Trusted Agent profile · Chester

Leaders Sales Chester reviews

4.3

★★★★★ Great

392 reviews across 2 platforms

30ower Bridge Street, Chester, ., CH1 1RS

Leaders Sales's office in Chester, at 30ower Bridge Street, is rated 4.3 out of 5 across 392 reviews on two platforms, including 387 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

387

Reviews on Google

This office

Yell logo

3.2 / 5

5

Reviews on Yell

This office

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Leaders Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Chester.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Chester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

My experience with your local Chester brand personnel and management came almost to the point where I would've left the property and no renewal of the rental agreement given the impression I was left after several interactions with them over the phone. I will try to avoid dealing with any of these persons in the future.

Boris · 23 June 2019

Agent replied · 21 June 2024

Hi Boris, we regret to hear of the experience that you have with us and our team at Chester. Please reach out to us on 01344758596 at your earliest convenience as we would like to have a better understanding about your issues, discussing this with you directly will give us the chance to find out from you what we can do to improve your experience and if necessary allow us to refine our services moving forward. Kind Regards, Leaders

5/5

Google

Leaders (formerly Temples) have made our experience of being first time landlords, stress-free and easy. They have looked after our property for a number of years now and have always provided a great service - dealing with any problems that arise with the property effectively. They are also a really approachable and personable team to work with.

Jaime · 23 June 2018

Agent replied · 21 June 2024

Thank you so much for your positive comments about Leaders Chester!

5/5

Google

This was our first time letting out a property and so we were happy to have the professional guidance from the team at Leaders. Always friendly, responsive and helpful they made the process (and our lives) a lot easier.PositiveResponsiveness, Professionalism

Mike · 24 August 2022

Agent replied · 21 June 2024

Dear Mike, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

It was great and smooth experience while moving to new rental apt. Leaders made the process very easy and sort of automated on all activities one could think of while moving to new Apt. Thank you for your support & services.

Deepak · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Dear Deepak Sharma, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Thank you Simon!! A rare find! Not only is Simon courteous, but he actually listens to any problem we might have concerning the letting of our two properties or our tenants - and then he sorts it out!!

Jane · 23 June 2019

5/5

Google

My Girlfriend and I have received truly fantastic service from this firm - particularly from Karen Callegari who was very friendly & helped us every step of the way. We would both highly recommend this business to everyone. Many thanks, Ryan TurnerPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Ryan · 25 October 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hi Ryan Turner, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Chester. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

I visited this busy branch and was assisted by a staff member (Melanie). It was evident that the focus on customer service is of paramount importance, and whilst I haven't formally engaged with Leaders, their attention to detail and approach to customer service is certainly swaying me towards taking my business to them.

Martin · 23 June 2019

Agent replied · 21 June 2024

Hi Martin, thank you for your review, we are happy to read that Melanie had been able to provide you with such a positive experience during your visit to the branch. Here at Leaders we recognise the importance of customer service as it can help us build such great relationships with our customers whether these are Tenants, Landlords or even prospective Tenants and Landlords. We understand you haven't made a decision yet over whether or not you intend to use Leaders moving forward but if there is anything further we can do for you please do not hesitate to get in touch as we are more than happy to help! Kind Regards, Leaders

5/5

Google

Karen and Fran from the Chester branch have been absolutely fantastic especially in such difficult times, they've kept me assured that my property is in safe hands and they have been helpful throughout the whole process, highly recommend using Leaders Chester for all your property needs!

Hassan · 22 June 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hi H Sultan, thank you so much for your positive comments about Leaders Estate Agents Chester and the support and help provided by Karen and Fran. It was great to read your review, thank you. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

The team have all been great throughout the rental process. Helen has always been extremely responsive and quick to resolve any queries I've had. The team have always been easy to get hold of and have been more than helpful through the process. Would definitely recommend.PositiveProfessionalism

Lucy · 22 June 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hi Lucy Fearon, Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Chester team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

Initially I contacted the Lettings business on a recommendation regarding letting my property as a professional let. Fran gave me really good advice on what tenants are looking for and what not to spend money on in preparation. She also gave me evidence of similar rental rates in the area and offered a competitive rate for a full managed service. In the end I decided to sell the property and the team in the sales office were equally professional and provided a realistic sale price. I had 4 viewings and 2 offers within the week of going on the market. They vetted and checked their funds and credentials so I could decide who was the most proceedable. All my communications with them were friendly and professional and very helpful in liasing with the buyer. I completed last week 4 weeks and 4 days from going on the market. I'd happily recommend them for lettings or sales.

David · 22 June 2020

1/5

Google

Could it get any worse? From lack of communication, problems with contracts, even being outright lied to by the lettings manager; it has consistently been one poor experience after another. I can only hope any future properties I am interested in are listing with other agents; as I'll never use Leaders again.

Christopher · 23 June 2018

Agent replied · 21 June 2024

Dear Christopher, we are very sorry to hear that you are unhappy with the service you have received from our Chester office. We have contacted the branch manager to discuss your feedback, who has advised that there was a slight mix up in communication with regards to the advice that was given to you when you were enquiring about the procedure to remove a permitted occupier from the tenancy agreement. The member of staff who you originally spoke to was under the impression that the resident was a named tenant, rather than a permitted occupant, and therefore you were advised that you would need to be re-referenced as a sole tenant. This is standard procedure when there is a change of occupancy during a tenancy to ensure affordability of the rent. Once our property management department looked into this further for you it transpired that the resident was a permitted occupier rather than a named tenant, and therefore no fees were due. The branch manager has advised that they have passed on their sincere apologies for the mix up in communication, that they confirmed with you that there would be no charges due, and that a renewal fee was also waivered as a gesture of goodwill. We are sorry to hear that you are still unsatisfied with this response and we understand that a copy of our Complaints Procedure has been forwarded to you, if you wish to escalate the matter. If you wish to discuss this further then please do not hesitate to contact us on customerservice@leaders.co.uk, we will be more than happy to help. We understand that your tenancy is no longer managed by Leaders and is instead managed by the Landlord themselves (as per a request by your Landlord), therefore if you have any queries with regards to your ongoing tenancy then please contact your Landlord directly.

5/5

Google

A lovely experience dealing with Helen and Tatsiana, who supported and helped all through he bureaucracy of renting a room in this day and age. Happy to be here and feel confident that my tenancy here will be a very pleasurable chapter.PositiveResponsiveness, Professionalism

Collin · 22 June 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hi Collin Mcclennon, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Chester. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

I have never used this estate agent before and i was so impressed! Emily is a fab agent who was knowledgeable, kind and super helpful. Thank-you for all your hard work.

Terri · 22 June 2020

5/5

Google

I purchased a property though Leaders Chester and found Emma Kyte to be highly professional and responsive throughout the transaction. I would highly recommend Leaders based upon the excellent service I experienced from Emma.PositiveResponsiveness, Professionalism

Robert · 24 August 2022

Agent replied · 21 June 2024

We appreciate your positive review about your recent experience with us!

5/5

Google

I`ve been moving from London to Chester and Kirsty from Leaders helped me to get everything sorted in a very quick and responsive manner. Feel lucky if you get to work with Kirsty.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Khurshid · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Thank you so much for the great review. We do appreciate it and we are glad to help!

5/5

Google

Friendly helpful agency They went out of their way to shoe us around a couple of properties at very short notice.

Frances · 25 October 2023

Agent replied · 21 June 2024

Dear Frances Smith Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Absolute lack of communication, unprofessionalism and lies. Took me nearly two months to have my deposit back. In the end I had to send them a Letter before action as they were only giving excuses to not return my deposit. The worst experience I´ve ever had with a letting agency.

Curro · 23 June 2018

Agent replied · 21 June 2024

Hi Curro, many thanks for your feedback. We are very sorry that you are not happy with the service you have received and the trouble you have faced with the return of your deposit. We work around a 10 working day guideline with returning deposits, however on occasions there can be several factors that cause this process to be delayed. If this is the case, we always endeavour to return the agreed amount as soon as we can and we do all we can to minimise further delay. I understand your deposit has now been returned to you, however should you wish to discuss this further please contact the Lettings Manager at our Chester branch, who would be more than happy to have a chat with you. Many thanks, Leaders

4/5

Google

This was so nice for me to meet the people of Leaders. I didn't know how everything worked for me to rent as staying here for business. I called in to the office to ask a few questions and was greeted by a very friendly and extremely busy team. They advised me of what i need to do, what documents i would need and i was introduced to members of the property management team who advised me they were also there to help once i had moved in if i had any issues. The phones never stopped ringing while i was there so i do thank them for giving me time. Thank you so much as my mind is now at rest and feel like i will be in safe hands when i take your property. Ahmed :)

Ahmed · 23 June 2019

5/5

Google

Having used several agents in and around Chester I can say Leaders are the best. They are super proffesional and very responsive. Always on hand for any questions I have. Couldn't ask for a better estate agent!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Mike · 24 August 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hi Mike Dodd, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Chester. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

One of the best estate agents around. Very professional, really good with communication and very helpful. I delt with Emma, really appreciative of everything she done for me and my partner. Would highly recommend working with Emma.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Samantha · 24 August 2021

Agent replied · 21 June 2024

Hello Samantha Mccombe Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us. Many thanks Customer Relations Team

5/5

Google

I have never had any issues when dealing with the team at Leaders Chester. We have rented through them for a long time and always found them helpful and organised, would highly recommend them.

James · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Dear James Capewell, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Leaders Chester Team

1/5

Google

Worst agency i've ever encountered- it is the type you hear horror stories about. Was going to write a long story of it all but all i'll say it is took them 2 months to fix my shower so i could get hot water because cowboy builders did my flat up in a rush. As an agency they should have not accepted my flat. I pay 715 a month. Along with forcing me into a 12 month contract instead of a 6 [They waited till the day i actually sent the deposit over to tell me that it was a 12 month tenancy so no choice, and by this time i had travelled 5 hours from Devon with all my belongings to move in that week, was staying with a friend, and signed all the documents] And i have never met a company that is so disorganized. You'll have to keep phoning everyday straight for two weeks and tell 6 people the same thing to find that the previous 5 never jotted your major issue down. All the documents they send you to sign are all fault and incorrect, they tried to write one that said i was to pay the next 6 months in full which was not the agreement. Every document you get WILL be faulty and have to be corrected and resent so please read them or risk getting conned. I've had a maintenence person randomly use leaders keys to not even KNOCK but to burst into my flat [a 21 year old terrified girl ready to call the police] whilst i am naked in the bath. The flat fittings having been an absolute wreck even lights just hanging off walls wardrobes falling apart my shower screwed because cowboy builders did the work in a day or so before i moved in- i saw it before and it was a mess. I SHOULD BE REFUNDED RENT FOR NOT HAVING A SHOWER THAT WORKED FOR 2 BLOODY MONTHS AS IT WAS BOTH LEADERS AND THE LANDLORDS FAULT AND THE MASSIVE WATER DAMAGE IN MY BATHROOM IS ALSO YOUR FAULT LEADERS!!! Leaders said it is the landlords fault which is true but they should also not accept or let a tenant live there if it is in such a bad condition they can't take a warm shower. Leaders are entirely to blame. I'm self employed, I wouldn't sell something that was completely messed up on just because the messing up was done by someone else and sell it onto someone. And also saying they could take some of my 1.5k deposit if anything is wrong with the flat at the end of the tenancy when it was turned from squalor overnight into a beautiful looking place and they messed up on every single thing because of it. Luckily i love my flat and it has become my home despite all the things i've had to get sorted and have no plans to move soon, but unluckily that means I am stuck with my letting agents, being Leaders. I am not dissing the personality of the team as they are all lovely and polite, but do not be bought by the nice personalities. PLEASE. Avoid this place like the plague. All you have to do is look them up to see a 1/5 on two different very popular rating sites. I will be adding my own soon sadly. I'm very sorry Leaders but your branch has been absolutely shocking and has shocked both my friends and family who've witnessed all of this as well. I'm genuinely shocked how incompetent and unprofessional this has been. And you will definitely not be getting a penny of my hard earned deposit when i do move on.

Shan · 23 June 2018

1/5

Google

Chaos and incompetence from start to finish. We were unfortunate enough to rent through Leaders for 2 years and from the start they were absolutely useless. The peak of this was when they made a mistake in our contract and tried to charge us for the new one. It took a number of calls and escalating this to their lettings manager before it was resolved, after which I still received a call from their London HQ trying to charge me! They seem incapable of communicating with each other which means you end up having the same conversation with several members of their staff before anything happens. They just ended up being a very irritating middle man between us and our lovely landlords and both parties are very happy to be shot of them! I would recommend keeping a record of all communications with them, ideally in writing because you can't rely on or trust these guys one bit. Hopeless.

Beth · 23 June 2018

4/5

Google

My early experience with Leaders was quite frustrating, but then had excellent property management experience with Gemma Byron. Polite, helpful and genuine.

PPX14 · 22 June 2023

Agent replied · 21 June 2024

Good afternoon, Thank you for taking the time to let us know how we did. We are very happy we could provide you with a positive customer experience. Kind regards Customer Care Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Leaders Sales's Google reviewsLeave Leaders Sales a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Leaders Sales hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Chester.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent