Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleWorst experience in my life time! The incapability to resolve anything, not only that but the inexperience of the colleagues is abysmal. How they one got employed is beyond me, let alone even be allowed to call themselves an insurance company! I wouldn’t wish this experience on my worst enemy! I would advise to everyone to not go here because you’ll will endure an awful experience!
Kieran · 17 June 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Kieran, I'm really sorry to hear how unhappy you are in your dealings with us. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with your details, including claim/policy number, and I will investigate this for you. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 1/5
GoogleNever, EVER again. Our case has now been handed to our solicitor and the Ombudsman. We advise you to do the same. There are only so many stories any normal human being can put up with, and this insurance company has gone too far. We advise anyone with a pending case to do the same. We should have checked the ratings beforehand. One lives and learns.
New · 17 June 2020
Agent replied · 16 June 2024
I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience with us. Please could you send the details to social@coveainsurance.co.uk so that we can investigate. Kind Regards, Rachel
★★★★★ 5/5
TrustpilotAnya was lovely lady
Anya was lovely , she explained everything step by step , thank you for everything Kind regards Mrs Thomas
Sue · 13 February 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hello Sue, thanks for taking the time to leave us a review. I'm glad to hear you're happy with the service you received from Anya. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotMitch exceeded all customer service expectations 5*
Mitch (Mitchell C.) went over and beyond to make sure that all my queries and the problems I had got resolved straight away and keeping me on the phone for every step until everything was completed and done.Covea, Mitchs customer service exceeded all expectations and a highly can recommend Covea and Mitch :)
Sonia · 5 October 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sonia. Thank you so much for your kind review; I'm so happy to hear Mitch could give you such great service! Thanks Melissa
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not use them!!!!
I have never had to deal with a more shocking insurance company, after I did not renew I recieved a fictitious insurance claim, were I had to involve the police to prove I had not had an accident, and then they still refused to believe me and sent a letter saying they would have to pay out to the fictional third party, unbelievable.DO NOT USE OR TRUST THEM
Bodie · 6 August 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hello, I'm sorry to hear at how upset you are regarding your dealings with us as this is never how we want a customer to feel. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with your full details, including claim/policy number and registration number, and I can investigate this for you. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery friendly and easy
I'm not a customer of Covea but the person who drove into me is and so I called Covea to start the claim against the driver and it was a super smooth and easy process. Patricia on the phone was very friendly and helpful and explained everything that was to happen with fixing my car.
Customer · 1 July 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi, Thank you for taking the time to leave your feedback. I am pleased to hear that Patricia was able to help and made the process easy for you. Thanks Rizvana
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid avoid avoid
Avoid avoid avoid. Please avoid at all costs its so not worth losing everything for this insurer. Also to be spoken so condescending by advisors. Threw all my possessions away then told me weren't paying out afterwards. Usless company ruin lives please go anywhere else
Steph · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
We're sorry that you felt your experience with us did not meet your expectations. For your privacy and to address this situation, please email us on Customer.Relations@coveainsurance.co.uk with your concerns. Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286 406.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon’t bother find a decent company
Don’t bother! Was told two weeks ago I would get a refund of £305 yet again… was told 10 days.. still no refund in my account! I have received the £50 for messing me about but refund still not received! Absolutely shocking performance… it’s been months now!! PLEASE AVOID USING COVEA!!
Chris · 30 November 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Chris, we're sorry to hear you are unsatisfied with our service. So we can provide more information, and for your privacy, please could you email us on customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns? Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286 406. Many Thanks, Shaun.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMy claim was dealt with quickly and…
My claim was dealt with quickly and easily, the office staff were very helpful and directed me to Steer for the repair. Excellent service which I fully recommend, although I hope never to need them again.Thank you everyone
Sharon · 12 December 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon Sharon. I’m pleased to hear that you are happy with the service provided and would recommend us. Thank you for taking the time to write a review. Kind regards, Victoria.
★★★★★ 5/5
TrustpilotJordan was really helpful
Jordan was really helpful. Made a difficult situation so easy to deal with. Caring and informative.
Nathan · 17 October 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Nathan, this is great to hear - than you for your feedback on the service you received from Jordan. Kind Regards, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotPleasant call
My car was damaged by a Covéa client...The phone call was a pleasure...Anya was very pleasant and helpful...Thank you.
