Trusted Agent profile Β· Clacton-On-Sea

Leaders Sales Clacton-On-Sea reviews

4.7

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Excellent

312 reviews across 1 platform

75 Station Road, Clacton-On-Sea, CO15 1SD

Leaders Sales's office in Clacton-On-Sea, at 75 Station Road, is rated 4.7 out of 5 across 312 reviews on 1 platform, including 312 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

312

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Clacton-On-Sea office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Don't rent with them.

Theo Β· 25 November 2025

Agent replied Β· 25 December 2025

Dear Theo B, We value your feedback and sincerely appreciate you taking the time to share … More

5/5

Google

I was really finding it hard to find a property I liked and area as I am very picky but a really friendly member of staff helped me and pointed me in the right direction I never been so pleased Mitch Beadle went out of her way to help me I would definitely recommend her to any one who is looking or finding it hard to find a place.

Matt Β· 21 June 2019

5/5

Google

Kelly was very helpful when selling our property and her customer service is second to none. Thanking you and Tom for all your help getting over the line so quickly

Rhys Β· 20 June 2021

Agent replied Β· 19 June 2024

Hello Rhys Bartlett Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us. Many thanks Customer Care Team

5/5

Google

I have recently bought a property through leaders, and although I have spoken to a few of the staff I've had alot to do with Kelly. Kelly has gone above and beyond to help me even if it was of no benifit to her. She has been so easy to talk to and explains everything so clearly you are not left confused in what can be a very stressful experience. I would highly recommend this company.PositiveResponsiveness, Professionalism

Samantha Β· 20 June 2021

Agent replied Β· 19 June 2024

Dear Samantha Shaw, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Clacton. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

very helpful staff especially Lauren and George, always willing to help !!

Chloe Β· 20 June 2023

Agent replied Β· 19 June 2024

Dear Chloe Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Carly couldn’t have helped me and my partner more on buying our first home, Carly has reassured us and been there every step of the way no matter what time we knew she was a phone call away, with such a stressful time buying your first home Carly made everything at ease and stress whatsoever couldn’t thank Carly enough for going above and beyond.

Becky Β· 20 June 2020

1/5

Google

Be careful both buyers and sellers!. Went for a second viewing on Saturday and made an offer there and then stating it will be a cash purchase and therefore not subject to lenders valuation or survey. On Monday Kelly phones to say offer accepted and put in writing . Tuesday morning I instructed solicitor to proceed with purchase and them all details and deposit paid.. Emailed Kelly with proof of funds, solicitors details and stating as flat was vacant I could complete within 14 to 28 days if acceptable with vendor. Done and dusted?. No, Kelly calls Wednesday morning to say she had taken someone to view the flat Tuesday night and they had put in a higher offer and would I like to increase my offer. Urgh no!. An offer accepted in writing, solicitor working on the sale and they still show the apartment, take another offer then call me to gazump them!. Dirty tricks Kelly and obviously not an ethical estate agent.

David Β· 20 June 2020

Agent replied Β· 19 June 2024

Hello David, We are sorry to hear of your negative experience with the Clacton Branch. Please contact them on 01255 433306 where a member of the team is ready to help you. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

Well all I can say is they all have the patience of saints having to deal with me, can’t thank them enough Kelly your a star Jodie and you. Daniel great bloke very helpful and reassuring and last but not least Aaron thank you. I would advise anybody wanting to sell there home your first port of call should be Leaders you will be greeted by a lovely lively bunch who will work non stop till the job is done and thanks to them all we are now in a lovely bungalow.PositiveResponsiveness, Professionalism

Rodney Β· 20 June 2020

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Rodney, thank you for your review! Our staff love to receive positive feedback from customers who have had great experiences with us. It is encouraging to hear that all the team at our Clacton branch were able to assist you and the service we provided was professional and met your expectations. Thank you from the Customer Service Team.

5/5

Google

We registered with leaders whilst looking for a property. Unfortunately we found one with another agent, However laura and Karl could not have been move helpful . They they were in constant contact whilst we both searched . I would highly recommended you contact Laura if you are searching for a property.

Sally Β· 11 May 2025

5/5

Google

What a great team this pair make. Thanks to Aaron (Manager) and Chloe of the Clacton Branch, I finally have a new home of my own. They have both gone great lengths to go out of their way for me throughout the whole process of my application. I actually cannot thank them both enough. So professional and such lovely young people. Thanks again you two. πŸ‘

Maxine Β· 21 June 2019

1/5

Google

Id give these people no stars if could unless they know you probably not worth trying them had 6 properties on different days to view suprise suprise they have let why would they let property out without letting everyone who has appointment to view even took day off work on a Saturday to find out in morning property no longer available and i had to ring them couldn't even be bothered to call me days money wasted they only want couples in a house regardless if you can afford it or not so thanks leaders what a great experience you havnt bern will tell anyone i know looking to rent buy or sell not to use this company

Matt Β· 21 June 2019

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Matt, we're really sorry to hear of the negative experience you have had with us and our team at Clacton. We always want to provide the highest level of service to our customers during their dealings with us and really regret to hear you haven't received this from us in this instance I’ve spoken with the Clacton Lettings Manager to discuss your feedback, sadly as you have stated your viewings could not go ahead due to the properties being let, as I’m sure you can appreciate often at times when letting a property there are a number of different parties who are all interested in the same properties which means they don’t always remain available for long periods of time even if viewings are arranged for later dates. When any properties with viewings scheduled are taken off the market it is standard process that the team contact applicants to make them aware to ensure there are no unnecessary journeys or cancelled plans and can only offer our apologies if the team had not done this. We are eager to help our customers during their search for a property but it can be noted that ultimately the decision of whether or not to let a property is at the discretion of the Landlord when any offers are put forward. We’d like the opportunity to try and turn your experience with us around and so if you are still actively looking for a property in Clacton then please reach out to the team on 01255 433 306 as I know the team would really like another chance to help you in your search for a new home and to improve your experience with us. Kind Regards, Leaders

1/5

Google

Rude people. Do not actually do anything to help you. Will gladly take all your money but will not do any work on a property managed by them. Will not tell you what you have to pay until you've already signed everything and then drop unexpected charges on you. Most expensive estate agents in the area and you dont even get what you pay for. Can't be bothered to properly liason with landlords. Willing to let children under 5 freeze through winter because of a poorly built flat and poor heating inside, wouldn't contact landlord either. Lie about what happens when your landlord can't legally sign a new contract (told us not to pay rent increase but then on moving out told us we owed them money for rent but didnt pull up on it for the 5 months we supposedly underpaid) All they care about is their pay check, not the actual human beings they house. AVOUD AVOID AVOID!!!

Milly-Summer Β· 21 June 2019

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Milly, we’re saddened to hear that you have not had a more positive experience with us and our team at Clacton throughout your tenancy. We set high standard for ourselves across our business and pride ourselves on providing our tenants with the highest level of assistance throughout their experience with us particularly if any maintenance issues arise so it is disappointing to hear that you haven't received this. We would like to extend our sincere apologies regarding the issues you have faced. Whilst its discouraging for us to receive such as this we recognise how important our customers comments are about their experience with us as ultimately it is feedback such as this which allow us the opportunity if necessary to evaluate our service and see how we can improve moving forward; we’d like the opportunity to discuss this with you and would ask that you contact myself a Customer Care Manager within the business by emailing customerservice@leaders.co.uk or phoning me on 01344758596. Kind Regards, Leaders

1/5

Google

Far more expensive than other letting agents. Poor service from the start with misinformation, including not letting us know there was a washing machine in the kitchen and informing us that there was a loft, when there isn't. Slow to send through the inventory, which was 52 pages long and contained multiple errors. Maintenance team are disorganised and slow at responding and most of the companies used are incompetent and lacking in specialist skills. This includes: Taking MONTHS to finally attend to investigate the problem with the upstairs radiators coming on whenever the hot water is on. Taking 2 visits to 'fix' the toilet with the wrong part. This then required a further visit from another company who actually fixed the problem - by fitting the correct part. Sending a plumber to fit a blind in the lounge - he admitted he had never done one before. He fitted the weights upside down and we corrected this once he had left. Arriving - very late - with the wrong type of replacement shower. Taking 2 visits to fix the stairs - had they checked the other stairs upon the first visit they would have noticed that other repairs were necessary.

Mistywolf_ Β· 21 June 2019

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Louise, we are really sorry to hear of the negative experience that you have had with us. We consistently strive for exceptional service, so it is disappointing to hear you did not receive this from us on this occasion. We are concerned by your comments and so I will be looking into these in my role as Customer Care Manager for Leaders and will return to you at the earliest opportunity responding to the email address we have on file for you. Kind Regards, Leaders

4/5

Google

I have been a tenant of leaders for a few years and this is more of a review aimed at a few of the staff than the company itself as I feel they deserve a mention for their hard work and dedication during my time as tenant. I would highly rate my property manager Mitch at the Colchester branch as she has been in my experience friendly, understanding and helpful a real pleasure to talk to and when ever I have had any issues sorts them quickly as has Craig in the clacton branch I have found him to be proffesional, friendly and willing to help me at any time.

Daley Β· 21 June 2019

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Daley, Thank you for taking the time to provide us with your feedback and review. I recognise that this is aimed at the staff rather than the business as a whole but I am delighted that Mitch and Craig have been able to deliver such exemplary service to you throughout your Tenancy. I will ensure that your comments are passed onto them both. Kind Regards Joe Gilliland Customer Care Manager

5/5

Google

Awesome little team in Clacton have helped me and guided me. I highly recommend the service from these guys and a massive thanks Rebecca who's been an absolute star and a rock when needed.

Marc Β· 21 June 2017

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Marc, many thanks for taking the time to share your feedback. We are delighted you have been happy with the service and would recommend the team. We will be sure to pass your kind words onto the team, especially Rebecca.

5/5

Google

I found Leaders to be efficient and knowledgeable about the property and extremely helpful. I would recommend them to anyone.

Clare Β· 22 March 2025

Agent replied Β· 25 April 2025

Thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience with us. Your feedback motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Excellent customer service five star for that all day long , only thing that let me down was the brokers I was passed onto (lifetime legal ) they then passed me onto my solicitor and there was very poor and at some point no communication between these 2 company's but once I raised my issues with leaders they put there top man on the case for me and all my issues was sorted within the hour which I was gob smacked at ! So I recommend leaders to anyone and everyone but find your own solicitors

Jamie Β· 21 June 2017

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Jamie, thank you for your feedback. We are delighted to hear that you would rate our Clacton branches customer service as excellent and recommend us! We are sorry to hear that you had problems with your solicitors but really glad to hear that this was resolved by a member of our team. We will be sure to pass your kind words onto the branch.

5/5

Google

Amazing team very professional and so helpful, top class alround and a special thanks to Aaron & Olivia for all there help

Floyd Β· 20 June 2021

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi, Floyd Glen, Thanks for the great review! All the best, Leaders Estate Agents Clacton

5/5

Google

My experience with Leaders so far in my search to find a property has been really Good. I speak with Laura on a regular basis, I update her on my house sale. And she forwards me properties that I maybe interested in. Robert.

Robert Β· 13 June 2025

5/5

Google

Kelley was polite, helpful and friendly, she was professional and prompt with calls and information, would highly recommend her service Thankyou

Ruth Β· 20 June 2021

Agent replied Β· 19 June 2024

Hi Ruth Hamblett, Thank you for taking the time to review your recent experience with our Leaders Estate Agents Clacton branch. It's pleasing that we could provide you with a positive experience. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Leaders Estate Agents Clacton

5/5

Google

All of the girls Olivia amd Jodie amd Rebecca Olivia went over and above to find us some where suitablePositiveProfessionalism

Anthony Β· 20 June 2021

Agent replied Β· 19 June 2024

Dear Anthony Reed! Thank you for taking the time to review your recent experience with our Leaders Estate Agents Clacton branch. It's pleasing that we could provide you with a positive experience. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

Leaders by name and by actions! I have recently let my property through Leaders and am truly grateful for the friendly, professionalism, advice and support given by Aaron, Chloe and team. Nothing was too much trouble and their sensitivity and attention to detail is far superior than my previous agent. You couldnt be in safer hands.

Deborah Β· 20 June 2020

5/5

Google

We are moving from North yorkshire back home.to Essex. I found our property online to which I contacted Leaders who were so accommodating with my situation and viewed the property with my family and me on video link. They have been fantastic throughout and we cannot wait to move home in 2 weeks. Thankyou for helping to bring us home πŸ˜€

Jodie Β· 20 June 2022

Agent replied Β· 19 June 2024

Dear Jodie, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Our experience with leaders is very incredible. They help us on every step where we need. Louise and Reebca are very helpful members and as i can say these two are real assets of leaders. They provide a good guidance related to renting a home. Thank you for everything

Huma Β· 20 June 2023

Agent replied Β· 19 June 2024

Dear Huma Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Leaders Sales's Google reviews

Questions about Leaders Sales Clacton-On-Sea

How many reviews does Leaders Sales Clacton-On-Sea have?

Leaders Sales's Clacton-On-Sea office has 312 reviews across 1 platform: 312 on Google.

What is Leaders Sales Clacton-On-Sea's rating?

Leaders Sales Clacton-On-Sea is rated 4.7 out of 5 across all 312 reviews, and 4.7 out of 5 on Google from 312 reviews.

Where is Leaders Sales's Clacton-On-Sea office?

Leaders Sales Clacton-On-Sea, 75 Station Road, Clacton-On-Sea, CO15 1SD.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.