5/5
Lorna thank you so much for your service. Great service to make your clients smile. Thank you once again.
Agent replied Β· 5 May 2026
Hello Emmanuel! This is amazing to hear, we will pass this on. β¦ More

Trusted Agent profile Β· Hackney
Verified
β β β β β
1,172 reviews across 1 platform
Hackney, N1 6DX
The Lettings Hub's office in Hackney is rated 3.7 out of 5 across 1,172 reviews on 1 platform, including 1,172 Google reviews rated 3.7.
Tell us what you need and we'll put you in touch. The Lettings Hub hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Hackney.
Every review we hold for the Hackney office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Lorna thank you so much for your service. Great service to make your clients smile. Thank you once again.
Hello Emmanuel! This is amazing to hear, we will pass this on. β¦ More
1/5
Asking my job contract and NI, bank statements, and 3 months payslip? is directly related to tenancy? According to website They are trading as letting hub but in real Let insurance β¦
Good morning Rahat, Your letting agency has requested that we complete referencing checks. These β¦ More
5/5
I was having difficulty in completing some documentation and I phoned The Letting Hub for assistance. I was put through to Junaid who was an absolute star π in helping me complete the forms and he then submitted the documents on my β¦
Hello Merilyn! Sorry to hear you were experiencing some difficulties but this is great to hear Junaid helped you out! β¦ More
1/5
This is quite possibly the worst customer experience I've ever had. It's such a shame because the staff are trying, but there is only so much they can do with arbitrary and ridiculous hurdles the lettings hub system expects tenants to go β¦
Good Morning Jaydee, Thank you for taking the time to leave your review. We are very sorry to hear β¦ More
5/5
I had a great experience using Simply Conveyancing for my recent move. The entire process was smooth from start to finish. What really stood out to me was their online portal and app, it made uploading documents and tracking the progression of my sale incredibly easy and stress-free.
5/5
Had a few technical issues with the AST creations but my Account Manager Kim Sneedon has been fantastic at responding to these and getting them resolved, always calling me straight back. Excellent service.
Hi Xpert, we are over the moon that Kim has been a superstar and provided you with excellent customer service!
5/5
We've recently worked with Mimi at Letting Hub to help secure approval for our lease. She was so quick in addressing our needs, and made the process pain free! 5 stars for Mimi
Thank you for leaving a review Joshua! We are so pleased Mimi was able to help make moving pain-free! Good luck with your move!
5/5
First time ever applying for a tenancy and Georgie kept us informed every step of the way. We always knew what was going on and always acted quickly when something went wrong . Every step was explained and we always had updates. Very efficient and would recommend 1000%
Thank you for leaving a review Catherine! We are so pleased Georgie was able to help and kept you up to date with the process, we will pass this back over to her and the team who will be really happy to see this!
5/5
Aaron is very kind and helpful. Best experience ever.
Thank you for leaving a review, we are so pleased Aaron was able to help give you an amazing experience with us!
5/5
Aaron was very helpful and knowledgeable about the product.
Thank you so much Jax!
5/5
Excellent customer service Bethany was extremely helpful π β¦
Hi Sheryl! Glad to hear Bethany was extremely helpful- thank you! Kind regards, The Lettings Hub
1/5
Dreadful! The phone operators are pleasant to deal with but they are having to manage an inflexible system. I am being checked as a guarantor. Emails are sent requiring online access to one's bank account to check recent activity. I can't β¦
Hello David, We are sorry to hear that you have not had a pleasant experience with us. It is nice to hear that our agents have been nice for your to speak with. We like to β¦ More
1/5
I didn't had a very good experience from this agency, I have already linked my bank account with them and provided employment contract along with 3 months payslips they requested. Now they want a letter from my employer and they informed β¦
Good Morning Shivalkar, Thank you for taking the time to leave your review. We are very sorry to hear β¦ More
5/5
I had a lovely interaction with Sarah. She was so helpful and took the time to ensure my documents were loaded correctly. I appreciated her knowledge and helpfulness. She made notes in my file as well to ensure that the agents who were reviewing understood my situation as I am from abroad and thus my information would be a bit more a challenging. Great customer service!!
