Trusted Agent profile · Halifax

Covea Insurance services Limited Halifax reviews

3.7

★★★★★ Good

2,602 reviews across 2 platforms

Dean Clough Mills, Dean Clough Industrial Park, Halifax, HX3 5AX

Covea Insurance services Limited's office in Halifax, at Dean Clough Mills, is rated 3.7 out of 5 across 2,602 reviews on two platforms, including 627 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

627

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,975

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews

Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Covea Motor Insurance claim

I was involved in a multiple vehicle accident in April 2021. All parties agreed that I was not at fault. My insurance provider (M&S) passed my case onto the underwriter Covea. My car was written off and, after negotiations, Covea paid a sum minus a £350 excess. I was told this would be reimbursed by the at fault person insurance, but after 9 months this has still not happened. I am currently listed on the Insurance database as a possible "at fault" driver in the accident so I have lost my non-claims bonus and have to pay over double what I paid previously in premiums. I have lost count of the e-mails & telephone conversations I've had with Covea, all without success. They promise "swift" action every time and then when I hear nothing after two months I have to chase again. They have acknowledged that their service has been very poor and made a number of low value payments as compensation. None of these come anywhere near the costs I have incurred. A very poor company that is only interested in getting your money.

Mr · 20 January 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi, I'm sorry to hear that you are unhappy with our service. So we can review this further for you, please could you send your full name and vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk? Many thanks, Melissa

5/5

Trustpilot

Car insurance claim

Laura was extremely helpful and guide me through the procedure calmly and logically. She clearly pointed out all possible options and explained the consequences of them all. She was polite, helpful and informative throughout the phone call.

Nargis · 12 February 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hello Nargis, thank you for taking the time to leave us a review. I'm really happy to hear that you found your experience with Laura a helpful one and that she was able to help you throughout your claim. Kind Regards, Giorgia

5/5

Google

Lucy was amazing, totally reassuring me and helping me through the whole process. I was so impressed with her knowledge and empathy to my situation. Five stars from me.

Clare · 17 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Clare, Lovely to hear how well Lucy dealt with the call and helped to put your mind at ease. Kind Regards Tracey

5/5

Trustpilot

Sharon was super helpful …

Sharon was super helpful from the offset. My claim was dealt with quickly & was a completely painless process! Thank you Sharon.

Claire · 11 March 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hello Claire, thank you for your kind words. We are happy Sharon was able to assist your claim in such a helpful and timely manner. Many thanks, Kieran.

4/5

Google

Mitchell was knowledgeable and very helpful

Richard · 16 April 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Richard, thanks for your review. We will make sure to inform the team of Mitchell's helpful service. Many thanks, Kieran.

1/5

Trustpilot

would give no stars if i could customer…

would give no stars if i could customer service realy bad was told could claim some money back on insurance as not used the car in a year was told to get my broker to give them a call which i did for them to be told they do not do it well the nman on the phone said they did so i phoned again to see what they had to say second time and they were not interested in what i had to say so give this insurance company a miss if you want any help please do not tell people you do it then say you do not you are not worth bothering with realy bad service will go to someone else you should all stay clear of them if you want help

Margaret · 10 January 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Margaret, I am sorry to hear that you are dissatisfied with our service. So we can look into this further for you, please could you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with your vehicle registration, first line of address and post code. Kind regards Will

5/5

Trustpilot

Polite, helpful, thorough and very fast. Highly recommended

One of Coveas insured drivers hit my car. They accepted full liability. Cover were on the phone to me within 2 hours and were polite helpful thorough and very fast. Hire car and repair sorted in no time. Brilliant

Mark · 26 June 2020

Agent replied · 16 June 2024

Hi Mark, thanks for taking the time to leave us a review - I'm really glad to hear our team were able to help you sort out your hire car and repair quickly. Best Wishes, Giorgia

1/5

Trustpilot

My partner passed away in April

My partner passed away in April. He had a very small insurance policy. I sent the Death Certificate to Covea in April and it still hasn't been returned to me despite numerous phone calls. Claim hasn't been processed either.YOU ARE DEALING WITH SOMEONE'S DEATH HERE!! I am honestly beginning to wonder if this company are in actual fact a scam, especially after reading some of the reviews.

