Trusted Agent profile · Folkestone and Hythe

Anvalis Folkestone and Hythe reviews

3.5

★★★★★ Good

2,619 reviews across 2 platforms

Turketel Road, Folkestone, CT20 2PA, Folkestone and Hythe, CT20 2PA

Anvalis's office in Folkestone and Hythe, at Turketel Road, is rated 3.5 out of 5 across 2,619 reviews on two platforms, including 94 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

94

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

2,525

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Folkestone and Hythe office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

They said they will dm me regarding a…

They said they will dm me regarding a problem they lied. All the estate agents who advertise on zoopla dont take dss. Why is zoopla letting them do adverts on their website. Zoopla is a dishonest company they just care for money. They are nothing but scum bags probably the reason why they didnt dm me is because they know I'm right and cant say anything.

Sahadi · 18 July 2022

Agent replied · 26 December 2024

Hi SahadiThank you for leaving us your feedback.We prohibit property listings on our website that include the term 'No DSS' and all of the properties on our website are now in line with our new regulations. We believe that all tenants looking to rent a property deserve the chance to be fully assessed for their suitability and matched to a home that suits both their and the landlord's circumstances. As such, we do not have a functionality on our website which would allow you to search for properties whose owners/landlords allow DSS. In order to find out if DSS/housing benefits are accepted at a particular property that you are interested in, you will need to contact its marketing agent directly for more information. If you need to tailor your rental searches by any other criteria, here is a help centre article that will guide you through that process in just a few clicks: https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360006053137If you need any further assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/Many thanks,Zoopla Support

5/5

Trustpilot

Really like Zoopla

Really like Zoopla. We are using Zoopla to search for the property for ourselves. It has the perfect search engine with the parameters you can set to find the property you really love. You can save the properties you are interested in and add the comments on it privately. It also has a knowledge base to help you find all the knowledges you need to buy, sell or rent. Zoolpla is really help full.

Xiaofei · 10 April 2021

Agent replied · 26 December 2024

Hi Xiaofei Zhang,Thanks for leaving us a 5 star review and for your kind comments. We're really glad to hear you have had a great experience while looking for properties on our site. We hope Zoopla continues to be useful for you in all things property related. Be sure to visit our Discover section for more information and additional guidance:https://www.zoopla.co.uk/discover/If there's anything else we can do to help you with, be sure to visit our Help Centre where you may find many useful articles as well as a designated section for property seekers:https://help.zoopla.co.uk/Happy home hunting!Many thanks,Zoopla Support

5/5

Trustpilot

Thanks Zoopla

After coming out of an IVA I was expecting it to be extremely hard to get a credit card. I started at the lowest band and within 3 month got to fair because of my Zoopla card. Thanks Zoopla!! Also the app is good and easy to use too.

Gareth · 12 December 2023

Agent replied · 26 December 2024

Hi Gareth,Whoops! Looks like you've confused us with a different company. Best of luck with your shopping. And whenever you're looking for your next home, make sure you visit us at Zoopla.co.uk!Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Zoopla used to be good

Zoopla used to be good. Now the website doesn’t even work on mobile. You try do draw a search area and the site just malfunctions. For a consumer software company, they are not spending enough on making sure the user experience is useable let alone enjoyable.

Dan · 9 November 2025

Agent replied · 22 November 2025

Hi Dan Thanks for getting in touch and for your feedback. We're sorry to hear you feel this way. Many of the features on our site & mobile app are continually being developed and we recognise that things aren't perfect. Zoopla aims to provide users with an advantage in the property market by creating a transparent marketplace, and our tools and services improve and become more effective with feedback and data from our users. I have provided this feedback to the team who look after our property experiences. Many thanks, Zoopla Support

3/5

Trustpilot

The whole of Zoopla is wrong

The whole of Zoopla is wrong. It shows me things I don't want to see and the worst thing is the filter system It simply isn't fit for purpose. Why do you show me caravans when I am looking for houses? Why do you show me tenanted properties? Why do you show me auction properties? Not interested in any of that or more. It could ge easily fixed, you know that.

Bridget · 14 May 2021

Agent replied · 26 December 2024

Hi Bridget,Thanks for leaving us a 3 star review. We're sorry to hear about your bad experience.Here are Help Centre articles showing you step by step how to complete a residential property search on your preferred device and how to tailor your results:https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360006034517&https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360006053137You can further refine your property search in the ‘For sale’ or ‘To rent’ listings by using the keywords filter to search for properties that include specific words, such as garden. You can search for exact phrases using quotation marks such as "double garage"; to exclude a term you can prefix it with ‘-’ for example -caravan or -auction.We also have a large database of qualified agents who can help you, their details can be found in the ‘Find agents’ section of our website:http://www.zoopla.co.uk/find-agents/If there's anything we can do to help you with or if you wish to contact us directly with your feedback, be sure to visit our Help Centre where you may find many useful articles for property seekers:https://help.zoopla.co.uk/Happy home hunting!Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

I did not request a valuation

Someone or something, a BOT perhaps, requested a valuation from Zoopla using my business email address and phone number which are publicly available. There was no attempt from Zoopla to confirm the authenticity of the request and so I have been bombarded with emails and unwanted phone calls.

David · 14 November 2023

Agent replied · 26 December 2024

Hi David,Thank you for sharing your feedback with us and we're sorry to hear about your negative experience.We'd like to discuss this further with you and we'll DM you shortly for more information.Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

have been a Zoopla customer for several…

have been a Zoopla customer for several years, but recently I’ve been trying to cancel my membership, and unfortunately, no one has responded to my requests. The lack of communication is extremely unprofessional, and I’m very dissatisfied with the service. It seems no one is able (or willing) to explain how to properly terminate the agreement. How convenient.

SAM · 16 July 2025

Agent replied · 25 July 2025

Hi Sam, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and we're sorry to hear about your negative experience. We'd like to discuss this further with you and we'll DM you shortly for more information. Many thanks, Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Zoopla refusal to remove incorrect property information.

I have contacted Zoopla about false information shown about a property of mine shown on their website. They refuse to remove it regardless of 100% proof it is false that has been provided to them. I would avoid trusting any information shown on their websites about property listed.

Hugh · 16 October 2025

Agent replied · 22 November 2025

Hi Hugh, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback. Unfortunately, it is not possible to amend the Sold price data that we receive from the Land Registry, however as soon as the updated information is sent to us, it will automatically get updated on the website. If you need any further assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre: https://help.zoopla.co.uk/ Many thanks, Zoopla Support

1/5

Trustpilot

I can browse Brighton or Hove

I can browse Brighton or Hove, but not both :(

David · 15 August 2026

Agent replied · 22 September 2026

Hi David, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and we're sorry to hear about your negative experience. I have raised this issue with our technical team to investigate and update the system. If there's anything else we can do to help you, be sure to visit our Help Centre where you may find many useful articles as well as a designated section for property seekers & home owners: https://help.zoopla.co.uk/ Many thanks, Zoopla Support

2/5

Trustpilot

Bad business in general

Bad business in general, they do not have any customer support and never reply to enquiries. I honestly do not understand how they operate their business with such behavior. However, the search engine is good, especially that you can look for specific criteria and view all properties on the map.

Ernestas · 25 September 2025

Agent replied · 22 October 2025

Hi Ernestas, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and we're sorry to hear about your negative experience.  We'd like to discuss this further with you and we'll DM you shortly for more information. Many thanks, Zoopla Support

5/5

Trustpilot

Zoopla

Zoopla is easy to use with the login as it gives you an opportunity to save your search and then contact the Estate Agents.There are options to email or book your viewings online to reach the agent, who get back to you to discuss your options.The only issue I find is that the details with the property doesn’t always have car park details and agents should show pictures to get a feel.

Farah · 13 November 2020

Agent replied · 26 December 2024

Hi Farah,Thank you for sharing your feedback with us and for leaving us a 5 star review. It's great to hear that you are pleased with our website, and we hope we continue to help and support you in all things property related.You can further refine your property search in the ‘For sale’ or ‘To rent’ listings by using the keywords filter to search for properties that include specific words, such as parking. You can search for exact phrases using quotation marks such as "double garage"; to exclude a term you can prefix it with ‘-’ for example -pets.Here is a help centre article showing you step by step how to complete a residential property search for specific property features in just a few taps on your preferred device: https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360006068617-How-can-I-search-for-specific-sales-property-features-or-types- We also have a large database of qualified agents who can help you, their details can be found in the ‘Find agents’ section of our website: http://www.zoopla.co.uk/find-agents/If you ever need any assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/Happy home hunting!Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Useless

Useless! How can you use data from houses sold nearby when my neighbours don’t have a driveway, side access, an extra bedroom, side and rear extension etc.. yes my neighbours sold their house and we are attached to them but the houses are massively different.. this makes no sense at all.. my house has had a big extension with an extra bedroom put on and after changing the information the valuation has gone down.. massive flaws in the way Zoopla are estimating homes! Chimnie give a more thorough estimate and actually listen when there are mistakes on their behalf