Hi Jasmine! Amazing to hear Sarah helped you out and took the time to ensure your documents were loaded correctly! Thank you and kind regards, The Lettings Hub
5/5
If youβre a Tenant, PLEASE donβt let these reviews stress you out. Furthermore, just donβt even read past this one! I have had anxiety about the outcome of my references since submitting my application PURELY down to all the reading I did β¦
Hi Annabel! This is amazing to hear! We are so glad you had a brilliant experience with the team and recommend us. β¦ More
1/5
Absolutely terrible company to deal with. Unfortunately the estate agent we were renting with are currently using Lettings Hub to manage the reference process. They were pushy to get information, and then when they received that information would take their sweet time. Add to that the final step of the process, where they use scare tactics to try to get you to purchase contents and damage insurance through them (shock they probably get commission), and you get the sense of a company just interested in making a buck off the reference process. Not interested in people or service whatsoever.
Hi Sam, we are sorry you feel this way about the referencing process and can assure you we care about our applicants. It is not mandatory to purchase Tenants Home Insurance, our policy is highly recommended by the Letting Agent and Landlord, but I can confirm that you do not have to take out Insurance through The Lettings Hub or any other company.
1/5
I swear all the positive reviews here are fake . We have been literally homeless from a month just because this lettings hub referencing process i mean who ask for employer references from HR of the guarantor even if you give them pay slips and employee contract. Forget about communication w them a toddler has more sense . At first youβll upload everything on the portal and then it vanishes as if you havenβt filled it . This is the most time consuming process that i have ever seen . If you are looking for a house and you have guarantors forget about getting a house from lettings hub . Now this is the second time we applied for the different Building tey are also w lettings hub and now they want to HR of guarantors to call them and wait for 5 mins to connect the call, no professional person has this much time . The whole process seems like YOU ARE THE ONE WHO IS IN NEED AND THE PROCESS WILL HAPPEN AS LETTINGS HUB WANT. STUDENTS SHOULD FORGET ABOUT GETTING A HOUSE FROM LETTINGS HUB NOT HAPPENING LADS.
Hi Sai, we are very sorry you feel this way about your recent referencing experience. I can confirm that your referencing checks were completed one working day after your application form was submitted. Unfortunately your guarantor's checks did take a little longer to complete, however this was due to us struggling to obtain the income reference. As per our agreed referencing guidelines with your Letting Agent, we do have to obtain a reference directly from the employer and follow this up with calling them on the business landline number if open banking is not consented to. We apologise for any delays you may have experienced as a result of this and do hope you were able to move into the new property as planned in September.
1/5
Impossible to get a response either via email, βliveβ chat or phone. Live chat asks for a message to be sent. Automated email responses. I have never had a personal response to any information sent. Excessive amount of time to review information meaning tenancy at risk. Currently on my 8th call of the day, listening to holding music. Unable to get through to speak to anyone. *Update - nearly 2 months after sending a complaint, I still havenβt received a response. The amount of reviews stating how appalling the tenant referencing is, should not be over shadowed or confused by any better reviews for them selling insurance.
Hi Sarah, we are very sorry to hear that you have been struggling to get through to us. We can confirm that your complaint has been responded to and apologise for any delay in coming back to you. Please respond directly to the complaints mailbox if you have any further questions or concerns and we will be more than happy to help.
1/5
The positive reviews *cannot possibly be true* I took out insurance with them and was due to collect the keys from agent with date agreed. Two days before received a barrage of emails & phone calls, rude, intrusive and completely incorrect information. My husbands accountant was contacted today with utterly incorrect information about his salary. Actually have had to drop the rental we would have loved despite arranging internet to work from home and a new settee which now doesn't have a delivery address. Probably will have to donate to a charity. Everything has had to be cancelled and we have to leave our present rental shortly
Hi Jane, we are very disappointed to receive this review and sorry to hear you are no longer proceeding with the move. Unfortunately we are unable to locate you on our system using the name you have provided, please can you confirm further details such as your application reference number and the property address you applied to rent via email to complaints@lettingshub.co.uk so we can investigate your feedback further?
