Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 4/5
TrustpilotLower cost provider.
Lower cost. Served the purpose. Paid out on a claim quickly without any complaints or fuss. Lloyds were underwriters so it was a little confusing at times on who to speak with for what reason.
Shirley · 11 December 2020
Agent replied · 16 June 2024
Hello Shirley, thank you for taking the time to leave us a review about the experience you had with us. Many thanks, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotElise Galvin was brilliant today.
Elise Galvin was brilliant in every aspect of my dealings with her today.Her knowledge,attitude,and professionalism,were outstanding.Please send her my thanks for making something stressful so easy.Peter & Linda Brumwell
Linda · 2 February 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Linda and Peter, thank you for taking the time to leave your feedback. I am glad to hear that Elise was able to assist you. Kind regards Will
★★★★★ 5/5
TrustpilotEmma was efficient
Emma was efficient, helpful and informed me of exact detail re claim, thank you.
Shona · 16 August 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Shona, thank you for your review. We are glad to hear Emma was so helpful during your claim. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service
I called following a car accident.. It could not have been easier. I spoke to a lady called Red-Antonia, following checks, she explained what was going to happen with regards to getting my car fixed. 10 minutes after hanging up the garage called me.I was dreading this call, past experience of insurance companies have not been great.. They seem to try and do everything to get out of settling.I was blown away with the service and hope to continue with this company at my renewal
Julie · 29 July 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, thank you so much for your kind words about the service you received, and for taking the time to leave a review for us! I'm so glad to hear you were happy with the service provided to you. Many thanks, Diane
★★★★★ 1/5
TrustpilotNegative Stars More Appropriate.. Avoid at all cost
I wish I could make it negative stars.... Supposed to be Customer Service Excellence and Investors in People yet they lie and lie and lie.... Dropped my varifocal glasses while on motorbike and they were crushed by a car.... My fault.... Phoned Cobez and gave the details.... A few days later got phonecall to say money will be paid in that day and asked for bank account details.... When questioned where it was 2 days later.... "oh, we have had to go back to your insurance company on a query".... Why tell me you are paying it then... No answer.... Insurance company as annoyed as me.... They give answer to Covea but still they drag their feet and still waiting payment while suffering migraines without glassrs
Richard · 27 July 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Richard, I'm sorry to hear that your experience with us hasn't been the best. I have passed your comments to the relevant area to review and contact you. Regards Koelby
★★★★★ 4/5
TrustpilotIt took 18 months but finally it is sorted!
We had a long struggle trying to sort this invoice payment out, which was finally completed a short time ago! Thank you Covea Insurance for looking into my complaint, you certainly went over and above in quick time to resolve this matter, since my initial enquiry to you. I understand the last year of this pandemic may have impacted the natural progression of work and maybe even some staff may be in need of training and development. I know it has affected our business severely. So thank you for your hard work and dedication! Truly appreciated.
Culwell · 26 July 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi, I'm sorry to hear about your experience with us. If you would like me to review this further please E-mail your claim number, address and vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk and we will review your concerns accordingly. Thanks Koelby
★★★★★ 5/5
GoogleElle was amazing, everything was done and completed so fast, very informative and prompt. Seamless experience.
Joshua · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Joshua, I'm pleased to hear that you are happy with the service provided by Elle. Thank you for taking the time to leave this review. Kind regards, Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotEllie has been simply wonderful
Ellie has been simply wonderful, resolving an issue with our vehicle hire company which has been going on for sometime.Ellie resolved issue within hours of her getting her hands on our case.Absolutely amazing!
Miss · 4 May 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Claire, Great to hear Ellie was able to resolve the issues you were having so quickly. Thank you for taking the time to highlight this. Many Thanks, Declan.
★★★★★ 5/5
TrustpilotIt was the 1st time I have made a claim…4 Jan
It was the 1st time I have made a claim & at 75 was worried but Covea Insurance sorted every thing out for me very quickly . I would recommend them to everyone & be using them again when I get my new car. Every one was so helpful & I haven't lost my no claims.
June · 4 January 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon June. Thank you for taking the time to write a review. I'm glad to hear how happy you are with the service provided. Kind regards, Victoria.
★★★★★ 1/5
GoogleMy car has been in the garage for exactly a week. I have called everyday usually more than once, and constantly on hold for 45-60 minutes before getting cut off. I wrote to customer services and got an automated response saying they would get back in one business day which has now passed. Trying again tomorrow as i have just been cut off again as office hours are now finished, will let you know.NegativeResponsiveness
David · 17 June 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi David, I'm sorry that you had these issues trying to reach us, this has been fed back. I understand the Claims Team called you to discuss the queries you had and the next steps were explained. I apologise again for the difficulty you had contacting us, and I have asked the team to keep you updated going forwards. Many thanks, Melissa
★★★★★ 1/5
Trustpilot"NO STARS" SAGA/COVEA COMPLAINT
CLAIM NUMBER (H020105458) SAGA/COVEA DATE OF REVIEW 18/08/2020I HAD HOME INSURANCE WITH THIS COMPANY. “NOT ANY MORE”!I MADE A CLAIM FEBRUARY 2020, AFTER STORM DENNIS’S FLOOD ETC.WHEN MY RETAINING WALL FAILED/COLLAPSED. 1. HOWEVER IT APPEARS WHEN MAKING A CLAIM; “SHOULD COVEA LOS ADJUSTER ATTEND A CLAIM IT WOULD BE REGISTERED AGAINST THE PROPERTY, REGARDLESS OF THE OUTCOME?2. "NEEDLESS TO SAY" I COMMISSIONED A BUILDING COMPANY EXPERT TO REPORT AND QUOTE (AT MY OWN EXPENSE).3. THE QUOTE ADVISED THE WALL COLLAPSE WAS DUE TO STORM DAMAGE CAUSED BY STORM DENNIS, 4. THIS WAS REJECTED BY THE INSURER WHO ADVISED THE WALL WAS NOT INSURED BECAUSE IT WAS NOT CAUSED BY HYDRO STATIC PRESSURE!5. SAGA THEN ACCEPTED IT WAS CAUSED BY HYDRO STATIC PRESSURE BUT NOT COVERED.6. I QUESTIONED THIS REJECTION AND COMMISSIONED A QUANTITY/CHARTERED SURVEYOR,WHO ADVISED THE COLLAPSE WAS CAUSED BY HYDRO STATIC PRESSURE AND COVERED7. SAGA THEN ADVISED THE WALL HAD NO WEEP HOLES AND REJECTED THE CLAIM AGAIN8. I ADVISED THEM IT HAD WEEP HOLES AND SENT PICS SHOWING THE WEEP HOLES.9. SAGE REJECTED MY PICS SAYING MY 106 YEAR OLD HOUSE WAS NOT UP TO BUILDING REGULATIONS.10. I THEN PRODUCED OMBUDSMAN EVIDENCE “THIS COULD NOT BE A REASON TO REJECT THE CLAIM AS THE PROPERTY BUILT 1914 WAS BUILT TO REG'S” AT THE TIME.11. SAGA/COVEA REJECTED THE CLAIM AGAIN CLAIMING THIS DAMAGE WAS NOW DEEMED DUE TO DETERIORATION.WHAT A COINCIDENCE THE HOUSE STOOD FOR OVER 100 YEARS THEN AS IF BY MAGIC THE WORST STORM EVER RECORDED DID NOT DAMAGE IT (COVEA STATING THERE WAS NO STORM); YET A RETAINING WALL SUDDENLY DETERIORATED TO ITS COLLAPSE! I BELIEVE SAGA/COVEA SHOULD BE IN THE BUSINESS OF WRITING FAIRY STORIES.I WILL BE TAKING THIS COMPLAINT FORWARD AS SAGA/COVEA HAVE NOT REPLIED TO MY ONGOING COMPLAINT SINCE THE BEGINNING OF MAY 2020I NOTE THE MESSAGE FROM COVEA WHO 20/08/20 VOLUNTEER TO PASS THE COMPLAINT ON.I HAVE ALREADY WRITTEN TO SAGA. C.E.O. (RESULTING IN MORE AGGRAVATION) PASSING ON THE CLAIM. RESULT “CLAIM DISMISSAL ETC”!!THEN NO REPLY FOR MONTHS “TO DATE”9 Months later and still not heard anything from Covea/saga.-------------------------------------------------------------IT APPEARS IF THIS COMPANY'S PROCRASTINATIONS, REFUSING YOUR CLAIM DRAGGING OUT YOUR COMPLAINT FOR OVER SIX MONTHS IT CAN THEN DODGE OMBUDSMAN INTERVENTION; FOOLING YOU WITH PROMISES OF FURTHER INVESTIGATION AND OR; INCORRECTLY MISINTERPRETING PHOTOGRAPS OF COLAPSED WALL ETC, NOT HAVING CROSSBONDING. WHEN ALSO APPLYING LATEST BUILDING REGULATION WEEP HOLE REQUIRMENT (IN MY CASE "PROPERTY BUILT CIRCA 1914) I SUGGEST WHEN YOU CONSIDER USING COVEA/SAGA HOME INSURANCE IF YOUR HOME IS NOT NEWLY BUILT OR UP TO CURRENT BUILDING REGULATIONS (THINK AGAIN!!!!!!!).
