5/5
Reece was very helpful in sorting our renting
Trusted Agent profile · Burton-On-Trent
★★★★★
537 reviews across 2 platforms
Britannia House, Station Street, Burton-On-Trent, DE14 1AN
Burchell Edwards's office in Burton-On-Trent, at Britannia House, is rated 3.6 out of 5 across 537 reviews on two platforms, including 290 Google reviews rated 4.3.
Every review we hold for the Burton-On-Trent office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Reece was very helpful in sorting our renting
1/5
Burchell Edwards seem to enjoy being deliberately difficult to do business with.
I work in a noisy environment and am often away from my desk. Consequently I asked Burchell Edwards to only use email to contact me, not the phone. For a fortnight, they ignored this request, bombarding me with voice mails, despite repeated email reminders never acknowledging any of the emails either. Then they did begin sending emails with details of properties, but never with any details of bungalows, which I had already told them was the only type of property I was interested in. Again, I emailed them several times reminding them of this, but again, no acknowledgement or change in their behaviour. They sent me details of multi-storied properties, flat and apartments and even a shop! None of their emails had an unsubscribe button either.
2/5
Recently moved In to our rented…
Recently moved In to our rented property before we said we are not moving in untill the kitchen, back bedroom and main bedroom was painted white as they was bright blue and purple they agreed. We wanted to move in before Christmas also they turned around and said wait till after the house is having a deep clean. We finally moved in there was no painting done and the house looked/smelt like it has not been cleaned in over 6 year was disgusting. I think communication from the agent and landlord needs to be better!
1/5
CONSTANTLY CHASING THEM FOUND…
NOW I AM CALM AND HAVE NO FURTHER COMMUNICATION WITH THE AGENT, I FEEL I CAN WRITE THIS REVIEW;THEY ARE ALL SMILES WHILST DISCUSSING THEIR PRODUCTS IN THE COMFORT OF YOUR OWN HOME. YET ONCE THEY HAVE YOUR SIGNATURE ON THE DOCUMENTS THE FUN STARTS....YOU WILL BE CONSTANTLY CHASING THEM FOR UPDATES, WE FOUND THE SERVICE VERY UNPROFESSIONAL, WE WERE LIED TO ON SEVERAL OCCASIONS. PROSPECTIVE CLIENTS WERE ALLOWED TO VIEW OUR PROPERTY, WHO WERE NOT IN A FINANCIAL POSITION TO BUY. THEY WERE EVEN ALLOWED SECOND VIEWING.HIGH PRESSURED SALES, CONSTANTLY TRYING TO PUSH FOR US TO GO WITH THEIR FINANCIAL ADVISER SERVICE FOR OUR MORTGAGE. THEY COMPLETELY STRESSED US OUT, WE HAD TO CHASE THEM FOR UPDATES ON VIEWINGS, IF WE CALLED THEM THEY NEVER RETURNED OUR CALLS. THEY NEVER EVEN INFORMED US WHEN THEY HAD RECEIVED AN OFFER FROM A PROSPECTIVE BUYER. WE PAID FOR A SERVICE WE CERTAINLY DID NOT RECEIVE... MY ADVICE TO YOU IS SHOP AROUND, THEY DEFINITELY DO NOT GO THE EXTRA MILE......
5/5
Thank you to daisy,you were a big help to me and my girlfriend.Very professional and easy process.
Many thanks for your fantastic 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
5/5
We appreciate Daisy’s support/help with our new home, good communicator and always there to help when needed. Many thanks, Taylor & Willow
Thank you for your superb 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
1/5
Our offer was accepted on a house these guys were selling, behind our back they accepted another offer, they advised us to contact our solicitor and mortgage advisor to get the ball rolling, we paid for the valuation of the house only to receive a phone call from ANDY FOSTER half hour later stating that our offer had been declined, although him knowing the we had contacted our solicitor and mortgage advisor, they led us along, we are truly disgusted by their service and unprofessionalism, they are only out to make money and mess people around, stay well clear of them. AVOID!!!!!!
5/5
Such an easy process getting moved into my new place. Daisy and the rest of the staff were very helpful. Would definitely recommend
Thank you for taking the time to share your experience and for your wonderful 5* review and recommendation! Kind regards, Lucy, Customer Relations.
1/5
Just want you money and will lie if…
Just want you money and will lie if need be. We were charged £150 for photos (no other estate agent charges for photos to be done ) but we were told if we sold through them it would be refunded! Lies!!! Also no estate agents to do viewings as all too busy (not sure what service I paid for) very disappointing! These are just a couple of issues I had with the sheldon branch! Avoid.
1/5
Zero stars is well deserved....AVOID!
I had the misfortune of renting a property from Burchell Edwards Burton on Trent in April 2019 to May 2019.From start to finish the experience was one of the worst of my life.Upon receiving the keys the property was absolutely filthy - definitely not fit to live in. The garden was also completely unsafe, especially for a family with 2 small children. Making matters even worse, there was an infestation of fleas.Neither the Land Lady nor Burchell Edwards Burton on Trent seemed particularly concerned. No reply from phone calls of emails, nor did they care when we went to the office. They seemed to be continuously passing the buck, and it forever seemed to be a blame game between them and the Land Lady.Finally after contacting the Senior Environmental Health Officer of South Derbyshire District Council and submitting evidence to him, then, and only then, did the Land Lady agree to surrender the tenancy.Regarding the deposit - Burchell Edwards were passing the buck once again, and not even offering us help or even advice on who to contact, just that they had nothing to do with it.We had a call from Burchell Edwards a few days later after they were surprised we had requested our deposit from the TDS after only being in the property for a month - does nobody in the company communicate?!It then took around a month to receive any money back, after the Land Lady swindling us out of money - after only renting the property for a month!I filed a formal complaint after all of this - but the reply seemed to skip around the details and not even a proper apology was given.I often wonder how many other Land Lords/Land Lady's like this are being represented by this company, or even how many more properties of hers they are letting, only for other poor people to go through the same problems, but those without support of family or the ability to stick up for themselves.Stress, upset and financial loss - Worst experience of an estate agent, in fact worst experience of a company full stop.
5/5
Friendly service!
No complaints, swift to answer all questions. Personable and approachable staff
1/5
Pressure from mortgage broker
Booked me in for a viewing and then got harassed by their mortgage broker to come in for a meeting. I refused politely as i already had an AIP but they wouldn't take no for an answer. Consequently they cancelled the viewing and haven't allowed me to view another property since. Luckily i purchased another property from a different estate agent but having spoken to several people and agents about my experience, this apparently in addition to lieing about false offers is common practice amongst many estate agents. Please government, put in some legislation to police these agents.
5/5
Emily at Castle Bromwich
Emily was a star whilst dealing with letting our property, efficient, good communication and was extremely helpful throughout the process. Would not hesitate to use again or recommend!
1/5
First time buyer nightmare
I am a first time buyer and it's really sad that my first experience of buying a house has been such a bad one. Only good thing is that I'm going to take my custom elsewhere before paying any money.It all started with me seeing one of their morgage advisors and in all fairness it was a fantastic experience and made me happy enough to start my search for a house with burchell edwards. We was approached immediately after our meeting with a very pushy estate agent booking us in for a viewing, which we went along for and actually loved the house. So we began the process of making an offer on the house on question. When our offer was rejected we decided to up our offer because we liked the house quite a lot. We started to get pressured by the estate agent as she had a lot of viewings for the property. So we decided to up the offer again, and then found out the they had withheld information and it was in fact leasehold. If we upped our offer the property would be free hold on completion. So we upped our offer, with the guarantee that the property would be free hold.We decided to use a recommendation for another morgage adviser, not through burchell edwards and this is where the service quickly plummeted. We was made feel guilty for choosing another advisor and was told that our accepted offer was no longer standing as they had accepted another offer. (I wonder if they are staying within burchell edwards for their morgage)? Overall we had a really poor start to the housing market. Communication was poor, we was misleaded and fed false information. When our offer was accepted it was no longer viable because we decided to use somebody else as our morgage adviser. I would avoid burchell edwards at all costs, horrible service, rude staff and a very patronising manager (Castle Bromwich Branch). Will never use again to buy or sell a future property. I thank them for such a poor service though, because ive not had another experience like them since.
1/5
If I could give this company zero stars…
If I could give this company zero stars I would. Beware sellers, because a lot of your potential buyers either don't get to book a viewing or make an offer unless they allow themselves to be bullied into meeting with Burchell Edwards mortgage advisor even if you already have a full AIP in place. We stopped viewing anything that Burchells had on sale, which was a pity as there are a few we may have purchased. Thankfully we are currently buying through another estate agent where we had a totally different experience
5/5
Very professional, helpful, a pleasure to do business with, thank you J
Andy Mason thank you for taking the time to share your experience and for your wonderful 5* review! Kind regards, Lucy, Customer Relations.
5/5
A fantastic service Supplied by Emily…
A fantastic service Supplied by Emily from the castle Bromwich branch. Emily kept me updated every step of the way until the contract was signed. I would definitely recommend Emily.
5/5
Great service from Daisy very friendly and helpful throughout the whole process of getting the apartment.
Many thanks for the fantastic 5* review. Kind regards, Lucy, Customer Relations.
1/5
Burchell Edwards probably most useless estate agents anywhere? When I moved handed a pile of keys- find which ones fit yourself No instructions for heating or alarm No keys in window locks in property - not noticed Tv aerial didn’t work, phone socket didn’t work - 3 days after reporting I got a call to say they’d emailed the landlord . By the time they did this the landlord had already sorted the problems. A similar story when my shower stopped working To top it all I got a letter today telling me my rent is a month in arrears - I paid 6 months upfront they charged me and they charge my landlord for this incredibly shocking ‘service’- how do they get away with it ?!
5/5
Seriously impressed with Daisy's proactive approach. Never had to chase her once. This is refreshing experience and much appreciated.
Thank you for taking the time to leave us your 5* review! I will make sure your comments reach our local team and Regional director. Kind regards, Lucy, Customer Relations.
1/5
Poor and lazy real agency
I have been calling this agency for the past 3 days with zero response to my calls and emails.No one ever answers the calls, the agents do not reply to any emails.What’s the point in advertising properties for sale when you are too lazy to respond!
5/5
Rented 3 properties through this Burchell Edwards, Mary and Clare were very efficient and found tenants for all three houses in a short space of time. Would definitely reccomend!
5/5
Amazing staff!
The first time I went into burchell edwards, the staff were very polite and welcoming. Me and my partner spoke with Alisha who showed us round some of their properties and Emily helped us with final details of our application to rent our home. They were super helpful and we would always choose Burchell Edwards if we ever needed to move.
5/5
Thank you to Emily and Tom at Castle…
Thank you to Emily and Tom at Castle Bromwich for their help and support with letting our property. Helpful and good communication
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.