Trusted Agent profile · Canterbury

Caxtons Residential Lettings and Management Canterbury reviews

3.8

★★★★★ Good

274 reviews across 3 platforms

1 Castle Street, Canterbury, CT1 2QF

Caxtons Residential Lettings and Management's office in Canterbury, at 1 Castle Street, is rated 3.8 out of 5 across 274 reviews on three platforms, including 143 Google reviews rated 3.4.

Google logo

3.4 / 5

143

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

3

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

128

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Canterbury office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I recently had the pleasure of staying at Westgate One managed by Caxtons Property Consultants, and my experience was nothing short of exceptional. The facility's impeccable neatness and tranquil ambiance made my stay truly enjoyable. …

Dr · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

Dear Nestor, we are pleased you enjoyed staying at Westgate One, and delighted you were happy with the service you received from the student team here at Caxtons, your feedback will be passed on. Thank you for taking the time to leave a review, much appreciated. Warm regards from Caxtons Students

4/5

Google

I really don't understand all of the bad comments on here. I rented with Caxtons as a student and always found them to be efficient, friendly and helpful. We may have had a few problems at outset with our house, but they were put right very quickly. I would recommend Caxton's and would happily rent with them again.

Luke · 13 June 2017

1/5

Google

I finally got SOME of my deposit back, after three months of being out of the property and other tenants occupying it in the mean time. Totally unacceptable. Two years of renting with this company I can honestly say it's the worst letting company I have heard of. They attempted to over charge our energy bill last year and it was only when I questioned it that they "checked it" and reduced the charge. DO NOT even consider using them.

Harry · 12 June 2023

1/5

Google

To begin with, I was refused a property in a student accommodation they’re letting in Canterbury, due to reasons they refused to disclose. When I asked for the reason, I was rudely cut off the telephone. Thankfully however, this happened, because the building I was enquiring about has still not been completed despite Caxtons claiming it would be ready around September 2022, as they already took payments from other prospective tenants who are all students looking for university accommodation. I most certainly would not recommend them to anyone looking for properties to rent.

Gharam · 12 June 2023

5/5

Trustpilot

Great service

Caxtons Property Consultants offers great service and is always ready to step in to fix problems.

TiZiana · 4 February 2025

Agent replied · 6 June 2026

Hi TiZiana, that's great to hear, and we are glad you are happy with the service you receive, thank you for your review, warm regards from the team at Caxtons

5/5

Trustpilot

Long Term Client

I have used the services of this firm for over 20 years. I have been very satisfied with their service and in particular the speed which any queries have been resolved by various members of their staff. Would recommend

Roger · 22 December 2023

Agent replied · 10 June 2024

Dear RogerThank you very much for taking the time to leave a review. We do appreciate it and will make sure that your feedback is passed onto the relevant team, they will be delighted to know about your recommendation. Seasons greetings from the team at Caxtons

5/5

Trustpilot

Tony Martin

Tony Martin has managed our block for some years now and has always provided a first class service. He is always quick to respond to any issues we may have with the property in a highly professional mannner.

Ted · 12 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Dear Ted, thank you for the five star review, your feedback will be passed onto the Tony and the team. We appreciate you taking the time to leave a review.Warm regards from Caxtons Estate & Block Management team

5/5

Trustpilot

Always responsive and very helpful

Always responsive and very helpful. Providing an excellent service with issues always responded to quickly.

Peter · 4 February 2025

Agent replied · 6 June 2026

Dear Peter, thank you for your review, the team will be pleased to receive this feedback, warm regards from Caxtons

5/5

Trustpilot

Personal and helpful

I always receive a personal and helpful service from Caxtons. In this regard I would specifically mention Mark Spriggs, my day to day contact as regards property management and Neil Chatterton who advises on and assists with property acquisitions.

Christopher · 15 December 2023

Agent replied · 10 June 2024

Dear Christopher, we are so pleased you are happy with the service you receive from Mark and Neil. We will make sure your feedback is passed onto them and the team. Thank you for taking the time to leave a review it is much appreciated. Warm regards from the team at Caxons

5/5

Google

Debbie Pennell, at Caxtons Residential Management and Lettings, is a phenomenal letting agent who has transformed my buy-to-let business. Her clarity, straightforward approach, and positive attitude have been outstanding. Debbie excels in …

Sue · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

Dear Sue, thanks so much for taking the time to leave your review. I know Debbie will be most grateful to hear your feedback. Warm regards from the Residential team at Caxtons

5/5

Trustpilot

Emma Tew

I am a Director of a management company and I found Emma Tew extremely helpful and knowledgeable when dealing with matters on our accounts. She put forward a suggestion to introduce a payment system for our lessees to cover their rising gas bills and that proved extremely helpful in managing our cash flow situation.

Barry · 18 May 2022

Agent replied · 10 June 2024

Dear Mr Stanton, thank you for your review, it helps us to continue to improve our service to our clients. Delighted Emma was able to assist in such a positive way. Warm regards, Caxtons

5/5

Trustpilot

Kat Mitchell at Caxtons Gravesend was…

Kat Mitchell at Caxtons Gravesend was amazingly helpful today. Worked together to make sure service charge for this year and next all understood and prepared for. Really appreciate the help.

Alec · 3 March 2023

5/5

Trustpilot

We have been working with Caxtons…

We have been working with Caxtons Property Consultants for the past year, we have a great relationship with Charlotte. I have always found the team professional ,personable and always helpful.Would highly recommend them .

Carole · 4 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

HI Carole, thank you for taking the time to leave a review, we will make sure your feedback is passed onto Charlotte. Warm regards from the team at Caxtons

5/5

Google

review is purely for our lettings manager, Susan, throughout our entire process of living at our student residence she has been nothing but excellent! always sorting our problems in a timely manner. we will miss her!

NIALL · 14 November 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Niall, thank you, we will be sure to pass this onto Susan. Today being her last day, the team here will miss her too! We will strive to maintain an excellent level of service, warm regards from the student team

1/5

Google

i wouldn’t touch any property with a ten foot barge pole if i found out it was managed or had any dealings with this dreadful, robbing establishment that’s called a business

George · 12 February 2024

Agent replied · 11 June 2024

Dear George, further to your previous review, please may we reiterate that we no longer manage the development. Kind regards Caxtons.

5/5

Google

Me and my housemates rented our student house with Caxtons this year. Our property manager Natalie was so friendly and very easy to communicate with whenever we had any issues at the property. Being able to always contact her with any queries made our experience this year very pleasant.

Rebecca · 13 June 2018

5/5

Trustpilot

Very happy

Kenan is the property manager for our estate, Crofton Estate.He answers all of queries very quickly and keeps us well informed with the tree issues we have been having

Kerry · 24 October 2022

5/5

Trustpilot

Georgia

Georgia, Is very professional and always understands our needs. She is also very prompt in retuning answers to questions and has an excellent team of contractors to call upon.

Kevin · 8 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Dear Kevin, thank you for your feedback which we shared with Georgia and the team, they were pleased to hear you are happy with the service you have received. Thanks for taking the time to leave a review, warm regards from Caxtons

5/5

Trustpilot

Excellent I deal with Charlotte through our…

I deal with Charlotte through our company. She is excellent as soon as I request monthly information, within 5 minutes receive it.She is very professional and very helpful.

Lisa · 18 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Dear Lisa, thank you for taking the time to write a review. We are delighted you are happy with the service you received. Warm regards from the team at Caxtons

1/5

Google

Such a rubbish company. Emails weren't responded to, outstanding issues with the property were not dealt with: we had a smoke alarm above the cooker for 7 months before it was repositioned correctly. Meter readings took an age and zero notice for viewings. EVERYTHING was hard work, and to top it off we got charged a cleaning bill. It's ridiculous that us wiping surfaces with a flannel constitutes a sufficient clean for the next tenants during Covid!NegativeResponsiveness, Quality, Professionalism

Camille · 12 June 2022

1/5

Trustpilot

Following up to my other review

Following up to my other review. When we left Caxtons, it took an incredibly long time to pass over our accounts to the point we were charged for late accounting when filing our company accounts due to Caxtons ineptitude. We also found that they were charging us £300 more than they said they were actually paying our gardeners - basically keeping the extra for themselves and clearly not paying the gardeners on time or at all as the review below states. One of a multitude of issues with this company. All the terrible reviews this company gets are deserved unfortunately. So pleased we’ve changed to an honest management company.

Emma · 6 January 2022

1/5

Google

I spoke to a lady called Pili on the phone about my tenancy - I have never spoken to anyone so rude in my life. Absolutely zero understanding or human decency. Avoid. Avoid. Avoid.

Ellen · 12 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Dear Ellen, We are very sorry to hear this, please may you get in touch with the property you are referring to so that we can get in touch as we are unable to find your contact details via your name alone. We would like to put things right for you. Warm regards, Nicola Webster 01474 537733

5/5

Trustpilot

Would highly recommend Caxtons

Would highly recommend Caxtons and especially their commercial agency and business space department, Mark & James have a great handle on the Kent Market.

Rhys · 8 January 2024

Agent replied · 10 June 2024

Dear Rhys, thank you for taking the time to leave a review, Mark and James do appreciate it and are pleased to hear that you have happy with the service you've received. Warm regards from Caxtons.

1/5

Trustpilot

non-payment of invoices

I am a landscape and grounds maintenance contractor hired directly by the management committee of a property on Caxtons' books. Caxtons repeatedly fail to pay even regular monthly invoices. It takes weeks and weeks of emails and phone calls to get bills paid. They "loose" invoices regularly. Its not even their money! They are just paying me on behalf of the tenants who's money they already have in the bank! Ridiculous. Firm clearly warrant their 100% dissatisfied customer reviews.

Fletcher · 29 September 2021

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Caxtons Residential Lettings and Management's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.