1/5
Quite possibly the most INEPT, USELESS "business" I have ever had the SEVERE misfortune of dealing with. In summary: - The web portal simply does not work, it's impossible to upload documents so you have to email them instead. - If you email them it takes a good few days for it to even be acknowledged let alone processed. - If you call them you will be on hold for 10 minutes then the call will go straight to voicemail (they never get back to you). If you try again 3 or 4 times they might pick up. - If they do pick up, you will be speaking to someone who can't help you in any way except passing on messages, you can't be passed over to managers etc. - If your documents don't fit the exact required template and detail they expect, they will reject them, even going so far as to insinuate they may not be genuine? Yet when you ask what is missing/incorrect they refuse to tell you. - Senior managers/account managers hide under a veil of anonymity as they are embarrassed by the sheer degeneracy of their company. If your lettings agency uses this service for referencing you might as well start looking for another house.
We are sorry you feel this way about your experience with us. We want to make sure our tenants have a seamless journey through our platform, so we are currently looking at your experience and will be back to you as soon as we can.
1/5
Terrible service. It took over three weeks to complete referencing checks, only for my son's rental application to be declined. As guarantors, we were at no point informed. This agency expects the clients to do all the work for them, requesting that proposed referees call them, only from a landline, not a mobile. I received many requests to contact the office but did not receive a single reply to any of the emails sent or any response to the voicemails left. In all the calls I made, I could only get through once. Nearly a month has been wasted. We were subjected to the most intrusive financial checks as guarantors. I have never, in all the years of acting as my children's guarantors, experienced a service as bad as this. Avoid.
We are sorry you feel this way about your experience with us. We aim to make moving easier for tenants. So we can look into your experience, you can email compliants@lettingshub.co.uk to provide more information
1/5
Pathetic service, we are given 15 days to complete a referencing check, and they sit back and take their sweet time, not having any empathy for people going homeless. We are already well past the tenancy's due date, and they have yet to progress with the reference checks. The people you manage to get in touch with after 10 call attempts a day can be one of the most insensitive call agents with no regard for stressful situations applicants face. Reading all the other reviews worries me as most of them seem to have experienced the same situation and, in the end, were left homeless.
We are sorry you feel this way about your experience with us. We want to make sure our tenants have a seamless journey through our platform, so we are currently looking at your experience and will be back to you as soon as we can.
1/5
Genuinely awful service. I never really leave negative reviews, but this has been the most long-winded, exhausting journey. Claim they never received documents that they did in fact receive. Would also claim they needed no further information multiple times, then weeks would pass and there would be no progress on the application, only for you to wait about 2 hours on hold for multiple days to find out they had issues with your referencing that they never bothered to communicate with you. The team on the phone are usually condescending and patronising, don't actually listen to what you tell them, and most don't understand their job very well. I find this particularly interesting as my partner called and was not spoken to in the same tone I was. The livechat feature is a sham to be frank. After several messages I received a reply to one, 3 days later. It was an automated response. Even my letting agent informed me that they were useless, never respond and generally do not listen. You would think given the importance of such a service they would have a singular grain of competency between them. But it seems they have yet to find it. It would be faster for me to go to Peterborough myself rather than having to listen to their hold music for hours at a time, every day to talk to them about issues that they have caused and mistakes they have made.
We are sorry you feel this way about your experience with us. We want to make sure our tenants have a seamless journey through our platform and with our team, so we are currently looking at your experience and will be back to you as soon as we can.
1/5
I think one of the worst companies that I have ever seen. Of course, it wasn't our choice and we had to work with them but I suggest all real estate businesses to stay away from them. I was on the phone with them everyday because everyday they made an excuse for a new document. It was one of the most stressful weeks of my life and it is finally over. If an agent is working with them I will never rent a place from that agent ever again.
Thank you for leaving a review. We are sorry to hear you feel this way about your experience with us. We have passed this over to the relevant team who will come back to you as quickly as we can.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. The Lettings Hub hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Hackney.