Gillyd · 3 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi, I'm very sorry to hear this, we will certainly look into this further for you. Please could you send us the policy number, the type of insurance held and where the death certificate was sent to customer.relations@coveainsurance.co.uk. Many thanks, Melissa

1/5

Trustpilot

Awful, unhelpful and uncaring

Edit: Received a call to settle after posting on here. I'm happy now but it's a shame that only by posting a complaint on Trustpilot do so may companies seem to up their game and respond.Awful! I'm the claimant not the policy holder and I have an email unresponded to from November! Customer Relations won't do anything about my complaint since I'm not the policy holder and the agent has done nothing on my case except make excuses about not having an opportunity to look - she won't even look whilst I'm on the phone and they have accepted liability so just need to "ok" the amount. A manager was supposed to call me to discuss my dissatisfaction - no call received! Absolutely disgraceful lack of service and care.

Maria · 21 December 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Maria, I'm really sorry to hear this. Please could you email your details including your vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk. We will then chase up a response to your email and manager call back. Many thanks, Melissa

5/5

Trustpilot

Bethany was very clear and helpful when…

Bethany was very clear and helpful when guiding me through my recent claim. If she is representative of all the staff at Covea then I highly recommend them and will be doing so again myself.

Andrew · 8 June 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Andrew, I'm glad that Bethany provided a great service. Thanks for providing feedback, Koelby

5/5

Trustpilot

Patricia was really helpful and…

Patricia was really helpful and friendly she told me all I needed to know.

Alison · 10 October 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good morning. Thank you for leaving your review. We are glad to hear your have found our service so helpful. Many thanks, Diane.

1/5

Trustpilot

I would not recommend this insurance…

I would not recommend this insurance company, the worst experience ever. My car had catalytic converter stolen a month ago o reported it and received a text from Covea stating the part had been ordered and my courtesy car would be delivered to my home address. One month on I have not received courtesy car and no part was ever offered as my car has been written off. It’s been 1 month and I have not been paid out or had a courtesy car. Covea only give you a courtesy car if they are repairing your car and you only get this car once they have collected your car which they won’t collect your car until part is in garage. I paid for courtesy car and have never receive one. Covea won’t value your car until they have taken it away to salvage so plz take loads of photos of your car as they will under value your car by half. I would totally avoid this company. I have been offered £50 comp for there lies which is an insult as I still have no payout or no courtesy car 1 month after the incident; worst company I have ever dealt with

Miss · 8 December 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Zoe, I'm sorry to hear you are unsatisfied with our service. So we can look into this for you, and for your privacy, please could you email your claim number and vehicle registration to customer.relations@coveainsurance.co.uk Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286406 where we will be happy to look into this for you. Thanks Tracey

5/5

Trustpilot

Just called to get an update on my…

Just called to get an update on my repair. Antonia was very polite and helpful and contacted the garage on my behalf for an update. She clearly explained the next steps. Thank you Antonia.

Ryan · 3 August 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Ryan, we're glad to hear you were happy with the service Antonia provided you. Thank you for taking the time out to highlight your experience! Many Thanks, Melissa

5/5

Trustpilot

Very helpful lady called Lauren !

The claims processor at Covea Insurance Lauren was extremely helpful, patient and professional in dealing with my claim for my Alfa Romeo.

Johnny · 16 February 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi John, many thanks for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you had a good experience with us. We'll be sure to pass on your comments to the team. Kind Regards, Shaun.

5/5

Trustpilot

Made claiming easy,explaining…

Made claiming easy,explaining everything in simple understandable terms. Claim was settled quick.

Customer · 23 November 2023

Agent replied · 16 June 2024

Good morning. Thank you for taking the time to write a review. I am pleased to hear that you are happy with the service you have received. Kindest regards, Diane.

4/5

Google

I contacted the claims line regarding an incident my wife was involved in and was guided through the claim procedure by a very helpful lady called Red. She took control of everything that needs to be done and explained what will happen. I have only given 4 stars at the moment but if everything happens as she told me it will be a definite 5 stars.

John · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi John, I am pleased to hear that Red was able to assist you with processing your claim for your wife. Thanks Will

1/5

Trustpilot

Avoid this company!

Dreadful, unethical company. Needed to be constantly chased up to reply to a claim and then when they did inventing spurious reasons not to pay out. Will be pursuing with the Financial Conduct Authority. Don’t be fooled by the low premiums. This company should be avoided.Edit:- Shaun your message feigning concern fools no one. You already had my email complaint when you posted asking me to email customer services.

Mark · 17 March 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Mark, we're sorry that you felt your experience with us did not meet your expectations. For your privacy and to address this situation, please email us on Customer.Relations@coveainsurance.co.uk with your concerns. Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286 406. Many thanks, Shaun.

5/5

Trustpilot

Most efficient handler I have dealt…

Most efficient handler I have dealt with up to now, cheerful, informative and a pleasure to deal with

Mr · 3 June 2026

5/5

Trustpilot

Patricia was very helpful and proactive…

Patricia was very helpful and proactive in contacting me on the evening of the accident. She answered all my questions and guided me through the process

Peter · 14 September 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Peter, Really pleased to hear how impressed you are with Patricia.Thank you for taking the time to leave your feedback. Very much appreciated. Tracey

1/5

Trustpilot

I had my car written off by a driver…

I had my car written off by a driver whose insurer was Covea. She was driving on my side of the road on a bend, too fast and hit my vehicle. Police, ambulance and fire services were called to the scene as she flipped her car onto its roof. Police are now pursuing the driver to attend a drivers awareness course clearly meaning that they found that she was at fault. The photos of the scene help to confirm this.My insurer has been trying to make contact with Covea who seem to be ignoring their emails and phone calls. Covea, please do the right thing and respond. This is a highly stressful situation and entirely caused by the driver you insure.

Lindsey · 20 November 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Lindsey, I am sorry to hear that you have been involved in an incident with one of our customers. So we can try and assist you with the matter, please can you email the details you have for our customer to Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and we will review this further and direct it to the relevant department. Thank you Will

5/5

Trustpilot

I am not insured with Covea but after a…

I am not insured with Covea but after a minor vehicle accident involving a Covea client impacting my vehicle they contacted me on the same day, accepted liability and immediately made arrangements for repairs to be carried out and a courtesy car made available. This was really important at the time and took the load off me after a stressful experience. I really appreciated their approach and commitment to sorting it out

Julian · 28 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Julian, it's great to hear you're happy with the service you've received! Thank you for taking the time to let us know - we'll be sure to pass this onto the team. Many Thanks, Shaun.

1/5

Trustpilot

Steer clear

One of the worst experiences ever. I’ve only just found if that my non fault claim has been denied. No email communication or confirmation of this. 8weeks to fix a wing mirror. I could have fixed it by a garage for half the price yet I’m expected to pay my £600 excess. Just found out today the vehicle is coming back tomorrow.!!!! The driver admits full liability but they still won’t pay.

Phil · 28 November 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Phil, I'm sorry you feel dissatisfied with the service you received on this occasion. So we can get more information, and for your privacy, please email us at customer.relations@coveainsurance.co.uk with your concerns. Or alternatively call our Customer Relations Team on 01422 286 406. Many thanks, Shaun.

1/5

Trustpilot

My insurance Broker submitted a query…

My insurance Broker submitted a query to them prior to providing an insurance quote to assure that the electric radiator in a rented flat of mine would be acceptable. They did not reply and left us hanging for 3 days. In the end we went to a different Insurance company who confirmed acceptability within a few minutes. Covea lost my business and my £523 premium through their poor service and not providing my broker with an answer.

Kevin · 28 April 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Kevin, I am sorry to hear that you did not receive a reply to your quote. Please can you email your first line of address, post code and quote reference number to Home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk so we can review this further. Kind regards Will

5/5

Trustpilot

Matthew has been very helpful…

Matthew has been very helpful throughout this process

Gareth · 14 February 2024

Agent replied · 16 June 2024

Good morning Gareth. Thank you for taking the time to write us a review. I'm happy to hear how pleased you are with the service provided by Matthew. Kind regards, Charlotte.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Covea Insurance services Limited's Google reviewsLeave Covea Insurance services Limited a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Covea Insurance services Limited hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Halifax.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent