Every review we hold for the Coventry office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 4/5
GoogleA very professional service provided from initial phone call and meeting with Richard Tootall, House viewings conducted by Liz Emery and sale completion by Melanie Ryan
Brian · 4 October 2024
Agent replied · 25 October 2024
Thank you so much for your kind review of our team. We are delighted that you had a great experience with us here at John Payne Estate Agents.
★★★★★ 5/5
GoogleSusie and her team have been great!
We had a very difficult time purchasing our new bungalow, due to solicitors, mortgage company etc, but Susie has been very helpful throughout. Her communication was great and she was very patient, considering it took us 9 months to complete!
I would recommend this branch to anyone.
Francesca · 25 June 2017
★★★★★ 5/5
GoogleSusie and her team have been great!
We had a very difficult time purchasing our new bungalow, due to solicitors, mortgage company etc, but Susie has been very helpful throughout. Her communication was great and she was very patient, considering it took us 9 months to complete!
I would recommend this branch to anyone.
A · 26 March 2017
★★★★★ 2/5
GoogleThey didn't notify us that they already had an application going ahead for a property when we viewed it. They then chased us for feedback on the property when we had already emailed them and asked them to start the tenancy application. They then took a day to get back and say the property was already taken.The person who showed us the property was friendly.
Benjamin · 25 June 2018
Agent replied
Dear Mr Shelbourne
We are sorry to hear of your concerns. Our Lettings Manager , Claire Clark, has been trying to call you to discuss the matter but has been unable to get a response. I am sure that you expect we often get more than one application for a property and it is a very fast changing process that means that someone may inevitably be disappointed. I am pleased that you found our staff friendly when viewing.
Please contact Claire on 02476 222022 to talk things through and reassure you of our professionalism.
Tony Twigger
Director
★★★★★ 1/5
GoogleI Would never use or recormmend Payne’s estate, I have a few issue., 1, none or little feedback, 2, not telling potential buyers that certain times were not convenient,Which then led to them turning up a viewing,not answering emails, and when told we were taking our property of the market they didn’t acknowledge us and the sign is still up.
A · 25 March 2020
Agent replied
Dear Alison,
We regret that you have felt the need to post this review which is contradictory to the many excellent reviews that we have received from other clients.
You have raised a number of issues which we are happy to look into and we will do so in the next few days, however we are unable to identify you on our system to establish the capacity in which you have dealt with us.
If you are able to provide more detail, we will happily respond. Please feel free to email me directly at j.payne@payne-cov.com.
John Payne
★★★★★ 5/5
GoogleMelanie provided a great Service throughout this transaction constant updates and polite and courteous always.
Kent · 11 October 2024
Agent replied · 25 October 2024
It is great to see that you had the high level of service that we strive to achieve here at John Payne Estate Agents. Thank you for taking the time to write a review.
★★★★★ 1/5
GoogleI Would never use or recormmend Payne’s estate, I have a few issue., 1, none or little feedback, 2, not telling potential buyers that certain times were not convenient,Which then led to them turning up a viewing,not answering emails, and when told we were taking our property of the market they didn’t acknowledge us and the sign is still up.
Alison · 25 June 2019
Agent replied · 24 June 2023
Dear Alison,
We regret that you have felt the need to post this review which is contradictory to the many excellent reviews that we have received from other clients.
You have raised a number of issues which we are happy to look into and we will do so in the next few days, however we are unable to identify you on our system to establish the capacity in which you have dealt with us.
If you are able to provide more detail, we will happily respond. Please feel free to email me directly at j.payne@payne-cov.com.
John Payne
★★★★★ 5/5
GoogleVery reliable, communicative and provide a great service.
Kyle · 11 October 2024
Agent replied · 25 October 2024
Kyle, thank you very much for taking the time to write us a review. It is great to hear that you were happy with our service. We wish you every happiness for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleWe met Kieran Dixon one of Payne’s sales negotiators at a property we were very keen to buy, he came across as very professional, knowledgeable and keen to show us all highlights and features of the property. When we decided to make an offer Kieran had all the relevant paperwork for us to complete rather than return to his office. He must surely be a valued member of the Paynes team!
Mark · 13 August 2022
★★★★★ 5/5
GoogleThe property was first rented, then sold through Paynes. Both processes were handled professionally and with the minimum of stress to us. All of the associates that we dealt with made everything proceed smoothly and kept us informed of developments. Thank you especially to Daniel Little, Danielle Hartshorne and Liz Wilson-King
Sandy · 25 June 2019
Agent replied · 24 June 2023
Thank you very much for taking the time to leave us a review, it was a pleasure to manage the property for you and subsequently deal with the sale. We hope to work with you again in the future.
Liz and The Team
★★★★★ 5/5
GoogleThe property was first rented, then sold through Paynes. Both processes were handled professionally and with the minimum of stress to us. All of the associates that we dealt with made everything proceed smoothly and kept us informed of developments. Thank you especially to Daniel Little, Danielle Hartshorne and Liz Wilson-King
A · 26 March 2019
Agent replied
Thank you very much for taking the time to leave us a review, it was a pleasure to manage the property for you and subsequently deal with the sale. We hope to work with you again in the future.
Liz and The Team
★★★★★ 5/5
GoogleJP sold my flat within two months. The staff were always proactive with my enquiries and informative about the progress.
Arti · 1 May 2025
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service and I can’t thank Kieran enough for his complete professionalism in dealing with our purchase.
Mark · 12 October 2022
★★★★★ 5/5
Googlefrom selling to having sold our house Liz (emery) was always on hand to quickly address any queries! brilliant service
Julie · 27 March 2025
★★★★★ 1/5
GoogleI've been very disappointed with the level of customer service we have had from Payne. We were looking for a three bedroom property and had some time limits on when we had to move in by. We found and viewed a property which was listed for £850 per month. We were interested in applying but wanted a speedy application. To aid this, we offered an additional £50 per month on top of the rent on the agreement that Payne would give us a response by a certain date. Payne delayed in acknowledging our offer until it was too late. They then responded and told us that our application for the house was being taken further. and did not mention anything about the price. We were contacted the following Monday when we were due to pay the agent fees and provide identification. It was at this point that we were told that we would have to pay the rate of £900 per month rather than the advertised £850. We had clearly stated that the offer was conditional on us hearing back within a certain time frame as we had to spend extra money on storage and accommodation because of the delay in moving in. As we were pressed for time and were advised that our application would be refused if we did not agree to the higher rent, we reluctantly agreed.
After the referencing period, we were able to move into the house, whereupon we discovered that there were several large items of furniture that were present that had not been present when we viewed the property, most notably was a large blue sofa. As we had made arrangements for furniture, this was not entirely appreciated. We had to change arrangements for other furniture, costing us time and money. We politely emailed Payne to discuss options for storing or possibly removing these items from the house as they limit the space that we have available. They responded (rather rudely in my opinion), asserting that all the furniture that was in the house when we moved in was there for the viewing. I found their response lacked any basic politeness and essentially accused us of lying, allowing no possibility that they were mistaken. I find it incredible that they think we somehow just didn't see several large items of furniture... Instead of offering any sort of compromise, they were incredibly unhelpful and advised us of places in the house we could store them.
Finally, we have had issues with their 7 day inventory policy where they have emailed one of my housemates and essentially accused me of having lied to them about our responsibility towards replying to the inventory. I was told that we would have seven days from receiving it to check and respond. We received it last Monday and have tried to submit it with a few minor adjustments earlier today, one week later, only to find that we can now no longer make any amendments. Any attempt to speak to anyone from this company has been difficult, their customer service is appalling and they have been completely unwilling to budge on any of the issues we have faced. Overall, terrible service.
For reference, I have included a picture of the sofa that they have said was there when we viewed the property. I will leave it up to you to decide whether we could possibly have missed this...
Sam · 25 June 2018
★★★★★ 1/5
GoogleI've been very disappointed with the level of customer service we have had from Payne. We were looking for a three bedroom property and had some time limits on when we had to move in by. We found and viewed a property which was listed for £850 per month. We were interested in applying but wanted a speedy application. To aid this, we offered an additional £50 per month on top of the rent on the agreement that Payne would give us a response by a certain date. Payne delayed in acknowledging our offer until it was too late. They then responded and told us that our application for the house was being taken further. and did not mention anything about the price. We were contacted the following Monday when we were due to pay the agent fees and provide identification. It was at this point that we were told that we would have to pay the rate of £900 per month rather than the advertised £850. We had clearly stated that the offer was conditional on us hearing back within a certain time frame as we had to spend extra money on storage and accommodation because of the delay in moving in. As we were pressed for time and were advised that our application would be refused if we did not agree to the higher rent, we reluctantly agreed.
After the referencing period, we were able to move into the house, whereupon we discovered that there were several large items of furniture that were present that had not been present when we viewed the property, most notably was a large blue sofa. As we had made arrangements for furniture, this was not entirely appreciated. We had to change arrangements for other furniture, costing us time and money. We politely emailed Payne to discuss options for storing or possibly removing these items from the house as they limit the space that we have available. They responded (rather rudely in my opinion), asserting that all the furniture that was in the house when we moved in was there for the viewing. I found their response lacked any basic politeness and essentially accused us of lying, allowing no possibility that they were mistaken. I find it incredible that they think we somehow just didn't see several large items of furniture... Instead of offering any sort of compromise, they were incredibly unhelpful and advised us of places in the house we could store them.
Finally, we have had issues with their 7 day inventory policy where they have emailed one of my housemates and essentially accused me of having lied to them about our responsibility towards replying to the inventory. I was told that we would have seven days from receiving it to check and respond. We received it last Monday and have tried to submit it with a few minor adjustments earlier today, one week later, only to find that we can now no longer make any amendments. Any attempt to speak to anyone from this company has been difficult, their customer service is appalling and they have been completely unwilling to budge on any of the issues we have faced. Overall, terrible service.
For reference, I have included a picture of the sofa that they have said was there when we viewed the property. I will leave it up to you to decide whether we could possibly have missed this...
A · 26 March 2018
★★★★★ 5/5
GoogleHaving dealt with both your Earlsdon and Daventry Road offices I cannot say more about the professional, enthusiastic and motivated staff and service provided. I couldn't ask more of an agent who achieved more for my property than I thought possible. I cannot thank you enough!
Chris · 17 September 2017
Agent replied
Thank you for taking the time to leave us a Google Review and for the Prosecco, we’re delighted you’re pleased with our service and we hope to deal with you again in the future.
Liz and The Team
★★★★★ 5/5
GoogleWe would highly recommend Payne Associates, excellent personal and professional service. Helped us throughout our sale, dealt with all queries efficiently and took the stress out of the process.
Dom · 11 March 2022
Agent replied
Thanks for your kind review and hope you are settling in well to your new home.
★★★★★ 5/5
GoogleEmpathetic and understanding, I felt valued as a vendor whereas other agents seem to treat only the buyer as the customer, the vendor is a customer too, and may not always be right, but sometimes is!
Chris · 17 September 2018
Agent replied
Thank you for the review Mr Overton, it was a pleasure to deal with you and the sale of your mums home. I hope we managed to restore your faith in Estate Agents after your previous bad experience with another agent.
Liz and The Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have recently sold my property with Payne Associates, Daventry Road branch and the service was excellent, would always keep me updated & reply to my emails/phone calls ASAP, I mainly delt with Susie Hanley who was brilliant & felt she went that extra mile to ensure everything ran smoothly, she also recommended a fantastic solicitor, I would almost defiantly use them again when I make my next purchase.
Louise · 25 June 2017
★★★★★ 5/5
GoogleStress free rental of my property, and then a stress free sale. Rating as 5 stars because I was living out of the country and always felt like they had everything perfectly managed.
Lucia · 25 June 2019
Agent replied · 24 June 2023
Thank you for taking the time to leave us a review, it was a pleasure to manage the property for you and subsequently deal with the sale. We look forward to working with you again in the future.
Liz and The Team
★★★★★ 5/5
GoogleI dealt with mr Kieran Dixon , excellent service and very highly recommended for any business with these guys .
Peter · 14 June 2022
Agent replied
Thank you for taking the time to review your experience dealing with us. I am delighted to hear how happy you are with the service you received from Kieran and the team at our Daventry Road Office. I would like to wish you all the best and if we can help with anything in the future please do not hesitate to contact us. Thank you again. John Payne
★★★★★ 5/5
GoogleStress free rental of my property, and then a stress free sale. Rating as 5 stars because I was living out of the country and always felt like they had everything perfectly managed.
A · 26 March 2019
Agent replied
Thank you for taking the time to leave us a review, it was a pleasure to manage the property for you and subsequently deal with the sale. We look forward to working with you again in the future.
Liz and The Team
★★★★★ 1/5
GoogleVanted to visit them on Saturday, came 11.30am, and they were closed? I guess they just close whenever they want. And on the phone they were very unprofessional.
Tomas · 24 June 2020
Agent replied · 24 June 2023
We are concerned to read your comment Thomas. Having checked our security cameras we can see that all of our offices were open and manned at the time you refer to so cannot explain the problem that you refer to. If you remain concerned please email me at t.twigger@payne-cov.com with more details of your enquiry and I will get back to you.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.