Every review we hold for the Dartford office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWell, i went with your company to let my house. It was on the market for over 2 months and got absolutely nothing from you. I would not recommend your company at all, i was lied too on numerous occasions about the keys when i asked for them to be posted to give to my new agent. I had to make about 4 phone calls, chasing them to be posted and was told they had been on Friday. Marina said she had sent them recorded delivery for monday... this was a lie. I didn't receive the key until the following friday. It was NOT recorded delivery! Very unprofessional, glad i left.
0Alexandra Β· 20 June 2020
Agent replied Β· 19 June 2024
Dear Ms Grange
We are sorry to learn that you were dissatisfied with your experience on this occasion. Despite Wards extensive marketing, we are unable to guarantee that offers to rent will be forthcoming and understand your disappointment when they were not.
Our lettings staff encourage landlords to market their properties to obtain the best possible price whilst also retaining tenant interest in a competitive rental area. We appreciate that it was your decision to market for a higher price from the outset and are pleased to note that you were able to secure a tenant when the rental price was reduced.
We prefer keys to be collected in person where possible, however we are happy to post them if this is more convenient due to distance. Recorded Delivery is only used on request and I am sorry if you thought that they had been sent by this method.
Thank you for your feedback and we trust that all will go smoothly with your property let.
Kind regards
Wards
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWent in to the branch today to find out about houses on the market in the area and to leave some details.
I was immediately greeted by the team and they all had a friendly and approachable manner! James invited me to sit down and took all my details, with none of the pressures I've experienced in other places! He was very good at understanding what type of property we would be needing and it was all very easy and comfortable! Looking forward to using them in the near future! Very impressed indeed!
Angela Β· 20 June 2020
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello Angela, Thank you for your kind review - we will pass this on to the team! Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI really enjoyed meeting a very professional, bright and friendly estate agent Milly Hallett when she first showed me round the flat I am now ready to complete on last year as well as showing me a few other properties. She was incredibly helpful, making suggestions how the properties could work for me as a home, she even looked up what size bed would fit in the bedroom. I met her again today at my flat, so nice to be greeted by her as she remembered my daughter and I and again she gave great advice how to use the space well. Buying a property as a newly single person can be daunting but Millyβs welcoming attitude and guidance made the experience enjoyable and exciting. Debbie Ogden the sales advisor has been easy to contact, professional and made the whole process run smoothly. Thank you both.
Amanda Β· 20 June 2020
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleLast week we have viewed a 3 bed room property in Tennyson Road in Dartford with the help of Mr. Roheet Chopra, who was an incredibly helpful and an excellent customer service provider. His willingness of showing to sell the property was really impressive.
We wish his every success in business and his future..π
Muhammed Β· 23 October 2023
Agent replied Β· 19 June 2024
Hi Muhammed,
Thank you for leaving a review! It's great to hear how positive your experience with our agent, Roheet, has been and how excellent you've found his customer service to be.
Best wishes,
Wards.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe got the rented property through wards dartford , A gentleman George Jordan help us through the whole process , he was really helpful ,kind understandable guy . Highly recommended him for any letting concerns . Thanks again George . Good luck
Buttar Β· 29 May 2024
Agent replied Β· 19 June 2024
Good Afternoon,
Thank you for taking the time to leave a review. It's great to hear that you feel our agents have been so helpful. Thank you for your kind words about our team.
Best wishes, Wards - Letting & Estate Agents in Dartford
β
β
β
β
β
4/5
GoogleDartford branch-bought a property from them and renting it out through them. I have to say am impressed with this branch.
SALE: I had a very limited budget and was contacted by one of their sales member to view a property which I did not think I could buy as my budget was a little below the asking prices, however, as the person knew the sellers were looking for someone who is not in a chain we managed to strike a deal with which I am super happy (it was 7 years ago).
LETTING:I have been renting this property with Wards for the last 3 years and am very happy with the service. They found a really great tenant, they perform their 6month inspection on time and send you the report, if you miss a call from them and call back they know who called you and why, I prefer to be contacted via email and this is working well as well. They property management fee is competitive as far as I know ( 12%) and they froze it for a few years.