Sarah · 5 August 2024

Agent replied · 26 December 2024

HI Sarah,Thank you for sharing your concerns with us. We're really sorry to hear you feel this way about our valuation model.The Zoopla house price estimate is based on data fed through an automated valuation model (AVM), which analyses property information on all 29 million UK homes on a continuous basis. Our data comes from multiple sources based on a number of data points relating to property sales, values and home characteristics throughout the UK, including publicly available data such as that from HM Land Registry and Registers of Scotland.The accuracy of Zoopla estimates is influenced by a number of factors such as the current market values of homes, the quality of the information available on the given property and the availability of comparable properties in the area. This means that unique properties or those where the housing market is slower, may experience less accurate estimates.We receive new data all the time and above-average variations will be largely a result of changing property characteristics and the comparability of the property to the local market. Therefore, discrepancies and/or increases or decreases such as you have outlined are not unusual.Here is a Help Centre article that will give you more information on where we get our data from:https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360005677897Nevertheless, we would like to discuss your property estimate further with you and we will now message you privately for more information.Many thanks,Zoopla Support

3/5

Trustpilot

I am being sent listings of property’s…

I am being sent listings of property’s which are completely out of the requested points that I asked for. We need a garage or secure out building. A safe drive or car parking off road.Number of bedrooms, is negotiableBest in Canterbury or close areas around.Pleasant property. No more than £1000 per month.Be nice if I wasn’t sent the same property details a number of times. Once is enough thank you.

Janice · 3 December 2020

Agent replied · 26 December 2024

Hi Janice, Thank you for sharing your concerns with us.We'd like to discuss this further with you so we will now DM you for more information.Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Zoopla Home Check - beware of limits on searches

I signed up to the Zoopla Home Check monthly subscription, in the belief that I would be able to request information on properties without any limitations for the fee of £9.99 a month.Recently when requesting the Home Checks, nothing was being delivered to my email. I contacted customer support and was advised that buried deep in their T&Cs is a clause which states the maximum number of reports you can request is 40...not 40 a month for your monthly fee...40 in total for however long your subscription lasts at £9.99 a month.Granted, it is my fault that I did not interrogate the T&Cs, however I believe the sign up process for this is very deceptive, at no point is it made clear or highlighted that the maximum number of reports you can request is 40 for however long your subscription lasts. My subscription renewed yesterday, after I had already received the maximum number of 40 reports. I have requested a refund for the £9.99, and will update this review with the outcome.I would have thought that Zoopla might have a system in place which prevented renewal of the subscription fee once you had hit the 40 reports...but it seems not...instead Zoopla have taken £9.99 from me knowing full well I had reached my maximum report allowance. If the Zoopla system can recognise when to stop delivering home check reports, surely the system should also recognise when to stop charging a monthly fee when you exceed your 40 reports. Seems very wrong. I note other people have made the same complaint, and back in May Zoopla responded to a complaint with the following "We have passed your comments onto the team who are responsible for our property experiences. This means that we will look at rewording the subscription offer to ensure it mentions that it is capped at 40 reports." I have revisited the wording in order to write this review, and it does mention 40 properties, but is VERY VERY ambiguous, does not mention the fair usage policy or a cap, so a reader would assume this would be 40 properties per month. How long does it take to update a bit of text on a website?UPDATE 1/8/24: Zoopla did not refund me, despite making an application for a refund following an email form their customer services team. Absolute shambles.

Linda · 1 August 2024

Agent replied · 26 December 2024

Hi Linda,Thank you for your feedback regarding the Home Check Subscription. We're really sorry you feel this way. We have a fair usage policy of 40 checks/reports per subscription as laid out in our 'Home Check terms and conditions' which every user must accepted pre-purchase. We offer 40 reports overall, not 40 reports a month. The Home Check reports you have already run will only be accessible and visible for the length of time your payment is valid. If you wish to access more reports (more than the 40 you have already run), you will need to start a new subscription under a different email address.After expiry of the Cooling Off Period, you are still able to cancel your Subscription at any time, but will no longer be eligible to receive a full refund. You are paying a subscription to continue to access the checks you have already run. Please see below:https://www.zoopla.co.uk/home-check-terms-and-conditions/If you need any further assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/Many thanks,Zoopla Support

3/5

Trustpilot

Zoopla’s analytics are useless

Zoopla is fine for giving estimated valuations on typical same style properties on housing estates which is fine. However, for anything different or remote it’s analytics are worse than useless and gives a wild variety of price range on my property of £450k - 750k. There’s no way of communicating with zoopla to send recent valuations from local estate agents to address this. Not such a great product.

STUART · 16 March 2021

Agent replied · 26 December 2024

Hi Stuart, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and we're sorry to hear about your negative experience.We'd like to discuss this further with you and we'll DM you shortly for more information.Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Highly inaccurate valuations

Zoopla’s house prices on there web site are so inaccurate it’s ridiculous. It’s all a big con to try to get you to contact them.

Neil · 25 March 2026

Agent replied · 23 May 2026

Hi Neil, Thank you for your review. We're really sorry to hear you feel this way about our valuation model. The Zoopla house price estimate is based on data fed through an automated valuation model (AVM), which analyses property information on all 29 million UK homes on a continuous basis. Our data comes from multiple sources based on a number of data points relating to property sales, values and home characteristics throughout the UK, including publicly available data such as that from HM Land Registry and Registers of Scotland. The accuracy of Zoopla estimates is influenced by a number of factors such as the current market values of homes, the quality of the information available on the given property and the availability of comparable properties in the area. This means that unique properties or those where the housing market is slower, may experience less accurate estimates. We receive new data all the time and above-average variations will be largely a result of changing property characteristics and the comparability of the property to the local market. Therefore, discrepancies and/or increases or decreases such as you have outlined are not unusual. Here is a Help Centre article that will give you more information on where we get our data from: https://help.zoopla.co.uk/hc/en-gb/articles/360005677897 Many thanks, Zoopla Support

1/5

Trustpilot

I tried Twitter - here goes here.....

I tried Twitter and Zoopla ignored me so here goes. I have a small property which I bought as an investment back in 2017. It was is a run down condition and £20k later it was brought up to a great standard. I have tried without success to have the details of the original sale of my property removed from Zoopla but it is proving impossible as Zoopla appear to not give a hoot.Zoopla's claim to be able to display out of date information as if they own it is wrong. The awful condition that was is history and because it today shows my property is a very poor light I want the History on Zoopla removed. But how?*** UPDATE ***As predicted - no DM - nothing.*** UPDATE II ***June 24 2024 - no DM

Eddie · 24 June 2024

Agent replied · 26 December 2024

Hi Eddie,Thanks for getting in touch and for your feedback. We're sorry to hear you feel this way.Many of the features on our site & mobile app are continually being developed and we recognise that things aren't perfect.The Sold Price data is supplied to us by the government (HM Land Registry) as a matter of public record and is displayed on many sites in the UK.If any of the data is incorrect or if you wish to discuss the availability of this data in the public domain, I suggest that you contact the Land Registry directly using the link below:https://www.gov.uk/government/organisations/land-registryIf you need any further assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/I have provided this feedback to the team who look after our property experiences.Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Incredibly irritating and repetitive ad…

Incredibly irritating and repetitive ad campaign. I was regularly consulting Zoopla, but after this campaign I reconsidered and will be looking for a different site.

Petia · 22 March 2026

Agent replied · 23 May 2026

Hi Petia, Thanks for getting in touch and for your feedback. We're sorry to hear you feel this way. Many of the features on our site & mobile app are continually being developed and we recognise that things aren't perfect. Zoopla aims to provide users with an advantage in the property market by creating a transparent marketplace, and our tools and services improve and become more effective with feedback and data from our users. I have provided this feedback to the team who look after our property experiences. Many thanks, Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Useless!

Useless!! I have a 4 bed detached house, but according to zoopla it’s a terraced house? When I contacted them they can’t change it as they have reputable estate agent on the last valuation. Ok, so, how come in the past, on zoopla it gave right info (approx 6 years ago) info about my house. Ho! I know now! Because these incompetent people thought: while I was dealing buying an house for my son and I had to use my own address for correspondence! which it was a terraced house and still is. The plonk house of zoopla has mixed up my son details with mine! And they, apparently can’t check it! as these famous establishments of estate agents that provide the info are to powerful to challenge on the mistake made. So please beware of the zoopla and all the associated with them and don’t trust what you see advertised as lately they very friendly with house builders up and down the country pushing sales for new builds without checking. Ha sorry they use these top professional trusted estate agents, with incorrect info. Ie: if I am an estate agent with a shed telling zoopla that it is a house with top market valuation.Zoopla will take it as face value. And then just use an algorithm for the rest of the process. The Algorithm only tells you on what the plonk house of zoopla put in the feed. Way to go zoopla👏

Salvatore · 20 June 2024

Agent replied · 26 December 2024

edited reply -Hi Salvatore,Thank you for sharing your feedback with us.We'd like to assist you with this. As such, we'll DM you shortly for more information.Many thanks,Zoopla Support

5/5

Trustpilot

Zoopla is good where most agents…and one ref point of the market

Zoopla is good where most agents subscribe.The more agencies you recruit the better. where it comes to its own is knowing the history of a particular property is listed - However, if a property is not sold and is re-listed within a short time the history seems to disappear!!. So Zoopla needs improve to keep trail of the history of a particular property.

Mr · 28 October 2021

Agent replied · 26 December 2024

Hi Nalin,Thank you so much for leaving us a 5 star review, We have provided this feedback to the team who look after our property experiences. We're very happy to hear you find our website informative. We hope Zoopla continues to be useful for you in all things property related. Be sure to visit our 'News and guides' section for more information and additional guidance:https://www.zoopla.co.uk/discover/Should you require any further help from us, be sure you visit our Help Centre too where you may find numerous articles designed for home owners and property seekers:https://help.zoopla.co.uk/Many thanks,Zoopla Support

1/5

Trustpilot

Zoopla has the wrong data for my house and I can't correct it.

Zoopla used to show a reasonable estimate of the selling price of my 4 bedroom detached home. Around a year ago, Zoopla change my properties description to a 2 bedroom house with a value of around a 1/3rd of houses similar to mine. I have found no way to correct Zoopla's mistake and am resigned to having to put up with it. Thankfully I do not need to take out any loans that might use Zooplas erroneous data to credit score me.

Mark · 17 June 2024

Agent replied · 26 December 2024

Hi Mark,Thank you so much for taking the time to leave us your feedback.We’re sorry to say we cannot manually change the information (property type, tenure & room numbers) we show about any property at the moment.We are in the process updating our House prices section including improving our property attributes data to a more accurate model. Unfortunately, we don’t have the ability to manually add, edit or remove any property attributes and changes will only happen when we receive additional data from our verified sources such as HM Land Registry and/or Registers of Scotland, RICS Certified surveyors data (subject to the availability), live 'For sale' listings on Zoopla and Energy Performance Certificates (EPC).We're exploring the best ways to improve our data accuracy using automated systems. That way, you won't need to tell us if we've got something wrong. It's a long process, but we're doing everything we can to find the best solution.Also, please note that your property attributes do not directly affect your estimate. Your house price estimate will continue to be updated every month.If you need any further assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/Many thanks,Zoopla Support

5/5

Trustpilot

Hi Zoopla team good afternoon I hope…

Hi Zoopla team good afternoon I hope all you were safe and good due to this pandemic.This is a very good service I loved it it’s great to get an property which is suitable to us.Amit he is very good person which he guided and explained very well about the properties and shown a good properties.Thank you very much Amit for doing this thank you Zoopla.

Santosh · 26 February 2021

Agent replied · 26 December 2024

Hi Santosh, Thank you for sharing your feedback with us and for leaving us a 5 star review. It's lovely to hear that you had a great experience and you found a helpful agent via our website. We hope we continue to help and support you in all things property related.If you ever need any assistance and wish to contact us directly with your feedback, you may do so via our designated Help Centre:https://help.zoopla.co.uk/Many thanks,Zoopla Support

5/5

Google

In 30 years of business, I’ve dealt with some unscrupulous characters, and in the same token, been able to discern the more genuine ones. Amongst all of my experiences, with business Woodhead estate agent, are up there …

Paul · 17 November 2025

Agent replied · 22 November 2025

Thank you so much, Paul. We really appreciate your kind words and the trust you placed in us when selling your property. Our team prides itself on being honest, straightforward, and focused on achieving the best possible results for our … More

1/5

Trustpilot

Zoopla Drowning Users in Spam , No Way To Stop It

Zoopla has completely lost control over spam emails. I only signed up to get alerts for office listings in London, but now I receive 50, 60 junk emails every single day, mostly from one company called "Ask Asif". It’s absolutely out of control.

Amelia · 8 October 2025

Agent replied · 22 October 2025

Hi Amelia, Thank you so much for taking the time to leave us your feedback and we're sorry to hear about your negative experience. We'd like to discuss this further with you and we'll DM you shortly for more information. Many thanks, Zoopla Support

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Anvalis's Google reviews

Questions about Anvalis Folkestone and Hythe

How many reviews does Anvalis Folkestone and Hythe have?

Anvalis's Folkestone and Hythe office has 2,619 reviews across two platforms: 94 on Google, 2,525 on Trustpilot (across the whole business).

What is Anvalis Folkestone and Hythe's rating?

Anvalis Folkestone and Hythe is rated 3.5 out of 5 across all 2,619 reviews, and 4.5 out of 5 on Google from 94 reviews.

Where is Anvalis's Folkestone and Hythe office?

Anvalis Folkestone and Hythe, Turketel Road, Folkestone, CT20 2PA, Folkestone and Hythe, CT20 2PA.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.