Every review we hold for the Dursley office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf i could leave 0 stars i would.this…
If i could leave 0 stars i would.this company is all about profit and not customer focused.i have a shared ownership property,with fees of £200 per month.just had a bill for £1000.00 to paint internal walls .it worked out to £700 to paint 1 wall and banister, £170 was also added for admin fee.avoid synergy/aster shared ownership ,they will bleed you dry
Jeremy · 26 October 2024
Agent replied · 23 November 2024
Good Afternoon Jeremy,Thank you for taking time to leave this review.We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you.Kind regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful company
Awful company. Avoid at all costs. Trying to charge us £18,000 for windows replacements we do not want. Despite written promises the cost would not be borne by leaseholders, Aster are forcing it ahead with totally unaffordable and unjustified charges. Our case is now going through a Tribunal. Their finance department is not fit for purpose, with numerous, totally unacceptable errors and anomalies with service charges over the past few years. Investigations revealed they did not bother about insuring the block when taking over from another company. Senior Management refuse to meet with the leaseholders. Aster advertise their service charges are “reasonable” - they are not. Many discrepancies evident where Aster claim something, but the facts are different. Leases are drawn up incorrectly and Aster are too pig-headed to change them. I wouldn’t even rate them “one star”, zero stars is deserved. Do not trust them.
Consumer · 27 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotMy living nightmare.
Firstly, if you manage to get to the end of this long post, I applaud you. Where do I start?Found a house that suited our needs via a mutual exchange. The tenant was known to Aster due to a lot of issues within this house, they knew it was in disrepair but we were desperate as we had outgrown our small property we swapped with. We were advised by the previous tenant that Aster had said they would replaster all the walls within the house due to its age, put in a new kitchen amongst other things. Basically, as soon as we signed the mutual exchange documents, it seems Aster took no responsibility for the damage the previous tenant had done to the house.According to the surveyor, this house has nothing wrong with it. Funnily enough by the second time he came around, he suddenly noticed things wrong he missed before. When we decided to strip the wallpaper off of the walls, we unveiled really bad cracks in the walls and walls actually crumbling away, black mould that had been painted over, layers and layers of paint built up over wallpaper, wallpaper bubbling due to damp. We had the concrete rain window shelter fall off the window and land in the garden. It’s a good job know one was outside when it happened as it could have been extremely dangerous. The front door was kicked in by the police to the previous tenant, was never fixed or replaced despite Aster knowing about the issues here. I was burnt by a plug socked which wasn’t checked by a professional electrician before we moved in. We had a kitchen cupboard fall off the wall when opened and one on the ground which wasn’t attached to the legs so fell over. This was when we were told that we have until 2031 until a new kitchen will be installed. I questioned this and put in a complaint to which Aster’s excuse was the size of our fridge freezer! What that has to do with anything is anyone’s guess. We had a leak in the toilet, so had an engineer come out who made it worse. We then had to call an emergency engineer out who suggested leaving us without a toilet at all. Luckily he didn’t. We then had a leak in the bathroom. Engineer came out and broke our bathtub. In a way this was a blessing because the previous bathtub was absolutely vile despite the amount of cleaning we had given it. But this was when we actually realised that the bath was actually put in the wrong way around. When we decided to remove a poorly applied wooden cladding from the hall/landing and stairs, it was attached so badly it ripped the plaster board off in places despite the delicate way in which we tried to remove it. On the landing, we have a wall crumbling away exposing cables. We’ve mentioned this time and time again but nothing gets done. We had numerous people out to look at our outhouse, which is practically balancing on a lintel about 2cm wide. Two weeks ago, our kitchen sink came away from the waste pipe and was pouring with water. Due to my health, I have to rely on that sink to wash and clean. We contacted Aster to be told it wasn’t urgent and they wouldn’t help until the Monday as it was now the weekend and to wash and prepare food in the bathroom 🤮My husband spoke to a manager who, when my husband explained my health and disabilities, laughed. Today my 18 month old found crumbled brick on the floor in our front room, he very nearly put it in his mouth. He then kept finding more and more pieces. I am petrified he's going to end up extremely ill or choking on bits. We can’t decorate because the whole house needs so much work. We can not make it feel homely. I am worried sick about my children’s health. Especially as our 18 month old is finding bits of brick he could choke on. My middle son has ASD and really bad OCD since we moved here due to how bad it was and in parts, still is (cleanliness wise, despite the level of cleaning we have done). Aster have refused responsibility because it was a mutual exchange, but had it been left empty, the work would have been done by Aster and passed on to the council to house someone. We are a very low income family and can’t afford the thousands of pounds worth of work needed when we didn’t do this damage to the property. I’m not sleeping, I’m depressed. This has had a huge negative impact on my health and mental health. I’ve been ill since we moved in with a chronic cough which no doubt is down to the dust from crumbling bricks and mould.
