Trusted Agent profile Β· Cambridge

Leaders Sales Cambridge reviews

3.9

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Good

607 reviews across 1 platform

140, Hills Road, Cambridge, CB2 8PB

Leaders Sales's office in Cambridge, at 140, is rated 3.9 out of 5 across 607 reviews on 1 platform, including 607 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

607

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cambridge office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Try everything you can to avoid renting a house from these people. They clearly have no idea about what they are doing.They are incompetent to solve any problems and extremely slow/unwilling to get anything done. All they want is your money, they will charge you with any excuses. They told us the house would be ready on a certain date, then on that day they told us it wasn’t cleaned up properly yet, we cannot move in. So we were literally unexpectedly homeless for one night. And no one dealt with our complaints! And everytime something was broken, we had to chase them up with so many emails(Most of the time they didn’t even reply). It took ages for them to send someone to fix the problem. And our shower was borken for two weeks! Obviously, they like to tell you one thing then change their mind. For instance, Teella promised to tell us the price for the things they are going to deduct from the deposit, now she suddenly disappeared then we got the reply from Keisha(who we didn’t even know) saying there will be a deduction, but she can’t tell us how much. Wonderful service!

Grace Β· 17 June 2020

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Grace, we’re really sorry to hear the service you received during your experience with us has not meet the high standards we strive for at Leaders. We work hard to provide the highest level of assistance and support to our tenants during the course of their tenancy particularly if issues arise and its really disappointing to hear that you haven’t received this from us. We’d like to look into this further so we can try and turn things around for you but after inputting your name into our system we’ve been unable to locate a record of your tenancy so would ask that if you’re happy to do so you contact us on 01344758596 or email us at customerservice@leaders.co.uk. We hope to hear from you. Kind regards, Leaders

1/5

Google

Horrible agency. They forced us to the no deposit option against our will and against the landlord's will, until we escalated this unlawful action via complaints. They do property visit 6 months, and started to carry out repair of never existed problems causing costs to landlord and tenants without having anything to actually do. Criminals all of them

Peter Β· 22 July 2023

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Peter Kiraly, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. Thank you for notifying us and we are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Bethany was professional in handling my case as a tenant. Letting process of Leaders is smooth and I faced no problem even in the current lock down time due to COVID19.

Satish Β· 17 June 2020

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Satish, Thank you for taking the time to review your recent experience with our Leaders Estate Agents Cambridge branch. It's pleasing that we could provide you with a positive experience. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Leaders Estate Agents Cambridge

5/5

Google

The team at Leaders was extremely organized, helpful and efficient as they helped us with our move from London to Cambridge. Our case was mostly handled by Katie and she was very polite, understanding and competent in all our dealings and paperwork. I would really like to thank Katie and the entire team for a smooth transition to a new home and place.

Garima Β· 17 June 2020

5/5

Google

I came to Leader -the letting agent in Cambridge for my flat which needed to be rented out. The letting team was very helpful. I really appreciate Jack, Jake and Erin for all their hard work. Thank you very much for your service.

Wendy Β· 26 May 2024

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Wendy Pan Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Elliot was very professional and welcoming during our visit. He did so well his job, we hadn't any questions left.PositiveProfessionalism

Maxime Β· 17 June 2022

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Maxime Chauveau, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

As a tenant had really good experience with leaders team, they are really professional and cooperative. Specifically jackπŸ‘ …

Jatoi Β· 16 March 2026

5/5

Google

Very impressed by Leaders, a great company to deal with and represented by such dedicated professionals - a special thanks to Owain for being so helpful and professional during my recent dealings with the company!

Amy Β· 18 June 2017

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Amy, thank you for taking the time to leave feedback. We will be sure to pass your kind words along to Owain and the team!

5/5

Google

Quick and smooth process in settling my lease agreement. I would recommend Leaders to anyone looking for accomodation. Thank you consultant Jake Stearne for your patience, commitment and very friendly service

Tatenda Β· 25 November 2024

Agent replied Β· 9 December 2024

Dear Tatenda Daniel Mucheri Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Awful every step of the way (well, so far - can't comment on the experience of ending a tenancy yet). Highlights include: * Changing my tenancy start date at short notice * Telling me the evening before the tenancy start date that one of the documents I had sent them *a month previously* as proof of identity could not be accepted. * Upon moving in, none of the lights in the kitchen or living room were working. * Was told I would be reimbursed for my out-of-pocket purchase of new bulbs for the above - two months later I'm still waiting to be reimbursed. * Various other maintainence issues which I brought to their attention at the start of the tenancy still waiting to be fixed (again, two months later). EDIT TO ADD: I had raised all of these issues (and more) with Leaders via a formal complaint long prior to writing this review, and I am still waiting for a satisfactory response. I also do not believe this is an appropriate place to be discussing particulars of a case so I am not going to respond further to Leader's reply here.

