Trusted Agent profile · Halifax

Covea Insurance services Limited Halifax reviews

3.7

★★★★★ Good

2,594 reviews across 2 platforms

Dean Clough Mills, Dean Clough Industrial Park, Halifax, HX3 5AX

Covea Insurance services Limited's office in Halifax, at Dean Clough Mills, is rated 3.7 out of 5 across 2,594 reviews on two platforms, including 625 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

625

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

1,969

Reviews on Trustpilot

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Covea Insurance services Limited hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Halifax.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Halifax office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

AVOID AT ALL COSTS

i had an accident on the 18/08/2024 a youth on a motorcycle jumped the red traffic signals on his side of the road.Colliding with my car impacting me on the drivers side, my car has since been written off. Coveas Agents recovered my car to a local garage then removed it to a location in Cheshire without informing me In the boot of my car was tools and personel items to the value of around £190.Covea has checked and found nothing in the car. After 12 weeks Covea has still not appointed blame even though 4witness and 2 police officers and the youth admitted liability in front of the above.So my broker Nutshell will not refund 5 months outstanding on a £954 policy untill Covea inform them.My NCD has been cancelled costing me an extra £233 on my present insurance so for an accident that was no fault of mine i am at least £623 out of pocket.Covea Reference 595P023750

Brian · 19 November 2024

Agent replied · 25 December 2024

Good morning Brian. Thank you for taking the time to leave feedback. Unfortunately, the law as it relates to motorbikes makes the apportioning of liability very different as compared to when just cars are involved. This means your no claims discount is disallowed until it is confirmed we have zero liability for the incident. This can take a very long time to establish and there is no guarantee that we will not have to pay out for the third party in this claim. I appreciate it is difficult for many people to comprehend the law in these cases. Our salvage agent could not find your belongings and I understand we offered for you to send in receipts so we could reimburse you. If you would like us to look into this further for you, please do not hesitate to contact us at customer.relations@coveainsurance.co.uk or call 01422 286406. Best wishes, Alexandra

5/5

Trustpilot

Received a call from Covea

Received a call from Covea - call handler was Riz after their client hit me...I was still a little shocked after accident but Riz was very helpful, he lightened the mood & was very human which in this situation is keyRiz explained everything in detail & if I didn’t quite get it, he had no issue explaining again which is good.So my accident happened approx 7.35am sameday by 11.10am Riz had arranged for a Courtesy Car & Garage to repair my car explained the process throughly.By 12pm all Businesses had called & wheels in motion to be sorted The stress relieved feels good 😊

Webbj71 · 24 September 2019

Agent replied · 16 June 2024

Good Afternoon, sorry to hear about the accident you were involved in. Thank you for taking the time to leave us your feedback regarding the service you received from Riz - we really appreciate it. Best Wishes, Giorgia.

5/5

Trustpilot

No fault claim

I was involved in an accident which wasn't my fault, but one of their customers. They were on contact with me first thing the next morning. Nothing like this has ever happened to me and I was finding it quite stressful. Rizwan was very helpful and patient taking me through the claim form and answering any questions I had. They arranged the courtesy car and garage straight away.I hope I never have to go through this situation again but they have really helped me and I feel it has prepared me, if it ever did happen again.

Lorraine · 13 September 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hi Lorraine, thank you very much for taking the time to leave a review! I'm really glad Rizwan and the team could make the experience as easy as possible for you, I'll pass your comments on to them. Many thanks, Stephanie

1/5

Trustpilot

Avoid this company at all costs they will refuse to pay out.

Covea took over the claims process for my pet insurance with Lifetime Pet Insurance this year. I had an ongoing health claim for my dog which was being paid out to my vets with no issues since July 2024. Covea then took over the claims and have since rejected an ongoing claim and are not willing to pay out to my vets for this long term claim. At no point has my insurance policy changed and there has never been an issue for paying out my claim when the claims were previously managed by a different company. Covea are now claiming that they are not willing to pay my vets as my claim is not covered by my insurance policy. I have had nothing but issues with Covea since they took over, including them chasing me for documents that I submitted to them. They have also taken 3 months to even respond to the claim that I made and then rejected it. Do not use this company if you actually want your insurance policy you pay for to be honoured.

Stormy · 15 November 2024

Agent replied · 25 December 2024

Good morning Stormy. Thank you for taking the time to leave feedback. I am sorry you feel disappointed with the service you have received. If you would like us to look into this further for you, please email the Customer Relations Team at FSPComplaintsMailbox@coveainsurance.co.uk. Best wishes, Alexandra.

5/5

Trustpilot

The experience I had with this company…

The experience I had with this company and the person I spoke to regarding my clain was straight forward and quick and clear to understand.

Zita · 2 June 2026

Agent replied · 3 June 2026

Good morning Zita, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad our team were able to help. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Great Customer Service for Claims

We had a fault claim and the help and advice has been absolutely fantastic.From reporting to settling has taken just 3 weeks, probably would’ve been quicker if we ourselves hadn’t taken time in sending information.Thank you to everyone who we have spoken to but a special mention to Hannah who we spoke to first, gave really useful info as it was our first claim and we didn’t know the process. I know the renewal quote wasn’t very competitive but I would definitely recommend you to others and return if the price is right.

Hayes · 29 August 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hi Hayes, thank you for your lovely review. I'm really glad to hear Hannah and the rest of the team were able to help you out with your first (and hopefully last) claim. Best Wishes, Giorgia.

1/5

Trustpilot

NO MORALS, NO INTEGRITY, DO NOT USE!

BEWARE DO NOT USE THIS COMPANY!At first I was happy with being contacted by Anya at Covea the day after an accident that occurred with a client of theirs and my daughter who is a 17 year old learner driver. She informed me that it was good news - their client had admitted full responsibility and that Covea would be progressing the claim, after taking details I was informed by Anya to contact my daughter’s insurance company, whom we contacted on the evening of the accident, and let them know to close the case as Covea were dealing with it.I was completely naïve and ignorant as to how situations like this are dealt with having never been in an accident myself, and didn’t have a clue that this would the biggest mistake I could have made. I actually trusted the fact that this insurance company would deal with the situation with integrity and complete honesty but was actually duped by a sweet talking, experienced insurance assistant who reassured me and made me believe that we would come out of this situation with a satisfactory conclusion. Bearing in mind my 17 year old learner driver daughter was the innocent victim in this accident having been driven into at speed by their client who bashed into her first-owned car, her pride and joy, and left her very traumatized. My daughter was having driving practice on the evening of the accident with her dad in preparation for her driving test the following week. The accident repair garage contacted me, the day after my conversation with Anya at Covea who had informed me that an arrangement would be made for the car to be collected and taken to the garage for inspection. When I spoke to Shauna at Fix Auto Malvern to arrange for collection of the car she was very nice however one driver was on holiday in Devon, another driver was on holiday in Canada, and the third driver had conveniently broken down that very morning and wasn’t at work that day. This left me with the option to get the car over ourselves at which stage we didn’t know legally if it should be driven. We wanted the process to move forward as soon as possible and got the car to them.The following day I received a phone call from Fix Auto informing me that they had sent a report to Covea and that the cost of the repairs was more than the value of the car. This was not good news but not totally unexpected as this is the sort of thing that I have heard about.In the meantime my husband and I have paid out an extra cost to our daughter’s driving instructor to give her 4 extra practice lessons that we are unable to do as she has been left without her car through no fault of her own. She has her driving test in a few days now and practice is vitally important at this stage.So today I gave Covea a call and after speaking to several people, being put on hold for long periods of time, I eventually spoke to an assistant named Jake. He was nice but unable to answer my question as to whether we would be reimbursed for the cost of the extra lessons incurred to give our daughter practice at this important time. After putting me on hold twice during our conversation, to speak to his manager, he then informed me this was not a recoverable cost. At this point I was not happy and asked to speak to his manager but was told the manager (whom he had spoken to twice) was not available then but he could put in a request which would take 48 hours for someone to call me back!!! How could this be, he was there to answer Jake’s questions only a few minutes before. He also informed me that they had received the report for the car and someone would call me to discuss the amount we would receive back. No one has yet called me. After stewing on this situation for a few hours I decided to see if I could find reviews on Covea Insurance. I was not surprised to read so many people’s negative experiences after being in the same situation as us, hit by a third party insured by Covea.So far this has been a horrific experience with an insurance company who have no morals and no integrity. We have still to hear back as to what figure we will be offered which no doubt will be totally unacceptable. My daughter paid out for her pride and joy only in March and now has no car. She is so upset and we cannot afford to replace it for her. Terrible experience so far Covea, you should be ashamed of yourselves.

Tracey · 5 July 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hello Tracey, sorry for the delay in getting back to you. Thank you for your comments, I will make sure that this is fed back to the team. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with full details, including claim number, so that we can review the matter further. Thanks in advance, Giorgia.

