Every review we hold for the Edinburgh office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleJust wanted to say a huge thank you to the whole Cullen team who are always excellent, professional and responsive.
They have distinguished themselves a number of times by going the extra mile for me as a landlord. But we also share the same philosophy of doing the right thing by the tenants.
On this latest occasion, Anne in Finance spent considerable time resolving an issue in delayed payment of part of rent due to me - with an equitable outcome for all.
Stephen
Stephen · 15 June 2021
Agent replied · 14 June 2024
Dear Stephen,
Massive thank you from team Cullen for taking the time to leave us a review and for your fantastic feedback.
So pleased the team have managed to provide a professional service for you and your tenants. I have shared this with the team.
Kind Regards,
Scott
Marketing Manager
Cullen Property Ltd
★★★★★ 5/5
GoogleA completely professional company, with the best communications I've experienced by far, and I've rented over 20 times in my life. I would fully recommend, response times are great and they are very thorough in communicating and sending reminders when required.
Iain · 25 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you very much for your review Iain, and we are delighted to hear of how positive your experience with the Team here has been.
★★★★★ 5/5
GoogleService is superb. Was able to get in contact very easily when necessary. Ashleigh was incredibly helpful with all concerns and queries. Would recommend to any potential tenant or landlord.
Angus · 15 June 2021
Agent replied · 14 June 2024
Dear Angus,
Thanks for taking the time to leave a glowing review. We're so glad you have had a positive experience with Cullen Property. I have passed this feedback onto our team.
Kind Regards,
Scott Binnie
Marketing Manager
Cullen Property Ltd
★★★★★ 5/5
GoogleFrom a landlord's perspective, Cullen Property have been absolutely fantastic in helping me to acquire, refurbish and manage properties in Edinburgh.
The team are Responsive, Personable, Honest, Direct, Hard working.
I'd highly recommend these guys.
Edit: September 2023
The team at Cullen have continued to be outstanding in every respect. So grateful to have found this team.
Trevor · 18 September 2023
Agent replied · 14 June 2024
Dear Trevor,
Thanks for the great review! Will be sure to share this with our team so we can keep up the good work.
Kind Regards
Scott Binnie
Marketing Manager
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve had an amazing experience with Cullen getting my property on the rental market. The whole team have been super helpful answering my queries and made the process really simple for a first time landlord - could not recommend enough!
Angus · 21 August 2024
Agent replied · 14 June 2024
Thanks so much for your review Angus, we are delighted to hear of how positive your first experience of being a Landlord has been. Long may it continue!
Team Cullen :)
★★★★★ 5/5
GoogleThe quality of service that Cullen have provided whilst looking for a new rental property has been excellent. Both Rachel and Morven have been incredibly helpful, friendly, and professional. They respond to queries quickly and thoroughly. We are only a few weeks into our tenancy, but the quality of service thus far gives me a lot of confidence going forward.
Fergus · 15 June 2023
Agent replied · 14 June 2024
Fergus,
Thank you so much for this glowing review. We’re so happy you’re enjoying your new place and as always, if there’s anything we can do just get in touch.
Thanks again.
The Cullen Team
★★★★★ 4/5
GoogleI would highly recommend Cullen property to those who are searching for the best let in agents. After 3months of hard search and viewings my colleague and I stumbled upon this agency and how we wish we had known them earlier . Morven and Rachel , very friendly and approachable team helped us and our search ended in joy.
Belinda · 15 June 2023
Agent replied · 14 June 2024
.
★★★★★ 5/5
GoogleCullens have looked after our flat in Edinburgh for over 6 years. I was given a very good recommendation for them from a friend and I certainly have not been disappointed - far from it. They take all the hassle out of property management and take care of everything with quiet efficiency. Thank you for all you have done.
Neil · 15 June 2023
Agent replied · 14 June 2024
.
★★★★★ 5/5
GoogleWe rent a flat from Cullen Property. They were super helpful overall. From the initial flat viewing, the move in, to the follow on support they have been friendly, professional, and very reactive. Will continue to rent form them in the future, and would recommend.
Greg · 15 April 2024
Agent replied · 14 June 2024
Hi Greg, and thank you for your 5 Star review! We really try and provide a first class service to all tenants renting with us and we're delighted you've found this to be the case! Kind regards, All the Cullen Team.
★★★★★ 5/5
GoogleCullen Property sourced two flats for us in Edinburgh, and have acted as our letting agents for the last five years. They are a highly professional organisation, and take care of all aspects of running our properties, including all maintenance, legislative and compliance issues. They also source and check out tenants for our properties. We have had very little down time between tenancies, and no significant problems with tenants.
We don’t live close to Edinburgh so without the help of such a professional and reliable organisation we would be unable to consider owning and letting property in this city. We would have no hesitation in recommending Cullen Property to prospective landlords in Edinburgh.
Linda · 11 November 2019
Agent replied · 9 November 2024
Hi Linda, we really appreciated the sentiment of your message (and the Betty's Hamper!!). It’s great to hear and makes everyone at Cullen really proud that we’ve been able to provide you with an excellent service during your 5 years as a landlord. Kindest regards, the Cullen Team.
★★★★★ 5/5
GoogleAs first time renters and students, we could not have asked for a better experience with a letting agency. Cullen have been remarkably helpful and swift with any queries or issues we had and we will miss being tenants for them.
Louisa · 7 June 2024
Agent replied · 14 June 2024
Thank you so much for your feedback Louisa, we are delighted to hear of your positive experience with the Team throughout the duration of your tenancy. Wishing you all the very best!
★★★★★ 1/5
GoogleI arranged a meeting with one of the members of the staff to see a room. I was in the door of the building 5 minutes before the meeting hour, but nobody arrived. I phoned to the office after 15 minutes, and the person who I had the meeting with was replied to me the pone. She said that one of her colleges was showing the room to other people at that moment and that she was going to phone him to let me get into the property, but nothing happened. I had to phone the agency again after another 15 minutes ( 30 minutes after the meeting hour just waiting in the door) This time I talked with another employee who told me the same, but she never phoned me back. I am still waiting for any kind of apologize. Very unprofessional .
Susan · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Hi Susan,
We’re sorry you’ve been left dissatisfied with our service. I have spoken to the colleagues involved to gain a full understanding of the situation. Our colleague who conducted the viewing had tried to locate you after you contacted our office however could not find you in the vicinity of the property.
They had tried to call you on the number we held but were unable to reach you. I’m sorry that you were not able to view the property and would like to offer our apologies for any inconvenience caused. We are very keen to change your impression of our business and would be delighted if we can help you find your new home. If you wish to get in touch to discuss your requirements please feel free to contact me.
Kind Regards
Tom Corps MARLA
Operations Manager
Cullen Property Ltd (Registered Agent No. LARN1811026)
30 Rutland Square
Edinburgh EH1 2BW
★★★★★ 5/5
GoogleWe rented a student property off of cullen for the last two years and couldnt fault the way they handled any maintenance issues we encoutred and did give us plenty of notices on any inspections or contractors arriving at the property. The communication between them and ourselves was second to none and both the check and check out was handled with such smoothness and respect. I would definitely recommend cullen property to both friends and family and would be inclined to use them again.
A · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Hi Amy, it's lovely to hear your kind words about our business. All the team are delighted we've been able to help you while a tenant of ours. We wish you all the best for the future. Kind regards, the Cullen team.
★★★★★ 1/5
GoogleHaving dealt with Cullen Property I would definitely not recommend them in any circumstances. As guarantor for a tennant in one of the properties that they manage I found great difficulty communicating with them when a problem arose requiring immediate repairs. It later became apparent this was due to high staff turnover. The repairs related to replacement of a door that could not be opened due to lack of a handle, therefore creating a recognised fire hazard. Despite repeated attempts to contact them to have this door repaired they chose not to, thus putting my son’s life at risk. Cullen Property are probably fine if you are a landlord and will no doubt maximise your return on investment but in doing so they have a blatant disregard for the well-being of any tenant. AVOID AT ALL COSTS. There are plenty other property management companies who work to higher ethical standards.
John · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Dear John,
Thanks for taking time to provide your feedback on the situation. However we find it disappointing that you have now became dissatisfied with allowing the independent deposit adjudicator to rule on the matter having previously agreed to this as the best and fairest way for the situation to be resolved amicably. When this issue with the door arose as a result from the actions of the tenant, we advised that the costs of this would be something the tenant would be liable for. The bedroom door had been damaged from the outside and no one was trapped within the room when the lock became defective. The tenant advised that the lock had previously been loose but confirmed that he had not reported this to us. We explained that there were numerous other alternative options available to gain access to the room (e.g. contacting one of our three 24HR emergency joinery contractors whose details are provided on our website) rather than causing significant damage to it, hence the tenant being held responsible for the cost of repair.
We have discussed the situation fully with you since the incident happened and had agreed a suitable course of action to bring the matter to a resolution. As the door is an original feature door, and to maintain the integrity of it and match the other doors within the property, it needed to be repaired rather than replaced with a new door. For this to be done the door has to be taken off site to a workshop for repairs and it is not appropriate to do this while there are tenants within the property as the room would be left without a door for a period of time. While the door has been in a state of disrepair due to the damage caused by the tenant, it has always functioned as a solid door, opening and closing freely, and maintaining its fire protective qualities.
I’m sorry your position on this matter has now changed however we are comfortable that we have been fair to all parties in our handling of this given the circumstances. The Cullen team.
★★★★★ 2/5
GoogleI HAVE BEEN RENTING FLATS IN EDINBURHG FOR THE PAST 5 YEARS AND FOR THE PAST 8 IN THE UK. NEVER CAME ACCROSS SUCH A BAD AGENCY. IF YOU CAN AVOID THEM, YOU WILL BE DOING YOURSELF A FAVOR.
I rented a flat in Edinburgh managed by Cullen Property for about a year and 6 months. The flat was in a good condition when I moved in. Me and my flatmate, who had already been living there for about 3 years, kept it clean and tidy. Any problems or issues that we spotted in the property were reported quickly to Cullen Property and they always had a quick response.
Our lease was originally for 6 months,. And it was getting reniewed every 6 months, so we kind of had a new contract with Cullen Property every 6 months. 3 months in advance we were asked if we wanted to renew the contract. Cullen Property would send us a letter with a due date for us to respond, something like this was not stated in our contract and we felt pressured every time this happened.
We tried to leave the flat before the end of the 6 months (giving them a 2 months notice), and we were told that we would have to pay a fee of a 140 pounds each. Also, if no siutable tenants were found to replace us, we would be responsible for paying the rent until the end of the 6 months contract ended, even if we were no longer living in the property. We then, decied to stop the process and seeked help in citizen advice bureau, and we were told they had never come accross something like that.
We then waited and gave a two months notice before the 6 months contract ended, so that we could move out the flat without having to pay that 140 pounds fee, but we did have to pay a 30 pounds fee for references (each of us). Also they were originally asking for a 40 pounds fee instead of 30, as it said in our lease.
When we moved out from the flat, were told go get professional cleaners and painters. We cleaned the flat ourselves and it was spotless, that flat has not been as clean EVER BEFORE, but they expected the flat to be left like a brand new one.
I can confidently say that this IS NOT A GOOD AGENCY TO RENT FLATS IN EDINBURGH
Montse · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Dear Montserrat,
I’m sorry you were left dissatisfied with our service. Your lease agreement was a short assured tenancy for a period of 6 months that could either be renewed or ended at the end date. We contacted you prior to the renewal date each time to ascertain your intentions and ensure you did not become tied into a contract you did not wish to fulfil. On each occasion a renewal agreement was signed by both parties.
It is paramount to our company ethos that we provide all our customer with an excellent service and we’re disappointed we have not met your expectations on this occasion. I would be grateful if you could contact me directly to discuss further in the hope of resolving matters satisfactorily for all.
Kind Regards
Tom Corps MARLA
Operations Manager
Cullen Property Ltd (Registered Agent No. LARN1811026)
30 Rutland Square
Edinburgh EH1 2BW
★★★★★ 5/5
GoogleCullen property provide a great service, are easily contactable and quick to sort any issues. Their handyman Paul is very polite and efficient, making sure any maintenance problems/concerns are appropriately dealt with.
Rhianna · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Many thanks for your excellent review Rhianna!. We pride ourselves on the service we offer tenants and are glad to receive your positive thoughts on this. Regards, Mandy, Paul and the Team
★★★★★ 5/5
GoogleI was a landlord with Cullens for nearly 14 years. They helped find a flat for my daughter (which she and I managed). Then they helped me find a flat for investment. They than took on all the management - tenants, maintenance, etc. We have just sold for other circumstantial reasons. Again they were instrumental in the sale. They were consistently helpful, friendly, ready with advice and assistance in many ways. Always competent, I don't recall anything going wrong at all.
David · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
David, Many thanks for your kind review and we're delighted that we have been able to help you in sourcing, owning and letting out your property in Edinburgh since 2005. Do pop in an have a coffee with us if you're ever passing by Rutland Square! Best wishes from all of the Cullen Team.
★★★★★ 4/5
GoogleOverall I found Cullen to be a good letting agency for the duration of my year with them. In general they were fairly quick to reply to any concerns, helpful when in need of assistance and generally good with the whole student tenant process. I would say I only feel let down by a couple of things.
a) Not everyone at Cullen was on the same page with regards to move in dates and whether we could bring our luggage into the flat before officially moving in. Noting this is different to unpacking the luggage, the difficulty for me was that I did not want to pay multiple times for a taxi back and forth to the property to firstly check in and then return to my hotel to grab my luggage, when I felt that both checking in and placing luggage in the apartment could be done at the same time. Thankfully, someone from Cullen realised the point I was trying to raise and allowed this to happen.
b) Maintenance occasionally took a long time to resolve, case in point being my bedroom window blinds which took in excess of 2 months to resolve, and even then the solution was temporary. I am not entirely convinced this was Cullen's fault, as I do believe the contractor they were in discussion with was more to blame but nonetheless having a blind stuck shut meant no natural light but more importantly if I wished to be in my room to study I was having to spend more money (albeit a small amount) on electricity to be able to see.
