in the long run. Thousands of pounds of pocket. Firstly stated I did not have a policy with them, sent several emails with evidence (was ignored) then I called them. Roof leak claim rejected because I could not determine when the roof was damaged. This was during the storm we had in the winter. But I couldn’t give exact day? Unless, I am sitting on the roof monitoring 24/7 I cannot give them exact date. Because they didn’t have a date and they couldn’t evidence it was actually the storm they rejected the claim. After, lengthy debates, they then came back and said maintenance of the roof. No surveyor from their teams who did any assessment. There is nothing wrong with the maintenance. Each time I emailed it was different person with another story, very frustrating. They do not care, staff are really horrible. AVOID AVOID AVOID.

Channs · 16 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

We're sorry to hear you are unsatisfied with our service. So we can provide more information, and for your privacy, please could you email us on Home.CustomerRelations@Coveainsurance.co.uk with your concerns? Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286306

5/5

Trustpilot

Alexandra at Covea was very helpful

Alexandra at Covea was very helpful, and explained everything in simple terms, and made sure I was happy with the progress of my claim. As there ave been a few 'challenges' with my Claim it was very reassuring to speak to someone who understood the situation, and was empathetic.

Neil · 16 May 2026

Agent replied · 3 June 2026

Good morning Neil, thank you for taking the time to leave a review for Alexandra, I'm glad she was able to help with your claim. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Home and Contents Insurance - Review

Had my building & contents insurance with Covea. I had to ring them up for loss of personal belongings due to an unfortunate incident and the advisor Kath was amazing. She extended full support throughout the claims process and ensured my claim is processed. The turnaround time was just very quick in getting the claim raised and support till closure. Will definitely recommend

Gowrishankar · 5 June 2024

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Gowrishankar. Thank you for taking the time to write a review. I’m pleased to hear that you are happy with the service provided by Kat and how smooth your claims journey went. Kind regards, Charlotte.

5/5

Trustpilot

Prompt and easy claim process

I recently had to make a household contents claim for accidental loss of my daughter's jewellery and was pleasantly surprised at how easy it was to talk through the circumstances and send off my purchase information. Sharon was easy to understand and was able to explain each process really clearly. It is my understanding that the claim will be finalised within the next few days, which is a weight off.

Vivienne · 12 January 2024

Agent replied · 16 June 2024

Good Afternoon Vivienne. Thank you for taking the time to write a review about your claims experience. I'm glad to hear how happy you are with the service that has been provided. Kind Regards, Charlotte.

2/5

Trustpilot

I’m not one to write reviews before a…

18/4/23UPDATE to Kieron’s responseI emailed the department you suggest last week with all of the details. As I said below I Have already contacted this department. However I will contact again I’m not one to write reviews before a situation is resolved however I feel compelled to do so.Took my insurance out through British Gas, had no idea they were a broker for Covea. Recently claimed for a lost ring and was informed after chasing them that it had been sent to the underwriters for my policy to be reviewed. This was due to two (in their words) undisclosed items and a previous claim made nearly 5 years ago. Now one of the items occurred a year after the policy was taken out the other I had no way of knowing about until the policy had begun. In communication including a questionnaire asking for various details not once was their mention of anything like this. And I was NEVER asked about previous claims even when taking the policy out!It has now been 4 weeks since the claim and I am left chasing for information which is wrong. If the underwriters need to make a decision make it! This is a really bad way to deal with customers. Disappointing is not close to explaining how I feel. This is still ongoing and I’m sure writing this will go against me but I want to warn others offPs. Before you tell me to email customer relations I have, and the normal email FAO Adam/Faye (Adam has replied with the usual it’s with the underwriters and they don’t have a phone number!! What? The underwriters don’t have a phone number - mind blown). Also I’ve emailed British Gas home insurance with no reply as yet.

Gavin · 19 April 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Gavin, we are sorry to hear of your situation. For your privacy, please could you email Home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk with your claim/policy details so the matter can be looked into. Kind regards, Kieran.

5/5

Trustpilot

Taff

Taff - was very informative and patient, phone reception wasn't good but he persevered with the call. making sure I understood what the procedures were. All in all a very helpful agent.

William · 1 September 2026

Agent replied · 25 September 2026

Good morning William, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad Taff was able to help with your call. Kind regards, Lauren.

1/5

Trustpilot

H023108874

H023108874 - first experience was good seemed to go well even though it felt like a police interrogation. Firm believer if you pay for a service then you should supply that service very black & white. It appears that the loop holes this company has in place can reject any claim. Having moved home I have 2 TVs that have been damaged but not in transit but the excuse now is because I have moved home it must of happened in transit the ironic thing here is they have paid for 1 tv but not the expensive one which makes no sense at all other then looking for excuses. Fact is I pay for you to cover my goods if and when broke you replace them, a complaint has been made and I hope common sense plays its part here. Fact it has taken nearly 3 months is also a concern.

Kevin · 5 April 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Kevin, thank you for contacting us about this matter. Our team is already aware of your issue, and will contact you once there is an update. Kind Regards, Shaun.

1/5

Trustpilot

I phoned Saga with a claim

I phoned Saga with a claim, was asked to get an insurance quote, got a quote was asked to get a second quote. Was then asked to get a breakdown of the quote, got that then asked to get photographs. There is at least 2-3 days between each email sometimes 7, it’s relentless. Meanwhile every time it rains I’m on tender hooks incase my ceiling comes in. Reading through the reviews I can see this is company practice. Unbelievable!!!

Mary · 28 April 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Mary, I am sorry to hear you are dissatisfied with how your claim has been dealt with so far. For your privacy, please could you email your claim/policy details to Home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk so we can look into things for you. Kind regards, Kieran.

5/5

Trustpilot

Highly recommend

I cannot fault this company in respect of my pet insurance. My beautiful 1 year old Labrador was diagnosed with a terminal illness. The claims process was easy, settlement letters were clear and easy to understand and the process was very quick. This was all greatly appreciated, allowing me to spend precious time with my pup instead of worrying about insurance claims. I will definitely use in the future and would highly recommend.

Hw · 3 October 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon. I'm really pleased to hear that you are happy with our service. Thank you for taking the time to leave a review. Kind regards, Diane.

1/5

Google

2 months after my home was broken into still waiting for these, excuse after excuse from this useless company. No repairs to my door and content replacement. Avoid these

Bill · 12 September 2026

Agent replied · 12 October 2026

Good afternoon Bill, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.

5/5

Google

Sofia Netta dealt with our insurance claim. She kept in touch by telephone and email. We are very pleased and the claim has been dealt with efficiently and successfully.

Karen · 12 September 2026

Agent replied · 12 October 2026

Hi Karen, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear Sofia was able to help and keep you updated throughout your claim. Kind regards, Lauren.

1/5

Google

Beyond useless - their constant muck ups caused me to lose my job, relationship & on anti-depressants - disgusting company & should be struck off!

Jax · 5 October 2026

Agent replied · 12 October 2026

Good morning Jax, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name, and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.

1/5

Google

⭐ One star, very disappointing experience. Tried to make a straightforward claim for a routine issue, but Covea dragged the process out unnecessarily. They kept asking for irrelevant information that had nothing to do with the actual treatment. It felt like they were looking for excuses not to pay, rather than helping a loyal customer. Their approach was unprofessional, frustrating, and made me feel like I was being interrogated rather than supported. This was over a very small claim, not some huge amount, yet they turned it into a stressful, time-wasting ordeal. Would not recommend based on this experience. Answer to your response: Thanks, but I won’t be emailing privately, everything that needed to be said is in my review. You don’t need more details, you need to take responsibility. My experience, along with many other similar negative reviews, should be more than enough for your company to finally reflect and change how you treat your customers.

K · 11 July 2025

Agent replied · 9 September 2025

Good morning. Thank you for taking the time to leave feedback. I am really sorry you were disappointed with the claims process. If you would like us to investigate this for you, please email our team at customer.relations@coveainsurance.co.uk including your name, claim reference and post code so we can locate your file. Best wishes, Alexandra.