3/5

Trustpilot

I’d really like my refund now. I need the money! SUCCESSFULLY RESOLVED

My insurance broker Nova Insurance bought me a policy with this company and between them have an unnecessarily long 6 to 8 week waiting period for refunding money to their customers when a policy has been cancelled.Two weeks after cancelling and I still haven’t even been contacted by Covea Insurance Plc or the broker (Nova Insurance) to acknowledge that they had received and were processing my refund. When I contacted Covea customer services, their representative informed me that I should deal with the brokers for any refund and that he/they could do nothing to help me and could not give me any information about my refund. So between the Insurance Broker and the Underwriters I’m left without my refund until they decide to pay me. IS THAT HOW TO BORROW MONEY AND FUND A BUSINESS? Oh by the way! I paid more than a thousand pounds for the insurance which I held for only two months so we are not talking penny’s here.UPDATE:Following the above review, there was a reply from Giorgia of Covea Insurance Plc on this site asking for me to contact them with my details. I can thankfully say that she representative called me back promptly and quickly arranged for my refund to be forwarded to my insurance brokers Nova Insurance. By the end of the following week my refund had been processed. I’ll finish saying that I can’t see any reason for a customer refund to take anywhere near six weeks to complete and this is the first time I have experienced this from any company in this age of instantaneous internet transactions. Thank you Giorgia (personally, you get 5 stars)!

Charlie · 24 June 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hello Charlie, I'm really sorry for the lack of response that you've had from us. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with your full details, including claim/policy number and I will look into this for you ASAP. Many thanks, Giorgia. Update: Thank you for updating your review and for your feedback Charlie. Again, I'd like to apologise for how long it took to get your refund back to you, but I'm glad to hear everything has been sorted and I'm glad I could help. Best Wishes, Giorgia.

1/5

Trustpilot

Covea insurance shame on you....

Covea insurance shame on you....Never have I experienced such bad customer service. I have been shoved from pilar to post followed by delay upon delay upon delay.Had an accident in the beginning of April and still not sorted. Covea claim its my fault as as I cannot prove the other driver was not indicating (surely this has to be at least 50/50. To add insult to injury they refused to get my car fixed and offered me a payout after their assessor valued the damage at £xxx to get my vehicle fixed myself... Where is the customer service... you are supposed to be there for your customers and support them not tell them to get the car fixed themselves. I now have obtained a quotation from the dealer that is £1500 more than what they offered me. Had I accepted I would be at least £1500 out pocket. I will see where we go from here and update this post with outcome.

Newton · 19 June 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hello, thanks for taking the time to leave a review and for bringing this to my attention. Please can you email social@coveainsurance.co.uk will full details, including claim/policy number and I will be more than happy to look into this for you ASAP. Best Wishes, Giorgia.

1/5

Trustpilot

One of the worst insurance companies i have ever seen!

This is one of the worst insurance companies we have ever dealt with.Takes them over a week to send documents out, then when then send them they are wrong as the Customer Service member "forgot" to process the 2nd claim. We raised the call to the line manager of the Customer service team to get this resolved by COB as the first line person would not send documents out urgently even though it was their error..Once documents finally arrived with ourselves they were completed and submitted in less than 2 days once doctors appointment was able to be obtained to fill in paperwork.Documents were emailed with all accompanying details and 7 days (5 working days) down the line and the have still not arranged the "instant" payout money for fractures. On 3rd business working day we called them to only be advised that "i wasn't covered" - which turns out as usual they were reading the wrong policies - Second manual error by their teams and took 2 more phone calls to get them to sort this out!2 days after this and we are still trying to get an answer when the fracture payout will be made - they now say it will be 3-5 days for payment with a bank holiday in the middle (that if they even get the paperwork right this time! We do not hold any faith in them!Complete disgrace of a company and should be embarrassed at the level of service given to their customers. When someone is injured this is the last thing they want to deal with is incompetent people.

Laura · 24 May 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hi Laura, I'm really sorry for how upset you are with how everything has been handled, this is never how we want a customer to feel. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with full details, including policy number, and I will get a member of the team to look into this ASAP for you. Many thanks, Giorgia.