A customer · 7 July 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hello, thank you for your feedback - I'm sorry to hear you're unhappy with the service you received from us. Please be assured I've passed your review to the relevant team and they are looking into this for you. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotIt's been an experience I dont want again ant…
It's been an experience I dont want again ,confusion frustrating company to deal with several departments not knowing who's dealing with your claim. Your policy is with unisure and your claims with another completely different company there isn't a like for like policy ,offering £1000 when the replacement cost for a new one is £1350 all together a poor run outfit I will revise this revue if someone from the company in question phones me with regards my issues and hopefully come to resolve ,especially if you pride yourselves on customer care and satisfaction ????
Neil · 5 July 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi there, I'm sorry to hear you are unsatisfied with our service. So we can provide more information, and for your privacy, please could you send us an e-mail on Customer.Relations@CovéaInsurance.co.uk or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406. Many thanks, Emily
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolute joke of a company, spent the last 7 days to get through on the phone with endless wait times of over an hour, have even tried to email with no success. Do these people actually work!.
Will make sure my next car insurance is not underwritten by these incompetent people.
Stuart · 16 April 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good morning, Stuart. I am sorry to hear that you are experiencing issues when trying to contact us. Please email your policy or claim reference, and address to customer.relations@coveainsurance.co.uk and we will look into this for you. Kindest regards, Diane.
★★★★★ 5/5
GoogleI would recommend Covea Insurance. Professional, helpful and friendly team. The process was quick and easy. I am delighted to be one of their happy customers.
Janina · 16 March 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotTreated and made to feel like criminals
We’ve been with them for 5yrs and submitted a claim for the first time following a house burglary. The customer service was nonexistent, spent 3 months formulating a case to not pay us out, treating us like criminals. The entire process of working with Covea has been horrific, which is not what we wanted on the back of a horrendous ordeal.
Lisa · 25 March 2025
★★★★★ 1/5
Google#further to covea's response below I have contacted many different departments to try and speed this up!! To confirm my car is still in the repair centre as covea have agreed to repair the disputed damage however decided not to tell the repair centre and leaving it to me to update them#
My accident happened in december 2019 the other party declared it was their fault yet my car is only now being repaired (August 2020).
Absolute joke, they reply to emails every two weeks or so and your datbon hold for ages before you can speak to someone, who always cannot help and asks you to email the claims team.
To top it of they are only repairing some of the damage and not all as originally agreed.
Should have looked at the reviews before using this company
Jake · 17 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Jake, I'm sorry to hear about your accident and that you're unhappy with how your claim has been handled so far. Please can you send your details, including policy/claim reference, vehicle registration plate number and contact information, to social@coveainsurance.co.uk so I can speak to the relevant team for you. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 1/5
TrustpilotI have also started a formal complaint…
I have also started a formal complaint with Covea but do not anticipate a positive experience as they have not even contacted me to ask any questions. I will not be renewing with this company, they seem only interested in your payments and nothing else.
Richard · 30 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Good morning Mr Unwin. Thank you for leaving a review. If you have registered a formal complaint, the statutory process is that the team you are complaining to initially have up to 5 working days to attempt to resolve it with you. If they are not able to do so, the complaint passes to our Customer Relations Team who have a maximum of 56 days to fully investigate it and issue a response. If you have not heard back about a complaint, please email us at customer.relations-rdg@coveainsurance.co.uk or call 01422 286306 so we can make sure it has been logged. Please include your full name and claim or policy reference or post code so we can locate the correct file. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 5/5
TrustpilotPatricia Jefferson phoned me this…
Patricia Jefferson phoned me this morning (Sat 26Jan) she explained the situation to me clearly regarding my accident. The lady was so polite and helpful I cannot thank her enough for putting my mind at rest. Thank you Patricia.
John · 26 January 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi John, thank you very much for taking the time to leave your review, we're so glad Patricia was able to make the situation easier for you. I have passed your feedback on to Patricia and her manager. Thanks, Stephanie.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy parked vehicle along with several…
My parked vehicle along with several other vehicles damaged or written off early Nov 2022 by an uninsured driver. Took 5 months for Covea to pay out and the vehicle is still in storage. Covea are refusing to pay the storage fees for a vehicle which was not safe to leave on the road outside our house. Will avoid Covea insurance from now on.
Dennis · 23 May 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Dennis, I'm sorry to hear you are unhappy with how your claim has been handled. In order for us to look into this further, please could you send us your claim reference number and vehicle registration, to customer.relations@coveainsurance.co.uk. Many thanks, Melissa
★★★★★ 5/5
TrustpilotSeeking quotes to change my policy to a…
Seeking quotes to change my policy to a new car. Dave was of good assistance and was more than happy to help run a few quotes of several cars for my self. Very good service definitely recommend
Georgia · 22 December 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Georgia, thank you for taking the time to leave us a review. I'm glad Dan was able to help assist you with your enquiries. Best Wishes, Giorgia
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent insurers
When I first made a claim following a crash, the staff I spoke to were very kind and supportive. They dealt with my claim quickly and the payment for my vehicle which was written off was, I felt, very generous and in my bank account in just over a week. Couldn't have asked for more.
Sarah · 9 January 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good Evening Sarah. Thank you for taking the time to write a review about your claims experience. I'm glad to hear how happy you are with the service that has been provided. Kind Regards, Charlotte.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExtremely quick service
Extremely quick service. Riz is very professional at his job with a superb phone manor. Couldn’t be more impressed. Well done.
Kevin · 7 December 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Kevin, I am very glad that Riz has been able to assist you so impressively during your journey with us. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDo not take out insurance with Covea
I crashed my car in January 2020 and it took me 4 months to get a payout after a lot of fighting and back and forth and endless phone calls/emails. Looking into things my car has started to show more signs of damage that their engineers never covered and based on the images sent to me they had never even assessed a whole part of the vehicle and are now fighting me to not pay the correct amount when it is causing me more issues over a year later. They are demanding an invoice from my garage as the payout was supposed to cover all costs based on their engineers report but when this hasn’t been done correctly how am I or my garage to blame here?Honestly they’re a shocking company and I spoke to a solicitor who advised they’re very well known for it so unfortunately I’d suggest steering clear at all costs.
Belinda · 11 May 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Belinda, I'm sorry to hear about your experience with us. If you would like me to review this further please E-mail your claim number, address and vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk and we will review your concerns accordingly. Thanks Koelby
★★★★★ 5/5
GoogleLucy was very understanding whilst dealing with my claim and all dealt with very quickly
Steven · 17 June 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Steven, Glad to hear how well Lucy handled your claim and also thank you for taking the time to leave a review. Tracey
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.