Rab · 25 September 2019
Agent replied · 16 June 2024
Good evening Rab, thank you for taking the time to leave us a review about the service you received - we really appreciate it! Best Wishes, Giorgia.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service
Excellent service, Lucy was efficient, helpful, and made it a very easy experience
Joanne · 19 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, thank you so much for your kind words about the service you received, and for taking the time to leave a review for us! I'm so glad to hear you were happy with the service Lucy provided you with and I will make sure they see your review. Many thanks, Emily
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service
Excellent service. Brandon was really polite and helpful. Couldn't have asked for more.
Carol · 15 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, thank you so much for your kind words about the service you received, and for taking the time to leave a review for us! Many thanks, Emily
★★★★★ 5/5
TrustpilotChloe was very professional and…
Chloe was very professional and hellful. Definitely an asset to your team :)
Sharon · 15 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sharon, thank you for providing feedback for Chloe I will pass on your comments. Thanks Koelby
★★★★★ 5/5
TrustpilotCar insurance claim
Chris Cummings was polite and explained how my insurance claim would go after taking my details.
Martin · 28 September 2020
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon Martin, I'm really glad to hear you're happy with the service you received from Chris. Thank you for leaving us a review. Kind Regards, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotAnya hale sorted out my claim in double…
Anya hale sorted out my claim in double quick time after waiting months for my own insurance Halifax to deal and she was professional and understanding my frustration of a daunting time ,I have been in government elected and feel that they could do with a few more people like Anya ,Covea have got a champion team player in her and should be proud of her representation .
PAUL · 25 February 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Paul, thanks for taking the time to review and for your lovely words about Anya. We're so glad she made your experience with us a positive one and we'll be sure to let her know of your comment. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 5/5
TrustpilotRed is amazing
Red has been amazing and has lifted my spirits in very difficult circumstances.
Rowan · 4 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Rowen, I'm glad that Red was able to help during the difficult circumstances. Many thanks Koelby
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe claim process for sickness…
The claim process for sickness protection is easy and straightforward. When I have spoken to the claims customer service team very helpful
Trudie · 1 October 2024
Agent replied · 26 October 2024
Dear Trudie. Thank you for taking the time to leave such great feedback. I will be sure to let the team know. If you need anything else, please do not hesitate to contact the claims department for support. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service.
Excellent service.I reported our loss on Friday, sent through the required paperwork on Monday, got a call to confirm everything on Tuesday and the money is in my bank today. I would highly recommend Covea. Sharon, who dealt with my claim, was so helpful, friendly and polite.
KB · 22 March 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hello, thank you for your review. We are happy to hear Sharon has provided such excellent service. We will make sure to feed this back to the team. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 5/5
TrustpilotOutanding service
Outanding service. Caitlyn was friendly, professional, and very efficient. Couldn't ask for more.
Ka314159 · 13 May 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi, I'm glad that Caitlyn provided great service, thanks you for taking the time to leave feedback. Thanks Koelby
★★★★★ 5/5
TrustpilotJordan was polite friendly efficient…
Jordan was polite friendly efficient supportive and explained my options clearly
Helen · 24 September 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Helen, it is lovely to hear that you received such great service from Jordan. Many thanks, Diane
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery friendly and helpful
Very friendly and helpful. All was explained very clearly. Thank you
Elizabeth · 21 September 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Elizabeth. Thank you for taking the time to write us a review. I'm pleased that you are happy with our service. Many thanks, Diane
★★★★★ 2/5
TrustpilotInitial claim refused
Initial claim was refused because of policy wording around speed limits on e-bikes. Was resolved after I involved ombudsman (procedure was quick after this).
Sj · 24 August 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good Morning Sj, I'm sorry to hear about the confusion of the tricky policy wording. I will pass this feedback on, and our Customer Relations Team will will provide you with their outcome of your complaint within 8 weeks of receipt of receiving this. Kind Regards, Charlotte.
★★★★★ 5/5
TrustpilotChloe was very helpful and friendly and…
Chloe was very helpful and friendly and walked me through everything with lots of patience.
Sam · 5 November 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sam, thanks for taking the time to write this review. We're really pleased to hear you had a good experience with us! Take care, Chennelle
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.