5/5

Trustpilot

Being in a customer in a customer…

Being in a customer in a customer facing role I fully understand the importance of customer satisfaction and the impact of positive and negative feedback. My wife was unfortunately involved in an accident as a third party in a non fault claim not to serious however the car was deemed to be beyond economical repair. Whilst dealing with the claim department, from arranging a hire car and the claim process I found dealing with Anya Hale to be very professional and empathetic to my situation. The claim is still being processed and nearing completion which is a relief and hopefully will be finalised soon. Areas to improve on would be the communication surrounding the inspection of the car which I found to be protracted. Taking all things into account and I understand things do go wrong occasionally Anya couldn’t have done any more to help with this matter so thank you Anya good job. Jake in the claims dept again thanks for your help although we did not agree on the final valuation of the car as it was slightly short of my expectation. Just need to get this over the line and completed. Your line of work is a difficult one so well done to both. N

Naveed · 22 May 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hi Naveed, thank you for your detailed review and I'm glad to hear your wife is ok after the accident. I'll be sure to let the team know of your points and also to let Anya/Jake know of your kind words. Best Wishes, Giorgia.

1/5

Google

I have been trying to insure my car with Covea via a broker and its been 4 days and I still haven’t had a reply, its a company car and I cannot even drive it because of them

Null · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Good morning, thank you for taking the time to leave feedback. I'm sorry to hear that you're unhappy with your experience with us. If you would like to discuss this further, please email us at Customer.Relations@coveainsurance.co.uk and include your name and postcode so we can locate your file. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

I contacted Covea as the father of a 23…

I contacted Covea as the father of a 23 year old girl who was involved in an accident with a driver insured by Covea.From the initial call to Covea back in March the professionalism of the staff was well above others I had recently experienced in trying to deal with this claim. That first call went through to Mark who helped me understand the process, even calling my daughter's insurance company to help progress the claim.Subsequently once a non-fault had been established I called again today to further progress the claim and spoke to a VERY helpful guy called Riz who took me through the claim process step by step, explaining each stage clearly and concisely.I would like to thank Riz for his compassion and professionalism - I hope that others get the same top-notch service as I received - many thanks.

Barry · 20 May 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hi Barry, I'm sorry to hear about the accident your daughter was involved in but really happy to hear your positive comments regarding the claims process. Thank you for taking the time to leave us a review - I'll be sure to let Riz know of your positive words. Many thanks, Giorgia.

5/5

Trustpilot

Cannot fault them, rapid and efficient

I have had to claim for 2 leaks in bathroom, I cannot fault them, they turn around e.mails in less than 24 hours, are polite and friendly and settlement has been rapid and fair. It was interesting that I had a complex claim with Covea for the house running at the same time as AXA Travel Insurance claim, Covea is finished and settled weeks before AXA which is currently 14 weeks and counting. I suspect the spread of star rating on Trust Pilot is probably excellent for an insurance company, just look at AXA Travel Insurance score.

Harry · 6 May 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hello Harry, thank you so much for taking the time to leave us a review. I'm glad to hear that you're happy with the service that we have provided and that your claim was settled as quickly as possible. Best Wishes, Giorgia.

4/5

Trustpilot

Lost & unrecoverable key

in the middle of dealing with this company as I type, and I've never been so frustrated and angry in my life, having lost my car keys and after 4 days searching for them decided I'd have to do a claim as I have fully comp insurance and they state Lost/STOLEN key replacement, for them to tell me I'm not covered as 1. I said I'd lost them in my house 2. In there opinion my car is not at risk of being stolen to which I've put a complaint in as the key is not in my house or I'd have found it, my house is tidy and I have a place my key is usually kept, so if they arent in house I've dropped them somewhere between car and house, iv told them to Google car theft in my area and then tell me my car isn't at risk, 1St call after complaining was to tell me they're Willington put it thru as a full claim (because excess would then apply and I'd need to pay 400 to which I've declined and now waiting too see what they come back withUpdate-dealt with Cameron and Yvonne and after obtaining a crime reference no I'm waiting on a garage to take car and have locks and ignition replaced thank you very much for all your Cameron but I have nothing good to say about The Aa and will be taking the complaint further with them

Heather · 15 April 2019

Agent replied · 16 June 2024

Update - thank you for the addition to your review. I'm glad to hear that Cameron and Yvonne were able to help you out. Kind Regards, Giorgia. Hi Byrne, I'm really sorry you're not happy with the way your claim is being dealt with. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with your full details, including claim number, and I will get a member of the team to look into this for you ASAP. Best Wishes, Giorgia.

5/5

Trustpilot

My wife was involved in an incident…

My wife was involved in an incident where their client hit her from behind. They offered to cover all repair and hire costs. I know this is in their interest to get cheaper results but the service was excellent. The repairs were impeccable, we had a hire car for the duration and their customer service was outstanding. So much so, that I'll be switching to Covea when my insurance is due for renewal.Particular thanks to Grace for her excellent customer handling.