Jade · 5 October 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good afternoon Jade, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotExtortionate rises in service charge with no accountability
Posting this on behalf of my partner who has a shared ownership flat with Aster. Aster seem to be interested in nothing more than fleecing their tenants. My partner's service charge was increased fourfold this year, from £90 per month to £370 per month. Aster have claimed that this is to carry out maintenance works, which seems hard to believe seeing as the charge has been increased for 5 months now and there has been no sign of any work carried out. Even the cleaning of communal areas has gone from twice a month to once every two months. The increase caused significant financial issues for my partner and it is now stopping her from selling the flat. Prospective buyers have been put off by the service charge. Aster claim that the higher charge is only temporary, but will give no reassurances as to when it will return to normal levels. Their responses to my partner's concerns have been glib and come across like they are trying to fob her off. Aster comes across very much as a company that puts profit over people. The dismissal of my partner's concerns has been shocking and has caused her a great deal of distress.
John · 13 September 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning John, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
Trustpiloti felt hopeless by Aster Letting team
Dear Sir/Madam i am writing this later to sake justice Please help me On 17th of September I am due to move from my present council flat to a council house in Bassett Green. I have been in contact by email with Aster letting team concerning my move this week from friday 1st of September until the email I have received from Aster letting Assistant Called Laura Harper today. I should appreciate it if you would please consider what I say below:Several weeks ago, I forget the precise date i massage Vanessa Aster housing officer, I asked her what the rules are for leaving my present Aster flat and moving into a council house. I have a wife and 4 young children and hoped to make any arrangements in good time. My precise concern was when to formally inform Aster of the date we would be moving into the new house and leaving the present flat. Vanessa didn't even reply i was expecting response but she did not. Quite reasonably, I waited for Vanessa’s reply until last Friday 1st of September when I called the Housing Office to inform them that I shall move into my new council house. i asked please post the quit form and Laura Harper Aster letting assistant promised that she will do.I received a later from her on Thursday 7th of September with out the form saying that I needed to officially fill in a form + return it to Housing but no form accompanied the Housing later. I therefore emailed Housing back requesting an official form, I received this form today Friday 8th of September by email, . I returned it the same day.if Laura Harper Aster lettings Assistant have been sent me the form on Friday i would have returned on Monday the 4th.i am absolutely shattered i have feeling that I have been treated badly by Aster to make me pay extra week of rent. As cost of living crisis as father 4 children how can i pay two rent for 5 weeks despit being an outstanding tenant for the past 13 years.i received call from Southampton City Council housing on Friday 1st of September that my house is ready t view on monday the 4th i receive the my council house key.Now Aster team saying we will not accept your Quit notice from friday the 1st of September Laura Harper Aster letting assistant said my 4 weeks notice will start from Monday 11th of September it means i have to pay 5 week rent for two property.
Habib · 8 September 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good afternoon Habib, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards
★★★★★ 5/5
TrustpilotAll round positive experience
I have been living in my shared ownership property for 6 years now and have just gone through the selling process with Anna Dillon. I have always felt very apprehensive about the selling process because I've heard it was very complex. However, with Anna by my side, the process has been smooth and surprisingly easy. Shared ownership has given me an opportunity from a young age to get onto the property ladder, to move out and be independent from the age of 23. Thank you Aster Housing for giving me this opportunity.
Gabriella · 24 August 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Gabriella, thank you for your positive feedback and taking the time to leave this review. Greatly appreciated!
★★★★★ 3/5
TrustpilotI have been a tenant with aster group…
I have been a tenant with aster group for many years . I have kept my home and garden to a high clean tidy standard and. Respected the property. I love my home very muchSo After looking forward to my kitchen replacement coming my way i finally got to choose my options and date .however the men that turned up was grumpy unfriendly and made me feel uncomfortable. The person I am tried to be chirpy offered them both a coffee unaccepted coffee that’s fine . However Everything I asked was bluntly refused. Ie if I buy my own worktop please could I have that fitted instead of the not nice choice replied no do it yourself . This came with every question. They said We been done over before so won’t be doing anything. I was told to buy my own extra cupboard if wanted even though I wasn’t offered the correct amount.I want to be happy with the plan however as I needed to get to the dr I went with what they said . Thinking what was that about it was a awfull experience.On noticing a error the next day ,I called the guy and was told I’d get a call back from him as he didn’t have plan in front of him . Nothing . I have messaged and emailed . Nothing . This has really upset me and am now dreading the new kitchen being fit as it’s not right . Is the workman going to be the same . This maybe just be another council house to them but to me it’s my home I love. I felt like I was some undeserving great unwashed tenant. This is not on . I am really upset . Yes I’m greatful for a new kitchen I pay my rent so why not .
Susan · 8 August 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good afternoon Susan, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards.
★★★★★ 1/5
TrustpilotGreat Property, Terrible Company
This company’s customer service is completely unacceptable. I purchased a property from Aster in 2021, while the property itself was great, the same cannot be said for their customer service or administrative support. Communication has been non-existent; calls and emails go unanswered time and time again.
Katy · 15 April 2025
Agent replied · 4 June 2026
Good morning, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotGrounds work team - Russ, Jon & joe-joe
All 3 turned up on the correct date & time I was told, they even popped around the day before for a quick chat about what work they were carrying out, I had my front fence & back fence & 2 gates replaced, they were so polite, friendly & didn't leave any mess behind, the actual jobs are spot on aswell. None of them left early, even with the winds & the rain we had they stayed out there to complete the job, so it was finished on the day they promised😊 extremely happy with them & my new fences 😊
Katy · 31 July 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Katy, thank you for your positive feedback and taking the time to leave this review. Greatly appreciated!
★★★★★ 1/5
TrustpilotMoney over concerns
I feel quite disappointed with the service I have been provided from the Aster Group, they’re very pushy in the early stages of looking at a property and more concerned in getting you to pay their fees. I feel that my concerns have been put aside and not considered but more that they just want their money. By these reviews it looks like this is a common thing and that the after sales support is all but nothing.I don’t think I’d be pursuing a house sale with the Aster Group.
Mike · 31 July 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Mike, I'm so sorry to hear you feel this way and you've not had a good experience with us when looking for a home! If there are any particular issues you'd like me to look into and help with then please send me an email at alexandra.grieves@aster.co.uk! Kind regards,Alex
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid at all cost
Avoid at all cost. I’m charged over £1000 a month but my neighbours whome are also with aster in the same houses as mine are only paying £630 a month they refuse to speak to me about this or let me speak with anyone who could explain it. I have been through trauma in this house and have struggled to be here due to what happened here, they say they support their customers but really they don’t care and have 0 lack of empathy, I lost my 9 day old baby and they wanted to know if I was going to pay rent. Lots of jobs have been done and most are bodge jobs done cheap as possible in one case I had to get them to come and redo it because I was that bad. I was doing a swap to another home of which aster told me i had to take my shed down and remove it (it came with the house) the swap failed and aster are now saying I’m no longer allowed a shed! Yet all houses on the row with aster came with sheds. Garden floods, front garden we were told not to touch and it overgrowns on to the stairs leading up to each home with weeds they send someone out once every 2-3 years. In all honesty I think aster are one massive money making company who only care for themselves and not the people in their property’s.
Nicole · 29 July 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Nicole, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotOne star is too much
Before I start, I fully understand house swaps are “sold as seen”, but had your surveyors do a proper job on this house, things might be very different.We did a house swap, as we had been desperately needing a bigger property for over 4 years, when this house came up. We have children with disabilities and my wife is also disabled. So space was needed and to make life easier for our family.When we came to visit the property numerous times, the house was in a state, but more clutter and lack of cleanliness than anything structural that we could see. So to us it was going to be; move in, clean it top to bottom, decorate it and get carpet and job done. Oh how wrong we were!The days after we moved in a cupboard fell off the kitchen wall, my wife burnt herself on a plug that she had used in a socket that clearly hadn’t been checked properly, we found huge cracks in many walls after removing years of wallpaper, the front door had previously (previous tenant) been kicked in (by the police) and hadn’t been fixed, the concrete water/rain skirting above the window fell off (luckily we weren’t stood there when it happened). We then had someone check the outhouse to find that it needs new lintels as one in particular is pretty much non existent, the bath has been put in the wrong was around, the shower is faulty and runs at 9.59KWH which is ridiculous, the sink waste pipe just goes into a hole, no fixture to hold it in place, the previous tenant was asked to do things before he moved in and he hadn’t done those jobs at all.We had an engineer come out to check a leak in the bathroom and he broken the bath. Thankfully that means a new bathtub the right way around as my wife can not use the shower due to the huge incline and the anti slip guards being the wrong way, and someone came to fix a leak with the toilet and made it worse to the point it leaked into our hallway! When the engineer came out (as emergency on a Saturday) for that he was given the wrong information and didn’t have the right parts to sort it and was informed to close off the only toilet in the house, luckily he found what he needed and magically fixed it.When we looked at the property, we were made aware by the previous tenant that the kitchen was due to be replaced. We had mentioned this several times to aster and they responded stating that it was possible it needed doing but they had lost paperwork on this. Everyone who has attended the property has said it needs a new kitchen badly. When aster reviewed this they said they wouldn’t put in a new kitchen despite cupboards falling off, because we had put in a freestanding fridge freezer. Absolutely baffling.The ceilings in the living room, dining room and downstairs hallway are all artex and contain asbestos which should have been sorted a long time ago.Our kitchen door should be a fire safety door but ours isn’t. It also has an inch gap between the bottom of the door and the floor. This will not slow down the spread of a fire.This has made my wife so ill and depressed. We just want a safe, nice, clean house to live in. It’s not a huge ask. It’s going to cost us thousands to plaster all the walls, redecorate, put in a new kitchen and re do both front and back gardens due to the way they’ve been treated. We are a low income family because of my wife’s health and can not afford this.
James · 19 July 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good afternoon James, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you
★★★★★ 1/5
TrustpilotCan this Housing Association get any worse?
Since my review earlier this year my situation has worsened. My emails to Senior staff members who have requested information have been intercepted by others in the company.
H · 10 October 2025
Agent replied · 4 June 2026
Good morning , thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotStaff say the company going backward
Even the staff say the company is now a shambles! Problem after problem since moving into our house just over a year ago. Lost count of the missed appointments, and poor quality repairs.
Jade · 20 August 2025
Agent replied · 22 October 2024
Good morning Jade, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotGrace House NW8 a new building 176…
Grace House NW8 a new building 176 flats built by Regal developers opened September 2022 .
Michele · 25 January 2026
Agent replied · 25 February 2026
Good morning Michele, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotAster are a terrible housing company
Aster are a terrible housing company, I have a shared ownership house.Had lots of antisocial behaviour from neighbours, noise complaints and they do nothing.Rent has increased lots since I first got the house making it more difficult to afford this house now, all this when other home owners sub let and rent out their homes (against tenancy * mortgage) Made various complaints about service charges and grounds maintenance not being done, leaving the estate looking like a mess. Recently had a threatening solictors letter because I had not provided a gas safety certificate, threats of £1,500 court costs or imprisonment if I don’t provide one 😂The attitude of Aster staff is poor, they don’t take complaints seriously or follow their own code, more people need to complain to the ombudsman about Aster.Time to contact my local MP about these rogue housing landlords who are abusing their powers with tenants and shared ownership owners, they suck you in and screw you over with rent and service charges.Worst thing I have ever done buying a shared ownership house with Aster.Only option some people have to get on the housing ladder is shared ownership, trapped! Sell my house, easier said than done!
Jay · 17 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Jay, thank you for your feedback and sorry to hear you feel this way. Shared ownership rents and service charges are reviewed annually with rent increases set out in the terms of the lease. We do have a dedicated team who would be able to assist you with marketing your shared ownership home if you wish to sell your property, please do email homeownership@aster.co.uk if you'd like any more information on this process. With regards to the other concerns raised, please could you email your contact details to contactcentre@aster.co.uk and our team can ensure these points are looked into for you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotPerfect service for electrical fault.
Back in April 2023, I had ordered a new cooker which was due to be fitted. The external company had identified a fault with my old cooker (wire had burnt out) and so had suggested I get an electrician in to test all sockets before having the cooker fitted. This was another added stress to a difficult period of my life. When I contacted Aster, the agent on the phone was very understanding and very quick to escalate this to ensure the correct people had come out to look at it. Within a few hours, an electrician had come round, tested all electrics and was kind enough to fit the cooker. It may seem small to some, but I feel that everybody that day went above and beyond to some degree. This is perhaps the first time I've left positive feedback for a big company, but Aster were truly great.
Rion · 6 June 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Rion, thank you for your positive feedback and taking the time to leave this review. Greatly appreciated!
★★★★★ 1/5
TrustpilotBreeding ground for resentment.
We neighboured an Aster property for over twenty years. We experienced nastiness. Aster's response was evasive and scandalous. Ultimately, for us, the only solution was relocation. As a private owner, there are no agencies who will fight your corner. With the benefit of hindsight, I would never trust Aster at any level.
Paulo · 13 December 2024
Agent replied · 23 December 2024
Good morning Paulo,Thank you for taking time to leave this review.We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you.Kind regards
★★★★★ 1/5
Trustpilotover the past two years i have had 2…
over the past two years i have had 2 weeks without heating and hot water, then couple of 2-4 days with out it also. they blame me(which is difficult to understand when I rent and I am not a professional heating engineer) i have a child under 4, who can’t be warm in the winter (those 2 weeks) or bath when been out for the day, it’s inhuman and shocking. what is a nice home without the bare necessities. i’m stressed and angry that this appears normal for this to be ok. every time they come out, they just put a plaster over the problem and not get to the case of the issue, which is usually 4 days later, i feel anxiety over when is it next going to pack in; i have been patient for 2 years accepting the apologies but now actually feel ganged up on that they think it’s fine to leave this problem for days on end with child under 4 with asthma. when they finally come it’s not there fault but mine. has anyone else experienced this with the company?
Kate · 19 May 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Kaye, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey are the modern day Gestapo.
Tina · 25 March 2026
Agent replied · 4 June 2026
Good afternoon, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you. Kind regards,
★★★★★ 1/5
TrustpilotPurchased a shared ownership of these…
Purchased a shared ownership off these cowboys 2 years ago. We had a big defect on the outside which we had to fight tooth and nail for a year to get it fixed. A few weeks ago we had a leak under the bath only to notice two of the legs hadn't been fixed which caused the grout to crack and leak for 2 years. Not to mention getting charged for grounds maintenance when they dont actually do any grounds maintenance. Good luck trying to get anywhere with the staff at their head office in Devizes they are rude and will treat you with contempt. The rent has gone up every year I have been here. Avoid a shared ownership with this mob the like plaque. You'll seriously regret making contact with them. They shouldn't be allowed to operate, simple as that. They need to be brought up in parliament so something can be done. Their a disgrace.
Vincent · 11 April 2023
Agent replied · 12 June 2024
Good evening, thankyou for your comments and sorry to hear this has been your experience. If you could email more information and your contact details to homeownership@aster.co.uk we can look into this for you in more detail - Gemma
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid shared ownership
Did a shared ownership with Aster 5 years ago and rent was just over £300. It's now jumped up by £27 just over £390. I genuinely can't afford to live in this shared ownership house anymore, but I'm locked in to a mortgage. I would not recommend it. House has so many things wrong with it and of course Aster don't have to pay for anything. Doing shared ownership was the worst thing I ever did. It honestly makes me feel like life is just too hard now.
Jodi · 30 March 2023
Agent replied · 12 June 2024
Hi Jodi, thanks for your message and sorry to hear you feel this way. Rents are reviewed each year and as a shared owner you are responsible for maintaining your home. We do have a team who may be able to help provide guidance and support which may be of interest https://www.aster.co.uk/existing-customers/cost-of-living. Alternatively, we have a dedicated team who can provide more information on how to sell your shared ownership home and can be reached on homeownership@aster.co.uk - Gemma
★★★★★ 1/5
TrustpilotHeap of rubbish!
Heap of rubbish! Friend is due home with her new born baby, and we have no heating or hot water and they don’t class it as an emergency and won’t come out on the same day to resolve the issue! Awful, awful awful!
Tom · 9 December 2021
Agent replied · 12 June 2024
Good morning Tom, thank you for taking time to leave this review. Apologies that you may of been wrongly advised. We are happy to arrange an emergency repair under these circumstances. We would like to investigate this further. Can you please contact us by going to our website aster.co.uk/contactus and complete our enquiry form. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAster housing forgot to inform me of a…
Aster housing forgot to inform me of a section 106 in place on the property I rent from them.The s106 means that the property must only be let to people with a local connection, I have no local connection and was totally unaware of its existence until I attempted to exchange .Aster have apologised for the mistake but I am now trapped as can only exchange with people with a local connection. They apologised for there error thank me for 'the learning curve ' saying will write to all other tenants to make them aware, and include the information in future tenancies .over a month ago but other tenants have not been notified? This situation is causing me major stress. Was told by aster when I said I was concerned about my tenancy in relation to the s106 you've nothing to worry about as its Asters mistake. My main concern now is that I cannot exchange, I would not have taken on the tenancy if I'd been aware of the s106 put in place to provide local housing for local people, But now stopping a non local from moving out.
Steve · 2 March 2023
Agent replied · 17 June 2024
Good morning Steve, thank you for taking time to leave this review. We would like to investigate this further and resolve this promptly. Can you please contact us by completing our enquiry form on our website www.aster.co.uk/contactus or calling us on 0333 400 8222. We can then pass this to our relevant team and ask they contact you
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.