Trusted Agent profile · Bromley

Daniels Property Services Bromley reviews

4.5

★★★★★ Excellent

767 reviews across 2 platforms

422 Downham Way, Bromley, BR1 5HR

Daniels Property Services's office in Bromley, at 422 Downham Way, is rated 4.5 out of 5 across 767 reviews on two platforms, including 97 Google reviews rated 4.5.

Google logo

4.5 / 5

97

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

670

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Bromley office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Millie and Lucy were very helpful…

Millie and Lucy were very helpful especially considering we are new to the whole process.

Jwala · 9 February 2023

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for the 5* review!

1/5

Trustpilot

Awful company

Awful company, very much like to side with greedy landlords. Rented a property for a year with them and the landlord is trying to charge for £500 for hanging a picture on the wall. Pathetic company, avoid at all costs. Now currently in dispute to try and get our deposit back, coming up to Christmas and left short of money. Landlords are trying to claim back over £1400 of an £1800 deposit yet they moved people in the next day. Only care about getting new people in and do not care about the old tenants who have been left high and dry, if the place was not suitable to live in they would not of allowed people to move in the day after we moved out. Anyone thinking of renting 53 Money Road in Caterham just be wary as the landlords are absolute crooks.In reply to the response, as letting agents you should shoulder some responsibility instead of allowing the landlord to try and claim for the betterment of the property. Your team know full well that the condition of the property is fine, yet you are basically allowing the landlord to try and get their property redecorated at our expense.Updated response - After going through the TDS dispute we were refunded £1200 or the £1380 they had tried claiming for. They like to write on here about how it is going through a TDS claim and that is that, THEY wrote the report out for the landlords knowing that there was nothing wrong with the property or anything in there, as we also got the money back as well. Please dispute everything these crooks try and take from you otherwise I dread to think how many people they rip off every day by this method.

Parry · 20 April 2020

Agent replied · 24 August 2024

We are very sorry if you are disappointed with any service received. Without wishing to go into too much detail about the condition of the property you have received a copy of the check out and are aware of the condition of the property. The works are being carried out around the current tenant and you have raised a dispute on the claims on TDS who will adjudicate and we will of course abide with their decision. This is the procedure for deposit returns when there are claims and we cannot do anything other than follow that procedure. If you wish to raise a formal complaint please email stephanieprior@choices.co.uk.Updated response: You have already been given all information on the landlords claim and you are disputing these claims via TDS. We do not wish to go into details in reviews but have confirmed that if you wish to raise a formal complaint you may email me on stephanieprior@choices.co.uk. Regards CHOICES Stephanie Prior Director

5/5

Trustpilot

I must say Rhiannon Owens is a credit…

I must say Rhiannon Owens is a credit to choices, she is the person with whom I prefer to deal.I can be assured that she will deal promptly with any problem which arises,she always answers emails and returns telephone calls which cannot be said of all the staff.Rhiannon is always pleasant to deal with but professional.

M · 18 January 2022

5/5

Trustpilot

Had a water leak issue

Had a water leak issue, Amy was fantastic at handling my questions and supporting in what i needed to do. Highly recommend.

Sj · 27 April 2022

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for your review

5/5

Google

A special thanks to Ms Mia who helped us a lot during the whole process of property viewing and further steps to secure a property of our choice. She is a pleasant character who can deal her customers with a fresh smile. She is really approachable and informative. We really appreciate her service whole-heartedly.

Fathima · 11 October 2023

Agent replied · 13 June 2024

Hi Fathima, thank you for kind words regarding the team and we look forward to helping you through the next steps to your new home

5/5

Trustpilot

I must say that kellie Neal is one of…

I must say that kellie Neal is one of the best interpersonal skill in customer service I have ever experience. The promptness, the attitude, the respect and the stellar response was far too superior to the others that I have dealt with and as such I will recommend her service without a second thought to anyone who requires it.

Allison · 8 June 2021

1/5

Trustpilot

Terrible attitude

Terrible attitudeNot sure if just because its Monday but ask a simple question reply "I DONT KNOW"Then how much do you earn well (VERY AGRESSIVE)?why should I tell you until i know if I would be interested in the propertyReply GOOD LUCK WITH YOUR SEARCH WE WONT HELP YOU WOW seriously i have called 10 estate agents all polite and helpful if you want bad service and clearly a bad attitude deal with choices JOKERS

Duane · 26 April 2021

Agent replied · 24 August 2024

I am very sorry to read this review, If you can email me on karengunner@choices.co.uk I will look into this directly. Kind regards, Karen Gunner, Customer Services Manager

4/5

Trustpilot

Many thanks to Amy Francis

Many thanks to Amy Francis, Senior Portfolio manager who promptly sent a technician to solve my boiler fault. Very much appreciated her service which was ultimately satisfactory.

Yaw · 21 April 2021

Agent replied · 24 August 2024

Thank you for your review. Kind regards, Karen Gunner, Customer Services Manager, CHOICES

1/5

Trustpilot

COWBOY AGENTS, AVOID!!

These cowboys don't even deserve a star!! Me and my children have been left sleeping on sofas and floors whilst waiting for our deposit back. We rented 53 Money Road in Caterham and kept the property in pristine condition yet the landlord, Aarran Bailey, wants to charge us £500 for putting a nail in the wall even though there were nails in the walls when we moved in!! They want £300 for a professional clean even though they rejected my request to return to the property once my belongings had gone to have a professional clean done, they rejected as THEY MOVED PEOPLE IN THE VERY NEXT DAY. THE NEXT DAY!!! They can't be that fussed about a tiny bit of dust if they're happy to take more money, more quickly from new tenants. Absolute crooks who have caused my family stress, upset and depression. This firm are happy to side with money grabbing landlords and see children go homeless.

Millie · 23 October 2019

Agent replied · 24 August 2024

We are very sorry if you are disappointed with any service received. Without wishing to go into too much detail about the condition of the property you have received a copy of the check out and are aware of the condition of the property. The works are being carried out around the current tenant and you have raised a dispute on the claims on TDS who will adjudicate and we will of course abide with their decision. This is the procedure for deposit returns when there are claims and we cannot do anything other than follow that procedure. If you wish to raise a formal complaint please email stephanieprior@choices.co.uk.

5/5

Trustpilot

Great service from Beth Gage

Beth Gage is incredibly helpful and supportive with all the issues that I have raised with her - it makes such a difference when someone is understanding and shows some compassion. Can't thank her enough for her time

LJ · 14 September 2023

1/5

Trustpilot

My daughter in law paid holding deposit…

My daughter in law paid holding deposit for an apartment they told her she can move in on the Saturday sent all references correct documentation etc Saturday no answer from Ben no keys no correspondence wasted £145 on van to move . They now say she can’t have apartment and will not refund £144 she put down As a single parent to 2 toddlers this is beyond forgiveness. Won’t allow you to speak with a manager or anyone in authority how are these cowboys even registered and trading . All who have been ripped off need to complain to ombudsman its the only way to get heard and eventually get them struck off

ANDREA · 2 September 2019

Agent replied · 24 August 2024

We are very sorry to hear that your daughter in law has been disappointed and we are still working with her to try and move her as quickly as possible. Unfortunately all documents and information required for referencing were not received and we were not able to move her on Saturday. We are managing her disappointment on that currently.

5/5

Trustpilot

Helpful and supportive agent

Agent Beth Gage is always very helpful and supportive and deals promptly with any issues or queries.She's also an experienced agent and gives sound advice when needed.

Paula · 7 May 2024

4/5

Trustpilot

Generally a good experience.

Generally a good experience.Sometimes a bit slow at getting back to you.Good at providing all the figures you need for HMRC accounts, which is a big time saver.In particular Amy Francis has been very helpful at replying and chasing things along, which is a great help knowing that you have a specific contact there getting things done.

Simon · 5 August 2021

1/5

Trustpilot

I cannot believe a company as bad as…

I cannot believe a company as bad as choices are still up and running. They should be absolutely ashamed with themselves as they are definitely the worst estate agents I have ever had to deal with. No sense of customer service or satisfaction. They don't even have the decency to contact us back even in matters of urgency. The house we are renting currently is literally breaking apart and we really need support to fix it and they are no where to be seen. Definitely not getting a pennies money worth. Do not ever even by mistake look for a house through them.