Tony · 11 April 2019

Agent replied · 16 June 2024

Hello Tony, thank you for taking the time to leave feedback about the experience you had when dealing with us. I'm glad to hear that everything has now been sorted with your wife's car. Thank you also for your kind words about Grace, I'll be sure to let her know of your review. Best Wishes, Giorgia.

1/5

Trustpilot

After 5 weeks, still no sign of cooperation. AVOID!

Claimed has been opened for 5 weeks. I am wasting time and energy with a customer service team that is either not empowered to be of any help or they do not want to be helpful. The accident on my property's floor was clearly an unfortunate accident, that on its own is stressful to address. But to make matters worse, this insurance is wasting my time/energy, despite the clear evidence they have (pictures and video of before/after).AVOID!

Valentina · 22 June 2020

Agent replied · 16 June 2024

Hi Valentina, thank you for bringing this to my attention and I'm very sorry to hear that your dealings with us are making you stressed as this isn't how we want our customers to feel. Please can you email your details, including full name, policy/claim reference number and contact information, to social@coveainsurance.co.uk so I can look into this for you. Many thanks, Giorgia

4/5

Trustpilot

Great call handler.... Shame my details were given out to far too many repairers!!

I unfortunately had to call insurance after I had an incident with my vehicle. The call handler was efficient and polite. Everything went smoothly and he talked me through all the steps and told me where the approved repairer was... Only bad point I have to comment on is somewhere through the process I was contacted by several repairers.... And that added confusion as I was only aware of the one I was told about.....

Alan · 24 December 2020

Agent replied · 16 June 2024

Hi Alan, thank you for your feedback. I'm sorry to hear there was a bit of confusion during your claim but I'm glad that you're happy with the interaction you had with our call handler. Thanks again, Giorgia.

1/5

Trustpilot

Not happy with the outcome with claims and customer service.

Still ongoing issues more so in July 2020 my name was taken off as being registered keeper. The DVLA informed me, where Covea claimed it was not them. I did not take my own name off my car, and no permission was given. How my car ended up in Cambridge is to be questioned! Plus driven while in the hands on the company, after asking many times the condition of my car.

Kathy · 11 August 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Kathy, I am sorry to hear that you are not happy with our service. I can confirm that our Claims Department have received your recent correspondence, and they are in the process of reviewing this. They will respond directly as soon as possible in relation to your concerns. Many thanks, Melissa

5/5

Trustpilot

Clear and understandable

Clear and understandable. Thank you.

Stephen · 8 October 2026

Agent replied · 10 October 2026

Hi Stephen, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad we could help. Kind regards, Lauren.

5/5

Trustpilot

Very patient and reassuring.

L · 13 October 2026

Agent replied · 16 October 2026

Good morning, thank you for your feedback, I'm really glad our team were able to help. Kind regards, Nicola

5/5

Google

Was put through to Covea Insurance for claiming on my car insurance. Mitchell was very helpful, answered all my questions and was so patient on the phone when i had to find my documents and also had my four month old crying while trying to deal with my claim on the phone. Can’t thank you enough!!!

Stacey · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Stacey, it's great to hear you are happy with our service! I'm glad Mitchell was helpful and patient. Thank you for leaving a review. Many thanks, Melissa

1/5

Trustpilot

STAY AWAY AVOID AVOID AVOID

Stay away they make up their minds about insurance claims sat at their desks instead of hearing the facts, Someone was speeding rammed into the side of my car i had a witness in the car at the time. The lady who i recorded advised me i was at fault based on the telephone conversation i had with her. STAY AWAY THEY THINK THEY ARE A BUNCH OF WITCHES WAY MAGICAL POWERS AND CAN SEE THINGS>>>>> stay away avoid be warned

Michelle · 27 November 2018

Agent replied · 16 June 2024

Hi Michelle,I'm really sorry for the service that you received. Please can you email social@coveainsurance.co.uk with full details and we will investigate this further.Many thanks,Giorgia.

5/5

Google

Great service, no quibbling, fair offer of value, settled quickly. Exactly what we pay insurance for. Thank you.

Simon · 12 July 2026

Agent replied · 12 October 2026

Hi Simon, thank you for taking the time to leave a review. I'm glad the team were able to help sort your claim out quickly. Kind regards, Lauren.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Covea Insurance services Limited's Google reviewsLeave Covea Insurance services Limited a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Covea Insurance services Limited hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Halifax.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent