Every review we hold for the Chelmsford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleThe staff of Beresford were so good especially Abby and Danny were so kind and helpful throughout the process. They gave us step by step advice and responded to us very quickly.. Thank you Abby and Danny..
Maria · 2 July 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Maria
Many thanks for your positive feedback regarding the service provided to you by our lettings team in Chelmsford, particularly Abby and Danny. I know they will both be very grateful for your kind words.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 3/5
GoogleNot very good service and very disappointed. The staff doesn’t seem to know much and the Branch Manager is very slow with responding emails and return phone calls as sometimes doesn’t respond, won’t use them again
David · 2 July 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi David,
It is naturally a little disappointing to see your 3 star award and comments for our Chelmsford office. I have spoken to the team to gain a better understanding of your experience and carried out a detailed review of your file. Our internal notes, which include any emails sent and received, are added to the file in ‘real time’. These appear to have been added frequently, throughout the transaction, whether contact be by phone or email. In fact, leading up to exchange, file notes indicate contact was made nearly every day.
There is a legal process which needs to take place and until all points are satisfied on both sides, exchange will not take place.
Communication is key throughout any transaction and as a business, we invest a significant amount of time into training with a view to delivering consistently high levels of customer service. I would be more than happy to discuss this further with you, please contact me on a.horsley@beresfords.co.uk.
I am pleased to note the team successfully progressed your purchase through to exchange and completion. I wish you well in your new home and hope that we might be of further assistance in the future.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 1/5
GoogleCalled the day a property was posted on rightmove, was told they would call me back when property was available for viewings, called again a few days later to chase and told still no viewings available, called today and was told viewings are fully booked. Moving house is stressful enough without this.
Becky · 23 September 2024
Agent replied · 23 October 2024
Hi Becky
I am sorry that you struggled to secure a viewing on a property that was of interest. At present whenever a property is made live on our property portal we are inundated with literally hundreds of enquiries from potential tenants. This is not an excuse, just an honest explanation of why you, along with others are missing out on viewing slots. Hopefully next time you see something which becomes available our local team will be able to reserve a viewing for you. However, please do let me know personally if this transpires not to be the case. My email address is as follows: sb@beresfords.co.uk.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleGabby and Kris were so friendly and fantastic with good customer approach and detailed presentation. Thanks for your audience today.
Uche · 13 November 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Uche,
Many thanks for posting your recent review. I am glad you have been happy and satisfied with the service provided to you by our lettings team in Chelmsford. We are all very grateful for your 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleReally good Experience ! Thomas was very helpful , enthusiastic and polite!
Katarzyna · 28 April 2024
Agent replied · 26 August 2024
Hi Katarzyna
Thanks for providing your feedback and I am pleased that you had a really positive experience dealing with our lettings team in Chelmsford. We are all very grateful for your 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 1/5
GoogleThe lady I spoken to is shocking.
I phoned in at 10 in the morning to book a viewing and I was being told I will get a confirmation email. After an hour and half, I was curious why I have not hear back yet and phoned in again. The lady on the phone said I was speaking to a robot system and left a voice message and miss the booking for viewing when I clearly speak to a human.
Never recommend this agency.
Ze · 30 October 2022
Agent replied · 28 May 2023
I am naturally concerned and disappointed to see your recent one star review. I am keen to know more so we can improve our level of service wherever possible. Unfortunately I am unable to locate a record for you on our own internal database and I am unsure if we have dealt with you as a customer in any respect? Please feel free to contact me with more information on a.horsley@beresfords.co.uk and I will be happy to investigate accordingly.
Alison Horsley, Customer Service Manager
★★★★★ 1/5
GoogleThis property estate agents is poor. The lady I spoken to is shocking.
I phoned in at 10 in the morning to book a viewing and I was being told I will get a confirmation email. After an hour and half, I was curious why I have not hear back yet and phoned in again. The lady on the phone said I was speaking to a robot system and left a voice message and miss the booking for viewing when I clearly speak to a human.
Never recommend this agency. Very bad service
Zeyu · 30 October 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Zeyu,
I am naturally concerned and disappointed to see the 1 star review that you recently left for our Chelmsford office. Having checked our entire database, I am unable to locate a record for you and therefore cannot contact you to gain further information regarding your experience. Please feel free to contact me at a.horsley@beresfords.co.uk and I will be more than happy to investigate accordingly.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing customer service, Abby has been excellent at finding me different options to rent as a first time tennant, keeping in touch regularly and answering any questions i had without hesitation. Very trustworthy and helpful!
Sabrina · 28 May 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Sabrina
Thanks for taking time out to post your recent review. I was pleased to read your positive comments regarding Abby who I know will always go the extra mile to ensure we deliver positive results for our customers. I know that when reading your comments Abby will be very grateful for your kind words and 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleJames A. Was absolutely brilliant and super friendly throughout the process and I couldn’t recommend him more! As someone who is new to renting, understandably I had many concerns and he was always sure to talk me through what was happening and why. After having spoken to many agencies and letting agents, I have to say I wouldn’t bother looking elsewhere apart from Beresfords and James! Thanks so much!!
Lucy · 10 September 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Lucy,
Many thanks for taking the time to post your positive review. I am glad you have found your first experience of renting a property with us to be a positive one and that you would be happy to use our services again in the future. I know James and the rest of the lettings team in Chelmsford will be very grateful for your kind words and 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleI've got a flat to rent within 3 hours after giving offer by Beresfords!! Thank Alex and his colleagues the process went smoothly and super quick without any unnecessary rounds. Absolutely highly recommended.
Szilvia · 1 August 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Szilvia
Many thanks for posting your feedback. I was pleased to read that our local lettings team delivered positive results for you and everything went through smoothly without any issues. We appreciate your 5-star rating and it’s great that you would be happy to recommend us to others.
Steven Bond Managing Director, Residential Lettings
★★★★★ 1/5
GoogleEntirely unprofessional customer service. Agreed on a viewing, the agent never sent the details and completely ignored my emails asking for the address!
Later received a phone call at the time of the viewing from another agent asking if I arrived at the property or not. Had to explain to them what happened and their response was that they will let their colleague know! Without even an apology for this nonchalant service!
Definitely would not recommend them.
[Update]
Thank you for your response. However I am afraid that these two emails were delivered the next working day (Monday). Also, I sent a couple emails letting you know that I haven’t received the details up to 20 minutes before the appointment which were completely ignored.
Hassan · 27 August 2022
Agent replied · 26 August 2024
Hassan
I wanted to reply to you personally especially considering the content of your review. Firstly, I am sorry that you felt the level of service extended to you failed to meet your expectations. However, having reviewed our internal file notes I’m afraid that we share a slightly different opinion on the series of events. Once a viewing is confirmed with any of our clients an automated email is dispatched to those concerned and this is recorded on our system. Our staff cannot override this and the records show that this was sent to you once the viewing was confirmed. You then called our branch to say you had not received such a confirmation so we checked that your email address was correct which it was and re-sent another copy of the confirmation. When we spoke with you by telephone and explained our intentions, we also asked that if the second confirmation was not received then to let us know. Having heard nothing else from you a member of our staff travelled to the property as arranged to meet you but you did not turn up. Having sent two separate confirmations to an email address which we know was active as you had received numerous property alerts previously, we felt that we had done everything reasonably possible to provide you with the appropriate information necessary to complete your viewing.
We hope this explanation helps provide a clearer explanation of our companies position in the instance. Once again, we are sorry if you felt we could have done more and hope that you have now found a suitable property to rent.
Steven Bond Managing Director, Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleI have used the Team at Beresfords Chelmsford several times for both selling and sourcing property to buy. I have often found the sellers they put us in touch with are repeat clients, which gave me the confidence they are trusted. I'm currently trying to buy a family home and with the current market being very short of options, they are active in contacting property owners in the streets we are keen to buy in. Great service, I always recommend them to friends and family.PositiveResponsiveness, Professionalism
Mark · 27 August 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Mark,
Many thanks for taking the time to post your 5 star award and positive comments for our Chelmsford office. We have been trading for over 50 years and have many repeat clients, some of whom have moved several times with us. As a result, we attract many new customers like yourself, who have gained confidence from others we have assisted. We really appreciate you sharing your experience and hope we are successful in finding your next home. Thank you for your recommendation.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
GoogleHad an appointment to view a property , i met a gentleman call Thomas what a nice guy he was , dress well and speaks with good manners showing me around this beautiful apartment well clean , really like hes customer service he's very friendly and welcome God bless him , I would seriously recommend Beresfords if anyone needs a property to rent or to buy
Dennis · 28 October 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Dennis,
Thank you for leaving your review.
I am pleased that your experience of viewing one of our properties with Thomas was a positive one and that you found him to be polite and helpful. We invest heavily in staff training, so it is great that to hear that you have been satisfied with the service provided and that you would not hesitate in recommending us to others. We all very much appreciate your 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleThomas was very fantastic. His proactive approach alongside his friendly and professional demeanour made the entire viewing process smooth.
Odulate · 26 September 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Odulate,
Many thanks for taking the time to post your review.
It was pleasing to read that you found the service provided to you by Thomas and the team at Chelmsford to be both friendly and professional. We are all very grateful for your kind words and 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleNick was wonderful in dealing with the sale of our mother’s house. Thank you
Fiona · 30 December 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Fiona,
Many thanks for taking the time to leave Nick, Branch Manager at our Braintree office, a 5 star award. The sale of you mothers house would have been in very safe hands. Nick prides himself on the quality of his customer care and will tailor his approach dependant upon circumstances. Thank you for sharing your experience, it is very much appreciated.
Alison Horsley, Customer Service Manager
★★★★★ 5/5
GoogleGreat people to assist with letting, James and Gaby is very helpful . Prompt and responsive.
Dharshan · 13 November 2023
Agent replied · 26 August 2024
Hi Dharshan,
Many thanks for taking time out to leave your review. We all very much appreciate your kind words and 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 1/5
GoogleEntirely unprofessional customer service. Agreed on a viewing, the agent never sent the details and completely ignored my emails asking for the address!
Later received a phone call at the time of the viewing from another agent asking if I arrived at the property or not. Had to explain to them what happened and their response was that they will let their colleague know! Without even an apology for this nonchalant service!
Definitely would not recommend them.
[Update]
Thank you for your response. However I am afraid that these two emails were delivered the next working day (Monday). Also, I sent a couple emails letting you know that I haven’t received the details up to 20 minutes before the appointment which were completely ignored.
Hassan · 28 May 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hassan
I wanted to reply to you personally especially considering the content of your review. Firstly, I am sorry that you felt the level of service extended to you failed to meet your expectations. However, having reviewed our internal file notes I’m afraid that we share a slightly different opinion on the series of events. Once a viewing is confirmed with any of our clients an automated email is dispatched to those concerned and this is recorded on our system. Our staff cannot override this and the records show that this was sent to you once the viewing was confirmed. You then called our branch to say you had not received such a confirmation so we checked that your email address was correct which it was and re-sent another copy of the confirmation. When we spoke with you by telephone and explained our intentions, we also asked that if the second confirmation was not received then to let us know. Having heard nothing else from you a member of our staff travelled to the property as arranged to meet you but you did not turn up. Having sent two separate confirmations to an email address which we know was active as you had received numerous property alerts previously, we felt that we had done everything reasonably possible to provide you with the appropriate information necessary to complete your viewing.
We hope this explanation helps provide a clearer explanation of our companies position in the instance. Once again, we are sorry if you felt we could have done more and hope that you have now found a suitable property to rent.
Steven Bond Managing Director, Residential Lettings
★★★★★ 1/5
GoogleSub-par in every way.
Purchased a home using Beresfords, they failed to communicate any deadlines we requested to all required parties. Two weeks prior to the deadline I made 5 attempted phone calls, to which I was promised an urgent call back in every single phone call and received no response whatsoever. Myself and my partner almost pulled out of our purchase due to the lack of ability to communicate.
The person dealing with my case promised to get back to me with information and then took AL the day after, which of course is not an issue in itself, but not handing over time sensitive issues to a team member seems unprofessional, and failing to set up away notifications on email meant once again communications fell through.
They also told us to inform them the same day of completion of any issues so they could assist in reparations, they stated any later and they could not assist. E-mailed them a list of issues 30 minutes after this conversation, to which I received no response until chasing them three days later, by which point they claimed it was up to the solicitors at that point.
Andrew · 28 May 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Andrew,
Having read your recent review, I am naturally disappointed and concerned with the comments made within. Following a detailed appraisal of your file and subsequent conversations with the individuals concerned, it would appear file notes outline a slightly different view to your own in terms of how events unfolded throughout this transaction. These notes are recorded in real time as matters progress and cannot be amended thereafter. Your transaction appears to have been progressed regularly, particularly in the latter stages. Whilst I appreciate the individual dealing with your case was out the office for a few days towards the end, the matter was then picked up by the Branch Manager who made himself available during out of office hours. With regards to concerns post completion, you were advised correctly within 48 hours of completion, these would need to be dealt with by your solicitor as they hold the contract and can therefore enforce the terms. I am sorry if you feel we have let you down in any way, but I genuinely feel my colleagues worked hard on your behalf to progress your purchase through to exchange.
Please feel free to contact me on a.horsley@beresfords.co.uk, should you wish to discuss further.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
GoogleAfter been trying for about a month or so I felt like giving up when I saw a property that caught my eye so I thought I'll just give them a call to see what happens and a really nice guy answered called Tom very bubbly and cheerful and was extremely helpful managed to get Me a viewing the same day and fingers crossed I get it. Also met a really nice chap called kris at the property to show Me around very helpful smart and polite. Maybe other estate agents should come and watch these guys on how it's done big thumbs up from me :)
Matthew · 28 May 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Matthew
Having read the contents of your recent review I just wanted to respond personally to thank you for your feedback. I am glad that members of our lettings team in Chelmsford made a positive impression and I know that both Tom and Kris in particular will be very grateful for your kind words.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleJames and his team at Beresfords (Chelmsford) have been very helpful, knowledgable and professional throughout the process of our house sale and associated purchase.
Matthew · 29 March 2023
Agent replied · 28 May 2023
Hi Matthew,
Many thanks for the 5 star review for James and his team at our Chelmsford office. The team work really hard to provide the best possible customer care, from the first point of contact through to exchange and completion. They will guide and support throughout the process, keeping all parties regularly updated. Your kind comments are much appreciated, we look forward to assisting you again in the future.
Alison Horsley, Customer Services Manager
★★★★★ 5/5
GoogleSarah is very lovely and easy person to deal with during our maintenance checks she is always on time and very helpful.
Would highly recommend her 👌.
Many thanks
Mike · 30 September 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi Mike
Many thanks for posting your recent review. I am pleased that you have found easy to deal with and helpful. I know she will be very grateful for your kind words.
Steven Bond - Managing Director
Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleThomas is a great salesman. He was simply fantastic
Olufemi · 29 March 2024
Agent replied · 26 August 2024
Hi Olufemi
Thanks for your feedback. I am pleased that you were impressed with Tom's approach when dealing with you recently.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleLauren Taylor Marla is by far the most helpful agent I’ve encountered! Beresfords also provides updated new flats/houses within your budget. They are very responsive and provides good service!
May · 31 August 2022
Agent replied · 28 May 2023
Hi May
I really appreciate you taking the time to provide your feedback. It was great that Lauren impressed you and that our lettings team in general updated you regularly on new properties that came to the market. We are all very grateful for your 5-star rating.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
★★★★★ 5/5
GoogleFantastic team I should say. We've got the flat for rent with 4-5 days process. Special thanks to James, you are a star mate.
Sameer · 27 February 2023
Agent replied · 28 May 2023
Hi Sameer
We really appreciate your feedback and I was pleased to read your positive feedback regarding the service provided to you by our lettings team in Chelmsford. I am pleased that everything proceeded quickly for you without issue.
Steven Bond
Managing Director - Residential Lettings
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.