Liam · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Thank you Liam for your 4* Star review and for providing your positive thoughts on our service. I’m glad we were able to resolve your issues and we value your feedback. We recently introduced a new online maintenance reporting system to make the reporting of maintenance issues by our tenants easier which also keeps you fully up to date with how things are progressing. Thanks again for your feedback and we wish you all the best for the future. Mandy & the Cullen team
★★★★★ 5/5
GoogleMy step-son is renting a property managed by Cullen Property. Their representative, John Rutherford, has proven to be helpful, efficient, and friendly. He has ensured that the standard of the flat is very high; he has gone out of his way to accommodate what requests of ours that he could; and he has been incredibly patient with us nervous parents. John, however, is just one example of the great service we feel we have received from each member of the team. I would heartily recommend the services of Cullen Property.
Duncan · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Duncan, we very much appreciate your kind comments and 5* Star review. It’s good to know that we allayed your nerves and we hope that your step-son enjoys his time with us and if we can be of any further assistance please do not hesitate to get in touch. John and the Cullen team.
★★★★★ 5/5
GoogleMy wife inherited a small flat in Edinburgh in 2003. We live on the South coast of the UK, so needed a property management company that could do everything needful, including a necessary initial refurbishing and redecoration.
After some research, appointed Cullen and made one trip up to meet Malcolm and discuss what was required, and that was it. Cullen took over from then on.
The flat has now - after 15 years of full tenancy - been sold, and Cullen were pro-active and totally professional in helping make the process smooth and stress free.
Excellent and well priced service: fast responses, clear accounting and always available with logical, sound advice.
No reservations: use these people.
James · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
James, many thanks for your kind 5* review and we're delighted to have managed the property on your behalf over the last 15 years, and all without a void! Do let us know if you need us to help again in the future. Kind regards, Steve and the Cullen Team.
★★★★★ 5/5
GoogleI've been with Cullen for two years, and they have provided a stellar service and a very pleasant first tenancy experience. Any issues reported are dealt with very promptly, and maintenance staff are long-standing, familiar and friendly. Their communication with tenants is regular and professional so you always feel in the loop. In the months leading up to moving out, we were provided a comprehensive checklist which broke the checkout process into manageable steps and made things a lot easier. The checkout appointment itself was very pleasant. Mandy, who has been our ongoing liaison, is lovely and has made our experience moving out very positive and virtually stress-free. Would recommend Cullen to anyone looking for a new flat!
Eva · 16 June 2019
Agent replied · 14 June 2024
Hi Eva, we're delighted to hear you were thrilled with our service over your two year tenancy. We wish you all the best for your future endeavours and please get in touch if you are ever looking for a flat in the Edinburgh area again. Kind regards, the Cullen team.
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent landlords: best I have dealt with. In particular, Jennifer Ogilvie was a superb contact and very efficient.
Joe · 15 June 2022
Agent replied · 14 June 2024
Dear Joe,
Thanks for taking the time to leave a glowing review! I've shared this with the team, and in particular Jen, and they are delighted that they were able to make your experience letting with us a positive one!
Kind Regards,
Scott Binnie
Marketing Manager
Cullen Property Ltd - Edinburgh Property Management
★★★★★ 5/5
GoogleRomana and Mark were exceptional. Throughout the tenancy application process, they were quite helpful. Everything was in order.
Nirvana · 15 June 2022
Agent replied · 14 June 2024
Hi There,
Thank you very much for leaving a lovely review for Romana and Mark. I have passed this feedback onto them and we are happy to hear your experience with Cullen Property was so positive!
Kind Regards,
Scott Binnie
Marketing Manager
Cullen Property Ltd
★★★★★ 5/5
GoogleCullen property has done a great job in reviewing how they organise flat viewings, in particular for student flats. Despite very high demand, viewings are now super organised with limited people, staff present who are knowledgable about the property and plenty time to ask any questions you have. Applications for flats are also straight forward and The staff are helpful and easy to liaise with if you have any queries. Really great company to let from.
Eva-Rae · 15 June 2020
Agent replied · 14 June 2024
Hi Eva-Rae,
Thank you for your glowing review! We strive to make it as easy as possible for Edinburgh students to secure their flats - especially when demand is so high in the city.
We hope you have a great time in your new flat. If you have any issues going forward in your tenancy, please do get in contact with property management and they will be ready to help.
Kind Regards
Scott Binnie
Marketing Manager
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.