Every review we hold for the Chester office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleWhere shall i start!!!
Oh yeh so for a month now ive been trying to get a fridge freezer and kept begging the agency at chester to get me a fridge befor christmas because some of my family will come round who celebrate christmas and this person goes ok landlord will give you 150 quid go and pick it up,like im some kind of a dog...i have never missed a single payment in 9months being with leaders and today they send me a letter the rent is overdue by 160quid!HELLO! YOU GUYS GAVE ME THAT FOR A FRIDGE DINGDONG!REMEMBER.....on top of that i rang them today and asked for a manager,the lady replies oh the manager doesent work here anymore so i said can i speak to someone in charge she said there is no one here...so when i said THIS is taking the Piss she rudely started shouting and saying dont swear at me blah blah blah.....did i swear at her,she dont even understand english properly......Luckily i rang the HEADOFFICE IN WORTHING FOR LEADERS and they said they will take action.....when i explained i had to chuck 100quid worth of food and everyday im throwing food away they were shocked.....
This lady is called Laura be careful of her she is bad for buisness,rude,arrogant...i phoned last time for a bee hive problem she said do it urself when the bloody contract says dont touch any of the building stuff.....
Reccommended so many people for this place now im actually regretting it...not everyone is bad the lady who got me the house was so friendly so i chose leaders,all the good staff have left i wonder why....
Honestly speaking Leaders@chester is like an everlasting nightmare that never goes away...honestly Leaders is a great company from how i knew it but these staff these days giving the company a really bad name,its a shame really...
Amir · 23 June 2018
Agent replied · 21 June 2024
Hi Amir, many thanks for leaving your honest feedback and letting us know how we did. We are concerned by your feedback and would really like to investigate the issues raised further. At your earliest convenience, please contact the Chester team who are really keen to talk to you about what you feel went wrong during your experience with us, so we have a chance to put things right. Alternatively please email us at customerservice@leaders.co.uk. Many thanks, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleBy far the worst property rental company I have ever dealt with. A number of issues were encountered during our 1 year and 6 month tenancy:
Issue 1: Leader's didn't tell us that the previous tennants had not paid their last two months rent when showing us around the property. If we knew this was the case we would have never looked at the propery. Three days before we were meant to move in the previous tennants still had not vacated the premises. It appeared that the issue had only been recognised in the final week before we were meant to move in. If the tennant didn't leave then we would be homeless. Leader's had already taken part of our fees and informed us we wouldn't get these back if we went elsewhere. Tennant in the end did leave 2 days before we moved in. When we moved in the property had not been properly cleaned with sticky kitchen cupboards etc.
Issue 2: Sending letters to the wrong address.
Issue 3: Fuse box issue caused the burglar alarm to be set off. We had not been told the code so we rung Leader's who also didn't know the code. They said they would contact the landlord and in the meantime we had to turn all power off to front of the house. This lasted a day or two while Leader's claimed they were waiting for landlord confirmation to send out contractor to fix. We got bored of waiting and text the landlord who told us she hadn't been contacted by Leader's.
Issue 4: At the beginning of our tenancy the pipe underneath the sink was leaking. We let Leader's know however it took a month or two before plumber was sent to fix the problem.
Issue 5: Toilet cistern broke on a Wednesday night with water constantly pouring through an overflow pipe in to the back-garden. Couldn't find the stop-tap (found later behind a pannel that had been nailed shut next to the front door). Rang Leader's on the Thursday morning to ask for a plumber to be sent out. Plumber didn't end up coming till the Saturday morning when I rang Leader's and said we were scared the kitchen was going to flood.
On top of the 5 issues I have identified above there were a number of others.
Kelsey · 23 June 2018
Agent replied · 21 June 2024
Hi Kelsey, we are very sorry to hear of the negative service you have received from us - we always strive for exceptional service so it is very disheartening to hear that this was not delivered to you. If you are willing to get in touch the branch directly, we would really like to discuss this further with you so we can investigate further and try to reach a resolution with you. Alternatively if you prefer, please contact us at customerservice@leaders.co.uk. We hope to hear from you soon. Kind regards, Leaders
★★★★★ 5/5
GoogleMe and my partner are currently in the process of renting out a flat, but with the help of Emma from Leaders we managed to easily secure one that we loved. We had such an issue with trying to get one with other letting agents that this time round it felt a lot smoother. So thank you Emma for all your help!
S · 25 August 2019
★★★★★ 4/5
GoogleVery good, especially Karen,
They just need to to provide tenancy agreements signed by hand, not electronically..PositiveQuality
Abduljalil · 22 June 2022
Agent replied · 21 June 2024
Dear Abduljalil Esaid,
We are very happy we could provide you with a positive customer experience.
Kind regards
Karen
★★★★★ 4/5
GoogleIt was Nice Talking with Andy, from leaders. He is responsive and quick to act on customer enquiries.
So far its was nice experience with Leaders in chester for resnting the property.
PRAMOD · 3 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Dear Pramod Ravi Shankar Mavuri
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleThanks to Helen who was a brilliant help in sorting my move. Helen responded quickly and with exactly the information I needed.PositiveResponsiveness, Professionalism
M · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Dear M,
Thanks for taking the time to leave us a review , we appreciate your feedback
All the best, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleHandled my new let very well and managed to sort stuff out for me even with tighter time constraints. Holly looked after me for the majority of this and was a pleasure to deal with!
Niraj · 24 July 2024
Agent replied · 23 August 2024
Dear Niraj Pankhania
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI work with Leaders on a regular basis for a variety of issues, office staff, in particular Simon, Jo & Mel are always helpful, friendly & professional.
Andrew · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Andrew, thank you so much for your kind words about the team at Chester and leaving us such a great review; all of us at Leaders look forward to continuing to work with you in future. Kind Regards, Leaders
★★★★★ 5/5
GoogleWithout question Leaders, Chester office has been the best estate agent I have dealt with in over 20 deals. Relentless in finding the correct buyer and pushing the sales process to a satisfactory outcome, with excellent updates along the way. Vicky, Alan and their colleagues made the process relatively stress free and I highly recommend them to others looking to sell their property at a sensible price.PositiveResponsiveness, Professionalism
David · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi David, thank you for your great feedback, we are very happy to have provided you with an excellent service from our staff at Leaders, Chester.
Thank you
Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleI purchased my new house through Leaders - Vicky worked with me from start to finish to help find a suitable property, suggesting places that met our criteria and helping to arrange viewings. She was always available when needed and would go above and beyond to make sure we had the support we needed, making the house buying process as simple as possible.PositiveResponsiveness
Thom · 24 August 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi Thom Hanson,
Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Chester. We're so happy you had a positive experience with us.
Don't hesitate to be in touch if you require anything further.
Kind regards
Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleThis is my first experience of rented property. The process has been stressful, and difficult. Getting through to the lettings team is challenging, call back requests have been ignored. Once let agreed, I couldn't gain access to the property for a second viewing because of 'lack of resource' ?? - no TV ariel, no cooker, front door won't lock, electricity and gas meters in arrears - Not a great start
Nicole · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Nicole, we regret to hear that you are displeased with your recent experience with us. we are sorry to read that the letting the process had been so stressful and difficult for you, we appreciate what a difficult time moving can be without additional factors contributing to this. In regards to the maintenance issues you have mentioned,from a brief review of our system I can ascertain that the front door was addressed at the time of move in with a locksmith attending and that you were also refunded the cost you incurred for the gas and electricity meters due to these being in arrears. Kay within the branch has informed me that you were advised that the property was being let without a cooker and that you would need to purchase one yourself. It can be established that a contractor has recently been instructed to fit a new ariel to the property and therefore we hope that this issue can swiftly be resolved. I would like to offer my sincere apologies that you felt the service you received fell below the high standards expected of Leaders. We recognise the importance of all reviews and thank you for taking the time to provide us with your feedback. I hope that moving forward the team can attempt to provide a more positive experience. Kind Regards Joe Gilliland Customer Care Manager
★★★★★ 5/5
GoogleHelen went over and above in helping us. Very professional. Thank you Abi and Lee
Leo · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Hi Sleepy Panda! Thanks for the amazing review and star rating!
All the best, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleThe most incompetent and disinterested lettings team I have ever dealt with. From prior to move in date, during the 6 month tenancy, and until over a month after moving out when I finally received my deposit back, I experienced nothing but poor customer service, terrible communication, and absolutely no action taken on property maintenance issues raised. Will not be renting with them again, and would discourage others from doing so.
Michael · 23 June 2018
Agent replied · 21 June 2024
Hi Michael, we are very sorry to hear that you feel this way. We strive for excellent service so we are concerned that this was not delivered. We would really like to discuss this further with you and try to turn your experience around. Please contact the Chester team at your earliest convenience, or alternatively email us at customerservice@leaders.co.uk, Many thanks, Leaders
★★★★★ 1/5
GoogleDon't rent from this agent. Supposed to be fresh start after sale of my amazing house and acrimonious divorce.....I have no words as my review will be deleted and I'm too tired and stressed. Just don't rent of this agent they will heartlessly destroy your life.
Lisa · 22 June 2023
Agent replied · 21 June 2024
Dear Lisa Thornber,
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 1/5
YellDisgraceful
Richard is the single most unprofessional person I've ever had the displeasure of dealing with. There was a lady at this company, Jane I think, make sure any dealings you have are with her. Silly since I believe Richard is one of the founders of the company but it's definitely gone to his head. Disgraceful businessman.
BethanyP-2 · 21 February 2016
★★★★★ 5/5
GoogleHighly recommend leaders in Chester. From the start to finish and problems that came up leaders were able to help no matter what and no matter how many times.
Everything was done via email and phone calls which made everything easier especially as we both work
5* for all areas
Tracey · 22 June 2020
★★★★★ 1/5
GooglePeople here are wolves in sheep's clothing... They will act nice and professional but deep down they are evil and have plans to trick clients into unexpected compelcery swindle payments... I had a long time struggle with their horrible treatment ( a story that's too long to read ) but trust me if you hear it , you will run away
Ahmad · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Dear Sir/Madam, we appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience with the Chester office. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are concerned by your feedback and would really like to discuss this in more depth with you to find out exactly why you feel unhappy with the service you have been given. If you are willing, email customerrelations@lrg.co.uk
Kind regards, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleBeware zero deposit scheme. This charges you over £40 monthly and this amount is not refundable. You are still liable for damages. I was effectively barred from renting if I didn’t sign up to their scheme. Unethical or illegal? I don’t know. Check out other review platforms. Be wary when reviews are either 5 or 1 star with nothing in between.
Rog · 22 June 2021
Agent replied · 21 June 2024
Dear Sir, we appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting with Leaders since 2020 and have had positive experiences with the staff. Most recently, Lauren Bovingdon has provided really helpful service with good communication and a friendly and sympathetic nature.
Elizabeth · 22 February 2024
Agent replied · 21 June 2024
Dear Elizabeth Martin
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve known Lee at Leaders for a few years having met him when he sold me my house 4 years ago. He has since provided a lot of professional advice on other properties and is always helpful and professional and goes that extra mile to provide a good service. I would defo recommend and would certainly use Leaders to sell my house again in the future too
Carly · 23 June 2019
Agent replied · 21 June 2024
Hi Carly, we are so happy to read such a great review about the Leaders team at Chester! We're so thrilled to hear that Lee has been able to provide you so much support, assistance and advice since first purchasing a property through him 4 years ago! We will pass your comments onto Lee who I am sure will be delighted to read such great feedback. We hope we are able to assist you in future should you decide to sell, purchase or even let a property through us! We hope you have a great day! Kind Regards, Leaders
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience letting my property out! Quick and efficient!!
The staff are helpful and friendly!! Thanks Jayne and the team
Sue · 23 June 2018
Agent replied · 21 June 2024
Hi Sue, thank you for your wonderful review! We are really glad you had such a great experience with us. All of us at Leaders look forward to continuing to work with you in the future. If there is anything else we can do for you at all, please do not hesitate to ask. Many thanks, Leaders
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a great experience with Leaders, thanks to Vicky Connelly! She was very professional and helped us with every issue or misunderstanding we had. She always provided extra advice at different stages of the process and definitely made this experience less stressful than it could have been. Many thanks!!!
Iuliana · 23 June 2019
★★★★★ 1/5
GoogleMost frightening agency, Avoid Avoid Avoid !!!
They will blackmail you and scare you by wrong ways. Tenants will suffer like anything. Yes, Leaders and Monarchs in troubling customers. Don't believe the paid reviews.
Krishna · 23 January 2024
Agent replied · 21 June 2024
Dear Ram K S,
We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. Thank you for notifying us and we are sorry we did not meet your expectation in this instance.
Kind regards, Customer Care Team
★★★★★ 5/5
Googleholly was very helpful helping me when i was enquiring about a property i saw online
Hannah · 4 December 2024
Agent replied · 28 December 2024
Dear Hannah
Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating!
Many thanks,
Customer Care Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.