Nabila · 29 May 2019

Agent replied · 24 August 2024

We are very sorry to hear you have been disappointed with any service received. Choices are members of The Property Ombudsman and if you wish to raise a formal complaint you can email us at compliance@choices.co.uk for a copy of the complaints procedure. If your complaint is about a deposit claim then you should raise a dispute via the appropriate Deposit scheme the details of which are found in your tenancy agreement or call Customer Services on 01737 783560 for more details.

5/5

Trustpilot

Amy Francis:

Amy Francis:We have few buy to let property and Amy is always very good to help and to find a solution and her customer relationship skill is fantastic.She has very professional and efficient mannar that sets a high standard for others to follow.It is our good fortune that she is there for us and our properties.Dr Ahary

Masoud · 5 July 2021

5/5

Trustpilot

Amazing people

Amazing people, that actually care about your living experience. Expert care delivered with professionalism. I have been treated very fairly by everybody I have interacted with in the office.Robyn Copperthwaite deserves a raise / Xmas bonus / both, for his attention to detail and professionalism whilst working to make my time here better for me. I could name others as well.

Andrew · 11 December 2024

5/5

Trustpilot

I think they were very professional

I think they were very professional, very helpful specially Shiquerah who kept me informed.I would say my experience in dealing with choices was a good one and would recommend them.,Mb

Mjb · 21 November 2024

Agent replied · 25 December 2024

Thank you for taking the time to leave your review. Kind regards, Karen Gunner, Customer Services Manager

5/5

Trustpilot

Very helpful team with experience

Very helpful team with experience. They know what they’re doing and they help you with what you need and when you need. So Thank You Guys!!!

V · 30 April 2024

5/5

Trustpilot

Made the process very easy to follow plus I was and always kept informed of the process.

Shannan Moore was extremely helpful making the process an easy one to follow. Throughout she acted professionally and friendly whilst guiding me on each of the steps so I was always well-informed - many thanks.

David · 19 October 2023

1/5

Trustpilot

Unprofessional

Unprofessional, bad organisation We moved out of our rented flat nearly a year ago we had trouble gettinf council tax sorted as that was included in the rent, then they tried to bill us for a wear and tare item and now one year later send us a bill for £75 for no reason saying intrest will go up daily, i be suprised if we are the only ones that have had this experience. Awful avoid use a better estate agents

Harry · 20 December 2023

5/5

Google

I have to say a massive thank you to the owner in there super professional and highly talented I would definitely recommend this place for all your jewellery repairs and needs .

Awol · 11 October 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you

1/5

Google

I phoned to enquire about a property at the Downham branch as it looked like it had abit of damp in it....the sarcastic & rude response i got 'well we arnt damp experts so we cant tell you.' When i phoned backed to complain i got no sorry about that or ill have a look into it all i got by the manager was 'well i only know one side of the story.' When i pointed out how disapointed i was about there customer service from a prospective client and that the respectful way of doing it would have been to appolagise and to say that you will get back to me, all that was said was fine ill do that (he wasnt bothered at all and didnt care). My name or number wasnt taken to get back to me and no apology at all was given. If this is how they do their business then i dont want to be on the end of things of an issue comes up with a sale. Found them rude, disrespectful and very disappointing. Wouldn't buy off them.

Kat · 15 June 2018

Agent replied · 24 August 2024

Not what we want, thanks for letting us know

5/5

Google

I have recently rented a property through Daniels and they were an absolute delight to work with! All of the staff members were very helpful and made sure i was updated regularly on the process. Their fees are very reasonable and affordable and they all worked extremely hard to ensure i got the property i wanted! I am very elated with my new home and will definitely be recommending Daniels to everyone i know who is looking for a property in the area!

Rosie · 15 June 2018

Agent replied · 24 August 2024

Wonderful to hear

5/5

Trustpilot

Big thanks ti Danno Evans,excellent…

Big thanks to Dan Evans,excellent person, very professional and honest. Made the whole process as smooth as possible.

Rahel · 11 May 2022

Agent replied · 24 August 2024

Daniel is in training with us so thank you for the positive feedback.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Daniels Property Services's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.