Tim Β· 18 June 2019

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Tim, thank you for taking the time to provide us with your feedback. We are very sorry to hear that you have had a negative experience with the team at Leaders Cambridge and are not happy with the service you have received at the beginning of your Tenancy. I have had the opportunity to discuss your review with the Cambridge Branch Manager Guy Joseph and have also been able to locate your Tenancy record on our system. In your first point you have raised you have stated that your tenancy commencement date was changed at short notice. When viewing our system I can see that your move in date was initially scheduled for the 4th of August 2018 which was a Saturday, I understand the branch got in contact with you to explain that move ins are generally not completed on Saturday’s and so your was brought forward by a day to Friday the 3rd of August 2018. I can recognise that moving is an extremely difficult time regardless of issues such as this and this would not have helped provide you peace of mind so I would therefore like to offer my sincere apologies for any additional stress and inconvenience that was caused due to the change of the move in date. In relation to your documentation needed for your tenancy viewing our system it does seem as if there was an issue with this as it initially seemed to be that we had received proof of residency for yourself/a guarantor that could not be accepted. The administration process of verifying documentation for Lettings is dealt with externally away from the branch by a lettings support centre. I’m sorry the issue with this documentation was not noticed sooner, I can acknowledge that the point this was noticed was extremely close to the tenancy start date and therefore appreciate this may have exacerbated any concerns you had about the move. In respect of your comments surrounding the reimbursement of lightbulbs I understand at the commencement of your Tenancy you discovered that bulbs had not been replaced in the kitchen or living room prior to your tenancy commencing. Keisha the property manager acknowledged that there was a slight issue with the replacement of bulbs in between tenancies advising you that she had instructed a cleaner to undertake this but sadly they weren’t able to do this and so Keisha offered her apologies that the bulbs were not functioning at the beginning of the Tenancy and that this had not been explained to you. I am aware that you had informed Keisha that Amy within the branch confirmed to you when the issue with bulbs were reported that you would be reimbursed for the purchase of bulbs but this is something that the team did need to discuss with your Landlord. Keisha has since informed you that the Landlord has agreed for you to be reimbursed for the bulbs and so has set a float on your account meaning you will receive the refund costs in line with your rental agreement. Keisha did attempt to provide further clarity to you in regards to this explaining to you that she did have difficulty contacting the Landlord in regards to this due to them working overseas, Keisha also informed you that the reimbursement for these bulbs was originally due from the previous Tenants deposit but as there was an ongoing dispute between the previous Tenant and Landlord in respect of this it meant there was a delay. In regards to the outstanding works I believe that Keisha currently has these at hand as she has been in communications with one of our contractors and yourself about these. I hope these issues can be resolved swiftly. I appreciate you taking the time to bring this matter to my attention, I have taken on board all of the comments you have provided me with and can assure you that all feedback is taken most seriously. I would once again like to offer my sincere apologies for the issues you faced and that the service you felt you received fell below the high standards we expect of Leaders. I hope moving forward that the team are able to deliver a level of service you are more satisfied with and improve your experience. Kind Regards, Leaders

1/5

Google

awful management. nobody has a clue what is going on. upon entering the building we were told the wrong code to get in. so i was left with all my bags outside. we were left without a key for the post box for about a month. leaders kept saying we had signed it out and even sent us a photo of proof of this. however this was the previous tenants signing the key out. there was no sense of accountability or actual empathy. we were made to feel like a nuisance everytime. I would never recommend going through leaders for either landlord or tenant as they charge so much money for apparent 'admin'. Shame google doesn't let you give zero star reviews.

Geeta Β· 18 June 2019

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Geeta, we're disappointed to hear of the negative experience you have had with the team at Leaders Cambridge. We recognise the importance of all reviews and appreciate you giving us the chance to improve by providing us with this feedback.

1/5

Google

[Edit: Funny how they managed to respond to this review within 1 working day. Once they've taken your money the responses are generally more on the timescale of weeks or months. I guess it's cheaper to pretend that you give a damn about your customers than to actually do so.] Leaders are some of the most superhumanly incompetent people I have ever dealt with; no task is too trivial to be messed up somehow. When applying for the tenancy, I went to their branch to get my passport scanned. Then they emailed to say that they had accidentally put the scan in the shredder. That's just one example but it's representative of the level of professionalism that they provide in general. Another time I paid my rent via their online system and - despite the fact that the form for making this payment included fields for my name and the property address - they sent me an extremely rude and aggressive email a few days later accusing me of late rent payment because they were somehow incapable of locating the payment on their system, so I had to handhold them through the process of doing so during an extended email chain. They were also completely useless and unresponsive whenever we needed anything done to the property during the tenancy. In light of the exorbitant amounts of money they charge tenants for what is ultimately just some fairly basic paper-pushing, you might reasonably expect a bit better. Instead, you get a bunch of parasitical middlemen who pocket your money up front and then treat you like dirt because, now they've extracted all that they can from you, they have no incentive to do otherwise. Of course, almost all letting agents are basically like this, but it does seem that Leaders are especially bad in this regard.

Anon Β· 18 June 2019

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi there, we are disappointed to learn of the negative experience that you have had with our team in Cambridge during your dealings with them. We are concerned by the comments you have raised and would really like to look into this further. Unfortunately as you have not given us your name we are unable to identify you on our system. We do recognise the importance of our customers comments about their experiences with us even when they are negative as ultimately it is feedback such as this which allow us the opportunity to evaluate our service and see what changes we are able to make to improve this moving forward, I would be really grateful if you could get in touch with me providing your name and property address these issues were in relation to by writing to me at customerservice@leaders.co.uk or contacting me on 01344758596. Kind Regards, Joe, Customer Care Manager

5/5

Google

Really great service from Katie, she has been (and continues to be) very approachable, knowledgeable and friendly and is making the process of moving into my rented property as stress free as possible. Very pleased with the professional manner and service of Leaders, something I have not always experienced with previous estate and letting agents. Very much recommend the Leaders team, the property viewing was also conducted very pleasantly and safely (re: covid).

Erica Β· 17 June 2021

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Erica Thank you for the great review about Katie at our Leaders Estate Agents Cambridge branch. It’s fantastic to hear that she was able to assist you in moving into your new home and provide you with a great service that you were happy with. Kind regards Customer Care Team

1/5

Google

Very poor letting agent. When you call them the staff are unable to answer queries, and the property manager is never available requiring you to call back or email. Emails go unanswered and require chasing multiple times and when they are … More

Dan Β· 21 July 2025

2/5

Google

Will try all they can to accept terms they legally have no business forcing on tenants - like the residency (no deposit scheme) - when you refuse they say landowner is not willing to consider! Their video viewing is a no reflection of the current condition of the house - so do not go there.

Jacob Β· 17 June 2023

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Jacob John, We appreciate your feedback and thank you for taking the time to let us know about your experience. We strive for nothing less than excellent service, and we always take it very seriously when we hear of any dissatisfaction from our customers. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

I really liked that Katie helped me with my house search. Katie explained in detail all the important information I needed, she was very nice, friendly, helpful and professional. In general I had a very good experience with Leaders agency who also offered me a hand in setting up the utilities, and provided advantageous offers such as the so-called "no deposit option".PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Sergio Β· 17 June 2022

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Sergio Terranova, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Cambridge. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

We had a property viewing with Leaders today. Leah helped to arrange the viewing appointment for the property based on my availability which was really generous. Elliot did a great job during our viewing appointment . He was punctual and answered all of my questions patiently regarding the property.He has a really pleasant and professional personality with great attitude towards work.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

C Β· 25 August 2022

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear C S, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

We have found leaders letting Cambridge very helpful . We moved here suddenly from Singapore and we struggled to find a house in Cambridge . From the start of the process we found Leaders very helpful. When we have written requesting things or needed repairs they have been very prompt in their response .Our property manager Rob has gone the extra mile for us especially earlier in the year when I was unwell and we had to reschedule multiple appointments .

Joanna Β· 18 June 2017

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Joanna, many thanks for taking the time to leave a review. We are delighted you have been happy with the service. We'll be sure to pass on your kind words.

1/5

Google

I lived in 184 Lucerne Close, Cambridge, CB1 9SB The 5 stars here are only from Landlords and Leaders' friends. As a tenant, they not only rip you off with Β£200+ checkin and Β£99+ checkout fees but also force you to pay their friend "Simon" Β£140+ for "professional cleaning" no matter how clean the property is. They don't tell you that you have to pay Β£10+ per month for content insurance until you are in their office and have already signed a few documents. The worst comes when it's time to get your deposit back. They get the keys back from you so you cannot enter the property anymore, then they send an inspector after you returned the key and she will find every little hole and come up with a hefty bill to charge you without giving you a chance to go fix those problems. I have met others who had the exact same experience and said that they have had to pay Β£100s for this kind of practice which only meets the needs of the house owners.

ThatRM Β· 18 June 2016

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi there. We can assure you that our ratings are all genuine and are not left by friends of Leaders, only customers. Our fees are very competitive and reflective of our service. Unfortunately, we cannot investigate the further comments you have made as we would need your name and the property details. If you would like us to look into this, please email your details to customerservice@leaders.co.uk

1/5

Google

Very rude and unhelpful staff. We have stayed in our property for 2 years and were forced to sign a new contract every 6 months and pay Β£60 every time, even though we repeatedly asked for a longer contract. They give you conflicting advice on the terms of your lease, and do everything to ensure the result is in their favour. When faced with lost keys situation, staff were very unhelpful and were more concerned about charging us more fees than actually letting us back into the flat. Not to be trusted.

Mahsa Β· 19 June 2015

Agent replied Β· 16 June 2024

We are sorry to hear you’ve not been happy with your experience with Leaders. As an Association of Residential Letting Agents (ARLA) member we operate within their strict code of conduct, as such we are transparent about all our fees and these will have been documented in your tenancy contract. With regards to replacement keys, we only take a security deposit to ensure tenants return the keys to us, their deposit is refunded as soon as they do. We thank you for your feedback.

2/5

Google

On the plus side, no problems as a tenant whilst still under contract Different story when it comes to check out though, I agree with the review above that the focus seems to be on gathering as much evidence against your deposit as possible. We were tenants for over 3 years and friends/family always remarked the flat was immaculate, also leaders flagged up no issues on their regular inspections. On check in we received a basic 2-3 page inventory we which checked and made minor amendments. On check out we ensured the carpets were professionally cleaned as were the windows, curtains were laundered and 1.5 days were spent by us cleaning a small flat. The agents check out report was over 30 pages and compiled with essentially no allowance for wear and tear and with every tiny mark photographed and noted as 'tenants responsibility' and this report wasn't even based on the inventory we signed when we moved in but on an old inventory. This report was sent to us with the wording 'your deposit, if any will be returned after deductions'. We were then left wasting hours going through this report contesting the ridiculous 'problems'. Eventually the decision of a small deposit deduction was made for the few things we couldn't contest (limescale around taps and dust in a couple of places) for a light top up clean. A professional quote was arranged for this and I requested evidence it had actually been carried out. It turns out 'the landlord did it' in the end so the deposit deduction was compensation for her. All in all I found the process unsatisfactory and time wasting so if you are taking out a tenancy with this company I would strongly advise you to document everything you can with photos when you move it which is what we should have done!

Sam Β· 19 June 2015

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Mr Greenaway Thank you for taking the time to send in your review. We have noted your points with regard to the inventory supplied to you at the start of your tenancy in 2011 and the checkout conducted at the end of your tenancy in 2014. If you wish to discuss any of the points that you have referred to in more detail please do not hesitate to contact me on 01223 500387. Kind regards Sarah Cox Branch Manager.

5/5

Google

I would highly recommend the professional services of Leaders. Jack found a suitable tenant within a day and the letting process progressed very smoothly. He is excellent in every respect, highly focussed, caring and responsive and knows exactly what the client wants, great communicator.

Mo Β· 18 January 2024

Agent replied Β· 16 June 2024

Dear Mo Gadd Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Lovely agency! Would recommend!

Fernanda Β· 23 August 2025

Agent replied Β· 22 September 2025

Dear Fernanda Barbosu, Thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience with us. Your feedback motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Recently I had to deal with an electrical emergency at my apartment. Fortunately, property managers Clare and Alfie and all the contractors were on the scene at 8 o'clock in the morning, and all was sorted. I was blown away by the level of commitment, and the positive attitude! Brilliant customer service.

Kenny Β· 17 June 2023

Agent replied Β· 16 June 2024

Hi Kenny, Thank you for taking the time to let us know that Clare and Alfie have provided you with such a positive experience. Warm regards Bertie (Head of Property Management)

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Leaders Sales's Google reviewsLeave Leaders Sales a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.