Every review we hold for the Edinburgh office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAbsolute shambles of a company lacking any degree of professionalism or tenant care. After living in one of their properties for a year and witnessing a litany of failure and bad service I can say without hesitation that they are the worst letting agent I have had the misfortune of dealing with. Avoid.
Alan Β· 8 July 2017
Agent replied Β· 7 July 2023
Alan, thank you for your review. We take all our feedback very seriously and I have contacted you regarding all of tha matters you raised. I am extremely sorry you felt the service was not up to standard but I hope the detailed explantion provided at least showed that every effort was made to resolve everything you brought to our attention. All the best, The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleLauren was extremely helpful and very professional with my βmanyβ questions, she responded quickly and provided guidance throughout the procedure. I would definitely use the Flat Company again.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Jacquie Β· 24 August 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAmazing service and response time from Kerr for a key and lock issue. Nice to meet a fellow Kerr as well!!
Kerr Β· 7 November 2023
Agent replied Β· 28 April 2024
Dear Kerr,
Thank you for the fantastic feedback. I am sure meeting a fellow Kerr didn't unduly influence as he has been doing a great job for us and we are lucky to have him as part of our team.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAs a landlord, I have been extremely impressed with the Flat Company over the past 12 months, especially my property manager, Jess. Her guidance during the pandemic have been exceptional. I would highly recommend any landlord, or tenant, to use the Flat Company.PositiveProfessionalism
Robin Β· 25 May 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe Flat Company have been a pleasure to deal with while I have moved into a new flat. They communicate quickly and effectively, which has made the whole process a breeze!
Sam Β· 1 December 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe flat company is the best agency I came across during my time in Edinburgh. Amanda and Lauren helped me a lot throughout the whole process, from check-in to maintenance requests, and from check-out to the deposit return. They were quick to respond to any requests, polite, and professional! I would definitely recommend the Flat Company and would totally get in touch with them if I ever move back to Edinburgh!PositiveResponsiveness, Professionalism, Value
Patricia Β· 24 August 2021
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe Flat company have been great at sorting any problems we have had, tenancy was sorted very fast & and repairs are easy to report online and fixed quickly
All the staff are really friendly and always seem happy to help.
Thank you π β¦
Daisy Β· 31 March 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThe Flat Company has provided us with an excellent service throughout the year we have been with them. In Particular, Elona has done an excellent job at making our stay very enjoyable and trouble-free! Moreover, whenever we have had a maintenance issue or a query of some sort it has been dealt with speedily and to highly professional standard. I would happily recommend people to use this letting agency as it has been the best one our flat has come across!
Ruben Β· 8 July 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have only had a positive experience with The Flat Company. From viewing the flat to living there to moving out, every step was painless. They made clear what we had to do and by when. When we lived in the flat, we were always informed if someone needed access. If there were any problems, the response was always very quick. The company were very easy to contact and easy to talk to. Elona Smith provided an invaluable service whenever we required help or information
I would highly recommend renting with this company.
James Β· 8 July 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have let our flat through the Flat Company for over five years. From a landlordβs perspective their service has been excellent, our property has been let efficiently and well managed throughout. We would not hesitate to recommend.
KAY Β· 24 July 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHad a wonderful experience with The Flat Company. Their team is professional and quick responding all the questions and doubts. Very supportive during all the process renting the flat. Thanks!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Valeria Β· 24 August 2022
Agent replied Β· 7 July 2023
Dear Valeria,
Thank you for posting such a lovely review. We really pleased we were able to help you find the right property.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent experience as tenant. Efficient, quick and responsive to our requests for further help. Recently, we signed on for another year and tentatively suggested that a dishwasher would help us maintain the clean and hygienic environment that we desired. It is due to be installed in the next two weeks.
Robert Β· 8 July 2017
Agent replied Β· 7 July 2023
Robert, thank you for taking the time to post such a lovely review. We are really gald you have decided to contiue as our tenant for a further 12 months. I am sure you will have a lot more free time now you no longer have to do the dishes!
All the best, The Flat Company
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe had a viewing with The Flat Company and the representative, Kerr, was very professional, approachable and informative.
Dee Β· 22 November 2023
Agent replied Β· 28 April 2024
Dee,
This is a great review! First impressions really count so knowing that Kerr is doing a good job a viewings is great to hear. In such a competitive rental market we know how stressful viewing properties can be and so we strive to make sure all our team is well-informed and approachable.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI had a really positive experience with The Flat Company, they always responded quickly to emails and responded to any questions and concerns I had. I recommend!
Brooke Β· 9 March 2023
Agent replied Β· 7 July 2023
Dear Brooke,
We really appreciate you taking the time to post this lovely review. We will continue offer the same high level of service and I want you to know feedback like this does have a positive impact on the whole team.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAmazing company to use as a student, always fast to contact and solve any issues. Stunning flat too. Best help from property manager Eilidh Baxter!
Hannah Β· 8 May 2023
Agent replied Β· 28 April 2024
Hi Hannah,
It is great to hear from our student tenants as we have a lot of them! we are really pleased you have taken the time to post this review and it is greatly appreciated.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSo far, it's been a great experience. I rented a flat last month, and the entire process, from booking the viewing to completing other procedures, was smooth and transparent. The reference checks were also handled very efficiently.
Amarjith Β· 24 July 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHave been a client of the Flat Company for 14 years and I cannot fault this company at all. The management of my property has been excellent over the years. The Flat Company ensure that my tenants are properly looked after in the first instance , which in turn means I can rest easy knowing that any concerns are dealt with instantly and both myself and the tenant are happy. After having real issues getting a reliable property management company many years ago , my search ended when the Flat Company came along ! I wouldn't go anywhere else.
Colin Β· 8 July 2018
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThey didn't help me for anything they just told me go home and do it yourself on your phone
Zourakela Β· 29 September 2023
Agent replied Β· 29 October 2023
Dear Zourakela,
Thank you for taking the time to post your review. We have tried to get in touch directly and we hope to hear back from you as we are a bit confused by your review.
We can see you sent us an email asking how to apply for a property you were interested in to which we responded with a link to our website with a detailed explanation of how to apply. The whole interaction seems to have been online with a polite, timely and informative response to the information you requested. As the application requires your personal information this is not something we could do on your behalf. However, there is no mention in the email of advising you to go home or to do the application by yourself.
Obviously, there has been some kind of breakdown in communication as this interaction has lead you to post a 1 star review therefore we hope you will get in touch with us again either via email: hello@flatcompany.com or by phone: 0131 226 7733 so we can try to resolve the matter for you and improve our services.
We look forward to hearing from you.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThey didn't help me for anything they just told me go home and do it yourself on your phone
Pink Β· 28 September 2023
Agent replied Β· 23 August 2024
Dear Zourakela,
Thank you for taking the time to post your review. We have tried to get in touch directly and we hope to hear back from you as we are a bit confused by your review.
We can see you sent us an email asking how to apply for a property you were interested in to which we responded with a link to our website with a detailed explanation of how to apply. The whole interaction seems to have been online with a polite, timely and informative response to the information you requested. As the application requires your personal information this is not something we could do on your behalf. However, there is no mention in the email of advising you to go home or to do the application by yourself.
Obviously, there has been some kind of breakdown in communication as this interaction has lead you to post a 1 star review therefore we hope you will get in touch with us again either via email: hello@flatcompany.com or by phone: 0131 226 7733 so we can try to resolve the matter for you and improve our services.
We look forward to hearing from you.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJessica Jamieson has always been very pofessional and has always been available to take care of any issues we've had. Thanks Jessica!PositiveProfessionalism
Anna Β· 24 August 2021
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have been a landlord with The Flat Company for the last 15 years, they have provided great, friendly service throughout. I never needed to worry about my property, they kept me informed and made appropriate suggestions with regard to managing the property. Highly recommend!
Lorna Β· 8 July 2019
Agent replied Β· 7 July 2023
Dear Lorna,
Thank you for going to the effort of posting this wonderful review. A huge part of all of our new landlords comes through word of mouth and so hearing from a landlord who has been with us for such a long time is invaluable.
I am very pleased you continue to be happy with the service and we look forward to the next 15 years working with you.
All the best,
The Flat Company
β
β
β
β
β
4/5
GoogleI have been with The Flat Company for over a year and half now and they have been great! Skye our property manager is extremely diligent, friendly and willing to help! We are lucky to have her.
Lucie Β· 24 June 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI had a great time as a tenant with TFC, Lauren and David always did all in their power to resolve any problems.
Adam Β· 8 May 2023
Agent replied Β· 28 April 2024
Dear Adam,
Thank you for this 5-Star review. This is a really important one as you mention problems, which as we know arise with every flat and every tenancy whether they are minor or major. What it comes down to is how any problem is dealt with and that it is handled with efficiency and excellent customer service.
Lauren has been with us for 5 years and is an invaluable part of the team. David has recently left to follow a career in teaching and travelling but we have passed on your praise.
Thank you again.
All the best,
The Flat Company Team
β
β
β
β
β
1/5
GoogleIf you are a student (or anyone really) and looking for a flat to rent in Edinburgh, DO NOT GO with The Flat Company.
Worst and most stressful year of my life having to deal with them and their staff. Incredibly rude whenever we had an issue or had to visit the office and just genuinely made myself and my flatmates feel uncomfortable whenever we had to contact them.
When we first moved in, they gave us two and a half sets of working keys - when there were three of us living there. We had no working oven for over six months (even though it had been reported numerous times), we were charged ridiculous amounts of money for things that were already broken/damaged when we moved in (for example, windows that I had no chance of reaching unless I was standing on my absolute tiptoes on top of the kitchen worktop) and for cleaning when we moved out (even though our flat was absolutely spotless), to name but a few of the many issues we had.
They also failed to inform us of when people were coming to view the flat whilst we were living there. Getting woken up at 8.30am to strangers walking into your bedroom is just not ok!!!!!!!
Having moved out start of June 2014 they were still after money in October 2014. Even though we never got our deposit back. They also made us pay our last months rent (which would have been Mays rent) before we moved in, yet charged us Β£200+ for a week in June (when we had all handed our keys in at the end of May). They are just unbelievably unhelpful and rude, and hire staff that have no idea on how customer service should be.
No matter how amazing or perfect the property you find, if its with them it is seriously just not worth the hassle they put you through.
Victoria Β· 9 July 2015
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.