Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotPROMPT AND EFFICIENT EQUALS RESULTS AND SATISFACTION
The prompt and efficient manner the CLAIM was delt with and the payment received many thanks and congratulations
William · 18 February 2026
Agent replied · 25 February 2026
Hi William, thanks for taking the time to leave us feedback. I'm glad to hear your claim was dealt with efficiently. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent fast and efficient service
Joe S was very polite, professional and empathetic to our situation. I was dealing with things for my 84 year old father in law and he understood and was extremely patient when dealing with both of us. Excellent, fast, efficient and professional service throughout. Thanks Joe and I will recommend Covea to everyone.
Andrew · 19 June 2021
Agent replied · 16 June 2024
Hi Andrew, it's great to hear you have had such a smooth experience throughout the processing of the claim. Thank you for taking the time out to highlight your experience, I will make sure Joe sees this. Many Thanks, Emily
★★★★★ 5/5
TrustpilotFollowing an RTC I had yesterday where…
Following an RTC I had yesterday where by a van had driven into the back of me, Covea contacted me to say that the 3rd party has accepted full liability. Riz was very helpful and reassuring and has sorted me out a hire car in the mean time
Abi · 5 April 2022
Agent replied · 16 June 2024
Hi Abi, thank you for taking the time to leave your feedback. I am happy to hear that Riz was able to assist you with progressing your claim. Kind regards Will
★★★★★ 5/5
TrustpilotCustomer service
Lucy was extremely helpful. She was very patient and explained things clearly. She made sure I understood the processes and what was going to happen next Excellent customer service
John · 19 December 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good Afternoon John, thank you for taking the time to write a review. I'm so glad to hear how happy you are with the service provided by Lucy. Kind regards, Charlotte.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWorst company ever
The staff at this company spoke to me in such a terrible way, thought they had put me on hold but hadn't and spoke about me and my claim to a colleague, accusing me of lying, then saying I had changed my story, I asked for the recordings of the calls, to which they refused, all calls are recorded so I want proof of their accusations, they apparently can't provide this and will not pay out, 1500 of damage to now pay for myself, rude staff, unprofessional and gossiping while on calls, laughing making fun in the background and unable to provide these recorded calls, bad bad company (edit) I have emailed and complained several times but my emails are opened and ignored, i shall send again and mark for your attention
Tracy · 6 October 2023
Agent replied · 16 June 2024
Dear Tracy, we are sorry to hear you are unhappy with the way your claim has been dealt with. To look into this further for you can you please provide your claim reference number and details to customer.relations@coveainsurance.co.uk? Many thanks, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotMortgage protection
I got signed off from my full time job in the middle of May. I was very anxious and stressed as my disability had got out of control and I was struggling with day today life. With a medication review underway I was now signed off on long term sick. I called Covea and spoke to a lovely lady I believe her name was Kate. I was quire tearful but she was amazing and very understanding and put me at ease. My claim was accepted and was dealt with very quickly. My husband was able to act for me and was able to send all documents online. Once received payments were quick and also communication would be updated via text, meaning I was always updated. This has been a first class service i spoke to an advisor today to update on my situation his name was Justin again absolutely fantastic service. I even received a text to say my claim had been dealt with which surprised me given the time of day. I certainly recommend Covea insurance to anyone especially for peace of mind.
Carolyn · 5 October 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, Carolyn. I'm really pleased to hear that you are happy with our service. Thank you for taking the time to leave a review. Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI was hit by a driver who was insured…
I was hit by a driver who was insured by Covea. They contacted me and have accepted liability straight away. So far they have been very efficient and got things lined up to get my car sorted out. Riz was very efficient and great to talk to on the phone and I trust he will get the job done.
Sian · 24 June 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi Sian, thank you for the review - sorry to hear about your car accident but I'm happy to hear Riz has been as efficient as possible in helping you get back to where you need to be. Kind Regards, Giorgia.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAbsolutely appalling service
RCIB - S.H.I.T.EAbsolutely appalling service, DO NOT USE Covea! BLACKLISTEDCharged me a £179.00 for admin change, done through RCIB, They assumed my details were wrong when in fact they didn't have a clue either way, will be going through financial Ombudsman, and getting a solicitor, absolutely shocking service. Will never use again and make sure everyone I know knows about them.
Steven · 11 October 2024
Agent replied · 26 October 2024
Good morning Steven. Thank you for leaving feedback. If you wish to raise a complaint, please contact the original team you spoke with or alternatively contact us in the Customer Relations Team either by emailing customer.relations@coveainsurance.co.uk or by calling 01422 286406. Please be sure to provide the details of the claim or policy reference and the type of product it relates to so we can find your details. Best wishes, Alexandra.
★★★★★ 5/5
TrustpilotProfessional & friendly staff
Very good friendly staff. They reassured me at a time when I was in great distress after my car caught fire!! I was in shock & disbelief for a week, they talked me through the recovery & inspection process very clearly. I'm not very technically minded but they reassured me throughout the process of sending my documents to them. Very professional service, they reassured me every step of the way & I felt they were working for me & I didn't need to worry.
Penny · 28 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, Penny. I'm really pleased to hear that you are happy with our service. Thank you for taking the time to leave a review. Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotCovea versus Aviva. Covea all day long!
I changed the insurance on my van from Aviva because they were becoming very expensive. I went to another company called Autonet whe were underwritten by Covea. I was with them less than one month and had just paid one months instalment. Then I totally wrote off my van on 11th August 2023. Within about 10 days I was driving my next van paid for by the money I received from Covea. Nearly £17000 paid out without an arguement and without any hassle. An amazing caring company. Thank you Covea.
Leslie · 28 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, Leslie. Thank you for taking the time to leave a review. I'm really pleased to hear that you are happy with our service. Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotWhat a wonderful service from Covea
I contacted my home insurers Budget when my hire car on holiday was broken into and items stolen and my travel insurers were nowhere to be contacted (see other review on AXA) I was immediately put in contact with Josh at covea and what a wonderful service I've received. My claim was verified and after sending all relevant documents to them, I got a settlement within a week. All the people I've received correspondence from have been courteous and helpful and I cannot believe how quickly they have helped. They advise they will now try to recoup from travel insurance directly, good luck to them :)They have made a stressful incident less stressful and although I lost a sentimental bag which is irreplaceable, they made it an easy process and I'm thankful to them all.
Kelly · 26 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi Kelly, I'm really pleased to hear that you are happy with our service. Thank you for taking the time to leave a review. Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHarrison was extremely professional in…
Harrison was extremely professional in his manner explaining to me every stage of the procedures necessary to report the claim
Lorraine · 23 August 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotMay God Bless You
I am very thankful to L. M. Claims Specialist, he was very kind and helpful. If he did not call me first thing in the morning I would have been completely f*cked by another parties. He took care of arranging for my car to get repaired, and to provide me with a courtesy car. I pray that his good deed will not go wasted and wish him all the best in his career and in his life.
Customer · 30 November 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon. Thank you for taking the time to provide a review. We are pleased to hear that you are happy with the service you have received. Kindest regards, Diane.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCompletely HORRENDOUS EXPERIENCE
This is the MOST HORRENDOUS EXPERIENCE which continues...It's been 9 MONTHS and still we are receiving emails from Sedgwick International UK stating:"I have heard from our technical team that they had a slight issue with our system and will get back to us early next week"This is not the first time we have received "system error" excuses from this company and after almost 1 YEAR, we are at our wits end with this experience. We are continuously chasing responses from Sedgwicks who clearly are showing a complete unprofessional service. - People from their team don't show up to booked and confirmed appointments.- They do not call when they say they will do.- They don't respond to emails.- They use the "System Error" Excuse on multiple occasions. Our bathroom & living room are still in a terrible condition and we are no closer to where we need to be with regard to the satisfactory offer as we explain on many occasions is unsatisfactory being lower than the materials cost. We would like to know the reason behind the system error excuses and we would like this resolved as a matter of urgency, with winter approaching.Complaint escalation will commence further.
Customer · 15 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good afternoon, we are sorry to hear you are unhappy with our suppliers. Please could you email Home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk so we can look into the matter for you. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWill never use them again
Got hit by a car in May ( driver’s fault, not mine ) and have been off sick since. I have sent them my sick notes, the police crime reference number, and given permission to access my medical records. I pay this extra insurance on top of my car HP payments so that if I’m off sick my HP payments will be covered. They still want more proof and have written to my employer asking them to confirm. My company have told me they won’t give out details due to GDPR. I’m not sure how much more proof they want. I’m not even talking thousands it’s just a few hundred but this money will make a difference to me while I’m off sick ! It’s now four months later and still not received a penny!
Chris · 14 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hi, I am very sorry to hear this, we will look into this for you. Please could you send your policy number and postcode to customer.relations@coveainsurance.co.uk. Kind regards, Diane.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTHE WORST company I’ve EVER dealt with…
THE WORST company I’ve EVER dealt with for car insurance AVOID AVOID AVOID5 days for courtesy car 5 days until car collected for damage assessment Wrote car off without informing meLease company collect car Have to chase everyday for settlement figure or any kind of information Absolute bunch of clowns10 days and no monies or car Why did I bother paying for insurance I did no go direct was through Lloyds so beware before choosing them** update 14/9/23 **Now I’m arguing over payouts as it’s a technical issue due to me calling and enquiring about windscreen cover which classes as a claim apparently Disgusting
Francis · 14 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hello Francis, we are sorry to hear of delays during your claim. Please could you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with your claim details so we can look into it for you. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisgraceful treatment, appalling customer service
I think this company is appalling. My sister and I inherited my mother’s house after she died in February 2022. In December 22 the house was empty and up for sale. During the very cold weather there was a catastrophic burst pipe in the loft, causing a lot of damage. No assessor even visited until March by which time huge damage had been done due to the damp as the boiler was destroyed, no heating. Consequently we lost tens of thousands of pounds when we sold. Disgraceful treatment from start to finish.
Mrs · 13 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Good morning Mrs Stratton, we are sorry to hear you are unhappy with the handling of your claim. Please could you email Home.CustomerRelations@coveainsurance.co.uk with your claim details so we can investigate. Kind regards, Kieran.
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy parked car was hit when I was in…
My parked car was hit when I was in bed, phoned insurance company to make a claim only to be told I was only getting 80% of claim due to me not declaring points which I never knew you had to, the find out they were taking thew my insurance and me loosing upto £1600 of my savings to pay for my car phoned them and all I was told it was my fault read small print on documents no help what so ever and couldnt care and never listened to a thing I was saying that my insurance should never come in to play wouldn't recommend them no one should use this company been told they haven't even got liability from 3rd party I'm now out of pocket 1600 quid for a non fault accident
Barrie · 11 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Dear Barrie, we are sorry to hear you are dissatisfied with our service. Please could you email customer.relations@coveainsurance.co.uk with the claim reference and your vehicle registration so we can review the matter for you? Kind regards, Diane.
★★★★★ 5/5
TrustpilotProfessional, efficient, friendly
What I liked was the efficiency, professional and friendly service!! Tracey Tasker - Bills was amazing. I felt valued as a customer. Thank you. Would definitely recommend.
ESTA · 9 January 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good Evening Esta. I'm pleased to hear about the great service Tracey has provided to you. I will be sure to pass this feedback on to her. Thank you very much for taking the time to write a review. Kindest regards, Charlotte
★★★★★ 5/5
TrustpilotThe person who dealt with my claim was Janet - an absolute asset!
The person who dealt with my claim was really brilliant. Janet sorted our claim out with no fuss and ultra efficiency. She was reassuring and made a potentially difficult scenario very easy. I would highly recommend her for 'employee of the year'! A fantastic person. Thank you Janet for being so professional and making the whole experience 'fun'.
Ipilly66 · 9 July 2019
Agent replied · 16 June 2024
Hi - thank you so much for taking the time to leave us such a lovely review, we really appreciate it. I'll be sure to let Janet know of the fantastic praise you have a given her. Many thanks, Giorgia.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis company should be closed down by…
This company should be closed down by the Financial Ombudsman. They weasel their way out of any claim by giving you impossible to achieve, information requirements. They wouldn't pay out on my claim because weeks after a particular phone call had taken place, they wanted me to prove that the call had happened. How could I? I can't read the future and know what Covea are going to require, even the company who made the call said that they'd upgraded their systems in between and even they couldn't access records prior to the upgrade, yet Covea wouldn't pay out unless I could provide that proof. Charlatans.
Mr · 10 September 2023
Agent replied · 16 June 2024
Hello Mr Sanders, we are sorry to hear you are unhappy with your claims progress. Please could you email customer.relations@coveainsurance.co.uk so we can review your claim. Many thanks, Kieran.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGood service and approach
Adrian · 26 May 2026
Agent replied · 3 June 2026
Good morning Adrian, thanks for taking the time to leave us feedback, I'm glad the team were able to help. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVery clear instructions and prompt
Peter · 18 May 2026
Agent replied · 3 June 2026
Good morning Peter, thank you for taking the time to leave us a review, I' glad you had a good experience with us. Kind regards, Lauren.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuprisingly excellent experience
Had to claim for storm damage and was dreading the process. I was pleasantly surprised at the speed and efficiency of this company.All emails answered promptly and clearly and claim paid in full without delay. A breath of fresh air given that every single company I deal with these days is either useless or 'experiencing very high call volumes' or to give it it's true explanation, too greedy to employ enough staff.
Nathalie · 8 March 2024
Agent replied · 16 June 2024
Good Afternoon Nathalie,Thank you very much for taking the time to write us such a lovely review. We're very pleased to hear that your claim was dealt with efficiently and emails were promptly responded to. Kind regards, Charlotte.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.