4 stars not 5 because of two things I was a little bit not happy about was 1) the fact the letting agent insisted I agree on a 6-month tenancy not 12 (meaning I had to pay tenancy renewal fee 2 a year not just ones), but this was later changed. 2) the contractors they use quoted me 1700 for work ( and that was just an initial quote, meaning the work could have cost more if they find other issues), while I got the work done for 1200 with another contractor who seeing the agency's quote branded it a 'rip off'' ;the gas safety certificate is 86 pounds, while I would expect it to be the standard 64 (at the end of the day, the contractor used by the agency must have loads of properties to do so I do not see a reason for this premium).
Nika Β· 21 June 2019
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for leaving us your feedback! Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleSelling my home was made simple with wards, but it wouldnβt have been without the team. Laura did everything she possibly could and nothing was too much! Every question was answered and no stone was left unturned! The whole team were also great, Milly always was wanting to help! They got me the price I wanted and helped me find my new house - what more could you want?PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Bride Β· 20 June 2021
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
4/5
GoogleMilly at Wards dartford was really helpful in purchasing my property. Milly was always responsive and friendly!PositiveProfessionalism
Abigail Β· 20 June 2022
Agent replied Β· 19 June 2024
Dear Abigail,
Thank you for your feedback regarding Milly at our Dartford office. She is super friendly and so passionate about helping her customers with the moving journey and takes it personally to help you all secure your ideal home and as smooth as possible. I am delighted to hear she looked after you so well. Stay safe.
Kind regards
Sam Dalton
Senior Operations Director
Wards Estate Agents
β
β
β
β
β
5/5
GoogleA huge thanks to Geoff and his team at Wards in Dartford. They found us a buyer very quickly and provided a very helpful, friendly and efficient service. π β¦
Frances Β· 21 June 2019
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for leaving us your feedback! Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFantastic service from Marina I have to say she is really very helpful and was very patient TBH what she does not know about renting is probably not worth knowing We felt very confident that our case was being dealt with efficiently and our tenants were happy with her service as well
JUDITH Β· 24 August 2023
Agent replied Β· 19 June 2024
Hi Judith,
Thank you for leaving a review! It's great to hear how fantastic your experience with Marina has been and how helpful and patient she has been throughout.
Best wishes,
Wards.
β
β
β
β
β
4/5
GoogleMy family and I have been very happy with the service provided to us, especially by Marina. Obviously, she is very efficient and competent in her job, but she also goes that extra mile for you, which is why it puts Wards and Partners above other agents for us.
Miriam Β· 23 October 2023
Agent replied Β· 19 June 2024
Hi Miriam,
Thank you for leaving a review! It's great to hear how happy you are with the service provided by our agents, and particularly with Marina going the extra mile for you.
Best wishes,
Wards.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI was helped by AJ, a wonderful agent, whoβs been helping me with the process of finding an apartment! He is extremely patient and helpful. I highly recommend reaching out to him if needed!
Lavanya Β· 27 July 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Hello Lavanya,
Thank you so much for your lovely review! We're thrilled to hear that AJ was able to assist you so effectively in your search for an apartment. We're honoured to hear that you'd recommend us to others!
Best wishes,
Wards
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent and friendly service. Millie was most helpful and attentive with a great personality. Millie knows the market well and is very informative
Tom Β· 25 December 2020
Agent replied Β· 24 December 2024
Hi, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleExcellent and friendly service. Millie was most helpful and attentive with a great personality. Millie knows the market well and is very informative
Tom Β· 20 June 2020
Agent replied Β· 19 June 2024
Hi, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI have never experienced such an unprofessional team that is at this agency. From the first impression, the lady was rude over the phone and late for her viewing. Then when I followed up, they had not picked up the phone when they recognized the caller ID and when I called from another number( 2 minutes later) after picking up and asking how can they help, they just hung up on me. We have put an offer on a property with them, and they have never got back to us to update whether our offer got accepted or not. STAY AWAY FROM THEM!!!!!!!
Adrienn Β· 20 June 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWards has an Amazing team . I would just like to say thank you to the entire team at Wards Dartford , and Barnhurst . We appreciate your support , professionalism , and time you all took to make our experience good as first time buyers. We want to express gratitude for your time , and effort shown . Itβs important to remember that such a Great team exists. We want people to know that they too can do the same in trusting you all at Wards to help them find their place to house or Flat . Such a Wonderful Team thank you Wards 100% recommendations to all βοΈβοΈβοΈβοΈβοΈ .
Diedra Β· 20 June 2023
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGood Service. 3rd time Ive used them. Professional and quick to get back to you in rentals. Defo reccommend for rentals and lettings in the dartford/Kent area. Mark
Mark Β· 21 August 2024
Agent replied Β· 23 October 2024
Hello Mark,
Thank you for your kind review and for choosing us for a third time! We're delighted to hear that you found our service professional and prompt. Your recommendation means a lot to us.
Many thanks,
Wards
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMilly was great, recieved good service in our house search and prompt updates following any offers
Lauren Β· 20 June 2021
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
1/5
GoogleReally poor customer service from the lettings department. Having expressed interest in a property viewed, a whole week was wasted in getting answers to questions. Had to chase 4 times. When finally got to speak to a manager was advised they had the answers all along. We've now lost the property because we wanted to view it again. Had that week not been wasted we probably would have secured it!
Michelle Β· 21 June 2019
Agent replied Β· 19 June 2024
Dear Michelle
Thank you for your feedback and we are sorry that you have been disappointed with your recent experience. Regrettably, despite making several attempts to contact the landlord so that we could respond to your questions, we were unable to reach them. When contact was eventually made, we were informed that the property had already been let, which is why you were advised that it was unavailable. This was outside of Ward & Partners control however, please be assured that customer service is of extreme importance to us and we apologise if you were not updated frequently during this period and for any frustration caused.
Kind regards
Ward & Partners
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMarina is very helpful and went out of her way to enable us to get the house we wanted
Dorothy Β· 20 June 2020
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for leaving us your feedback! Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWards Dartford and specifically laura and debbie, have done a nice job on my house- 20+ grand on top of my price. Found me a good buyer as well, nice and easy! the wife is high maintenance, and even she's happy! beers all round for them!
JWC Β· 20 June 2023
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for your kind review - we will pass this on to the team! Best wishes,
Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWonderful agents, informative, helpful, friendly and not afraid to share in my excitement. All staff were amazing but in particular, Marina and George clearly worked together to ensure each time I contacted them, I didn't need to explain any previous background.... They were totally up to speed and very knowledgeable
Thank you both for helping us find a beautiful new homePositiveResponsiveness, Professionalism
Nerina Β· 20 June 2021
Agent replied Β· 19 June 2024
Hello, Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks, Wards of Kent
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVery good experience dealing with sales in Wards. Imarna from Wards & Jeff from mortgage matters direct have been very professional, friendly and helpful throughout my entire experience so far. Advice and help given to me has been very helpful and helped move me on to getting an offer accepted and mortgage! Would happily deal with them again. Thank you guys!PositiveResponsiveness, Professionalism
Corissa Β· 20 June 2021
Agent replied Β· 19 June 2024
Dear Corissa,
Thank you for your feedback regarding the help and service you received from Imarna and Jeff. Congratulations on your new purchase and we would be happy to help you again in the future.
Kind regards
Sam Dalton
Senior Operations Director
Wards Estate Agents
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI canβt rate George from Wards Dartford highly enough. He has been quick to respond to all my queries and if he didnβt know the answer he found out. Nothing seemed like too much trouble. Great service.
Vikki Β· 22 December 2023
Agent replied Β· 19 June 2024
Hi Vikki,
Thank you for leaving a review! It's great to hear how positive your experience with our agent, George, has been and quick he has been to respond to all of your queries.
Best wishes,
Wards.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.