1/5

Google

Very disappointed with Covea Insurance. I contacted them to change my taxi replacement vehicle because I have a small boat to transport and needed something slightly bigger. They refused, saying the car I already have can fit it, even though it clearly doesn't. They were more concerned about saving £50 than actually helping a customer in need. Their attitude showed that customer service and flexibility mean nothing to them, they just go for the cheapest option, not the right one. I even offered to arrange my own vehicle, but they refused to pay me directly and insisted on paying the garage instead. Honestly, it feels like they care more about cost-cutting than helping their customers. very poor experience

Abdulhai · 11 July 2025

Agent replied · 9 September 2025

Good morning Abdulhai. Thank you for leaving feedback. I am sorry if you feel the replacement vehicle does not fit your needs. If you are a third party, you can discuss your concerns with our credit hire team at the contact number you will have been provided with. If you are one of our policy holders, please contact the Customer Relations Team at customer.relations@coveainsurance.co.uk. Best wishes, Alexandra.

5/5

Trustpilot

Faultless, professional and efficient…

We are always told that with insurance you get what you pay for. Thankfully I took this policy as it is gold standard.From the first phone call I spoke with Max Harron. He became the person to guide me through the whole way. He was patient with me, took all the information and gave me clear directions for the next steps and what to expect. A link was sent for me to provide evidence to and then confirmed. The claim was sorted quickly and efficiently. What could have been really stressful ended up being sorted quickly. I will continue with this company and hope I never need to claim again but will have peace of mind. Thank you Max and Covea insurance.

Patrick · 3 February 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Patrick, it's great to hear you're happy with the service you've received. Thank you for taking the time to let us know - we'll be sure to pass this onto the team. Kind Regards, Shaun.

5/5

Google

I found Kyra & her colleagues to be most helpful on the phone & in our email exchanges , with a prompt resolution to my insurance claim .

Alistair · 12 September 2026

Agent replied · 12 October 2026

Good morning Alistair, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear Kyra and the team were able to help with your claim. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Matthew Brooke and his team from Covea…

Matthew Brooke and his team from Covea Insurance were brilliant in handing our insurance claim. Our home was burgled and we lost quite a few things. Our insurance claim was quickly raised and very efficiently handled and completed. Many thanks and your help is much appreciated. I have already shared my experience with my friends and I would definitely recommend for their efficiency and professionalism.

Meshrak · 27 February 2024

Agent replied · 16 June 2024

Good Morning Meshrak, Thank you for providing such great feedback, I'm pleased to hear how efficient your claim was handled, I will ensure this gets passed onto Matthew and the team. Kind Regards, Charlotte.

5/5

Trustpilot

It was a difficult and emotional time…

It was a difficult and emotional time having to contact my insurance company, Covea following a robbery from our apartment in Tenerife. Matthew Brooke took my call, listened closely, was sympathetic and understanding. He dealt with my claim in a professional way and was able to put me at ease. After a number of emails for them to understand the exact loss, my claim was settled quickly. Thank you Matthew for making a difficult time a little easier.

Tim · 22 March 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good afternoon Tim, thank you for your review. We are glad Matthew has been able to provide such a good service during your claim. We will make sure this is fed back. Many thanks, Kieran.

1/5

Trustpilot

A £369 tv broke they dragged there feet…

A £369 tv broke they dragged there feet untill I gave up and had to buy a new one. Poor communication. They will not pay out. Avoid at all costs.

Alan · 26 August 2026

Agent replied · 25 September 2026

Good afternoon Alan, I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your full name and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Great customer service

Very speedy response and fantastic customer service from Lucy. Couldn’t be more pleased with the help received at a very stressful time. Thank you

Glenn · 2 October 2026

Agent replied · 10 October 2026

Good morning Glenn, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad to hear that Lucy was able to help. Kind regards, Lauren.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Covea Insurance services Limited's Google reviewsLeave Covea Insurance services Limited a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Covea Insurance services Limited hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Halifax.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent